Tränarintervjuer och kommentarer till V86 Eskilstuna 17 juli
V86-1, 2 640 m, auto
1 King of Greenwood (Carl Johan Jepson) håller fin form och har ett bra spår. Trots att inte distansen är någon fördel kan han vara ett platsbud med rätt lopp, säger
Per Henriksen.
2 Jerka Sting (Claes Sjöström) verkar det bra med för dagen. Jag har inte satt mig in i loppet och planerat något upplägg ännu, men förutsättningarna kan inte
bli bättre. Barfota runt om och jänkarvagn, säger
Claes Sjöström.
3 Ready Tonight (Örjan Kihlström) är väldigt stressad och nervös då han är ute och startar. Senast hade han heller inte sin bästa kompis Fat Rabbit med sig och då var det sämre än vanligt. Han hade heller inte något lopp i kroppen och borde gå framåt. Lång distans tycker jag passar honom bättre och han ska vara i liknande form som i fjol, säger
Daniel Redén.
4 Reshevsky (Kenneth Haugstad) gör det bra varje gång, men är uppanmäld och vi är nöjda med en peng. Barfota runt om, säger
Kenneth Haugstad.
5 Västerbo ImtheMan (Erik Adielsson) höll farten bra senast, men det gick för snabbt för honom. Distansen passar bättre nu, men vi får vara nöjda om vi får en fin placering, säger
Juhani Partanen.
6 Corazon de B. (Per Lennartsson) fick öppna väldigt tufft senast och brände allt krut då. Höll ändå bra som fyra. Trivs bäst i främre träffen och kommer inte till ledningen den här gången? Vid bredare gardering.
7 Robthebank (Mats E Djuse) blev över senast och risken är att han hamnar bland de sista igen. Får svårt att runda hela fältet då och får jaga pengar.
8 Laredo Boko (Björn Goop) kommer med toppform och har spurtat bra två gånger i rad. Kan öppna och får han en bra position kan han vara ett skrällbud.
9 Cab Frontline (Tomas Pettersson) kommer med fin form och har ett smyg-
läge. Kan vara ett platsbud.
10 Winterburn (Magnus A Djuse) har tagit senaste loppet på rätt sätt och känns formstark i jobben. Ska normalt sett gå framåt med loppet och trots bakspåret tycker jag han är ett tidigt bud. Det blir helstängt huvudlag och jänkarvagn, säger
Mattias Djuse.
11 It’s Peppertime (Jorma Kontio) gjorde en väldigt fin insats senast och han känns bra i träningen. Längre distans är en fördel, men utgångsläget är tråkigt och han behöver tur på vägen. Troligtvis går han barfota fram, säger
Katja Melkko.
V86-2, 2 140 m, volt
1 Tyson Renegade (Anders Eriksson) var jättefin senast och resultatet missvisande. Han hade krafter kvar och kändes jättefin på barfotabalansen. Känns stabilare och rappare och jag hoppas vi ska kunna hålla upp innerspåret. Oavsett ska han räknas tidigt, säger
Anders Eriksson.
2 Speedy Ace Vicane (Kim Eriksson) var bra senast och är ett garderingsstreck.
3 Bentley W.B. (Fredrik B Larsson) är segerlös, men inte så tokig. Platsrysare.
4 Autumn Shine L.A. (Erik Adielsson) var Erik Adielsson nöjd med senast och han hade krafter kvar i mål. Formen är nyttig och han har varit förnuftig i voltstart, säger
Peter Untersteiner.
5 Icebreaker D.S. (Claes Sjöström) möter tufft motstånd och jagar pengar.
6 Arctic Dominant (Carl Johan Jepson) står bra inne i loppet och jag jublade när jag fick se spåret. Ambitionen är att komma till ledningen och därifrån tror jag att han blir svår att passera, säger
Peter Untersteiner.
7 Dream Alliance (Magnus A Djuse) vann senast och är ett tidigt garderingsstreck.
8 Victory Poseidon (Björn Goop) var okej senast och från det här smygläget kan han vara ett platsbud, säger
Peter Zadel.
9 Apomorfin (Peter G Norman) står tufft till med bakspår och får svårt att vinna.
2 160 meter:
10 Drill (Ulf Ohlsson) har bra kapacitet och ska räknas tidigt vid gardering.
11 Ever So Much (Kenneth Haugstad) jättefin senast och känns i form. Tufft med tillägg, men med klaff kan han vara trea-fyra, säger
Kenneth Haugstad.
12 Flotilla (Örjan Kihlström) har väldigt fin form, men är tyvärr osäker i volten. Går han felfritt kommer han slå många till slut, säger
Roger Walmann.
13 Mitzy Gold (Oskar Kylin Blom) körde jag snällt med senast då jag absolut inte ville gå på först i tredjespår. Vi blev fast i trötta ryggar med allt sparat, men det var bra för henne att få gå i mål på rätt sätt. Möter bättre hästar och står dessutom med tillägg. Skulle hon vara på humör och känna sig stark kan hon avsluta vasst och tjäna bra pengar, säger
Oskar Kylin Blom.
14 Viva la Vida Face (Petter Lundberg) står tufft inne och jagar främst pengar.
15 Nycora (Markus B Svedberg) är en platsrysare.
V86-3, 2 640 m, auto
1 Djingis Khan (Julian Cordeau) vann lätt senast och han har känts fin efteråt.
Innerspåret är ett frågetecken då han inte visat någon snabbhet, men vi får samtidigt ett bra lopp. Är vi bland de tre är vi jättenöjda, säger
Evelina Månsson.
2 Barn Ready (Magnus A Djuse) kändes bra i ett litet lätt jobb i måndags. Det är ruggig kapacitet i hästen, men han har gjort bort sig några gånger. Han är väldigt bra för klassen och håller han sig på benen ska han kunna vinna, säger
Mattias
Djuse.
3 Dostojevskij (Ulf Ohlsson) har avslutat bra varje gång och kommer med fin form. När vi fått ett bra spår tror jag på en bra prestation och är lite optimist. Tanken är barfota runt om och jänkarvagn för första gången, säger
Hans R Strömberg.
4 I.D.Gasolin (Mats E Djuse) tog inte riktigt tag i grejerna senast och galopperade. Allt känns bra i träningen efteråt och vi siktar på barfota runt om igen. Han har ett bra spår, men det saknas inte motståndare och är han trea-fyra är vi nöjda. Jänkarvagn, säger
Olle Wäjersten.
5 Sanoroc News (Björn Goop) gjorde det bra senast, men möter några tuffa motståndare. Jagar pengar.
6 Mago Launcher (Olle Alsén) varit duktig och tjänar en fin peng om det klaffar.
7 Röde Orm (Adrian Kolgjini) var sjuk senast, men tränar på riktigt bra inför den här starten. Läget är tråkigt, men han har hög kapacitet för klassen. Eventuellt
sätter vi på en jänkarvagn, säger
Dante Kolgjini.
8 Nigel di Quattro (Conrad Lugauer)
STARTAR EJ
9 Kurtz (William Ekberg) håller fin form och har gjort bra lopp under sommaren. Har ett vettigt läge mot bra hästar och jag tror han gör en bra prestation och kan vara bland de tre främsta, säger
William Ekberg.
10 Nazli Boko (Örjan Kihlström) har tävlat allra bäst i främre träffen, men höll farten bra på V75 senast. Får svårt att runda allihop.
11 Tiger Hill (Carl Johan Jepson) måste höja sig mycket för att räcka.
12 Quattro Håleryd (Erik Adielsson) var inte bra senast på Vaggeryd och det
visade sig att han hade ett virusinfektion. Han har tränat lite lugnt efteråt och blodproverna såg bra ut. Plockar vi skorna för första gången vilket är spännande, säger
Peter Untersteiner.
V86-4, 2 140 m, auto
1 Dats So Cool (Erik Adielsson) möter som alltid några som är bra, men jag tycker han gjorde det bra senast och levererar alltid fina prestationer. Han är startsnabb och har ett bra läge och behöver han inte bränna allt krut från start ska han kunna vara bland de tre-fyra, säger
Eric Martinsson.
2 Sourire Frö (Magnus A Djuse) hade varit tvåa om det hade varit en bit till trodde kusken senast. Han har kommit tillbaka på ett bra vis och kommer gå framåt formmässigt för varje lopp han får starta. Hoppas han kan få en bra resa och göra en stark prestation, säger
Ulrika Wällstedt.
3 San Moteur (Björn Goop) gjorde ett bra lopp i comebacken senast och alla vet hur bra han är. Galopperade då han blev stressad och ville mycket, men det ska man inte ta hårt på utan han kommer leverera riktigt bra igen. Han kommer att värma i en jänkarvagn och fungerar det bra kör vi i den för första gången och det kan även bli barfota runt om för första gången. Ska bli spännande att se honom, säger
Peter Zadel.
4 Mister Hercules (Örjan Kihlström) gjorde ett fantastiskt lopp efter galopp. Jag sa det, vi skulle ha Örjan från start och sen skulle jag hoppa in mitt i loppet på honom. Han har väldig respekt för mig och går bra till slut då jag kör honom. Med Örjan tror jag inte det ska vara några problem från start, han brukar ju gå iväg för
honom. Konkurrenterna visslade och körde på sina hästar från start senast och då ville han krypa ur selen och då gick det inte. Formen är riktig fin, han är spänstig hemma och levererar nog ett vasst lopp, säger
Daniel Redén.
5 Chestnut Hill (Jorma Kontio) nöter på och gör sitt, men vinner väldigt sällan. Man får hoppas hitta ner på innerspår och tjäna fina pengar.
6 Henry Flyer Sisu (Claes Sjöström) håller riktigt bra form efter att han haft problem med hovarna. Han gjorde en riktigt bra prestation senast i Finland från tråkigt spår. Möter några tuffa och läget är inte det bästa, men fina pengar kan han tjäna om han får rätt lopp, säger
Petri Salmela.
7 Phoenix Photo (Ulf Ohlsson) börjar komma i ruggig form och allt verkar bra efter senast. Tråkigt läge långt ut, men jag hoppas han ska vara med i platsstriden. Inga ändringar, säger
Svante Ericsson.
8 Mr Mah Can (Mats E Djuse) får svårt att räcka till och siktar på fina pengar.
9 Lawmaker (Hans G Eriksson) jagar en fin placering.
V86-5, 2 140 m, volt
1 Allington (Erik Adielsson) jagar pengar från fint läge.
2 Brightly (Conrad Lugauer) var fantastiskt fin senast och med tanke på att hon inte var speciellt vässad kommer hon gå framåt. Normalt sett klarar hon
spåret och ska räknas, säger
Conrad Lugauer.
3 Kinky Rain (Magnus A Djuse) är det fin form och senast hade hon krafter kvar. Tycker hon är i bra ordning och värd ett streck, säger
Mattias Djuse.
4 Supernova Lyjam (Mats E Djuse) har fin form och kan tjäna fina pengar.
5 Crazy Little Mary (Markus B Svedberg) har ett jobbigt läge, men är en platsrysare.
6 Mare Mareh (Oskar J Andersson) har utvecklats fint och vann på ett starkt sätt senast. Borde stå sig bra och är av flera i öppet lopp, säger
Oskar J Andersson.
7 Aprilia Zoot (Claes Sjöström) går säkert framåt med loppet och med rätt
resa är hon en platsrysare.
8 Mixed Hangover (Björn Goop) har ett intressant smygläge och är en skräll.
9 Wake Me Cheri (Örjan Kihlström) trivs bäst i den främre träffen. Jagar pengar.
2 160 meter:
10 Dina Spritz (Carl Johan Jepson) tror jag är bra för klassen, men voltstart är svårbedömt. Vi har en bra kusk och sköter hon sig tror jag hon är med i segerstriden. Inga ändringar, säger
Manuele Casillo.
11 Toppy (Oskar Kylin Blom) gjorde ett topplopp senast och visst, det klaffade
exakt, men hon blir bättre hela tiden och visar gång på gång att hon utvecklas. Voltstart är bra för henne då hon är lugnare än bakom bilen. Vi sitter dessutom
i andraspår direkt så det är bara att köra rakt fram och söka ryggar så länge som möjligt. Stämmer det tar hon många över ett upplopp, säger
Oskar Kylin Blom.
12 Nikita R. (Robin Bakker) verkar allt bra med och hon har gjort det bra i Sverige. Som jag ser det är det några bra hästar i loppet, men hon kan vara med långt framme, säger
Paul J P Hagoort.
13 Quinan Tooma (Peter G Norman) har en bra spurt om det stämmer. Outsider.
14 Elin Avant (Ulf Ohlsson) har jag lite feeling för och tror på en stark prestation. Hon är värd ett streck, säger
Svante Ericsson.
15 Toscana Southwind (Troels Andersen) har bättre form än raden och med klaff är hon ett tidigt skrällbud.
V86-6, 2 140 m, auto
1 Fat Rabbit (Örjan Kihlström) gick jättebra efter galopp senast. Ser väldigt läcker ut hemma i jobben så formen är bra. Han fick dock det absolut sämsta läget för hans del. Han är inte snabb ut och spår ett på Eskilstuna är svårt så det blir nog ett lopp där bak. Vi får hoppas på lite tur, men han gör nog ett bra lopp. Det blir jänkarvagn nu, säger
Daniel Redén.
2 Balotelli Face (Claes Sjöström) har gjort bra lopp varje gång på slutet och han fick ett bra utgångsläge. Det blir inga ändringar, säger
Claes Sjöström.
3 Wishful Order (Per Oleg Midtfjeld) kommer med toppform och har visat att han står sig bra i klassen. Vi är optimister och tror på vår häst, säger
Thor Borg.
4 Kadabra Dream (Carl Johan Jepson) vinner normalt sett inte och jag är nöjd om han får fina pengar, säger
Per Henriksen.
5 Portofino (Fredrik B Larsson) ojämn, men kapabel. Första jänkarvagn är intressant. Ska räknas tidigt.
6 Never Mind’em (Magnus A Djuse) svek lite på Kalmar senast, han var helt galen, skrek och var övertaggad. Det är en väldigt humörbetonad häst, ibland är han helt ostoppbar, men ibland skiter han i det och glömmer bort att han ska tävla.
Han är svår att räkna på men han får starta på. Jag har kört ganska tuffa jobb med honom nu och hoppas att han studsar tillbaka. Tar bort bootsen och det blir nog lite annan aktion då, säger
Daniel Redén.
7 Leroy Boko (Conrad Lugauer) var sämre senast och jag har ingen förklaring. Han känns fin i träningen och löser det sig från spåret är han ett platsbud, säger
Conrad Lugauer.
8 Anytimeisnow (Per Lennartsson) är bortlottad, får sikta in sig på fina pengar.
9 Loaded Leila (Markus B Svedberg) behöver loppet och känns inte så het.
10 Pingis (Erik Adielsson) gjorde en riktigt bra prestation senast och spurtade
vasst till slut. Vi är nöjda med spåret och jag tycker han ska räknas tidigt, säger
Carlos Söderström.
11 Frazze (Jörgen S Eriksson) gjorde ett bra lopp senast och vi har lika otur i spårlottningen igen. Motståndet är hårt och vi får hoppas på en fin placering. Vi slår på skor runt om, säger
Jörgen S Eriksson.
12 Pandroklus Eck (Thorsten Tietz) håller fin form, men från läget får vi sikta på en peng. Inga ändringar, säger
Sybille Tinter.
V86-7, 2 640 m, auto
1 Fame and Glory (Björn Goop) gick riktigt bra i årsdebuten och verkar gått framåt. Svårbedömt med innerspåret, men han får en bra resa och är en av de som kan vinna, säger
Claes-Göran Björkroth.
2 Underground Artist (Carl Johan Jepson) under fin utveckling, men får svårt att vinna. Jagar pengar.
3 Our Pride (Magnus A Djuse) kändes jättefin i ett jobb under måndagen och gör en spännande årsdebut. Han är redo att göra en bra prestation. Ska räknas, säger
Claes-Göran Björkroth.
4 Holcombe Zet (Örjan Kihlström) ångrade jag att jag körde med helstängt senast, vi hade nog haft bra chans att vinna med öppet huvudlag. Innan Halmstad hade han varit lite småförkyld så han har säkert gått framåt med loppet i kroppen. Han får smyga med, skaffa lite hårdhet och så får vi se hur han går på distansen men jag tror att han är på väg uppåt i form, säger
Daniel Redén.
5 Savastano (Adrian Kolgjini) gjorde ett fantastiskt lopp senast och var bra. Vi kommer lätta honom för första gången i karriären, men jag tror inte han är där formmässigt för att slå de bästa, men målet är att slå dem lite längre fram i höst, säger
Dante Kolgjini.
6 Nouri di Quattro (Mats E Djuse) var snäppet under våra andra två hästar i fjol, men det känns som han grovnat till i år. Hoppas han gör en stark insats, säger
Claes-Göran Björkroth.
7 Krak D’azur (Robin Bakker) tog en otursgalopp senast och tränar starkt hemma. Svårt att sätta in honom mot det här motståndet, men han har visat att han räcker i Frankrike, säger
Paul J Hagoort.
8 S.G.Dracarys (Claes Sjöström) gjorde ett bra lopp senast efter vila och det känns som han är i riktigt bra ordning. Det kan bli barfota runt om, men det bestämmer vi efter värmningen. Det är så klart jättesvårt från läget, men blir det
tempo är han ruskigt kvick, säger
Roger Walmann.
9 Frank S.H. (Erik Adielsson) gör spännande regidebut. Har hög kapacitet, men körs snällt? Platsbud.
10 Everything Bi (Alessandro Gocciadoro) trodde jag skulle gå jättebra i Mantorp, men han var inte alls sig lik. Förmodligen tappade han för mycket kraft på långresan. Det viktiga är att hästen är fräsch och distansen spelar ingen roll. Startspåret går att leva med när det är lång distans och jag tror han kan sluta bland de tre. Inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
V86-8, 1 640 m, auto
1 Ace of Marke (Magnus A Djuse) är en platsrysare från ett perfekt smygläge.
2 Mellby Knekt (Jorma Kontio) kändes fint i ett jobb och jag tycker han lyft sig. Han har ett bra utgångsläge och jag blir inte förvånad om han dyker upp i segerstriden, Barfota, säger
Claes-Göran Björkroth.
3 Kong Venience (Markus B Svedberg) gjorde det bra senast och har ett bra spår. Borde få en fin resa i främre träffen och är en skräll.
4 Ready West (Mats E Djuse) har varit bra från ledningen två gånger. Möter
bra hästar och vi får se hur kusken lägger upp det. Räknas vid gardering, säger
William Ekberg.
5 Bases Loaded (Erik Adielsson) gör det bra varje gång och jagar fina pengar.
6 Domenik Jet (Thorsten Tietz) känns fantastiskt fin i träningen och jag har stora
förhoppningar på honom. Tycker att han ska räknas, säger
Sybille Tinter.
7 Billionaire Face (Claes Sjöström) har ett lite lurigt spår och det lutar åt att jag sätter på ett helstängt huvudlag den här gången. Han har varit okej på slutet, men har inte haft den där riktiga formen som vi letar efter, säger
Claes Sjöström.
8 Go for Manny (Oskar Kylin Blom) var sjuk senast och har fått jobba på efter det. Han känns bra hemma, men tyvärr blev det iskallt läge. Vi försöker ta oss ner i banan och söker position. Viktigaste är att han känns fin och gör ett bra lopp, men det blir svårt att vinna, säger
Oskar Kylin Blom.
9 Head of State (Björn Goop) travade inte som bäst senast och galopperade, men reparerade det på bra sätt. Normalt sett går han framåt och skulle det stämma är han bra för klassen, säger
Peter Zadel.
10 Eleonora Grif (Alessandro Gocciadoro) var nedsatt efter resan upp till Sverige så vi fick stryka henne från kvalet till Stosprintern. Hon är gynnad av distansen så det kändes lämpligt att starta även om hon möter hingstar. Spår tio är inte det bästa, men hon kan prestera bakifrån. Inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
11 Warrior’s Tale (Dante Kolgjini) har varit ifrån ett tag efter sjukdom. Tränar riktigt starkt, men det hjälper inte när vi är bortlottade. Behöver maxklaff för att
vinna. Inga ändringar, säger
Dante Kolgjini.
12 Husar Brick (Tom Johansson) gjort jättefina prestationer på slutet och har form, men från det här läget blir det tufft. Jagar pengar.