Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Halmstad 6 juli
V75-1, Klass II, 2 140 m, volt
1 Spirit of Love (Kevin Oscarsson) är vi väldigt nöjda med i träningen och han hade mycket krafter kvar i mål senast. Kevin är jättenöjd med honom varje gång och tanken är att köra barfota runt om för första gången om vädret blir bra. Han är snabb ut och vi ser honom gärna i ledningen hela vägen och är lite optimister, säger
Henrik Blomberg.
2 Autumn Shine L.A. (Erik Adielsson) håller fin form och går bra varje gång. Han kommer säkert göra ett bra lopp igen och verkar förnuftig i voltstart. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
3 Nazli Boko (Örjan Kihlström) möter tuffare motstånd den här gången, men han har gjort det bra i dom två senaste loppen. Han trivs bra i ledningen, men går bra bakifrån också så läget är bra för en bra resa. Eventuellt blir det barfota runt om och rycktussar för första gången, men vi tar beslut om det närmare start, säger
Erwin Bot.
4 Casper For Cash (Peter Untersteiner) är jämn och säker. Han vinner sällan, men gör bra dagsverken hela tiden. Han klarar voltstart bra och vi tror på en god insats. En vettig placering känns realistiskt. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
5 Eminent Kronos (Johan Untersteiner) är huvudet högre än våra andra i loppet och har visat att han håller högre kapacitet. Nu plockar vi av skorna första gången och det hoppas vi ska ge en kick. Han är absolut en A-häst i loppet. Celerity Broline ser ut att vara värst emot, men vi ska försöka ge honom en match, säger
Peter Untersteiner.
6 Victory Poseidon (Björn Goop) känns som vanligt i träningen och vi är nöjda med förutsättningarna. Han behöver få sitt lopp för att komma till sin rätt och öppnar han bra och det stämmer ses han som ett platsbud. Det blir inga ändringar, säger
Peter Zadel.
7 Celerity Broline (Stefan Persson) är det bra med och hästen har inte gjort några fel hittills och senast fick han gå sig trött för första gången. Det borde föra fram honom och jag är nöjd med förutsättningarna och kusken får avgöra hur han lägger upp det. Det är små marginaler som avgör dom här loppen och vi hoppas på det bästa. Eventuellt tar vi bort huvan säger
Magnus R Johansson.
8 Nunchaku (Mats E Djuse) har bättre form än raden och är en platsluring från läget.
9 Poker Lane (Roger Malmqvist) känns jättefin och har egentligen bara gått ett jobb efter senast och i det kändes han jättefin. Jag är rätt så nöjd med spåret då han inte är en blixt från start och får vi en bra ryggresa tror jag han kommer blåsa till dom. Är optimist och tycker han ska ses med vettig chans. Inga ändringar, säger
Roger Malmqvist.
10 Sultan of Sand (Dwight Pieters) har gått bra under våren, men var kanske inte som allra bäst i senaste starten. Efter det fick han en rejäl halsinfektion och har därför varit borta ett tag. Nu har han tränat fint i tryckvagn på sistone och känns väldigt bra för dagen. Han har dock inte startat på ett antal veckor. Han har lottats till bakspår, så det kan bli ett passande rygglopp. I grunden är han bra nog att duga i sådana här sammanhang, men det kan behövas ett lopp i kroppen. Inga ändringar, säger
Maria Törnqvist.
11 Global Deep Impact (Thomas Uhrberg) gör det bra, men får svårt att runda alla.
12 Localizer (Victor Rosleff) har fått en genomkörare, men från läget blir det svårt.
V75-2, Brons, 2 140 m, auto
1 Swish the Cash (Adrian Kolgjini) var Adrian nöjd med senast och galoppen lägger vi på oturskontot då han rullade över när han skulle ta ut honom. Han är i absoluta toppform och vi siktar på att leda runt om. Tycker han ska ses med väldigt god segerchans och han är vår bästa chans i omgången. Inga ändringar, säger
Dante Kolgjini.
2 Great Time Trot (Ulf Ohlsson) jättefin häst som gjort allt rätt i min regi. I träningen är han stark och fin och det finns inte något och klaga på. Jag hoppas vi kan ta oss till ledningen och då är han hästen att slå. Inga ändringar, säger
Ulf Stenströmer.
3 Tuppen (Peter Arnqvist) stod för en stark prestation senast med tanke på att han inte hade startat på några månader. Borde normalt sätt gå framåt och från ett bra utgångsläge får han ses som ett roligt skrällbud.
4 Denco’s Galliano (Johan Untersteiner) har stått över lite och tränar fint igen. Han behöver ett smyglopp för att komma till sin rätt i ett sådant här gäng och det är långsökt att vinna loppet. Vi tror i alla fall på en god insats och han är ärlig och duktig. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
5 Spartakus (Carl Johan Jepson) infriade mina förväntningar senast när han ledde runt om. Det känns normalt efteråt och till den här starten blir det eventuellt halvstängt för att göra honom ännu rappare. Kommer han till ledningen ser det ut som en bra chans och jag ser honom som stallet bästa chans, säger
Christoffer Eriksson.
6 Beachcomber (Joakim Lövgren) var inte i hundraprocentig form senast och kommer med säkerhet prestera bättre den här gången. Han är ganska snabb, men jag vet inte hur Joakim tänker. Jag tror det blir ett rygglopp och försöka ta dom till slut. Inga ändringar, säger
Tyler Mifsud.
7 Dali Pagadi (Peter Untersteiner) har bättre form än raden, men från det här läget ser det tufft ut. Kan vara en platsluring med klaff.
8 Niagara River (Danny Brouwer) är en häst som alltid gör sitt och jag tror hon kommer gilla dom svenska banorna. Näst senast kan man glömma då hon blev ömfotad och senast var hon tillbaka i fint slag. Hon kan öppna och hamnar vi bra till kan hon vara med där framme. Skor runt om, norskt huvudlag och vanlig vagn, säger
Danny Brouwer.
9 Zinfandel (Stefan Persson) avslutade starkt senast och har ett bra smygläge med en snabb startrygg. Kommer behöva tempo på loppet för att komma till. Platsluring.
10 Dareios di Poggio (Hanna Lähdekorpi) kändes superfin senast, men loppet sa väl inte så mycket och han kanske ska kännas så med tanke på loppet han fick. Jag är jättenöjd med honom efteråt, men spåret blev inte så bra tyvärr. Min förhoppning är att han gör ett bra lopp och att han duger i sin klass, men jag förstår att vi behöver mycket flax för att vinna, säger
Hanna Lähdekorpi.
11 Fönix Vang (Victor Rosleff) hade lite krafter kvar senast i Köpenhamn. Vi amälde då det var få hästar anmälda och det är fina pengar att köra om. Klaffar det kan han ta en fin peng. Barfota runt om och blinkers huvudlag, säger kusken
Victor Rosleff.
12 Federer (Tyler Mifsud) var bra senast och jag hade krafter kvar i mål. Vi hade inte tur med spårlottningen den här gången heller och man får ligga lågt och hoppas på fina pengar, säger kusken
Tyler Mifsud.
V75-3, Guld, 1 609 m, auto
1 Get A Wish (Johan Untersteiner) gjorde en strålande debut för oss och avslutningen var riktigt rapp. Han kommer göra allt för att försöka hålla ledningen, men jag är lite orolig från innerspåret då han är lite fladdrig från start. Störst chans att vinna loppet är i alla fall från ledningen. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
2 Hustle Rain (Mats E Djuse) verkar tagit senaste loppet på bra sätt och vi har fått ett bra utgångsläge. Presterar han på topp tror jag han är med och göra upp om det. Inga ändringar, säger
Mattias Djuse.
3 Joviality (Erik Adielsson) känns bra efter senast och hon är pigg och fin hemma i träningen. Banan senast blev tung och seg samtidigt som hon blev lite vass, men hon gjorde det bra. Vi får se hur vi gör med balansen för banan var vass senast och det ser ut som vi får slå på skor bak iallafall. Vi har snabba hästar innanför oss, men vi kan inte klaga på läget och hon har visat att hon kan gå från alla positioner. Det känns som man kan förvänta sig en bra prestation. Inga ändringar i övrigt, säger
Sabine Kagebrant.
4 Pour Mea Double (Markus Waldmüller) gjorde en jättestark prestation senast och det var nog den bästa han gjort sedan han kom till Sverige. Motståndet är väldigt tufft och hästen är inte så kvick från start så vi får söka oss ner i en bra position och stämmer det kan han plocka fina pengar. Inga ändringar, säger
Markus Waldmüller.
5 Behind Bars (Peter Untersteiner) var Johan nöjd med senast. Han blev lite trött sista biten, men han hade inte startat på länge och vi tror han kommer göra ett bra lopp nu. Han är ny i gulddivisionen och vi får sikta på en god placering. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
6 Love Keeper (Stefan Persson) tror vi är på gång och Stefan var väldigt nöjd med honom senast och det var löpningsförloppet som gjorde att han blev oplacerad. En slant är realistiskt när motståndet är tufft. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
7 Phoenix Photo (Björn Goop) känns stark och fin i träningen och allt tyder på att han är i toppform. Galoppen senast tar jag inte så hårt på utan det lägger jag på oturskontot. Tråkigt vi fick spår långt ut med dom värsta konkurrenterna invändigt, men vi hoppas han gör en bra prestation. Vi måste köra med framskor den här gången vilket är ett litet minus, säger
Svante Ericsson.
8 Missle Hill (Örjan Kihlström) hade massor med oflyt senast. Sen gick hästen vad han kunde och Örjan drog inga växlar på honom. Hade det löst sig hade han varit långt fram även i det gänget. Han har visat väldigt fin form en längre tid. Läget nu är ruttet, men även om det är bra emot räds han inte motståndet. Han går utrustad som han brukar, säger
Daniel Redén.
V75-4, Lärlingar, 2 140 m, auto
1 Gustav Simoni (Tyler Mifsud) gjorde det bra senast med tanke på läget och den här gången siktar vi på ledningen och där vill jag köra. Han har tjänat minst pengar, men jag tror han kan vinna och ser honom som stallets bästa chans. Första gången jänkarvagn och norskt huvudlag, säger
Tyler Mifsud.
2 Harry M.G. (Jill Ivarsson) kom med som sista häst och får svårt att vinna. Med klaff på loppet kan han kanske ta sista pengen.
3 Toscana Southwind (Jenny A Björk) laddades tufft senast vilket renderade i galopp. Ser ut som hon är i fin form och från ett bra läge kan hon vara ett roligt skrällbud.
4 Humanity Pellini (Simon Helm) gjorde det bra senast med tanke på läget. Han har fin form, men motståndet är tufft och vi hoppas på en peng, säger
Christoffer Eriksson.
5 Hollywood Trick (Julian Cordeau) gör fina lopp varje gång och har mycket bättre form än raden. Möter några som är för bra, men vi provar och hoppas få med oss en fin peng. Inga ändringar, säger
Ulf Stenströmer.
6 Rajon (Linda Sedström) är i fint slag och han satt fast med alla krafter kvar i lördags. Börjar lära sig öppna bättre och vi hoppas vara med i striden med lite klaff. Det blir inga ändringar, säger
Henrik Larsson.
7 Hardcore D.K. (Oskar Florhed) är under riktigt fin utveckling och allt är bara bra efter det senaste loppet. Vi hoppas och tror på en bra insats på nytt. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
8 Chanel Trio (Linus Lönn) är det jämn och säker utveckling på och jag har henne i fin författning. Vi är nöjda med spåret då hon kan öppna och jag känner mig inte uppgiven. Det måste såklart stämma och att hon hittar ner i vettigt slagläge, men med ett bra lopp tycker jag hon är värd ett streck. Inga ändringar, säger
Veikko Haapakangas.
9 Windmill Jam (Olle Wäjersten) var Johan nöjd med senast på Vaggeryd. Han blev lite trött sista biten, men han fick också en hård löpning. Han tar loppen helt rätt nu och vinner när som helst. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
10 Honey Dun Girl (Saga Laursen) galopperade bort sig i lördags, men gör jämna och starka prestationer. Hon är bra när hon är med i främre träffen, men har även visat att hon kan spurta bra med rätt ryggar och skulle det stämma är hon ett skrällbud.
11 Mister Vredebest (William Ekberg) är en häst man alltid ska ha med i beräkningarna om det klaffar. Man måste gå in med inställningen att man är chanslösa att vinna och chansa ordentligt. Löser det sig är han väldigt snabb en bit, säger
David Persson.
12 Herakles (Johanna Lind) har svårbedömd form och får svårt att blanda sig i segerstriden från ett tufft läge. Får sikta in sig på en framskjuten placering i första hand.
13 Dontloosememate (Valentin Prevost) blev lite för pigg bakom bilen senast och galopperade. Det är hygglig form på honom, men från det här läget får man köra därefter och hoppas på en fin peng. Vi får se om vädret tillåter barfota runt om, men jänkarvagn blir det, säger
Preben Sövik.
14 Grumbazz Kini (Malte Handfast) kommer med väldigt fin form och har gjort allt rätt på slutet. Han har ett tufft läge och det är inte enkelt att gå runt alla, men allt tyder på en stark prestation så får vi se hur långt det räcker, säger
Flemming Jensen.
V75-5, Klass 1, 2 640 m, auto
1 Luca Barosso (Johan Untersteiner) var jag väldigt nöjd med senast och han har gjort fina lopp på slutet. Han kan inte hålla upp ledningen från innerspåret. Barfota runt om första gången, säger
Peter Untersteiner.
2 Star Cash (Adrian Kolgjini) behövde loppet senast då han var tungt förberedd. Jag förväntar mig en stark prestation trots att han kanske inte är i toppform. Han är bra för klassen och har ett bra utgångsläge. Barfota bak är tanken, säger
Dante Kolgjini.
3 Hellacopters (Örjan Kihlström) såg fin ut senast och hade krafter sparade i mål. Han vinner väldigt sällan, men med ett bra rygglopp kan han vara en platsluring.
4 Enjoy the Moment (Per Nordström) känns starkare och starkare för varje lopp och jag har stora förhoppningar på lördag. Han är snabb ut och är stark och tanken är att leda runt om. Han kan även vinna med andra upplägg och jag tycker han ska räknas. Det blir inga ändringar, säger
Elke Frinta.
5 Janks Morton (Erik Adielsson) fick en träningsvila efter senaste starten och han var förberedd att starta i april, men vi fick in någon skit i stallet så vi valde att vänta med honom. Jag har varit inne på Solvalla och kört ett snabbare jobb med honom och det var riktigt bra tyck i honom. Det känns som det finns mycket kvar i honom och han står perfekt inne i klassen. Förväntar mig att han ska prestera starkt direkt och man kan inte klaga på förutsättningarna. Eventuellt ska vi testa rycktussar under veckan och fungerar det bra sätter vi på dom också. I övrigt som senast, säger
Marcus Schön.
6 R.K.Star (Kaj Widell) vann på rejält sätt senast när man testade blinkers huvudlag. Han kan öppna och kommer säkert laddas iväg, men han möter tuffare motstånd och får sikta in sig på en framskjuten placering.
7 Coin Master (Mats E Djuse) gjorde en riktigt bra prestation senast och har utvecklats mycket på slutet. Han gillar längre distanser och kommer inte göra bort sig. Vi får se vart vi hamnar, men stämmer det kan han vara med där framme och slåss om fina placeringar, säger
Joakim Elfving.
8 Cheops (Peter Untersteiner) har tagit två enkla segrar i lättare gäng. Nu plockar vi av alla skorna och så hoppas jag det blir överpace i loppet. Då kanske det blir jag som bara flinar åt dom när vi kommer längst ut sista 100 metrarna, säger
Peter Untersteiner.
9 Dogleg (Thomas Uhrberg) hängde med bra senast och kan ta en fin placering med klaff.
10 Vicky Montoya (Johan Svensson) har tagit senaste loppet bra och vi har siktat lite på det här då det är hemmaplan och lång distans. Hon är i toppslag och jag förväntar mig en bra insats, men det är långsökt att bara tro på seger. Garderar man loppet kan hon vara ett roligt skrällbud att plocka med för jag blir inte förvånad om hon är långt framme för grundkapaciteten finns. Vi sätter på norskt huvudlag för första gången och i övrigt blir det barfota runt om och jänkarvagn, säger
Johan Svensson.
11 Parameter (Victor Rosleff) är ny i klassen och har ett jobbigt utgångsläge. Svårt och se honom runda samtliga. Hoppas på en peng.
12 J.S.Camaro (Stefan Persson) galopperade senast när kusken skulle flytta ut honom, vilket var synd för jag tror han är trea-fyra. Utgångsläget blev inte vad vi hade hoppats på den här gången och vi behöver mycket tur för att komma in i loppet. Hoppas han gör en bra prestation och plockar fina pengar. Skor runt om, säger
Håkan K Persson.
V75-6, Stolopp, 2 140 m, auto
1 Organzza (Carl Johan Jepson) öppnade nästan för snabbt senast och rullade över i galopp. Hon har fin form och läget är perfekt, kusken får avgöra det taktiska, men jag tycker hon är bäst i ryggar. Jänkarvagn för första gången, säger
Christoffer Eriksson.
2 Golden Rain (Jörgen Sjunnesson) kommer med fin form och två raka segrar. Motståndet är mycket tuffare den här gången, men vi har läget och kusken får avgöra hur han vill lägga upp det taktiskt. Jag tycker hon är bäst med ett rygglopp. Planen är att köra barfota runt om, säger
Flemming Jensen.
3 Luxury River (Dante Kolgjini) var jag jättenöjd med senast med tanke på att hon var tunt förberedd inför den starten. Hon borde gå framåt och jag tror mycket på henne och tycker hon ska räknas som en av dom som kan vinna, säger
Dante Kolgjini.
4 Over My Shoulder (Mats E Djuse) gör det bra varje gång och håller fin form. Hon kan öppna snabbt om kusken vill, men det är upp till honom och välja vilken taktik det blir. Jag har en bra känsla och tror hon kan vara långt framme trots tufft motstånd. Barfota runt om, helstängt huvudlag och eventuellt jänkarvagn, säger
Jonna Irri.
5 Caradja (Jörgen S Eriksson) har tänt till mycket på barfotabalansen i år och jag körde henne under måndagen och hon var fräsch och fin. Vi anmälde i spårtrappan då jag visste att vi skulle få ett bra spår och planen är att köra i ledningen hela vägen om vi kommer dit. Tror hon kan vara bli tuff att slå. Inga ändringar, säger
Jörgen S Eriksson.
6 StinaAlvina Zonett (Erik Adielsson) har startat mycket i monté och senast var hon sämre, men hon behövde säkert loppet i kroppen. Hon är svårbedömd och jag får ligga lågt den här gången. Barfota runt om och jänkarvagn, säger
Christoffer Eriksson.
7 Tour Eiffel (Peter Ingves) gick barfota runt om, utan käk och men jänkarvagn senast och det blev för mycket så hon slog ihop och galopperade. Det blir säkert bakskor den här gången, men kanske skor runt om vi får se när vi kommer till banan. Hon brukar göra bra lopp i Sverige då det går i jämn fart och det passar henne bättre. Jag tror inte hon är något segerbud, men blir inte förvånad om hon är bland dom tre, säger
Morten Melin.
8 Cathrinelle (Ulf Ohlsson) tränar stark och det ska bli spännande att se henne för debut på svensk mark. Hon kan öppna riktigt snabbt och jag blir inte förvånad om hon kommer till ledningen trots spår längst ut. Jag är optimist. Barfota runt om, jänkarvagn och öppet huvudlag, säger
Jerry Riodan.
9 Carroty (Per Lennartsson) gjorde ett bra lopp senast med tanke på att hon varit borta och hon borde gå framåt rejält. Det var synd vi inte fick framspår för då hade jag tror på segerchans, men oavsett kan man förvänta sig en stark prestation. Vi sätter på jänkarvagn, säger
Christoffer Eriksson.
10 Harper D.K. (Michael Lönborg) hade inte startat på en månad inför senast, men vann ändå och borde normalt sätt vara bättre med loppet i kroppen. Hon går från alla positioner, men bakspår är alltid tufft. Stämmer det kan hon vara långt framme. Norskt huvudlag, säger
Michael Lönborg.
11 Sommerbrise (Björn Goop) har bättre form än raden, men hon får inget gratis i loppen. Hon kommer behöva visa mycket för att räcka till seger, säger
Fredrik Wallin.
12 Nova Mahiron (Thomas Uhrberg) lite svårbedömd form, men kapacitet har hon och hon rundar många om det stämmer.
V75-7, Silver, 2 140 m, auto
1 Mulberry (Carl Johan Jepson) kommer med väldigt fin form och gjorde ett bra lopp senast med tanke på utgångsläget han hade. Den här gången är läget mycket bättre och han kan öppna och jag hoppas han kan hålla minst rygg på ledaren. Löser det sig kan han vara med långt framme. Det blir inga ändringar, säger
Christoffer Eriksson.
2 Draupner (Jesper Rydberg) känns bra hemma i träningen och Erik var jättenöjd med hästen senast. Han ångra sig att han inte tog tredje in för den hästen blev tvåa. Jag hoppas han ska vara lika bra som han var i starterna under maj och får han loppet då kan han vara med där framme. Eventuellt open-eye huvudlag, säger
Jesper Rydberg.
3 Lucifer Boko (Gustav Johansson) gör bra lopp hela tiden och allt känns fortsatt bra hemma i träningen. Förutsättningarna blev bra och han visade han kan öppna senast och det hade varit kul om vi lyckades komma till ledningen. Tycker han gjort det bra på slutet och han ska räknas som en av flera. Inga ändringar, säger
Gustav Johansson.
4 Laredo Boko (Per Lennartsson) har haft lite tråkiga lägen på slutet, men den här gången har vi haft turen på vår sida och det hade varit intressant och se honom i ledningen. Han kommer med fin form och ska räknas tidigt, säger
Christoffer Eriksson.
5 Kayla Westwood (Mats E Djuse) har två lopp i kroppen efter uppehåll och spurtade bra senast på Östersund. Formen börjar komma på allvar och med lite rätt resa kan hon vara med långt framme. Det blir inga ändringar, säger
Mattias Djuse.
6 King of Greenwood (Ulf Ohlsson) känns jättefin och formen kan man inte klaga på. Han kan öppna snabbt om man vill, men jag tycker man inte han ska tryckas av utan istället få spara speeden till slut. Får han rätt resa är jag inte främmande för att han dyker upp bland dom tre, säger
Per Henriksen.
7 Queen Belina (Björn Goop) fick ett spår lite långt ut, men hon hade krafter kvar senast mot bra hästar. Formen är på gång och kommer hon till från start tror jag hon kan vara med långt framme och slåss om fina placeringar, säger
William Ekberg.
8 Larry Wood (Joakim Lövgren) trodde vi en del på senast och han gjorde det bra. Spåret är tufft då han inte gillar göra för mycket jobb själv och man får ligga lågt och hoppas på en fin placering, säger
Tyler Mifsud.
9 Boli You S.M. (Dante Kolgjini) har inte fått det och stämma hittills i år och formen är lite svårbedömd. Han var fin i kvalloppet senast, men jag får ligga lågt tills han visar mer på banan, säger
Dante Kolgjini.
10 Olga Utca (Stefan Persson) hedersmärr som alltid gör sitt och är ständigt en outsider. Hon fick ett tufft lopp senast i stoeliten, men höll ändå bra. Hon går hela vägen och blir det bra tempo är hon en platsrysare.
11 Secret Volo (Erik Adielsson) var fin senast och med tanke på att hon inte hade startat på någon månad borde hon flytta fram formen ordentligt. Hon har fått ett kallt utgångsläge, men vi får hoppas på tur och tempo under vägen för då kommer hon säkert spurta vasst. Eventuellt norskt huvudlag, säger
Marcus Schön.
12 Iceland Falls (Örjan Kihlström) har haft lite svårt och komma upp i riktigt form, men i det senaste jobbet innan anmälan kändes hon riktigt fin och därför valde vi att anmäla. Vi får hoppas det löser sig under vägen och att hon visar form igen. Det blir inga ändringar, säger
Fredrik Wallin.