- Redigerad
Själv så spelar abcx system eller blocksystem 6 eller 9 kuponger.
a-häst b-närmast c-outsider x-skräll
Själv så spelar abcx system eller blocksystem 6 eller 9 kuponger.
a-häst b-närmast c-outsider x-skräll
Jag spelar A-B-C för det mesta med Max 2 c hästar
Men även poängsystem kan det bli!
brukar reducera bort kupongerna med skräp pengarna… och vill ligga runt 70 i reducering
Blocksystem är riktigt bra för V5 och V4 sämre till
V75 och V86 går ändå att använda.
Bränner man i de två första loppen på V75 så är
det bra att ha en V5:a att falla tillbaka på,
Kommer att lägga upp exempel på blocksystem då
tid finnes
Använder man blocksystem så kan man ha valfritt
gällande a-hästar 1-3 hästar exempelvis.
Spelar jag med en a-häst så blir dett alltid spel med
en b.häst bränner a.hästen så vinner ofta
b-hästen,
1 a.häst 1 b.häst 2 c.hästar (outsider) sedan x.hästar
som skräll.
På Axevalla 31 dec. 2023 spelar jag enbart en V5:a
vinner inte lika mycket pengar som en V75:a men man
vinner oftare.
Se V75 Axevalla Söndag 2023-12-31
,
Jag kör mest med poängreducering för att få bort låga utdelningar, men ibland så varierar med ABC eller U. Jag reducerar inte så hårt då jag tycker att det ska till så mycket tur. 30-40 % är nog ganska lagom.
Jag håller med Shooter, jag varierar en del. Tror du på en skräll, våga då sätta den som A-häst. Ibland blir jag förvirrad och velar så att jag överstiger 60% reducering, då lämnar jag hellre reducerings taktiken och kör en extra kul spik via matematiskt system (dvs skiter i reduceringen). Det är lätt hänt att man reducerar ned till rena lottosystemet och därmed bättre att tänka om.
Är det någon som har provat reducera med spår summa? Voltstart (som tyvärr inte finns längre) hade det som ett alternativ. Har inte hittat någon annan som har det valet.
Kommer att presentera några papperssystem framöver.
Jag kör fortfarande med 2 utgångar, utkskrivet på 2 kuponger. Men det är mest för de jag spelar med inte skulle förstå om det blir för krångligt. Annars hade jag nog kört poäng och med kanske nån faktor.
Brukar oftast köra med 2-3 utgångar
Kör också oftast utgångar 1-3 samt kan sätta max 1 får vinna av lågt spelade <5%
Det är lite olika. Oftast kör jag endast med poäng för att reducera bort rader med för låg utdelning. Ibland kör jag med U-hästar, ibland ABD-system och emellanåt så kombinerar jag ett par av dem. Det beror på hur jag ser på omgången, om jag har några särskilda drag etc.