Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Färjestad 29 juni
V75-1, Brons, 2 140 m, auto
1 Make it Schermer (Carl Johan Jepson) är riktigt bra och spåret blev också bra. Han är väldigt startsnabb och borde absolut ha segerchans. Det blir amerikansk vagn för första gången i år, säger
Per Henriksen.
2 Kadabra Dream (Ulf Ohlsson) har gått riktigt bra och senast hade han otur. Han gick riktigt bra till slut och med överpace kan han ha lite chans. Det blir inga ändringar, säger
Per Henriksen.
3 Behind Lord (Linus Lönn) är snabb ut och borde få ett fint lopp. Han jagar fina pengar.
4 Imperator F.I. (Örjan Kihlström) var jättefin senast, det var ett grymt intryck. Han kommer bli bättre och bättre för varje start. 2140 ska inte vara några bekymmer och han fick bra läge så det blir spännande att se hur han står sig i det här gänget. Han går som senast, säger
Daniel Redén.
5 Dea Sprint Bar (Alessandro Gocciadoro) har tränat på normalt efter segern i Mantorp. Hon var riktigt fin den dagen och jag hoppas kunna ta hand om ledningen på nytt utifrån hennes goda startsnabbhet och hålla hela vägen för hästen är i full form. Inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
6 Jo Black (Malte Handfast) var jättebra senast och han har tagit det loppet väldigt bra. Det blir ett annat upplägg den här gången, men han är bra när han får spara speeden. Vi är nöjda om han lyckas vara trea-femma då det är ett väldigt bra motstånd. Inga ändringar, säger
Malte Handfast.
7 Pingis (Stefan Persson) verkar allt bra med efter senast och han känns på topp. Stefan var missnöjd med hur loppet utvecklades senast, men det gick inte att göra något åt heller. Han var i alla fall extremt nöjd med honom och tyckte han gjorde ett topplopp. Spåret är dåligt naturligtvis och det är bara hoppas att det blir lite tur med positionerna. Det blir barfota bak och det är en liten fördel, säger
Carlos Söderström.
8 PolePosition (Magnus A Djuse) är bra och var fin senast. Jag körde honom i dag, måndag, och han känns fin så han ska fortsatt vara bra i ordning. Han gör sällan ett dåligt lopp och kommer nog åter vara riktigt bra men han fick ett svårt läge. Han går som senast, säger
Daniel Redén.
9 Matiere (Erik Adielsson) avslutade bra senast och det känns som han är i bra form. Han kommer väl hamna en bit bak härifrån och vi får hoppas det blir lite tempo på loppet. Vi kör med amerikansk vagn, helstängt huvudlag och med murphy nu vilket är nytt. Han har varit lite lat och förhoppningsvis blir han lite rappare, säger
Fredrik B Larsson.
10 Blue Boy Face (Johan Untersteiner) har varit riktigt fin tycker jag. Jag fick rysningar när han vann på Vaggeryd och senast blev det visserligen ett perfekt lopp, men han var bra igen. Nu möter han ett tuffare motstånd, men det är en härlig häst tycker jag. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
11 Jimbaran Zon (Marc Elias) gör sitt bästa hela tiden. Det ser ut som det kan gå undan och han vore gynnad om det blir ett bra tempo i loppet. Barfota runt om är ett plus, säger
Massimo Vassallo.
12 Grand Ready Cash (Mats E Djuse) hade lite kvar senast. Han har tränat på efter den starten och känns fin. Det är ett tufft lopp nu och ett dåligt spår så det är klart att man får ligga lite lågt, men samtidigt är det en fin häst och jag hoppas det stämmer lite. Inga ändringar, säger
Tomas Pettersson.
V75-2, Klass II, 2 140 m, auto
1 Stens Rebell (Johan Untersteiner) har varit lite vek till slut tycker jag och inte riktigt haft den utvecklingen vi trodde. Läget blev perfekt och det är ett bra smygläge. Eventuellt ska vi ta av alla skorna den här gången, säger
Peter Untersteiner.
2 Imperial Wine (André Eklundh) behöver höja sig lite för att kännas aktuell i en V75-final. Får sikta på bra pengar från fint läge.
3 J.H.Million (Stefan Persson) har gjort två bra lopp och han kan öppna ganska bra bakom bilen. Det är inte omöjligt att han kan komma till ledningen och sedan får Stefan bestämma taktiken. Med en okej resa ska inte distansen vara några problem. Inga ändringar, säger
Peter Zadel.
4 Cherokee Face (Per Linderoth) var väldigt bra senast och han hade gjort fina prestationer i skymundan innan det också. Nu höjde han sig ytterligare ett snäpp och det blev bra med jänkarvagnen. Han har tränat på enligt plan efteråt och borde få ett skapligt lopp härifrån. Det känns som ett öppet lopp och han är en som kan vinna. Barfota runt om, säger
Olle Wäjersten.
5 Ready West (Mats E Djuse) var jättefin senast och blev slagen av en bättre häst helt enkelt. Han är startsnabb och gynnas av ledningen. Når han dit borde han räcka långt. Inga ändringar, säger
William Ekberg.
6 Competivo (Daniel Wäjersten) har lovat en hel del och nu känns det som han utvecklas mentalt och så har nog barfotabalansen gjort en del också. Han är en som kan vinna loppet om det stämmer och våra två i loppet känns likvärdiga. Det blir inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
7 Dostojevskij (Erik Adielsson) gick ett rakbanejobb under onsdagen och var väldigt alert, så jag tror formen är god. Det gäller att komma till härifrån och då är han stark till slut. Jag hoppas och tror han kan knipa en skaplig placering. Inga ändringar, säger
Hans R Strömberg.
8 Heavenly Zet (Örjan Kihlström) gjorde ett väldigt bra lopp senast men han tar fortfarande töm och vi hittar ingen orsak till att han sak göra det. Vi jobbar på med det och nu ska vi köra barfota runt om för första gången så får vi se om det blir bättre. Jag tror att skorycket kommer ge bra effekt. Sen måste han hålla sig lite lugnare psykiskt för att det ska bli riktigt bra. Det finns dock enorm fart och kunnande i honom. Även han har svårt läge, säger
Daniel Redén.
9 Allan Zonett (Magnus A Djuse) var lite seg senast och nu blir det rycktussar och barfota runt om, säger
Christoffer Eriksson.
10 Anse Macquereau (Carl Johan Jepson) gjorde en mycket stark slutrunda senast i Åmål och han var bra som tvåa. Det är en väldigt tuff uppgift den här gången och med klaff känns han mer som ett platsbud.
11 Facetime Love (Björn Goop) gjorde ett bra lopp senast och vi hoppas han kommer göra det igen. Med tanke på spåret är det svårt att lova för mycket, men med ett fint lopp är det inte omöjligt att vara med där framme. En platskandidat ska han vara i alla fall. Amerikansk vagn, säger
Peter Zadel.
12 Keyword (Emilia Leo) gör en intressant start och han tar rejäla steg hela tiden. Nu är det ett snäpp upp med final, men han är inne i en fin fas och att kommer göra ett väldigt fint lopp. Det blir inga ändringar, säger
David Persson.
V75-3, 3-åringar, 2 140 m, auto
1 Free Time Jepson (Alessandro Gocciadoro) har tränat på normalt efter försöksvinsten. Jag skojade efter det loppet att jag skulle ta av ytterligare en sko till finalen eftersom han tappade en sko i försöksloppet och det fungerade så bra, men så blir det inte utan jag fortsätter med skor runt om. Hästen är så pass bra som han är med skor och jag vill inte chansa från ett innerspår bakom bilen och riskera att få en galopp i första kurvan på ny balans. Målsättningen är att ta ledningen och hålla hela vägen. Inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
2 Magic In (Erik Adielsson) har känts bländande fin efter uttagningsloppet och utgångsläget blev bra. Jag är väldigt nöjd med honom och naturligtvis ska han tillhöra favoriterna. Han kan öppna ganska bra, men det är Erik som väljer taktiken. Inga ändringar, säger
Per Nordström.
3 Phantom Express (Ulf Ohlsson) fixade starten bra senast och när han väl kom till ledningen fick han bestämma lite. Det blev perfekt då han inte hade startat på sex veckor och det känns som att han gått framåt rejält. Det är bättre spänst och skärpa i honom så jag känner mig väldigt trygg. Spåret blev bra och vi kommer prova från början. Jag hoppas han har en bra dag och då ska han kunna vara med där framme. Inga ändringar, säger
Joakim Elfving.
4 Dream Mine (Jörgen Westholm) har alla ingredienser för att bli en topphäst och han visade senast att han räcker i dessa sammanhang. Det är ju många som är väl förberedda inför det här och han är en av dom som borde räcka. Jag har inte hört om någon ändring, säger
William Ekberg.
5 Like Magic Sisu (Mika Forss) var duktig senast och har fin kapacitet. Platsbud.
6 Arctic Emerald (Pekka Korpi) gjorde ett bra lopp senast och allt är normalt efteråt. Han möter många bra hästar och jag hoppas att han kommer i en bra position. Inga ändringar, säger
Pekka Korpi.
7 Preacherman (Stefan Persson) har inlett lovande och tjänar bra pengar med lite klaff.
8 Limoncello Boko (André Eklundh) har ett svårt läge och får tufft att räcka till seger.
9 J.Kagan Brick (Carl Johan Jepson) gjorde ett fint försökslopp. Han hade varit borta liten inför det och kommer säkert vara spänstigare och smidigare nu. Han kan säkert ta en placering långt fram med rätt lopp. Inga ändringar, säger
Christoffer Eriksson.
10 Conrads Stefan (Mats E Djuse) har verkligen utvecklats på slutet. Han väl inte kommit lika långt som Dream Mine, men kapacitet finns för att räcka. Jag har inte hört om någon ändring, säger
William Ekberg.
11 Greetings (Örjan Kihlström) tycker jag är riktigt på gång. Det blir självklart svårt att vinna och i första hand är det en bra slant, men man får hoppas att det klaffar lite. Vi bestämmer utrustningen efter värmningen och det är inte omöjligt att vi chansar och kör barfota runt om och med amerikansk vagn, säger
Roger Walmann.
12 Romulus Tooma (Björn Goop) tappade mycket från start senast och kördes sedan fram. Han gjorde sedan ett habilt intryck och behövde nog loppet då han inte hade fått något riktigt lopp innan det på åtta veckor. Han bör var något förbättrad nu. Jag har inga förhoppningar om vinst, men däremot att han ska kunna ta en del av priskakan. Inga ändringar, säger
Diederik Meilink.
V75-4, Stolopp, 2 140 m, auto
1 Elin Avant (Ulf Ohlsson) verkar ha väldigt bra form och hon känns fin efter senast. Det är tuffa hästar emot, men det blev ett bra smygläge och jag hoppas hon gör ett bra lopp igen, säger
Svante Ericsson.
2 Honey Dun Girl (Victor Rosleff) är platsaktuell från fint läge om hon levererar på topp.
3 Mazuocco Boko (Tino Keväänranta) borde få tufft att räcka mot dom bästa. Pengar.
4 Dino Cream (Oskar Kylin Blom) känns jättebra hemma och har fått ett bra utgångsläge. Drömmen vore att komma ner på innerspår, då tror jag att hon kan tjäna väldigt fina pengar även om det blir svårt att vinna, säger
Oskar Kylin Blom.
5 Denali Doc (Markus B Svedberg) har gjort det bra på slutet och löser det sig bra under vägen så kan hon dyka upp i platsstriden.
6 Karma Mearas (Simon Helm)
STARTAR EJ
7 Esperia Font (Alessandro Gocciadoro) blir bara bättre och bättre för varje lopp. Jag gillade vad jag kände i henne senast och tror att hon kommer vara ännu vassare denna gång för jag upplevde henne lite lat senast mitt i loppet vilket kan berott på att hon inte hade startat på ett tag. Det blir inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
8 Dutchess Sun (Daniel Wäjersten) var bara bäst senast. Man kunde tro att det skulle vara lite formtapp efter starten på Solvalla, men så var det inte och hon gjorde ett riktigt bra lopp. Det finns ingen anledning att inte tro på ett liknande lopp den här gången och förhoppningen är att hon ska strida om det igen. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
9 Mi Amore Bros (Örjan Kihlström) gick jättebra senast. Hon fick ett dåligt lopp men spurtade bra som tusan. Formen är bra och hon fick bra läge. Hon får smyga med och spurta igen, hon kommer nog vara med långt framme som det känns. Hon går som senast, säger
Daniel Redén.
10 Special Topsecret (Mats E Djuse) håller toppform och senast hade hon lite krafter kvar. Spåret blev inte bra och vi hoppas på hårt tempo, säger
Mika Haapakangas.
11 Tasherit (Hans Crebas) gjorde det bra senast på Åmål. Det här är ett tufft lopp och nu sätter vi på en amerikansk vagn och helstängt huvudlag. Tar hon pengar är det bra gjort, säger
Hans Crebas.
12 Mary Ann Lane (Johan Untersteiner) gick okej senast. Det blev ett jobbigt läge och hon får inrikta sig på att tjäna lite slantar. Barfota runt om, säger
Peter Untersteiner.
13 Capiroska Font (Björn Goop) gjorde ett väldigt bra lopp senast. Hon har ett svårt spår nu och det är inte enkelt på V75. Hon behöver lite tur och i så fall är det inte omöjligt vara med där framme. Amerikansk vagn, säger
Peter Zadel.
14 Mahala (Carl Johan Jepson) får köras i ryggar, sen trivs ju Jepson bra på Färjestad och kan han hitta rätta ryggarna så har Mahala en jäkla vass finish. Även hon går som senast, säger
Daniel Redén.
15 Celiaz (Magnus A Djuse) gör alltid bra insatser och kämpar hela vägen in till mål. Jag tror att hon är fältets bästa häst, men nu har hon spår 15 och det är alltid svårt även om det är en spårtrappa. Från tredje ledet är det svårt att komma till i loppen, men prestationsmässigt tror jag hon kommer vara lika bra som tidigare. Det blir inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
V75-5, Klass I, 2 140 m, auto
1 Kilgore (Daniel Wäjersten) var bra senast och fick loppet dit han ville. Det såg bra ut och han har tränat på normalt efter den starten. Han har fått ett bra läge, men jag har svårt att bedöma hästarna utifrån. Skulle han inte lyckas hålla upp ledningen får han ju ett bra lopp i alla fall. Kort distans är den bästa distansen för honom, men 2140 meter ska fungera det också. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
2 Call Me Gleipner (Johan Untersteiner) försökte Johan hålla ledningen med senast och när han la spöet på honom så överreagerade han och galopperade. Det var inga fel annars och jag tror han sedan var snabbast sista 200 metrarna den tävlingsdagen. Han var fin i måndagens jobb. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
3 Zaxton (Erik Adielsson) gick utvändigt om Kilgore senast och gjorde ett jättefint lopp. Det är tufft emot nu, men det känns som han håller bra form. Precis som för Kilgore är nog kort distans hans bästa, men 2140 meter ska inte vara något stort minus. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
4 Erik the Phantom (Jorma Kontio) var riktigt fin senast och allt ser bra ut efteråt. Han har riktigt bra grundkapacitet och vi förväntar oss en riktigt bra insats av honom. Spåret blev bättre nu också. Inga ändringar på förhand, säger
Clas-Göran Björkroth.
5 Rajon (Per Linderoth) gör det vettigt, men han är inget hett bud mot detta motstånd.
6 Peter Pan (Björn Goop) kan öppna okej och kanske lite bättre än så, men det kan ändå bli tufft att komma till ledningen härifrån. Han har visat väldigt bra form i senaste två loppen och Björn löser nog en bra position. Gör han om samma avslutning som senast blir han svår för samtliga att stå emot, säger
Peter Zadel.
7 Ajlexes Hans (Mats E Djuse) har gått bra på slutet och håller bra form. Han fick ett punschigt läge, men han var kvick ut på Gävle. Vi får se hur han öppnar nu och vad Mats väljer för taktik. Amerikansk vagn och helstängt huvudlag, säger
Tomas Pettersson.
8 Sparky’s Dream (Anders Eriksson) känns jättebra och han är nog så bra som han vara för dagen. Spåret drog ner chanserna och vi behöver lite klaff, men jag är säker på att han kommer göra ett jättebra lopp. Barfota runt om och rycktussar första gången, säger
Anders Eriksson.
9 Cameron (Jörgen Westholm) satt fast senast i ett 1600-meterslopp och formen är bra. Med senaste loppet tror jag han höjt sig ytterligare en nivå också och spåret är väl hyfsat i alla fall, säger
William Ekberg.
10 Caughtredhanded (Örjan Kihlström) blev för ivrig senast, men han visade i alla fall att han har jättebra form. Det behöver inte vara fel med ett bakspår med tanke på senast och vi öppnar också upp huvudlaget. Jag tror han ska fungera och att han då är en av dom som kan vinna, säger
Svante Ericsson.
11 Emerald Island (Magnus A Djuse) var nästan ännu bättre senast än under elitloppshelgen. Han travade som en klocka och gjorde ett väldigt bra lopp bakifrån med skor på. Vi har siktat hit efter elitloppshelgen och nu blir det barfota runt om. Han ska absolut räknas, säger
Veikko Haapakangas.
12 Sultan Sea (Carl Johan Jepson) tror jag kommer göra ett bra lopp, men större krav än så har jag inte från det här utgångsläget. Vi får hoppas det blir hård körning och att det blir lite trötta hästar framför. Inga ändringar, säger
Oskar J Andersson.
V75-6, 3-åringar, 2 140 m, auto
1 Kilimanjaro Face (Dante Kolgjini) var jag väldigt nöjd med senast. Hon både öppnade och avslutade fortast av alla den dagen. Hon behövde dessutom det loppet då hon inte fick något riktigt lopp på Solvalla. Jag har höga förväntningar nu och håller vi upp ledningen provar jag där. Hon lättas i balansen till aluminiumskor bak och 100 gram lättare skor fram. Eventuellt blir det också rycktussar första gången, säger
Dante Kolgjini.
2 Oriana Boko (Micha Brouwer) vann försöket på ett bra sätt. Vi har inte gjort något extra efteråt i träningen utan hon är redo och allt ser bra ut här hemma. Hon har ett bra spår och även om vi såklart behöver ett bra lopp mot bra hästar så är vi redo för uppgiften, säger
Danny Brouwer.
3 Screen Time Limit (Ulf Ohlsson) har gått bra hela tiden när hon gått felfritt. Hon har slagit ihop och blivit lite ivrig vid galopperna, men nu kommer hon gå barfota fram och det underlättar för en felfri avgång. Det är många bra hästar i loppet, men jag tycker vår häst är stark och relativt oöm för positioner, säger
Reijo Liljendahl.
4 Unique Princess (Mats E Djuse) har allt varit bra med efter uttagningsloppet och hon har hittat lite mer spänst också som det känns. Förberedelserna både innan och efteråt kvalet har varit perfekta. Hon är kvick i benen från början och jag hoppas hon kommer till ledningen. Då kommer vi också köra där. Barfota bak gav en bra växel senast och så hade hon även rycktussar som aldrig användes, så det kan bli ändringen nu då om dom behöver ryckas, säger
Joakim Elfving.
5 S.G.Empress (Örjan Kihlström) verkar lika fin i träningen efter uttagningsloppet och det finns inget att klaga på. Hon möter flera bra hästar och det får inte häxa för mycket, men normalt så kommer hon vara med där framme. Inga ändringar, säger
Roger Walmann.
6 Captiva (Hans Crebas) höll mest farten när jag gick ut i andraspår i försöket, men annars var hon riktigt fin. Hon är extremt startsnabb och kommer jag till ledningen och släpper till rätt häst som sedan kör i spets kanske hon kan vara tvåa-trea. Inga ändringar, säger
Hans Crebas.
7 Pretty be Linda (Erik Adielsson) var bra senast och hon borde gått framåt med loppet. Får hon en vettig resa och om det blir lite fart på loppet så tror jag att hon är med och kämpar om det, säger
Ola Åsebö.
8 Unforgettable A.Y. (Magnus A Djuse) gjorde ett topplopp senast och var riktigt bra. Det behövs naturligtvis mycket tur från det här spåret och man tror ju inte på någon toppchans direkt. Vi får hoppas på lite tur och då kan hon tjäna bra pengar. Inga ändringar, säger
Jimmy Jonsson.
9 O’Hara Boko (Robin Bakker) var stark i försöket och är en av flera med segerchans.
10 Lilium Sisu (Mika Forss) spurtade bra senast och med klaff kan det bli fina pengar.
11 Scarfo Pellini (Björn Goop) har varit bra i sina senaste lopp, men vi hade ändå förväntat oss att hon skulle varit ännu bättre. Hon behöver överpace härifrån och då kan hon avsluta starkt. Det blir barfota runt om första gången och det kan ge en växel till, säger
Peter Zadel.
12 Melba Westwood (Carl Johan Jepson) är i fin form och allt har varit bra efter kvalet. Vi får ligga lite lågt med tanke på spåret, men hon är väldigt rapp om hon får rätt resa. Allt tyder på en bra prestation i alla fall och hur långt det räcker får vi se. Hon lättas lite i balansen fram, säger
Mattias Djuse.
V75-7, Silver, 2 140 m, auto
1 Triton (Erik Adielsson) ska få gå lite snabbare intervallerna under torsdagen och då tror jag han flyttar fram formen lite till. Det är små marginaler i det här och det är ett väldigt bra motstånd, så jag är väldigt glad över att Erik kör honom. Det känns bra att stå vid sidan och speciellt från spår ett när det handlar mycket om tajming. Jag tror det blir ett open eye-huvudlag och det bestämmer jag efter värmningen. Barfota runt om blir det igen då banan på Solvalla var så fantastisk bra senast att det inte slet något på hovarna, säger
Mats Gunnarsson.
2 Västerbo ImtheMan (Jorma Kontio) har ett bra utgångsläge och han brukar dyka upp där framme. Möter tufft motstånd nu och får i första hand sikta på bra pengar.
3 Special Major (Victor Rosleff) har fått ett bra spår och är startsnabb. Det är ingen toppform, men han ska i alla fall vara bättre än senast. Det blir en amerikansk vagn, säger
Mika Haapakangas.
4 Parveny (Magnus A Djuse) har gjort bra lopp efter lite uppehåll och är i jättebra form. Jag tycker det ser bra ut och han har ett bra läge och är snabb ut. Det blir inga ändringar, säger
Mattias Djuse.
5 H.C.’s Crazy Horse (Per Linderoth) gör det bra i skymundan och dyker alltid upp där framme. Han har haft form under en längre tid och inget känns sämre inför det här loppet. Han får väl ladda lite lagom från start och får han ett bra lopp brukar han göra upp om platserna. Det blir inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
6 Zenato (Carl Johan Jepson) känns fin i träningen tycker jag och han ska inte vara sämre än senast. Calle har kört honom så mycket så han får lägga upp taktiken och det blir samma utrustning, säger
Bengt Berg.
7 Working Class Hero (Jörgen Westholm) var jättefin senast i Boden och jag tror det fortsatt finns mycket utveckling. Han öppnar medel från start och det finns säkert någon som är snabbare, men får han en vettig position ska han kunna räcka ganska långt. Inga ändringar, säger
William Ekberg.
8 Mizai (Mats E Djuse) känns bra efter senaste loppet där han satt fast med lite sparat. Han möter bra hästar, men är bra själv och jag hoppas vi har lite tur från spåret. Inga ändringar, säger
Jan Ove Olsen.
9 Don’t Say Gar (Örjan Kihlström) är i toppform och tycker allra bäst om att inleda från ett sådant här utgångsläge och attackera i slutet. Hon gjorde en toppinsats senast i Mantorp och verkar lika fin efteråt. Jag tror på en stark insats på nytt och tror att båda mina hästar kan segerstrida. Inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
10 Dany Capar (Björn Goop) tror jag kan göra en bra insats även här från det andra ledet. När man inte kör med honom från början så kan han avsluta riktigt bra och jag tycker att hela hästen har tagit stora steg i sin utveckling. Det blir inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
11 Night Art (Ulf Ohlsson) gick riktigt fint senast och han har gått sina intervaller efteråt och känns bra. Det var synd på bakspåret och med maxklaff kan han kanske vara trea-fyra. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
12 Riet Hazelaar (Daniel Wäjersten) är riktigt bra och hon känns väldigt fin för dagen, men det blev ju ett skitläge. Hon möter så pass bra hästar att det blir svårt från ett bakspår och det behövs överpace för att komma in i matchen. Det blir inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.