V75-1, Silver, 2 140 m, auto
1 Roller Coaster Ås (Jorma Kontio) har ett bra utgångsläge och jag tror han håller toppform. Han trivs när det går fort i loppen och han får försöka skaffa sig en så bra position som möjligt härifrån. Barfota runt om, säger
Christian Månsson.
2 Leave Your Sox On (Ulf Ohlsson) håller helt okej form. Han har visat att han duger när han är i full form, men han var borta länge och det fattas lite fart i kroppen. Jag hoppas han kommer mer och mer. Eventuellt amerikansk vagn och barfota runt om, säger
Petri Salmela.
3 H.C.’s Crazy Horse (Erik Adielsson) har ofta dåliga lägen och har mest fått jaga när han startat på V75, så det var bra gjort att vara fyra senast. Det var en plusinsats och han har tränat på normalt efteråt och allt är som det ska. Nu fick han äntligen ett bra läge på V75 och det blir spännande. Han borde kunna vara med och fightas om det. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
4 Heartbeat Thunder (Daniel Wäjersten) vann förvisso i ett billigare gäng senast, men han fick ingen hjälp direkt och vann överlägset. Han gick 1.12,9 över lång distans utan sparring och det är jäkligt bra. Allt ser bra ut efteråt och jag tycker han är en kandidat till att vinna loppet. Som han såg ut senast är han nog min förstahäst av våra, men det är väldigt tight, säger
Olle Wäjersten.
5 Night Art (Mats E Djuse) fick ett fint lopp senast av Mats och han avgjorde på ett bra sätt. Han har gjort ett par bra insatser före det också mot bättre hästar, så jag tycker loppen vid fjärdepriserna varit bra också. Han är också att räkna med och alla våra i loppet har möjligheter. Amerikansk vagn, säger
Olle Wäjersten.
6 King of Djazz (Sandra Eriksson) går säkert framåt med det senaste loppet och han brukar gå som bäst när han startar hemma då han inte är så duktig på att dricka vid längre resor. Han känns pigg och alert i träningen. Jag är nöjd med alla förberedelser. Jag hoppas han kan öppna lika bra som senast och då kanske han kan ta sig till ledningen. Kommer vi dit så tror jag han har ganska goda segerchanser. Skulle vi inte komma till ledningen hoppas jag på en snäll resa. Skor fram, säger
Sandra Eriksson.
7 Gazoline Mearas (Örjan Kihlström) är åtgärdad och känns mycket bättre I träningen. Det är tufft på V75 och han ska ha en fin resa. I första hand jagar han en fin peng. Amerikansk vagn och antingen open-eye eller stängt huvudlag, säger
Sandra Eriksson.
8 Maybach W.F. (Mika Forss) var fantastisk bra senast och han gick otroligt bra sista 700 metrarna i tredjespår. Han avslutade som fortast över mål och hade inte sprungit in i väggen, vilket man är nöjd med en sådan helg. Han fick det sämsta läget och antingen kör man vad som går från start eller backar och hoppas han kommer ner någonstans. Det får bli kuskens uppgift. Jag är övertygad om att han kommer göra ett bra lopp. Inga ändringar, säger
Madelene Wikstén.
9 Working Class Hero (Jörgen Westholm) är rejäl och ska räknas tidigt bakom min spik.
10 The Bald Eagle (Magnus A Djuse) verkar det bra med och jag tror senaste loppet har gjort honom gott. Han har bra form, men det är tuffa konkurrenter och ett svårt spår. Han fick bra ryggar iallafall och kan nog hamna fint till. Jag tror inte han vinner och hoppas han ska vara bland de fem främsta. Eventuellt skor fram och antingen norskt huvudlag eller can’t see back, säger
Tilda Wahlberg.
V75-2, Stolopp, 2 140 m, volt
1 Aya Face (Daniel Wäjersten) smyger med och får sikta på lite pengar i första hand.
2 M.T.Special Girl (Kari Alapekkala) är snabb ut och kan leda loppet hela vägen.
3 Notice’em (Jaakko Alamäki) var inte riktigt i ordning senast och har blivit behandlad. Hon känns bättre nu i träningen. Hon är bra iväg och jag ser gärna att hon får en bra ryggresa. Hon kan vara bland dom tre med en vettig resa. Det blir barfota runt om, säger
Jaakko Alamäki.
4 Tactical Lady U.S. (Mika Forss) var en liten besvikelse senast även om vi visste att hon inte var formtoppad. Hon verkar tagit loppet bra och ska vara betydligt bättre och piggare nu. Hon är inte så tokig för klassen. Spåret är ingen höjdare, men normalt borde hon klara det. Vanlig vagn, säger
Petri Salmela.
5 Glendalough (Jill Ivarsson) satt fast med allt sparat senast. Det är lite tuffare nu än tidigare, men samtidigt har hon aldrig riktigt gått i botten och det blir kul att se hur hon matchar dessa. Hon kanske inte vinner loppet, men med rätt lopp ska hon kunna vara lite längre fram. Hon lättas lite fram och så blir det en ryckhuva, säger
Jill Ivarsson.
6 Point of View (Mats E Djuse) har aldrig vunnit och får svårt att göra det nu också.
2 160 meter:
7 Icegirl L.A. (Hanna Olofsson) har känts fin i träningen. Hon möter bra hästar, men kommer hon bra till har hon platschans. Barfota runt om, säger
Gunnel Fredriksson.
8 Relevant Stride (Jorma Kontio) gjorde senast en strålande insats som tvåa. Hon fick hård press i ledningen av den utvändiga hästen som började pulla. Hon höll ändå fint till en andraplats och utan pressen skulle hon varit nära segern. Voltstart ska inte innebära problem och hon ska kunna öppna bra från spår två. Att det blir tätare starter är en fördel, säger
Katja Melkko.
9 Priscilla Håleryd (Örjan Kihlström) är gynnad av att gå på rulle och med rätt resa är hon speedig, säger
Sandra Eriksson.
10 Mellby Interest (Micael Melander) känns uppåt och senast hade jag bra grepp om loppet innan hon tappade en sko. Voltstart är orosmomentet och hon är ingen snabbstartare, men i övrigt är hon där jag vill ha henne. Inga ändringar, säger
Micael Melander.
11 Sweet and Wild (Ulf Ohlsson) borde vara bättre med loppen, men det är ett hårt motstånd och vi är nöjda med pengar. Inga ändringar, säger
Janita Luttunen.
12 Crazy J.Lo (Erik Adielsson) tycker inte om att springa bakom hästar och vill inte riktigt gå upp i rygg och då sprutar det ju ännu mer grus. Springspår är bra då han kan testa att ladda lite framåt och formen är jättebra. Eventuellt sätter vi på ett bogskydd och helstängt huvudlag, säger
Madelene Wikstén.
13 Like di Serafino (Krister Söderholm) behöver höja sig för att räcka till här. Inte het.
14 Grit Brodda (Sandra Eriksson) känns fin och nu blir det barfota runt om. Läget sätter ner chanserna, säger
Sandra Eriksson.
15 Soccerbox (Magnus A Djuse) gick bra till slut senast. Läget tror jag inte spelar så stor roll utan hon går sin pollett till slut och formen ska vara intakt. Jag hoppas att det blir lite tryck på loppet. Eventuellt helstängt huvudlag, säger
Per Edström.
V75-3, Klass II, 2 140 m, auto
1 Goodwin Zet (Santtu Raitala) var fin senast och jag hoppas han ska vara ännu lite bättre nu. Han gick med träningsbalans senast och nu blir det antingen lite lättare skor eller barfota runt om. Han är ganska snabb från start, säger
Antti Ojanperä.
2 Fructose (Jens Eriksson) var jättebra senast och det var synd på galoppen. Förhoppningsvis har genomköraren fört henne framåt då hon hade varit lugnt jobbad och lite åtgärdad inför det. Det är lite galopprisk, men sköter hon sig och kommer vettigt till är hon en som kan vinna. Det blir lite lättare järnskor fram och boots bak som lite skydd, säger
Jesper R Nilsson.
3 S.G.Dangerous (Stefan Johansson) har jag varit nöjd med och jag tycker han är mogen för det här loppet. Jag är nöjd med spåret och vi provade att rycka tussarna i fredagens jobb och det svarade han väldigt fint på. Eventuellt lättar jag honom lite och det bestäms efter värmningen. Det blir också helstängt, säger
Stefan Johansson.
4 Summit by Proxy (Ulf Ohlsson) är lite hårt anmäld, men vi måste prova då det är V75 på hemmaplan. Han räcker nog inte mot dom bästa, men formen är bra. Inga ändringar, säger
Petri Salmela.
5 Sensitive Tile (Jaakko Alamäki) gjorde ett bra lopp senast, men hon har blivit behandlad då hon inte riktigt hade stilen med sig. Hon gick ett banjobb förra veckan på ett bra sätt. Det är ett jämnt lopp och hon ska räknas om man streckar på lite med fyra-fem hästar. Vi kör med ett helstängt huvudlag, säger
Jaakko Alamäki.
6 Fantastic Godiva (Frida Simonsson) har tagit det lugnt efter senast och han fick gå till massören i måndags. Vi har också bytt skor fram och tagit bort sulan han haft höger bak. Nu går han från tunga PG-skor till flapskor. Jag har upplevt honom som ganska startsnabb och härifrån får jag prova köra, säger
Frida Simonsson.
7 Heineken Bishop (Sandra Eriksson) känns fin och formen ska vara bra tycker jag. Jag vet inte hur snabba dom är invändigt, men han kan öppna en del och Sandra bestämmer taktiken, säger
Maria Bodin.
8 Zigzag Zagazoo (Daniel Wäjersten) är en riktigt fin häst i grunden. Han kommer mer och mer, men det blir ju också tuffare motstånd med V75 och så blev det ett skitläge. Det är lite svårbedömt vart han hamnar härifrån och det är vingelläge. I grunden är det i alla fall en häst som man gillar och skulle han hamna vettigt på det är han stark och rejäl, säger
Olle Wäjersten.
9 Kurtz (Jörgen Westholm) har gjort det mycket bra och duger bra även här. Given.
10 Mo Salah Boko (Erik Adielsson) får hänga med och jaga en slant. Adielsson upp.
11 I.D.Gasolin (Mats E Djuse) behöver att det blir lite körning för att komma in i loppet. Med klaff kan han dyka upp bland dom tre. Amerikansk vagn, säger
Olle Wäjersten.
12 Coin Boy L.A. (Hanna Olofsson) fick ett tråkigt läge, men då kanske han går felfritt. Jag har aldrig sett botten i honom och då lever ju hoppet. Det är helt klart en bra häst och han kan sänka tiderna. Senast gick han ensam med bra spänst över mål och det var bra att han fick ett lopp och fart i kroppen. Det kanske krävs lite överpace härifrån och det viktigaste för mig är att han gör ett bra lopp och känns bra. Det blir barfota bak, säger
Hanna Olofsson.
V75-4, Kallblod, 2 140 m, volt
1 Ravn Kiro (Santtu Raitala) har överraskat vid två starter och det får han gärna göra igen. Vi börjar med att hoppas på pengar och med ett bra lopp kan han hugga om en pallplacering, säger
Jerker Bjurman.
2 Tåga Ryker (Ingvar Nyberg) var bra senast och han känns som vanligt efteråt i träningen. Jag tycker det ser bra ut och det är väl inte det allra värsta loppet även om det är några bra emot. Jag tror spåret går bra och vi ska prova norskt huvudlag första gången, säger
Gunilla Lindström.
3 Teknolina (Ove A Lindqvist) vann med lite krafter kvar senast och jag var jättenöjd i tisdagens jobb. Nu blir det tåskor fram så att hon öppnar lite bättre. Jag tycker hon kan vara bland dom tre, säger
Mats Gällerstedt.
4 Modig Ripa (Magnus A Djuse) står bra till och ska räknas med segerchans.
5 M.P.Domino (Ulf Ohlsson) har alla verktyg i lådan för att bli en bra häst och han är lugnt tagen. Nu blir det första gången han möter bra hästar och han har kapacitet för att göra lite själv i loppen. Blir det bra tempo och om han får en hygglig resa är han nog med dom. Han går med ryckhuva som inte har ryckts i lopp, säger
Jerker Bjurman.
6 Prinsen af Sola (Per Linderoth) vann senast på ett fint sätt. Han är inte startsnabb, men han blir kanske lite snabbare från springspår och distansen passar bättre än senast. Han är en av dom som kan vara med där framme och jag tycker han är lite vassare i ryggar, säger
Marcus Lilius.
7 Järvsömalla (Örjan Kihlström) hade gärna fått ha ett lopp till inför detta, men han känns jättefin och jag tror inte han ska vara sämre än senast i alla fall. Det blev ett bra läge och jag ser honom gärna i ryggar, men det där får Örjan bestämma. Vi testar barfota bak, säger
Erik Schön.
2 160 meter:
8 Sjövoll Julius (Micael Melander) gjorde ett bra lopp senast på en lite lös bana och han fick lite dåligt fäste bak. Det är ett öppet lopp och jag hoppas att han kommer ut i andraspår. Han är stark och går till mål. Han åker på fredagen och är bra att resa med, säger
Erlend Mikalsen.
9 Stålviktor (Mats Gällerstedt) är startsnabb och det kan bli en bra position härifrån. Realistiskt så kan han vara fyra-femma, säger
Mats Gällerstedt.
10 Trö Flax (Daniel Wäjersten) får svårt.
11 Ivarsviking (Jorma Kontio) jagar pengar.
12 Fyrkrafs (Jens Eriksson) har vi väntat på det här loppet med då segern sitter högst upp i raden. Han har gått ett banjobb på 1.28 full väg och känslan är att han kommer leverera bra direkt även om det inte är någon toppform. Han känns i alla fall mer avslappnad än på länge, säger
Jens Eriksson.
13 Pyrotek (Mats E Djuse) gjorde det bra senast och jag tycker han är den lite hetare av våra två. Han är inte vrålsnabb från start, men öppnar nog lite bättre från springspår. Han tål göra jobb, säger
Marcus Lilius.
14 Tangen Svenn (Mauri Jaara) kan ta en fin slant, men borde få svårt att vinna loppet.
15 Mellem Frost (Liss-Karin Sandvik) återgår till tidigare balans och formen ska vara bra. Det som bekymrar mig är att han verkar stressad och det är stor risk för galopp. Med ett bra rygglopp ska han kunna göra en bra avslutning, säger
Liss-Karin Sandvik.
V75-5, Brons, 1 640 m, auto
1 Imperator F.I. (Örjan Kihlström) gick bra sist, det gick oerhört fort till slut och Örjan pressade honom inte då han såg att han inte kunde bli bättre än trea. Han var inte helt tom i mål då. De krafterna kan behövas nu men han är bra för sin klass. Han har startat på 1600 på slutet men det är inte för han behöver ha det utan det har bara blivit så. Han har inte haft bra spår för oss tidigare men känslan är att han kan öppna ganska bra. Han går som på slutet, säger
Daniel Redén.
2 Behind Lord (Erik Adielsson) har ett bra läge över sin favoritdistans och han höjer sig när han är med i främre träffen. Erik får lägga upp taktiken, men jag har inget emot om han kör i ledningen. Vi kör med blinkershuvudlag, säger
Stefan Arvidsson.
3 The Oak L.A. (Ove A Lindqvist) kändes väldigt fin senast och därför flyttade jag ut honom i tredjespår, men jag fick inte det riktiga svaret. Han borde varit trea i alla fall. Vi har tränat på efteråt och det har inte varit några stora grejer och vi har siktat mot det här. Nu har han ett bra läge, men han är inte jättesnabb ut när han startar en bit ner. Inga ändringar, säger
Hanna Olofsson.
4 Icon Mearas (Jörgen Westholm) duger i klassen och går inte att nonchalera.
5 Djang Limit (Mika Forss) håller väldigt bra form. Nu är det ett tufft lopp, men blir det ett hårt och jämnt tempo ska han vara med även om seger vore en överraskning. Inga ändringar, säger
Petri Salmela.
6 Last Dying Breath (Hanna Olofsson) kändes jättefin senast. Han stannade av på upploppet, men efter mål nöp han i igen då övriga kom ikapp. Det finns inget att gnälla på och vi får se vad som händer från start. Han är rätt snabb ut och får jag önska så kör jag i ledningen. Jag provar en bit i alla fall. Inga ändringar, säger
Hanna Olofsson.
7 Bollinger Bishop (Sandra Eriksson) är bättre än raden tycker jag och det har varit lite stolpe ut på slutet. Senast satt han fast med rubbet sparat och gången innan blev det startgalopp. Formen är bra och han utvecklas hela tiden. Det är tufft på v75, men han kan vara en outsider. Amerikansk vagn och barfota fram, säger
Maria Bodin.
8 Beacon Kronos (Mats E Djuse) har jag bra feeling på och tycker han har bra chans att vinna loppet. Han hade mycket krafter kvar i comebacken och borde gått framåt. Är det någon gång man ska ha spår åtta är det väl med den här hästen och han kan starta lite i lugn och ro där ute och sedan är nog Mats offensiv. Rycktussar och norskt huvudlag för första gången, säger
Oscar Berglund.
9 Inge B.Svärlig (Petter Lundberg) är allt bra med och han var väldigt taggad i tisdagens träning. Det vore lämpligt med en resa i andraspår och han är stark och håller bra form. Det blir intressant med barfota runt om första gången, säger
Bengt-Erik Källsenius.
10 Henessi Walk (Magnus A Djuse) kändes jättefin senast och jag har aldrig upplevt honom så fin. Inte ens då han var ut i Kriteriet. Från bakspår blir man lite utelämnad, men det kanske inte behöver vara så dumt. Han gick med norskt huvudlag första gången senast, men den behövdes inte dras och sitter på igen. Innan spåren hade jag rankat Henessi Walk – Last Dying Breath – The Oak L.A., men jag tror den som får bäst lopp är längst fram av mina, säger
Hanna Olofsson.
11 Gazoline (Jens Nilsson) borde inte runda alla och får sikta på en slant i första hand.
12 Accolade (Per Linderoth) har ett jobbigt utgångsläge och räcker normalt inte.
V75-6, Klass I, 2 640 m, auto
1 Estelle Ima (Mika Forss) fick dra tåget senast och jag tycker hon gjorde det bra. Hon har tagit loppen bra och jag tror hon gått framåt då hon fått tävla lite mer regelbundet. Hon fick ett bra spår och vi hoppas hon får smyga med och att hon får en bra slant, säger
Irene Worrsjö-Johansson.
2 Beast (Hanna Olofsson) har inte tävlat på länge och är med det lite svårbedömd formmässigt. Vi har i alla fall siktat hit och lagt om träningen. Det blir lite av ett test och han är väldigt bekväm av sig och distansen behöver inte vara någon nackdel. Det blir en amerikansk vagn, barfota runt om och jag är inne på att köra med ett norskt huvudlag, säger
Hanna Olofsson.
3 Arpi Broline (Örjan Kihlström) har gjort det klart godkänt och med lite klaff kan han vara med och göra upp om en plats.
4 Patrick Silvio (Jorma Kontio) är hygglig, men känns inte som något hett segerbud.
5 Sultan Sea (Magnus A Djuse) var klart bra i senaste starten och han kändes fin även innan det i träningen. Vi hoppas han gått framåt ytterligare med loppet i kroppen och det blir en spännande start för honom. Utgångsläget är bra och drömmen vore om han kan köra sig till ledningen efter en bit. Han är tuff och trivs med ett bra tempo på loppet. Vi lättar honom till aluminiumskor bak, säger
Oskar J Andersson.
6 Xeven Leader (Santtu Raitala) kan öppna bra bakom bilen och borde få en bra position. Är bra nog för att kunna överraska.
7 Galant Ima (Alessandro Gocciadoro) var jag supernöjd med senast och han har tagit det loppet bra. Jag tror han är så bra som han kan vara. Han vann två V75-lopp i fjol, men där mellan hade han inget riktigt flyt och han är inte sämre i år utan jag tyckar att han har lyft sig lite grann. Spåret är inte det man själv hade valt, men distansen passar honom jättebra. Man behöver alltid ha lite tur när det är V75, men jag är riktigt positiv med hur han känns. Det blir barfota runt om, säger
Roger Nilsson.
8 Nikylon (Jörgen Westholm) har bra kapacitet och trots läget kan han hamna bra till. Han borde vara med och göra upp om segern. Är anmäld med en amerikansk vagn.
9 Black Paint (Ove A Lindqvist) möter tuffare motstånd och borde få tufft att hävda sig.
10 Kingen Mearas (Daniel Wäjersten) var bra senast från spår sju i en V75-final under Elitloppshelgen. Det verkar bra efteråt och han ska vara redo för ett bra lopp igen. Nu går han upp en klass, men det känns som en häst som växer med uppgifterna. Distansen kanske inte är något plus, men jag tror han klarar av den. Det blir inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
11 Jamie Sisu (Ulf Ohlsson) är på förhand vår bästa chans. Läget blev tråkigt, men distansen är en fördel då han är mer stark än speedig. Jag hade helst haft ett lopp till mellan starten på Umåker och nu, men det gick ju inte med tanke på hur han står inne i klassen. Han fick ett rejält jobb förra veckan där jag var riktigt nöjd och det blir inga ändringar, säger
Petri Salmela.
12 Mellby Kaliber (Per Linderoth) är stark och han har gjort fina lopp på rikstoton utan att ha räckt hela vägen. Han var bra som trea senast i Gävle. Han har inte den där riktiga snabbheten ännu och för honom är distansen en fördel. Jag höjer inte på ögonbrynen om han kommer vinna på V75, men om han gör det på lördag vet jag inte. Eventuellt skor runt om, säger
Olle Wäjersten.
V75-7, 2 140 m, auto
1 Versace Face (Sandra Eriksson) gick barfota runt om för första gången och det var bra men tyvärr så slog han i vagnen mycket på sista långsidan så han tappade aktionen men han höll sig i trav och kom tillbaka på styrka så det var väldigt bra. Det var få hästar anmälda så han fick åka med hit. Han fick perfekt spår och de kommer inte springa ifrån honom för han är inne i en fin period. Han kommer gå i vår nya vagn som är precis som en Ufo-vagn men den klassas som en vanlig. Annars blir det inga ändringar, säger
Daniel Redén.
2 Phoenix Photo (Magnus A Djuse) kan öppna bra och borde få en fin position. Kan sedan hänga med och tjäna bra pengar.
3 Great Skills (Daniel Wäjersten) var bra senast och man ska komma ihåg att det nästintill var årsdebut. Hon fick dra tåget och borde vara snäppet vassare till det här loppet. Hon har fått ett optimalt utgångsläge nu och hon är ju väldigt bra. Francesco Zet och någon mer är givetvis riktigt bra, men jag tror i alla fall att hon kan ge dom en match. Eventuellt blir det ett helstängt huvudlag, säger
Olle Wäjersten.
4 Rome Pays Off (Per Linderoth) såg fin ut senast när han vann i Boden. Han fick ett bra läge nu och får han ett bra lopp så kan han nog vara bland dom fyra främsta. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
5 Castor the Star (Mats E Djuse) har gjort bort sig på slutet och är lite svårbedömd. Fugnerar han fullt ut är han snabb ut och nu är han anmäld barfota runt om. Tänkbar skräll om favoriterna sviker och han ska i alla fall ses med en vettig platschans.
6 S.I.P. (Mika Forss) funkade inte som bäst senast, banan var nog för hård den dagen så han möjligen fick ont i fötterna för vi hittade inga fel på honom. Så det kändes inte rätt att vara med då loppet kördes om. Nu känns han bra i jobben och känslan är god för han har varit inne i en jäkla bra trend. Vi får hoppas att han funkar bra igen gör ett bra lopp. Han har bra kapacitet då han fungerar. Det blir jänkarvagn nu, annars inga ändringar, säger
Daniel Redén.
7 Francesco Zet (Örjan Kihlström) känns väldigt bra, jag körde honom i torsdags då kändes han otroligt fin, det var länge sen jag känt honom så fin. Då kändes det som att det skulle vara en yrkesskandal att inte starta honom i Boden. Det är klart att man är besviken på sig själv att han känns så här efter de två loppen i Elitloppet och att han inte hade fått dem i kroppen inför det. Känslan är att han kommer vara bra nu. Det troliga är att han kommer gå barfota bak som i Elitloppsfinalen, säger
Daniel Redén.
8 Staro Mack Crowe (Jorma Kontio) har haft oflyt i senaste starterna, men han har känts bättre och bättre. I Gävle var han sämre då balansen med barfota runt om inte föll väl ut. Läget blev väldigt tråkigt, men om det blir hårt tempo i loppet kan han plocka många till slut. Inga ändringar är aktuella, säger
Katja Melkko.
9 Always Ek (Alessandro Gocciadoro) har jag alltid sagt är en topphäst. Det har varit frustrerande att han inte fungerat i tidigare starter på svensk mark och kändes därför extra roligt att få visa hans rätta nivå i Sweden Cup. Med facit i hand var han lite märkt av försöksloppet även om han kändes väldigt stark över mål i försöket, men det var verkligen ingen dålig insats han stod för i finalen utan han höll farten bra. Han har tagit de två loppen på rätt sätt och jag kommer åka ut till start med en positiv känsla och tro om att min häst kommer prestera. Inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.