Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Axevalla 20 juli
V75-1, Stolopp, 1 640 m, auto
1 Honey Dun Girl (Torbjörn Simberg) verkar det bra med trots att hon galopperat i två av dom sista tre starterna. Jag kör själv den här gången för att känna på henne. Vi får se hur vi lägger upp det, men form har hon. Skor runt om, säger
Torbjörn Simberg.
2 Southwind Boko (Magnus A Djuse) var fin i jobbet i måndags och läget har blivit optimalt. Hon har gjort bort sig några bakom bilen, men Magnus känner henne och förhoppningsvis går hon felfritt och gör en bra prestation, säger
Claes-Göran Björkroth.
3 Golden Rain (Flemming Jensen) var inte som bäst senast, men vi hittar inga fel. Hon tränar normalt och den här gången är distansen till hennes fördel. Vi hoppas hon gör en stark prestation igen. Det blir inga ändringar, säger
Flemming Jensen.
4 Dilva Jet (Alessandro Gocciadoro) gjorde ett otroligt lopp senast efter galoppen. Jag tyckte inte banan var som bäst i Lindesberg och för ovanlighetens skull slog hon ihop. Upphämtningen var strålande och jag tror faktiskt att detta kan vara ett av Europas bästa ston. Över kort distans och från ledningen tror jag att hon kan göra en mycket, mycket snabb tid. Det blir inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
5 Önas Rose (Oskar Kylin Blom) gjorde ett topplopp i lördags utvändigt om ledaren i hårt tempo, men fick stryk av en smygkörd konkurrent. Hon går upp en klass och jag vet inte hur hästen hanterar distansen. Hon är snabb, men kanske inte så direkt explosiv. Hur som helst borde hon få med sig ett fint rekord och jag hoppas att hon slipper göra jobbet själv. Hon har överraskat positivt förut och kanske gör det igen, men med tanke på att hon möter tuffare hästar vill jag ligga lite lägre, säger
Oskar Kylin Blom.
6 Quantity of Time (Mika Forss) har haft riktigt fin form hela året och gjorde ett väldigt bra lopp senast. Hon fick gå utvändigt om ledaren och slog några av dom bästa stona i Finland. Hon kunde inte slå Zeudi Amg som var helt överlägsen, men jag är jättenöjd med henne. Vi har inget önskeläge, men har hon tur med positionerna och får sin resa kan hon duga långt, säger
Petri Salmela.
7 Jade Sisu (Conrad Lugauer) avslutade bra senast och har tränat på bra. Hon brukar prestera direkt efter vila och vi hoppas det blir tempo, säger
Conrad Lugauer.
8 Rosemary Tile (Örjan Kihlström) står för långt ut på vingen för att räcka till seger, men jag valde att anmäla henne här för jag hoppas det ska bli bra fart hela vägen. Hon kommer hamna sist och då ska det mycket till för att vinna. Hon kommer fälla många till slut, säger
Roger Walmann.
9 Xerava C.D. (Erik Adielsson) står bra inne och har form. Kan vara en skräll med klaff.
10 Florence Ima (Anders Eriksson) har gått bra och var tvåa bakom Celiaz senast på ett bra sätt. Hon gör alltid sitt, men vinner sällan. Hon gör säkert ett bra lopp och tjänar pengar, säger kusken
Anders Eriksson.
11 Omega Superstar (Carl Johan Jepson) har två diskningar och prio ett är att köra felfritt. Vi hittar inga fel på henne och testar igen. Det blir barfota runt om och vi hoppas på hårt tempo för då är hon stark till slut och kan tjäna pengar, säger
Jörgen S Eriksson.
12 Eteria (Ulf Ohlsson) inte som bäst senast och kan bättre. Vid gardering ska hon räknas trots det tråkiga utgångsläget. Skrällbud.
V75-2, Klass II, 1 640 m, auto
1 Ahorsewithnoname (Sofie Ericsson) var väldigt fin senast och det var roligt och se henne. Hade inte önskat mig bättre förutsättningarna och planen att köra i ledningen, men vi får se hur mycket det kostar. Ska bli kul att se hur långt det räcker. Inga ändringar, säger
Sofie Ericsson.
2 Good Moments (Fredrik Berg) ser det spännande ut med när vi fått ett bra läge över en passande distans. Han har blivit finare och finare för varje lopp och han är riktigt på gång. Med tanke på att det är hemmaplan kommer vi växla upp i utrustningen med jänkarvagn för första gången och ett helstängt huvudlag. Vi hoppas vara bland de tre-fyra, säger
Fredrik Berg.
3 Ninepoints Winner (Jörgen Westholm) har mycket bättre form än raden och han känns fin i träningen. Kort distans tror jag inte är någon fördel, men han kan öppna hyfsat. Vid en bredare gardering är han värd ett streck, säger
William Ekberg.
4 Sabasi (Magnus A Djuse) är i bra ordning och jag är nöjd med förutsättningarna då hon är väldigt kvick. Tycker hon är bra för klassen och hon är ett tidigt streck på kupongen. Eventuellt rycktussar för första gången, säger
Veikko Haapakangas.
5 Spirit of Love (Kevin Oscarsson) trodde jag en del på senast, men det var lite långt mellan starterna och han var inte vässad på något sätt. Tror det är positivt att det blir tätare mellan starterna och är han lika fin som han var på Tingsryd näst senast är han värd ett streck, säger kusken
Kevin Oscarsson.
6 My Star is Born (Emilia Leo) gjorde det bra som fyra bakom bra hästar senast. Är startsnabb och har båda karriärens segrar från ledningen. Skulle man hitta dit är han inte helt borta. Ett givet streck vid gardering.
7 Felix S.H. (Fredrik Persson) håller fin form och gör bra lopp varje gång utan att vinna. Läget är tufft, men med klaff ett platsbud.
8 Capo Face (Dante Kolgjini) kommer med toppform och eventuellt plockar vi av skorna runt om, men från det här spåret måste det stämma. Han är bra för klassen och tål att göra jobbet utvändigt om det krävs och garderar man ska han räknas tidigt. Inga övriga ändringar, säger
Dante Kolgjini.
9 He’s From Heaven (Claes Sjöström) har gjort tre lopp efter ett uppehåll och jag tycker formen kommer undan för undan. Det kändes som att det var dags att spänna bågen lite nu och vi får se om det tar något mer lopp, men jag gillar honom och det är en bra sort. Vi spetsar till det med en jänkarvagn för första gången, säger
Claes Sjöström.
10 You to Class (Markus B Svedberg) har två lopp i kroppen efter paus och har bra farten för klassen. Är ett roligt garderingsstreck.
11 Amazing Haze (Stefan Persson) ska inte gå i ledningen har det visat sig och så blir det ju inte härifrån. Förutom senaste loppet har han gjort det bra, men det blir ändå jobbigt från det här utgångsläget såklart. Jänkarvagn, säger
Peter Untersteiner.
12 Bellfort (Oskar Kylin Blom) hade varit sjukt i en tilltänkt start inför senast, men tränat på bra efter det och fick en fin genomkörare i sig förra veckan. Det var ett billigt lopp, men hon vann på bra sätt och kommer ha gått framåt en del. Tyvärr blev läget iskallt då hon är så startsnabb. Formen är bra och stämmer det tjänar hon fina pengar, men det blir svårt att vinna, säger
Oskar Kylin Blom.
V75-3, Guld, 2 640 m, auto
1 Beartime (Carl Johan Jepson) kan öppna och har ett optimalt läge. Ska räknas tidigt.
2 Husse Boko (Håkan B Johansson) gjorde det bra senast, men det blev ett omöjligt lopp. Han kommer få ett bra lopp härifrån och kan tjäna fina pengar. Rankas ner.
3 Draupner (Erik Adielsson) ska bli kul och prova mot den här typen av motstånd och jag tror Erik siktar på ett smyglopp. Hoppas han kan tjäna några fina kronor. Lutar åt open eye huvudlag, säger
Jesper Rydberg.
4 Power Doc (Åke Lindblom) var sjuk senast och är svårbedömd. Kan öppna och får säkert en fin resa och kan tjäna fina pengar.
5 Extreme (Flemming Jensen) har galopperat på slutet och senast körde jag lite för hårt med honom. Distansen är svårbedömd, men jag hoppas han ska göra en bra insats och vara trea-fyra, säger
Flemming jensen.
6 Working Class Hero (Jörgen Westholm) har varit riktigt fin på slutet och det ska bli spännande att se honom mot den här typen av motstånd. Jag tror han kan stå sig bra då han utvecklat och blir inte förvånad om han är med i segerstriden. Det blir inga ändringar, säger
William Ekberg.
7 Behind Bars (Stefan Persson) gick bra i skymundan senast och var inte långt efter i mål. Han hade tagit comebacken bra och formen är helt okej. Missle Hill är en bättre häst tycker jag nog, men han kan ta en bra placering, säger
Peter Untersteiner.
8 Beat Generation (Mats E Djuse) gör en intressant debut efter en längre Frankrike sejour. Spåret kunde varit bättre och han måste komma till för att göra sig gällande. Hoppas han är med och slåss om fina placeringar, säger
William Ekberg.
9 S.I.P. (Mika Forss) gick väldigt bra i Boden och han känns väldigt fin i träningen. Jag ska göra lite korrigeringar, kanske sätta på en huvudstång. Han är mycket bättre än raden och vad folk tror och han är kraftigt på gång så det blir spännande. Inga andra ändringar, säger
Daniel Redén.
10 Oracle Tile (Magnus A Djuse) börjar hitta formen efter en del sjukdomar nere i Frankrike. Han hade krafter kvar senast på Jarlsberg och det känns i träningen att han tagit ett kliv till formmässigt. Bakspår är alltid tufft, men han gillar distansen och gör säkert ett bra lopp, säger
Kristian Malmin.
11 Danger Bi (Alessandro Gocciadoro) har jag inväntat detta loppet med då han är bättre över lång distans vilket han visade på Eskilstuna i fjol. Han är inte så snabb från början, men desto bättre till slut och startspåret är inte avgörande för hans del. Jag var mycket nöjd med honom senast på Solvalla då det kändes som han var tillbaka på sin högstanivå. Senast tog jag av honom checken och det fungerade bra, men jag får se hur han uppträder i värmningen innan jag tar beslut hur vi gör denna gång. Han är häst som kan bete sig olika från dag till dag, men det känns inte som någon stor skillnad. Inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
12 Missle Hill (Örjan Kihlström) gick åter väldigt bra senast och har toppform. Det är synd på läget men det behöver kanske inte vara helt fel med det långa upploppet och lång distans. Han kommer i alla fall leverera en sådan där väldigt bra speed som han kan för han är i toppform. Han är lika bra på alla distansen då han är allround. Det blir inga ändringar, säger
Daniel Redén.
V75-4, Lärlingar, 2 140 m, auto
1 Nyras Lars R. (Malte Handfast) är inte lätt att få först över linjen, men formen är god och med ett smyglopp kan han avsluta riktigt snabbt, säger
Christoffer Eriksson.
2 Bull’s Eyes (Dante Kolgjini) gör det bra och är underskattad. Från ett bra läge kommer han få ett fint lopp och tjäna bra pengar.
3 Global Enjoy (Wilma Karlsson) var fin i uttagningsloppet till sprintermästaren och hade nog tagit sig till final om han fått fritt. I det här loppet har jag inget emot att se honom i ledningen då han har mött tuffa hästar på slutet, säger
Peter Untersteiner.
4 Staro Quantas (Julian Cordeau) har gjort det bra i monté och det ser tufft ut. Vi är nöjda om han plocka fina pengar. Barfota runt om, säger
Christoffer Eriksson.
5 Cameron (William Ekberg) håller fin form och har fått ett bra läge. Det ser småintressant ut och vi ska testa rycktussar den här gången, säger
William Ekberg.
6 Tug of War (Jonas M Oscarsson) är nyttig och han går bra hela tiden. Han är medel från start, men har blivit bättre och bättre. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
7 Putte (Tom Johansson) har varit frånvarande mentalt och gått lite på halvfart. Formen är svårbedömd, men vi nöter på och har lagt om träningen. Ska be kusken att köra från start för jag vill gärna se honom i ledningen. Löper han upp till sitt kunnande är han bra för klassen, men det är svårbedömt. Jänkarvagn, säger
Anders Svanstedt.
8 Denali Doc (Simon Helm) håller bra form och kommer hon till är hon ett skrällbud.
9 Nail’em (Carl Philip Lindblom) har ett bra smygläge, men formen är något svårbedömd. Kan få ett bra lopp och är en skräll.
10 The One (Patrick Larsen) gick bra när luckan kom senast och har fin form. Han är vass på speed och från det här läget kan det bli bra för honom. Eventuellt barfota runt om, säger
Kim Pedersen.
11 Urban Africa (Erica Sjöström) var inte som bäst senast och jag tror barfota runt om inte passade och det var lite tätt mellan loppen. Form har han för ett bra lopp. Det blir barfota bak, säger
Kevin Oscarsson.
12 Natural Mine (Victor S Sundgren) är en fin häst som trivs allra bäst i främre träffen. Blir det tempo och han kommer igenom då kan han dyka upp där framme. Det blir inga ändringar, säger
William Ekberg.
13 Ringo Adore (Zeb Jonasson) har varit tveksam bakifrån och han måste rycka upp sig ordentligt för att räcka till seger. Vi hoppas han rycket upp sig, men innan han gör det har jag svårt och tro på seger. Det blir inga ändringar, säger
Ulf Stenströmer.
14 Southern Mazzarati (Andra Ferrara) gör sin första sulkystart på länge. Han är väldigt bra med sadel på ryggen, men jag tycker inte han är dålig för sulky. Det är ingen svår häst utan det ska fungera som lärlingskörd. Däremot tror jag inte att formen är hundraprocentig eftersom det har varit svårt att hitta passande lopp. Barfota runt om och jänkarvagn, säger
Alessandro Gocciadoro.
15 Comes with Age (Johanna Lind) annorlunda upplägg den här gången då vi visste att vi skulle få det här spåret. Kapacitet har han för klassen, men det måste lösa sig härifrån och gör det de då kan han vinna. Samtidigt kan det spöka och då blir det svårt. Inga ändringar, säger
Stefan P Pettersson.
V75-5, Silver, 1 640 m, auto
1 Grumbazz Kini (Flemming Jensen) blev trött senast efter ett tufft lopp, men jag tycker han gjorde det bra för förutsättningarna var inte enkla. Mycket bättre förutsättningar den här gången med framspår och kort distans och trots tufft motstånd tycker jag han har chans, säger
Flemming Jensen.
2 Cathrinelle (Frederico Esposito) var jag nöjd med senast i debuten för oss med tanke på att hon inte hade något lopp i kroppen. Hon är väldigt startsnabb och från ett bra spår måste jag vara optimist och tro på henne. Inga ändringar, säger
Jerry Riordan.
3 Triton (Mats Gunnarsson) blev det fel för senast, men det verkar det bra med honom. Vi har siktat lite mot det här loppet och täta starter är ett plus. Vi laddar vad som går från start och ser var vi hamnar. Barfota runt om och jänkarvagn, säger
Mats Gunnarsson.
4 Lozano di Quattro (Tobias J Gustafsson) känns riktigt bra och han var fin i ett banjobb i måndags och det fanns inget att klaga på. Känns som han tagit ett steg till i trappan och börjar få hårdheten att springa dom tiderna som krävs regelbundet. Det är en bra häst för klassen och jag är optimist. Inga ändringar, säger
Per K Eriksson.
5 Larry Wood (Joakim Lövgren) har tränat bra efter senaste loppet och känns fin. Det var tufft med spåret senast, men den här gången ser förutsättningarna bättre ut. Han är startsnabb och jag hoppas han hittar till ledningen och därifrån ska han räknas. Skulle det bli rygg på ledaren är han också ett segerbud. Inga ändringar, säger
Tyler Mifsud.
6 Lucifer Boko (Gustav Johansson) gör det bra hela tiden och jag var nöjd med hans prestation senast. Allt tyder på en bra prestation igen, men motstånd saknas inte. Han kan med lite flyt vara bland dom tre. Inga ändringar, säger
Gustav Johansson.
7 Grappa Boy (Mats E Djuse) såg klart finare ut senast och det känns som han börjar hitta formen efter lite vila. Han borde gå framåt för varje lopp och kommer han till från läget tror jag han gör en bra prestation. Norskt huvudlag, säger
Christoffer Eriksson.
8 Kong du Dalm (Magnus A Djuse) är bortlottad och får jaga pengar i första hand.
9 Hankypanky Pinkman (Örjan Kihlström) var ute på en dålig bana och hade dåligt läge senast, men han gick ett bra upplopp. Nu har han åter bakspår, det är ingen höjdare men det är bra att han får gå bakifrån och lära sig det. Upplopp är ju långt vilket passar bra. Inga ändringar, säger
Daniel Redén.
10 Illfindmywayhome (Martin P Djuse) gick bra i Lindesberg, han är ju speciell i psyket och fattade nog inte alls vad det handlade om då det blev ett andra lopp samma dag. Han har tränat på efter och känns bra. Vi provade rycktussar på honom för första gången och det föll väl ut och han får gå med det, säger
Daniel Redén.
11 Mulberry (Carl Johan Jepson) vann ett mycket bra sätt senast efter att han hållit upp ledningen och jag är väldigt nöjd med honom för dagen. Utgångsläget är tråkigt och det blir många att runda, men blir det tempo tror jag han kommer avsluta riktigt bra och med formen på topp får han inte glömmas bort, säger
Christoffer Eriksson.
12 Sheena’s Boy (Erik Adielsson) var ute mot väldigt tufft motstånd senast och jag var nöjd med prestationen. Han känns fin i träningen och håller bra form, men från det här utgångsläget får man hoppas det blir tempo och att han kan plocka fina pengar till slut. Inga ändringar, säger
Kristian Malmin.
V75-6, Brons, 2 140 m, volt
1 Spartakus (Carl Johan Jepson) blir bara starkare och starkare för varje lopp och senast gjorde han en mycket stark prestation med tanke på att sulkyn gick sönder. Jag tror mycket på den här hästen och innerspår borde passa bra då han är väldigt kvick i benen. Inga ändringar, säger
Christoffer Eriksson.
2 Pure Muscle (Mats E Djuse) har fått en liten träningsperiod efter senast och det kanske inte är någon toppform. Han känns väldigt fin i träningen och det blir lite ovana förutsättningar för honom med voltstart. Hoppas att det här loppet ska föra fram honom till framtida starter. Det blir vanlig vagn när det är voltstart, säger
Jennifer Persson.
3 Sandokan (Emilia Leo) gjorde ett topplopp senast ute i spåren och stod för ett starkt slutvarv. Spåret är okej, men samtidigt fick dom värsta konkurrenterna bättre läge och det måste stämma. Vi kommer behöva lite hjälp under vägen för att kunna blanda sig i segerstriden, säger
David Persson.
4 Always a Pleasure (Magnus Jakobsson) känns bra och han var normal i tisdagens jobb. Han brukar trampa iväg oavsett spår, men blir svårt och köra om någon ledning. Han är bra för klassen och mycket avgör vilken löpning vi får, men stämmer det kan han absolut duga, säger
Magnus Jakobsson.
5 Jimbaran Zon (Conrad Lugauer) galopperade senast och det var synd för det hade passat honom. Han kommer med toppform och känns fin i träningen och vi får lösa spåret i volten. Jag gillar hästen och tror alltid chans när jag kör honom. Det blir vanlig vagn när det är volt, säger
Conrad Lugauer.
6 Great Time Trot (Ulf Ohlsson) jättefin häst som gjorde det bra senast med tanke på allt som var innan med hög musik och att han var väldigt stressad. Normalt ser det ut som en spännande uppgift då han är startsnabb, men det är ett högklassigt bronsförsök. Tycker han är en flera som ska räknas. Eventuellt norskt huvudlag, säger
Ulf Stenströmer.
7 Edelweiss (Magnus A Djuse) går alltid bra och jag var nöjd med honom senast. Man måste vara nöjd med förutsättningarna då han kan öppna bra och chansen att få en bra position stiger från det här spåret. JAg hoppas min häst presterar bra och är med där framme. Eventuellt norskt huvudlag för första gången, säger
Stefan Hofling.
8 Kron Vici Star (Erik Adielsson) har fått ett bra smygläge tycker jag och om Spartakus kommer i väg bra så kan han få ett fint lopp. Jag var nöjd med honom senast på Kalmar. Vanlig vagn, säger
Peter Untersteiner.
9 Hashtag Simoni (André Eklundh) bra häst som aldrig riktigt kom in i loppet senast. Bakspår är alltid tufft, men stämmer det kan han avsluta snabbt. Ses som ett skrällbud.
10 Lincoln Abe Boko (Hans Crebas) fin form och kommer med fyra raka andraplatser. Bäst i främre träffen? Jagar främst pengar.
11 Game on Butcher (Flemming Jensen) har gjort två starter efter uppehåll och jag var nöjd i årsdebuten, men senast tycker jag han var sämre. Med tanke på det och att vi har ett svårt utgångsläge får jag ligga lågt och hoppas han tar fina pengar. Barfota runt om, säger
Flemming Jensen.
12 Make it Schermer (Stefan Persson) gick riktigt snabbt till slut senast och det känns som han tagit loppet bra. Det blev ett tråkigt utgångsläge igen och man får hoppas att det blir tempo och att han får dom rätta ryggarna. Han är bra för klassen och ska räknas om man garderar. Vanlig vagn när det är voltstart, säger
Per Henriksen.
V75-7, Klass I, 2 140 m, auto
1 See You McAllan (Gustav Johansson) inledde bra och jag trodde han skulle vara bättre senast. Det visade sig att han hade slem i halsen efteråt, men nu tränar han bra och allt tyder på en bra prestation. Innerspåret är perfekt då han är snabb ut och jag kör gärna i ledningen om vi kommer dit. Norskt huvudlag, säger
Gustav Johansson.
2 Perfect Score Ås (William Ekberg) inte som bäst senast. Har ett bra läge och kan öppna och är garanterad en fin resa. Kan vara en platsluring om det stämmer på vägen.
3 Galliano Peak (Flemming Jensen) återkommer efter uppehåll, men jag har försökt förbereda honom bra då han står perfekt inne i klassen. Jag hoppas han ska leverera en bra prestation och vara med där framme. Inga ändringar, säger
Flemming Jensen.
4 Dats Tore (Magnus A Djuse) gått bra i dom flesta loppen och senast gick han jättebra som tvåa bakom en häst som var bättre den dagen. Vi får se hur kusken lägger upp det, men från ett bra läge ser det bra ut och jag tror min häst gör en stark prestation. Inga ändringar, säger
Eric Martinsson.
5 Dee Godfather (Markus B Svedberg) galopperade senast, men gjorde en bra upphämtning och har det loppet i kroppen efter lite paus. Han är mer stark än snabb och frågan är vart han hamnar då han inte kan öppna. Vid bred gardering är han värd ett streck.
6 Zebulon (Dwight Pieters) var duktig på Vaggeryd senast och det känns som att han gått framåt. Han har ett okej utgångsläge, men det är inte optimalt. Han kanske ska rankas som tredje-fjärdehäst i det här loppet. Inga ändringar, säger
Maria Törnqvist.
7 R.K.Star (Christian Cracchiolo) känns fin och allt är bra med hästen, men det är mindra bra med startspåret. Man har nästan gett upp på förhand då han med stor sannolikhet hamnar bland dom sista. Det vill mycket till för att han ska kunna blanda sig i striden och vi får hoppas på hårt tempo då han är stark och med rätt lopp kan han tjäna fina pengar, säger
Fredrik Steffensen.
8 Delon Grif (Carl Johan Jepson) gör en intressant start och han har varit fin i träningen sista tre veckorna och det känns som en bra häst. Det känns som han kommer göra ett bra lopp och han kan vara ett roligt streck. Barfota runt om och jänkarvagn är tanken, säger
David Persson.
9 Cardin (Jonas Gylling) fick slita lite senast och han har fått pausa lite från tävlandet, men tränat starkt och känns jättefin. Vi har siktat på det här loppet och jag tror hästen kommer med toppform. Jag är jättenöjd med spåret och vi försöker hänga med på innerspåret och siktar på fina pengar. Han får växa in i klassen. Norskt huvudlag och rycktussar, säger
Jonas Gylling.
10 Zaire Heldia (Per Oleg Midtfjeld) gjorde ett jättebra lopp senast och vann enkelt och jag tror det finns mer att hämta. Han känns jättefin i träningen och jag tror han kommer prestera riktigt starkt igen. Bakspår visade han senast att han klarar bra och han ska räknas tidigt, säger
Kim Pedersen.
11 Micke Sting (Claes Sjöström) var jag riktigt nöjd med senast trots placeringen. Han kommer med full form, men härifrån är han såklart utelämnad. Vi ändrar inget på utrustningen, säger
Claes Sjöström.
12 Cheeky Doc (Linda Sedström) gjorde ett bra lopp senast. Från det här läget ser det väldigt svårt ut och man får hoppas på tempo för att komma in i loppet. Kan tjäna fina pengar om det klaffar under vägen.