Av det lilla jag spelat och insett. Det spelar i princip ingen roll hur påläst du är om du inte känner travfolk personligen så kommer du 1. Aldrig sätta miljonskrällarna. 2. Alltid spela likt alla andra, och då är man ändå inte med när små smällarna sker.
Kollar man storspelarnas andelar så spricker dem antingen när dem går emot eller när dem går på favoriten.
Det känns som om hela travet är uppgjort. Det är antingen ingen utdelning. Och är det bra utdelning är man inte med. Då försöker jag ändå ta infon härifrån, lyssna poddar osv. Jag fattar, hade det varit lätt så hade spelet inte fungerat och alla hade haft 7 rätt varje vecka. Men ibland känns det som att allt är uppgjort. Bara som ett exempel, gocciadoro har en 77% i avd 3. Samma tränare har 6% med Djuse. Jag undrar hur mycket spel bakom kulisserna som sker. Och vi idioter som spelar tror vi ha en chans. Den chans vi har är att spela som tränarna/atg/kuskarna kommit överens om ska ske. Men jag kan vara helt ute och cykla men ibland känns det som att vissa kuskar håller tillbaka och skyller på att hästen ska galoppera om man låter den trava på.
Sen har jag tänkt på att vissa lopp när det varit riktigt jämt så får man inte se målfoto? Eller så missar jag det, men det känns som att målfoto domarna är köpta.