Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Östersund 8 juni
V75-1, Klass II, 2 140 m, auto
1 Fine Manners (Magnus A Djuse)
STARTAR EJ
2 Finally J.M. (Henrik Svensson) har ett bra smygläge och man får sikta på sista slanten.
3 Heavenly Zet (Örjan Kihlström) har en del stress i sig och det får vi nog leva med. Han har ändå gjort det bra i år och han var mycket bättre senast än i då jag körde honom gången innan. Han springer även lite rakare här hemma i träning vilket känns positivt. Nu är det mycket hårdare och tuffare lopp men han kan springa han också om han får rätt lopp. Det skulle inte göra något om han fick ett lopp i ryggar nu för han är väldigt snabb en kort bit, säger
Daniel Redén.
4 Cherokee Face (Per Linderoth) har höjt sig lite under året och det finns säkert ytterligare lite kvar. Han börjar växa in i det och har säkert fått lite hårdhet av två V75-starter. Allt verkar normalt i träningen och det ser ut som ett jämnt fält. Amerikansk vagn första gången, säger
Olle Wäjersten.
5 Not for Sale (Daniel Wäjersten) känns fin och han kommer mer och mer för varje lopp. Senast vann han på en bra tid utan att vara helt golvad. Det blir inga ändringar som det ser ut, säger
Olle Wäjersten.
6 J.J.Dragon (Zeb Jonasson) känns ytterligare lite bättre i träningen efter starten på Färjestad. Segerchansen ökade när Fine Manners blev struken och vi blev dessutom nerstruken ett spår. Jag kommer ladda iväg och se om vi rent av kan komma först ner till plankan. Lyckas jag med det får vi se om jag kör där eller hur det blir. Amerikansk vagn och håller han sig lugn i värmningen blir det helstängt huvudlag, säger
Zeb Jonasson.
7 Hercules Godiva (Björn Goop) känns jättefin för dagen och nu har han blivit nerstruken ett spår och då ser det ljusare ut för vår del. Han går bara när han är med längst fram så det blir full laddning. Helstängt huvudlag, säger
Markus Pihlström.
8 Cleveland Broline (Ulf Ohlsson) var jag jättenöjd med senast och prestationen var femstjärnig. Jag hoppas han gått framåt av loppet och det blev nya förutsättningar nu när Fine Manners blev struken. Jag tycker det ser mer öppet ut och häst mot häst är han inte sämre än någon annan, men vi har ett sämre utgångsläge. Jag har i alla fall inte gett upp på förhand. Inga ändringar, säger
Oscar Berglund.
9 Asap Annie (Oskar Kylin Blom) var kanonfin senast då hon vann med mycket krafter kvar och hon hade verkligen studsat tillbaka ordentligt. Vi kör barfota runt om för första gången som jag tror kommer falla väl ut, säger
Oskar Kylin Blom.
10 Punchboard (Erik Adielsson) är den som jag är mest spänd på av våra i loppet. Han var lovande i tidigare regi och senast var han väldigt bra i sin första start på länge. Han känns väldigt stark och i förhållande till sin kapacitet står han billigt inne. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
11 Stop the Count (Linus Lönn) var sådär senast och lite sämre än vid starten på Rättvik. Jag har ändrat lite på träningen nu och kört på rakbanan i stället för sanden. Får han ett vettigt lopp är det pengar i första hand. Eventuellt skor bak så att han inte slår ihop och utan käkrem, säger
Krister Jakobsson.
12 Topper (Jan-Olof Johansson) har gjort det bra, men spåret grusar ordentligt och det krävs mycket tur. Eventuellt barfota fram, säger
Jan-Olof Johansson.
V75-2, Stolopp, 2 140 m, auto
1 Eclisse Roc (Peter Zadel) hoppas jag får en bra start så att hon kan få en bra ryggresa. Fina pengar känns realistiskt och med ett perfekt lopp är hon en platskandidat. Inga ändringar, säger
Peter Zadel.
2 Megan di Quattro (Lisa Gilljam) får ett fint lopp och kan vara en platsskräll.
3 Önas Rose (Lucas H Vikström) fick ett bra utgångsläge och kusken får ladda från start. Drömmen vore att nå ledningen, därifrån ska hon ses med väldigt bra chans, säger
Oskar Kylin Blom.
4 Dino Cream (Fredrik Plassen) blev överladdad av all publik senast och galopperade bakom bilen. Hon kändes jättefin efteråt och gick i mål med allt sparat på en väldigt bra tid. Normalt är hästen rätt startsnabb och travsäker. Det vore perfekt om hon kan hitta ner på innerspår, gärna rygg ledaren och få spara speeden till 200 kvar, då är hon vass. Klaffar det är hon absolut inte borta och hästen är i betydligt bättre form än vad raden ger sken av, säger
Oskar Kylin Blom.
5 Icicle Am (Clas Jonsson) var väldigt bra senast och hon kan vara ännu bättre den här gången som det känns. Hon är väldigt pigg i träningen. Han får prova en bit, men det får inte bli någon vansinneskörning. Inga ändringar, säger
Lars Hallberg.
6 Mi Amore Bros (Martin P Djuse) var bra senast och såg ruskigt fin ut i måndagens jobb så hon verkar ha formen på topp. Hon ligger väldigt nära toppformen som det känns. Vi ändrar inget utan hoppas att det löser sig lite under vägen så ska hon nog göra ett riktigt bra lopp. Örjan drog aldrig tussarna senast, säger
Daniel Redén.
7 Jade Sisu (Jennie Ek) har gått bra under flera månader och tog senaste loppet bra. Jag hade lite sparat och det var ett bra intryck. Spåret är inte bra men det borde gå att vara lite offensiv, säger
Conrad Lugauer.
8 Dutchess Sun (Oskar Florhed) var riktigt bra senast och imponerade. Det blir passande med två veckor mellan loppen och ett framspår är bra. Med tanke på hur bra hon var senast ska hon göra upp om det nu också. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
9 Russel Square (Jill Ivarsson) får smyga med härifrån och hoppas på en slant.
10 Isabelle Sisu (Jenny A Björk) brukar göra fina lopp och dyker upp i platsstriden.
11 Just More Fun (Ludwig Wickman) gör det jämnt och bra hela tiden. Jag tror hon kan vara långt framme om det flyter på och det behöver bli ett jämnt tempo. Inga ändringar, säger
Lars Wikström.
12 Vilja T.Y.C. (Linus Lönn) kan avsluta bra och kan tjäna fina pengar med lite klaff.
13 West Wind (Zeb Jonasson) gillar om det blir hårt tempo och får hon ett fint lopp kan hon vara trea-fyra. Norskt huvudlag och det har bara ryckts en gång tidigare och då vann hon på Bergsåker, säger
Robert Dunder.
14 Young Mistress (Olle Wäjersten) får köras på lite chans och formen ska vara bra. Jag har inte bestämt vilket huvudlag det blir, säger
Per Linderoth.
15 Listas Thaitanic (Vincent Eliasson) tränar bra, men läget är iskallt och vi får köra för en slant. Det blir barfota runt om och eventuellt någon form av skygglappar, säger
Lars Holm.
V75-3, Silver, 1 640 m, auto
1 Parveny (Magnus A Djuse) var mycket bra senat och räknas tidigt utan strul härifrån.
2 Mission Beach (Marcus Lilius) gick bra senast. Det gick snabbt till slut och hängde med på ett bra sätt. Hon fick ett bra spår och får förhoppningsvis en bra invändig resa. Jag får prova en bit från start och rygg ledaren ökar nog chanserna för att få så bra pengar som möjligt, säger kusken
Marcus Lilius.
3 Otroligosåfin (Lars-Göran Söderberg) är ute på lite för djupt vatten. Han är väldigt beroende av att helst gå först och jag gör ett försök att komma till ledningen, men jag tror inte vi kommer förbi Mission Beach. Jag ligger lågt och det blir inga ändringar, säger
Lars-Göran Söderberg.
4 Riet Hazelaar (Daniel Wäjersten) underpresterade senast utan att vi har någon bra förklaring. Det är inga fel hemma och vi får hoppas att hon studsar tillbaka. Jag tror ändå att Daniel kommer åka ut med en bra känsla och är hon lika bra som i starterna innan borde hon vara med och göra upp om en tätplacering. Zeudi Amg är väldigt bra så det blir nog en härlig fight. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
5 Zeudi Amg (Alessandro Gocciadoro) hade ett svårt spår senast så jag tog en lugn start och valde att köra bakifrån. Hon avslutade strålande sista 300 meterna och är en riktigt häftig häst. Hon må vara nio år på pappret, men det är inte den känslan man får när man sitter bakom henne. Startspåret här blev helt okej och utan att ha full koll på motståndet så tror jag att det här är min bästa segerchans i Sverige under hela veckan. Det blir jänkarvagn och barfota runt om igen, men huvudlag bestämmer jag på tävlingsdagen, säger
Alessandro Gocciadoro.
6 Global Dash (Per Linderoth) dummar sig med att galoppera i första sväng och det känns som det bara är dumheter. Han travar inte dåligt utan han kan bara flyga rakt upp. Han ser bra ut både före och efter galopperna och tränar som vanligt. Står han på benen är han väldigt fartfylld, men han är svårbedömd med tanke på sina konstiga galopper. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
7 Kayla Westwood (Örjan Kihlström) borde få svårt att komma in i matchen. Pengar.
8 Just Celebration (Henrik Svensson) var riktigt bra senast på V75. Han känns ännu lite bättre i träningen efteråt och är väldigt taggad för dagen, men nu blev det ett tråkigt läge med startsnabba hästar invändigt. Vi får hoppas på en bra peng härifrån, säger
Sören Lennartson.
9 Hidalgo Heldia (Conrad Lugauer) var duktig senast och en månad mellan loppen passar bra. Formen borde vara jättebra. Jag hade dock gärna haft ett framspår såklart. Barfota är ett litet plus och han får lite mer plats i en vanlig vagn och blir därmed lite snabbare, säger
Conrad Lugauer.
10 Mellby Joker (Erik Adielsson) fick bakspår vilket var synd. Med ett framspår över 1600 meter hade han varit tidig tycker jag och spåret drar ner chanserna. Han får smyga med och ta det som erbjuds helt enkelt. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
11 Capital Gain C.C. (Oskar Kylin Blom) fick inte riktigt med fäste på banan senast, därför var han inte så startsnabb som han kan vara och varför han tappade lite genom sista sväng. Tyvärr blev det iskallt läge, det blir till att köra på chans och hoppas på högt tempo. Löser det sig kan han avsluta vasst och formen är bra, säger
Oskar Kylin Blom.
V75-4, Kallblod, 1 640 m, volt
1 Kaksi (Jan-Olof Johansson) travade bättre senast. Det är hårt motstånd och det blir tufft såklart, men jag hoppas hon gör ett bra lopp, säger kusken
Jan-Olof Johansson.
2 Dån Klara (Olle Alsén) kan springa fort över distansen och kommer vi till ledningen släpper jag inte frivilligt. Barfota bak, säger
Olle Alsén.
3 Modig Ripa (Daniel Wäjersten) känns jättefin i träningen, men vi siktar på en peng och startar mest då det är hemmaplan. Voltstart och kort distans är en fördel. Vi kör med can’t see back, säger
Tilda Gottås.
4 Rams Bror (Erik Adielsson) var jättefin senast och det var synd han rumplade till lite. Det är lite bättre förutsättningar nu med 1600 meter och kommer han till spets kan han nog hålla ett lite högre tempo. Inga ändringar, säger
Marcus Lilius.
1 660 meter:
5 Fräcke Prins (Ingvar Nyberg) har fin form och går inte att räkna bort helt. Skräll.
6 Eld Tekno (Oskar Kylin Blom) har tränat på och känns bra, men det var ju ett tag sedan han startade och han kanske behöver ett lopp. Spåret blev bra och vi får försöka tjäna lite pengar, säger
Joakim Reiser.
7 Storm Teddy (Arve Sjoner) var duktig senast och kan utmana om det klaffar.
8 Sundbo Komet (Robert Skoglund) var ute på en lite för lös bana senast och blev muskeltrött. Jag tycker inte jag har någon sämre häst än någon annan kapacitetsmässigt och det blir lite spännande. Ryckhuva och norskt huvudlag, säger
Robert Skoglund.
9 Sol Storm (Hanna Forslin) hade problem med halsen senast. Som det ser ut kan han ha lite allergi, men det ska vara i ordning nu. Jag tror inte han är i absolut toppform direkt, men att han kommer göra en bra prestation. Spåret var ingen dröm och jag hoppas han ska sköta sig. Troligen norskt huvudlag första gången, säger
Hanna Forslin.
10 Olav (Rikard N Skoglund) är laddad och pigg så senaste loppet har gjort honom gott. Han vill helst ligga på rulle och köras till slut, men nu blev det ett bra spår och vi får se hur loppet blir kört, säger
Harald Kvåle.
11 Rofstad Odin (Björn Garberg) var dålig i halsen näst senast och är i en okej form nu. Vi har inte så stora ambitioner och är nöjda med pengar, men han har överraskat tidigare. Inga ändringar, säger
Helge Kvaal.
12 Ulvsåsen (Per Linderoth) brukar gå bra efter vila och det är inget som oroar. Jag hade hoppats på ett annat spår och det blev sämsta tänkbara, men han känns i alla fall bra och vi hoppas det löser sig. Inga ändringar, säger
Anders Wallin.
13 Rönningsgutten (Henrik Svensson) blev det mesta fel för senast och det gick inte att ta något. Läget blev knöligt igen och det ser lite mörkt ut, men formen är det inga fel på och löser det sig är han inte mycket sämre än någon annan, säger
Niclas Torstemo.
14 Komnes Omer (Örjan Kihlström) är i fin form, men distansen är ingen fördel och tar vi pengar är jag nöjd. Inga ändringar, säger
Lars Johnsen.
15 Björs Balder (Marcus Lilius) gjorde årsdebut senast och behövde loppet. Han var ju strålande som fyraåring och vi har förhoppningar i år också. Distansen ska inte vara något minus, säger
Marcus Lilius.
V75-5, Brons, 2 140 m, auto
1 Invisible Sun (Per Linderoth) håller fin form och allt känns bra i träningen. Det finns många spår som kunde varit sämre, men det gäller att det löser sig och det kanske blir tredje-fjärde invändigt härifrån. Löser det sig har jag häst nog för att vara med i striden tycker jag. Amerikansk vagn och barfota runt om, säger
Per Linderoth.
2 Beenthereseenthat (Mattias Djuse) har fått ett bra utgångsläge och med en fin ryggresa kan han vara en tänkbar platsskräll.
3 B.Sacamano (Sandra Eriksson) var jättefin senast och det har känts att det är en häst som kommer hävda sig fint. Han visar inte så mycket i träningen, men när det är tävling vet han vad som gäller. Vi försöker göra upp om segern, men det är tufft på V75 och man behöver lite flyt för att vinna. Inga ändringar, säger
Sandra Eriksson.
4 Portofino (Ulf Ohlsson) återföll i gamla synder senast vilket inte förvånar mig då han ligger på gränsen hela tiden. Han känns annars enormt bra i träningen och är väldigt formstark. Går han felfritt tror jag han är med i striden, men han behöver visa mer stabilitet innan jag vågar lita på honom. Inga ändringar, säger
Fredrik B Larsson.
5 Joy Alissa (Olle Alsén) blev påriden senast i montéeliten och det var en fin peng som försvann. Hon hade nog landat på i 1.10,5 och formen är jättebra. Hon är startsnabb och planen är att spetsa för att sedan ta ryggen på PolePosition. Jag släpper annars inte till vem som helst. Norskt huvudlag blir det första gången för vagn och amerikansk vagn, säger
Olle Alsén.
6 PolePosition (Magnus A Djuse) var väldigt fin senast och efter att han hade svarat upp spets var det lugnt. Han blir bättre och bättre, jag körde honom i måndags i ett tuffare jobb och han var riktigt fin så jag räknar med en bra insats. Jänkarvagn nu då det är auto, säger
Daniel Redén.
7 Jimbaran Zon (Conrad Lugauer) var jätteduktig senast, men han fick ett dåligt läge. Han känns bra i träningen och tog senaste loppet bra, säger
Conrad Lugauer.
8 Sally MacLennane (Jan-Olof Johansson) fick ett dåligt utgångsläge i ett tufft lopp. Vi behöver mycket tur härifrån och tar hon pengar så får man vara nöjd, säger kusken
Jan-Olof Johansson.
9 Kash Keeper (Oskar Kylin Blom) var jag jättenöjd med senast. Han fick visserligen en fin resa, men det var högt tempo hela vägen och han avslutade rappt sista 200 meterna när jag körde lite med honom. Det är sådana lopp han behöver. Får hästen smyga med på bra sätt och spara sin speed plockar han många över ett upplopp och kan tjäna bra pengar, säger
Oskar Kylin Blom.
10 Sue (Edvard Kristiansen) var bra på Bergsåker, men i senaste starten var han dålig utan att vi egentligen är säkra på orsaken. Banan var hård och han kanske blev lite öm. Han är inte snabb från start och kommer ligga bland dom sista och sen så går han ofta bra till slut. Det kan bli skor om det blir regn, säger
Torarin Lamvik.
11 Blues Brother (Henrik Svensson) har gjort bra lopp och blivit bättre. Han kanske är lite osnabb för V75, men han har blivit snabbare och vi får se om han blivit tillräckligt snabb för V75. Han känns bra i träningen och ska ses med lite platschans. Inga ändringar, säger
Lars Wikström.
12 Behind Lord (Örjan Kihlström) har ett tufft läge och han borde få svårt att räcka till härifrån. Får smyga med och jaga pengar.
V75-6, 2 140 m, auto
1 Weekend Fun (Björn Goop) har faktiskt varit lite piggare i hagen efter Solvalla. Han är väl ute på lite djupt vatten den här gången, men det blir kul att prova och spåret blev det bästa för honom. Jag lägger mig inte i det taktiska upplägget. Det blir inga ändringar, säger
Lars Wikström.
2 Axel Ruda (Ulf Eriksson) var inte bra inför senaste starten och fick strykas. Han hade problem med en sena i ett bakben och jag vet inte om han sträckt sig. Det verkar okej nu i träningsrundorna och han får nog ett mer vilsamt lopp än på slutet. Vi får se hur han värmer på lördag och det är då det visar sig vilket humör han är på. Inga ändringar, säger
Pär Ländin.
3 Mister Hercules (Daniel Redén) blev det lite fel för senast. Det var dåligt tempo på loppet och han fick gå först i tredjespår, det var ingen höjdare. Nu fick vi ett bra läge och han fick ett ganska tufft jobb i dag och han var fin så jag hoppas att han ska vara bra riktigt i ordning. Jag tycker att han är intressant här när han fick så bra läge som han fick. Jag har inte bestämt vagn än och jag tror att jag återgår till norskt huvudlag nu då jag kör själv, säger
Daniel Redén.
4 Mellby Jinx (Daniel Wäjersten) gjorde en bra prestation senast. Han blev lite åtgärdad efter det loppet och sedan har vi haft det här i sikte. Han har kunnat träna på mer eller mindre för fullt. Det är ett spännande lopp och det är nog fyra hästar som sticker ut lite och han är en av dessa. Han är väldigt snabb ut och skulle Daniel vilja gå all-in är jag inte främmande för att han kommer till ledningen. Han är nog inte helt borta med tanke på utgångsläget och då Hail Mary också fick spåret utvändigt. Det blir inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
5 Hail Mary (Örjan Kihlström) tappade ett boots senast i Gävle och därför ville Björn köra lite på säkerhet och han gick i mål med gott om krafter sparade. Det var väldigt positivt för hästen och han känns lika bra som innan inför detta. Jag körde ett tuffare jobb med honom i måndags och han känns precis som han ska göra. Han går som senast, säger
Daniel Redén.
6 Harry Knows (Patrick J:r Kane) fick vi inget kvitto på i Sweden Cup då han gjorde bort sig innan bilen släppte fältet. Känslan är ändå att han väger för lätt mot dessa hästar.
7 Hustle Rain (Magnus A Djuse) jagar revansch efter Elitloppet och räknas tidigt.
8 Clarissa (Alessandro Gocciadoro) gjorde en riktigt bra comebackinsats i Örebro och kändes strålande även i Gävle. Det var omöjligt att placera sig högre än vad hon gjorde den dagen utifrån hur långt fram hon fick till tät, men hon avslutade verkligen starkt. Jag har hellre spår åtta med Clarissa än med många andra hästar för hon är ändå inte så snabb från start, men med det sagt så är ingen uppgift enkel. Det blir inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
9 Thereisnolimit (Ulf Ohlsson) är en bra häst, men nu blir det tuffare och det är ett hårt lopp. Kan han vara trea-fyra vore det bra, men stämmer det helt så kan det också gå bättre. Han går faktiskt lika bra med skor och vi får se om det blir barfota fram eller inte, säger
Stefan Melander.
10 Night Brodde (Conrad Lugauer) gjorde det bra senast. Det blev en snabb avslutning och då ser man inte så bra ut, men jag var faktiskt nöjd. Han tränar bra och jag är såklart besviken på läget, men det är ändå ganska okej. Han kommer säkert göra ett bra lopp. Barfota runt om och eventuellt norskt huvudlag, säger
Conrad Lugauer.
V75-7, Klass I, 1 640 m, auto
1 Googooman (Jomar Blekkan) var sådär senast och inte så bra som vi hade hoppats på. Vi hittade inga fel och han verkar normal i träningen efteråt. Han är inte blixtsnabb från start och jag tror inte han kan försvara ledningen, men det borde bli ett fint lopp i alla fall och då kan han ta fina pengar. Vi siktar på norska sprintermästaren så vi testar kort distans nu, säger
Tor A Eggen.
2 Kilgore (Daniel Wäjersten) var bra när Erik körde på Solvalla, men han sprang och krängde lite den gången. Han såg bättre ut senast och jag tycker han är inne i en positiv trend. Han är snabb ut och jag antar han kommer göra ett försök från start. Jag har lite svårt att skilja på våra hästar, men med tanke på läget kanske Kilgore är något hetare. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
3 Weightlessness (Ulf Eriksson) kan tjäna fina pengar härifrån, men får svårt att vinna.
4 Lion Brodde (Örjan Kihlström) var godkänd senast, men inte mer. Han blev lite trött och hade inte sin bästa dag. Han tärnar på fint efteråt och här får Örjan försöka ge honom ett bra rygglopp och då är han som mest effektiv, säger
Jimmy Jonsson.
5 The Lion (Björn Goop) gjorde ett bra lopp senast. Han kan öppna bra för Klassen och det är inte omöjligt att han kan komma till ledningen och då slåss om segern. Skulle han inte lyckas komma dit så blir det tuffare. Inga ändringar, säger
Peter Zadel.
6 Zaxton (Erik Adielsson) gjorde det bra i fjol och jag tycker han höjt sig ytterligare i år. Senast gick han bra bakifrån och det var positivt. Han är inne i en fin period och garderar man loppet så känns han tidig. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
7 Go for Manny (Oskar Kylin Blom) fick tugga på utvändigt i högt tempo hela vägen senast, men kunde ändå gå undan på fint sätt. Han har fått tråkigt läge, men är väldigt kvick bakom bilen och med tanke på att det är kort distans kör jag offensivt. Formen är absolut på topp och trots läget ska han ses med bra chans, säger
Oskar Kylin Blom.
8 Perfect Harmony (Ulf Ohlsson) känns bortlottad och är inget hett bud härifrån.
9 Jackpot (Magnus A Djuse) har sprungit på halvfart under en längre tid utan att vi hittat några fel. Vi tycker att det är en positiv utveckling hemma i träningen och han har också varit fin i ett banjobb. Jag vill ändå se att han får ut det i loppen och i så fall duger han. Han har testat distansen en gång tidigare och då gjorde han ett topplopp, men med bakspår över kort distans och med en osäker dagsform får man vara försiktig gällande vinstchansen. Jag hoppas han får ett snällt lopp och går med full fart över mål. Det blir goggles för andra gången, senaste gången var under elitloppshelgen förra året, säger
Oscar Berglund.
10 H.P.Roadrunner (Rikard N Skoglund) borde få tufft att räcka i detta gäng. Pengar.
11 Hypnotize (Ingvar Nyberg) fick han äntligen ett lopp som passade honom senast med ett hårt tempo och där han fick leva på styrkan och löpskallen. Det är också därför vi startar här på V75 då det ofta blir mer kört så som han vill ha det. Han känns jättebra i träningen och förutsättningarna är ungefär som senast med bakspår över kort distans. Inga ändringar, säger
Joakim Claesson.
12 Narita (Conrad Lugauer) har tränat på här hemma och formen är bra. Det är en riktigt fin häst och jag hoppas dom kör på lite och att hon då spurtar förbi många till slut, säger
Conrad Lugauer.