Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Gävle 17 augusti
V75-1, Klass II, 2 640 m, volt
1 Crazy Little Mary (Markus B Svedberg) öppnar bra och kommer få ett bra lopp oavsett upplägg. Ska räknas med god chans.
2 Steady Roc (Erik Adielsson) gjorde ett bra lopp senast och jag var nöjd. Jag tycker han varit ännu bättre efteråt i träningen då han varit väldigt pigg. Han har även gått lite tyngre träningspass och det verkar passa bra. Jag hoppas han ska vara bland dom tre främsta. Det blir ett öppet huvudlag nu, säger
Krister Olsson.
3 Muscadelle (Linus Lönn) är inte så tokig och kan vara med och slåss om en plats.
4 Brioche (Örjan Kihlström) gjorde det fint i det senaste loppet och allt känns som vanligt efteråt i träningen. Hon har haft can’t see back på sig sedan fjärde-femte starten, men nu blir det norskt huvudlag i stället och ser om det går bättre i starten då spåret inte är bra, säger
Mikael Hedström.
5 Gobernante (Kevin Svedlund) borde få svårt att räcka till seger och jagar pengar.
6 Carrera Hall (Claes Sjöström) blev lite bortlottad senast och då lät jag skorna sitta kvar. Nu rycker jag skorna bak och spåret tycker jag är bra för honom då det är voltstart. Det gäller att pricka starten och han är helt okej ut, men han har inte visat någon raketfart, säger
Claes Sjöström.
7 Fleafire (Viktor Lyck) var han inte riktigt lika fin som han brukar vara senast och hade inte sin bästa dag. Han är lite uppfräschad efteråt och det viktigaste är att han är fräsch, men det blir lite väl långt mellan loppen. Jag hoppas han ska tjäna en fin peng den här gången och det känns som en V75-häst i alla fall så jag hoppas han ska växa in i det. Han kan öppna okej, men det är vingelrisk. Inga ändringar, säger
Viktor Lyck.
8 See My Muscles (Jorma Kontio) har gjort flera fina insatser i sina senaste starter och allt är väl efter senaste starten. Spår åtta i volten drar ner förhoppningarna rejält då han skulle öppna snabbt från volt och gör sina bästa insatser från ledning. Nu krävs det mycket flyt under vägen för att nå en framskjuten placering. Inga ändringar är planerade, säger
Katja Melkko.
9 Solkattens Queen (Kaj Widell) var inte så bra som jag trodde näst senast och det berodde på att hon levde rövare i bussen. Vi ryckte skorna senast och det föll väl ut. Hon hade lite krafter kvar även om det kanske inte såg ut så, men hon tar inte i mer än vad som behövs. Det kanske är lite långt mellan loppen, men jag förväntar mig att hon ska göra en liknande eller något bättre insats än senast, säger
Andreas Jernkvist.
10 Indigo Brick (Peter G Norman) duger gott här och ska streckas ganska tidigt.
11 Bottoms Up Broline (Mats E Djuse) har fått starta igång och får mer fart i benen. Han är pigg och glad i träningen, men vi fick ett tråkigt spår och vi får se vad han kan ta till slut, säger
Veronica Lundström.
12 Ka Boom Mearas (Oskar Kylin Blom) galopperade tyvärr i volten senast, men var väldigt bra i upphämtningen och jag körde ganska fort i 2000 meter. Känslan är att han är på väg uppåt ordentligt i form. Trots läget tror jag det kan vara spännande för han kommer vara rätt bra i ordning. Han har gått med PG-skor tidigare hos mig, men nu blir det barfota runt om. Sedan blir det första gången med norskt huvudlag och rycktussar, säger
Oskar Kylin Blom.
V75-2, Silver, 1 640 m, auto
1 Parveny (Magnus A Djuse) såg bra ut senast och det är nog bra form på honom. Spåret är perfekt och grundtanken är säkert att testa för ledningen då han är snabb ut och distansen är i alla fall inget minus jämfört med senast. Han höll väldigt bra från ledningen i Östersund där han fick hård press. Inga ändringar, säger
Mattias Djuse.
2 In Love Mearas (Örjan Kihlström) gick bra senast. Mahala är så jäkla kortspeedig så det var inte lätt att svara henne. Han kommer nog vara lite bättre till den här starten. Det blir inga ändringar, det är hans förutsättningar med kort distans och bra spår. Han går upp en klass nu men jag tror att han springer i silvertempo också. Inga ändringar, säger
Daniel Redén.
3 Atomic Face (Oskar Kylin Blom) fick jobba på bra senast trots att det var ett lunchlopp och ska inte skämmas för den segern. Läget blev perfekt, men tyvärr har vi en snabb konkurrent innanför i Parveny. Jag laddar vad som går och det hade varit roligt om vi når till ledningen, det var längesedan min häst gick där. Formen är så bra den kan vara så får vi se hur långt det räcker. Amerikansk vagn när det är autostart, säger
Oskar Kylin Blom.
4 Illfindmywayhome (Martin P Djuse)
STARTAR EJ
5 Grappa Boy (Christoffer Eriksson) är i bra form och garderar man upp loppet är han klart tänkbar att plocka med på systemet.
6 Idomenio Sisu (Ulf Ohlsson) har fått två lopp i kroppen och borde närma sig formen. Det blir ändå svårt att räcka till vinst och det behövs nog några fler lopp innan han är segermogen i Silverdivisionen.
7 Appasso (Åke Lindblom) håller bra form och allt känns bra i jobben också. Spåret är inte så bra och vi får se när bilen släpper hur jag lägger upp det. Det blir inga ändringar, säger
Åke Lindblom.
8 Comes with Age (Björn Goop) travade väldigt bra senast och gjorde det helt okej, men han var lite seg på upploppet. Han har gått med öppet huvudlag och nu blir det förmodligen ett norskt huvudlag första gången. Med spetsläge hade vi nog provat, men det ser ut som lite vingelläge härifrån och vi får se om det löser sig, säger
Stefan P Pettersson.
9 Dany Capar (Alessandro Gocciadoro) får inleda i andra ledet nu, men det behöver inte alls vara fel. Innan han kom till mig gick han många bra lopp bakifrån när han fick spara speeden. Han hade vunnit på en 1.10-tid utan galoppen senast som var ett rent olycksfall i arbetet. Kusken drog rycktussarna i slutkurvan i ett skede som inte var passande. Det var inget fel på hästen och jag är optimistisk även från det här startspåret. Inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
10 Reven Dejavu (Carl Johan Jepson) borde vara i bra form och är ett tidigt platsbud.
11 Joe Dalton (Mats E Djuse) blev kvar med alla krafter senast på Rättvik. Han travade bra och kändes jättefin. Spåret gör inte så mycket då han behöver gå i ryggar till bortre långsidan och sedan tål han att gå. Det blir inga ändringar, säger
Stefan P Pettersson.
12 Xerava C.D. (Jorma Kontio) gjorde ett jättebra lopp senast och jag är väldigt nöjd med henne för dagen. Hon känns fin i träningen också så det ser bra ut. Det blev andra förutsättningar nu med spår tolv. Det blir svårt att komma till och svårt att vinna, men en bra slant kan det bli. Det blir inga ändringar, säger
Hans R Strömberg.
V75-3, E3 H/V, 1 640 m, auto
1 Like Magic Sisu (Mika Forss) gjorde ett bra lopp senast, men han hade otur och blev fast i en trött rygg. Nu har han perfekta förutsättningar och jag blir inte alls överraskad om han leder loppet hela vägen.
2 Västerbo Gute (Per Nordström) har tagit livet med en klackspark så här långt och polletten har inte riktigt trillat ner, men han har ändå gjort det bra får man lov att säga. Han är ute på lite djupt vatten och vi får försöka ta så bra pengar som möjligt. Han trivs bäst när han sitter med i främre träffen. Eventuellt stänger jag in honom lite mer med kupor eller helstängt, säger
Per Nordström.
3 Far Wise As (Johan Untersteiner) blev aldrig riktigt utmanad senast och han har kommit ur det loppet på ett bra sätt. Jag tror på honom vilket man måste göra med tanke på hans härstamning och hur han har tränat. Han har samma utgångsläge som senast och han kan öppna bra bakom bilen. Känns han bra så antar jag att Johan kommer testa framåt och försöker göra livet surt för övriga. Inga ändringar, säger
Jerry Riordan.
4 Romulus Tooma (Björn Goop) var jättebra senast efter lite vila. Han tränar som vanligt efteråt, men ligger lite bättre i puls och ska vara förbättrad. Det ser ut att vara tufft ändå, men vi åker med en häst som är i ordning i alla fall och så får vi se hur långt det räcker. Inga ändringar, säger
Diederik Meilink.
5 Lando Mearas (Erik Adielsson) har tävlat i tuff konkurrens under våren och sommaren. Han har gjort det väldigt bra och jag tycker han höjt sig något snäpp på slutet. Han har fungerat bra med barfotabalansen och det blir spännande nu med ett bra läge i ett stort lopp. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
6 Cashman J.R. (Claes Sjöström) möter övermakten och han räcker nog inte till någon framskjuten placering. Det här blir förmodligen lite för tidigt för honom, men han hade poäng för att komma med i loppet. Det blir någon form av stängt huvudlag, säger
Roger Walmann.
7 Conrads Stefan (Jörgen Westholm) var trea i långa E3-finalen och med lite klaff på loppet kan han vara på plats igen.
8 Donatello Face (Oskar Kylin Blom) har gjort det bra i sina två starter efter halsoperation. Han var väldigt fin i Örebro, men senast fick han inte riktigt med fäste och kördes snällt invändigt. Han kommer ha gått framåt en hel del och vi har laddat mot det här loppet. Från spår längst ut bakom bilen krävs dock all hjälp som går. Det blir en del förändringar, vi lättar till aluminiumpäronskor fram och kör barfota bak för första gången. Dessutom blir det även första gången med helstängt huvudlag. Sedan hade jag anmält med en amerikansk vagn, men det kommer att bli vanlig vagn som senast, säger
Oskar Kylin Blom.
9 Bullet the BlueSky (Daniel Wäjersten) var bra senast där han kom till ledningen och fick bestämma lite. Han såg i alla fall väldigt fin ut och det var ett bra formintryck. Han har bra fart och kunnande så han ska duga gott i loppet. Bakspår över kort distans är tufft, men jag tycker att han står sig bra i konkurrensen. Det blir inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
10 August Zonett (Mats E Djuse) kämpar på och gör det väldigt bra. Det var kul att han fick sätta pricken över i:et senast, men bakspår är tufft och det behövs flyt för att komma in i det härifrån. Annars tycker jag han står sig bra i loppet. Det blir inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
V75-4, Klass I, 2 140 m, auto
1 Money Matters (Jorma Kontio) vann enkelt senast och det loppet sa väl inte så mycket. Det finns inget att klaga på efteråt i träningen i alla fall och han känns fortsatt fin. Han har tjänat ganska mycket pengar på kort tid och det var några bra hästar med i loppet fast dom har ju spår utvändigt om honom. Han går nog från alla positioner, men ledningen är väl den enklaste vägen. Inga ändringar, säger
Hanna Rexhammar.
2 Nyras Lars R. (Christoffer Eriksson) har ett fint läge och kan vara en platsskräll. Är anmäld barfota runt om och med vanlig vagn.
3 Ready Star (Jörgen Westholm) gör bra lopp och nu är han anmäld med en amerikansk vagn. Han får inte räknas bort.
4 Warrior’s Tale (Dante Kolgjini) låg jag lite lågt med i tidiga intervjuer under veckan, men efter att ha kört jobb med honom på tisdagen så har jag ändrat uppfattning. Jag tror han kommer vara riktigt bra på lördag för det var ett jäkla intryck jag fick i distansjobbet. Vi har funderingar på att köra barfota runt om första gången i karriären och som alla vet är det ju en kapabel häst för klassen. Håller han sig lugn och sköter sig har jag förhoppningar om att vara med långt framme, säger
Dante Kolgjini.
5 Vasco (Mats E Djuse) smyger till pengar.
6 Mellby Knekt (Magnus A Djuse) har fått jobba på och känns fin i träningen. Han ska kunna öppna ganska bra. Jag har inte läst på motståndet, men med rätt lopp ska han kunna vara bland dom tre tycker jag. Amerikansk vagn, säger
Clas-Göran Björkroth.
7 Lexus B.R. (Magnus Teien Gundersen) var inte som bäst i den senaste starten och han har blivit medicinerad efter det. Nu har han tränat på fint och han har gått ett 16-jobb inne på Bjerke. Det är en bra häst som räknas, men med tanke på senast får han ses som en outsider här. Det blir skor fram, säger
Geir Vegard Gundersen.
8 Eolo Wise L. (Alessandro Gocciadoro) har fått ett svårt startspår och det är svårt att säga hur jag kommer agera härifrån. Hästen kan öppna snabbt bakom bilen om jag laddar, men jag låser mig inte vid någon taktik. Rebecca Dahlén som körde senast sade att hästen hade kunnat gå på i samma fart ett varv till om det hade behövts och det var glädjande att han var tillbaka på samma höga nivå som han tävlade på i våras. Inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
9 Muscle Rex (André Eklundh) har varit väldigt fin i två starter efter ett långt uppehåll. Det är en högkapabel häst som vunnit många lopp och han är bra för klassen. Han var inte så hårt jobbad när han började starta igen och börjar hitta en fin form. Nu tar vi av skorna, han har haft fyra järnskor och jag hoppas han ska vara ytterligare lite förbättrad, säger
André Eklundh.
10 Rapid Pal (Björn Goop) har fått ett bakspår och det gör nog att han håller sig lite lugnare. Han gjorde ett okej lopp senast i Rättvik från ett dåligt spår och kan vara en platskandidat, men bra pengar är realistiskt. Eventuellt barfota fram och amerikansk vagn, säger
Peter Zadel.
11 Nikita R. (Robin Bakker) hade en svår uppgift senast och allt känns fint i träningen. Hon fick inte det bästa spåret nu heller och möter även bra motstånd så tar hon pengar är det bra. Det blir en amerikansk vagn, säger
Paul J P Hagoort.
12 Västerbo Blizzard (Carl Johan Jepson) har ett väldigt tufft utgångsläge och känns bortlottad den här gången.
V75-5, Guld, 2 640 m, auto
1 Power Doc (Åke Lindblom) kändes ruggigt bra i måndagens lätta träningsjobb. Han har fightats mot dessa hästar tidigare och är inte mycket sämre än någon av dessa. Jag tycker det ser ut som en ganska bra chans och han är ganska kvick ut från start. Jag tror det blir skor fram och vanlig vagn, säger
Åke Lindblom.
2 Danger Bi (Alessandro Gocciadoro) siktade jag mot Jubileumspokalen med, men när jag insåg att han inte skulle ha poäng nog för att komma med fick vi byte matchningsplan. Det var väldigt synd för han är nog den femåring i mitt stall tillsammans med B.A.Superhero som är i bäst form. Den långa distansen är inget han har ett problem med utan tvärtom. Jag tror han gör ett riktigt bra lopp här och det blir inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
3 Staro Mack Crowe (Magnus A Djuse) var jag väldigt nöjd med senast och Magnus var också väldigt nöjd med hur han kändes och travade. Det är en jättefin häst. Han har visat att han kan öppna bra och distansen borde inte vara några problem. Jag hoppas och tror att han är med i segerstriden. Han gick med halvstängt huvudlag senast och nu blir det nog norskt då det är en lite längre distans, säger
Mattias Djuse.
4 Global Dubhe (Johan Untersteiner) tyckte Björn kändes väldigt stark när han galopperade i sista sväng senast och tyvärr har han en kritisk bit där. Formen är det inga fel på och distansen har han inget emot. Det har varit dålig utdelning på slutet, men rapporterna har varit bra från kuskarna. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
5 Kentucky River (Örjan Kihlström)
STARTAR EJ
6 Mellby Jinx (Erik Adielsson) gick väldigt bra i Dannero senast och han var också bra på Mikkeli innan det. Han var lite tveksam tidigare under sommaren när han gick i ledningen, men nu på slutet när han inte gjort det så har han studsat tillbaka lite. Han känns allround tycker jag och distansen har ingen större betydelse. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
7 Thereisnolimit (Ulf Ohlsson) verkar vara i bra form, men han har nästan alltid dåliga lägen och det blir tufft för honom. Vi kör i alla fall barfota fram, säger
Stefan Melander.
8 Decision Maker (Carl Johan Jepson) har så dåligt med lopp och vi får prova det här en gång. Vi hade hoppats på ett bättre spår och jag ligger väldigt lågt. Hon har startat en gång över 2640 meter tidigare och då avslutade hon bra. Hon får gå på rulle så får vi se. Inga ändringar, säger
Stefan Melander.
9 It’s Peppertime (Jorma Kontio) har gjort flera fina insatser i senaste starter. Han har känts fin efter senaste starten. Bakspår är ett minus, då han har lärt sig öppna något bättre. Den längre distansen passar honom bra. Inga ändringar, säger
Katja Melkko.
10 Global Badman (Daniel Wäjersten) har studsat tillbaka efter någon tveksam prestation och han har gjort två bra lopp på slutet. Det var tråkigt med ett bakspår då han är gynnad av att vara med där framme. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
11 Type A. (Magnus Teien Gundersen) får svårt att komma till härifrån. Känns inte het.
12 Phoenix Photo (Björn Goop) är i toppform som det känns, men han är bortlottad med det här spåret. Jag hoppas han gör bra lopp ändå och då han blev lite tassig i sista sväng senast och tappade travet så kör vi med skor fram nu, säger
Svante Ericsson.
V75-6, E3 Ston, 1 640 m, auto
1 Kilimanjaro Face (Dante Kolgjini) var fantastisk senast där hon aldrig fick sitta ifred någon gång. Det gick lite för fort första varvet, men hon krigade storstilat hela vägen och vi var supernöjda. Hon fick ett drömläge igen och vi får sikta in oss på ledningen. Gävle är väl inte helt optimalt med spår ett, men hon är jäkligt snabb så träffar jag vingen rätt har hon goda möjligheter att hålla upp. Inga ändringar, säger
Dante Kolgjini.
2 S.G.Empress (Örjan Kihlström) har ett bra utgångsläge, men jag vet inte om hon hänger med och vart hon står på sprintdistans. Hon har mest varit stark så det är inte hennes typ av lopp. Visst, hon har öppnat fort från start och är ändå självfallet en av dom som är med och krigar om segern. Inga ändringar, säger
Roger Walmann.
3 Olivia Bros (Magnus A Djuse) har gjort det jättebra. Hon gillar att starta på och tar loppen väldigt fint, så det är inga konstigheter efter senaste starten. Hon sprang väldigt fort på Jägersro och visst ska hon vara med långt framme igen. Inga ändringar, säger
Mattias Djuse.
4 Arctic Estelle (Pekka Korpi) vann enkelt senast och allt är normalt efteråt i träningen tycker jag. Det är ett tufft lopp nu och jag vet inte exakt vilket typ av motstånd vi har. Jag hoppas hon kan vara trea-fyra. Hon har ett bra spår och enklast vore ju om vi kom till ledningen, men jag vet inte hur snabba dom är invändigt om mig. Det blir inga ändringar, säger
Pekka Korpi.
5 Melba Westwood (Carl Johan Jepson) var tillbaka senast efter en dipp i finalen på Färjestad och hon ska vara ännu vassare nu med det loppet i kroppen. Hon verkar pigg och fin. Hon är väldigt vass om hon får sina lopp och på en 200-meters speed är det inte många som hänger med henne. Eventuellt rycker jag alla skorna och sätter på en ryckhuva, men det är inte bestämt ännu, säger
Mattias Djuse.
6 Scarfo Pellini (Björn Goop) tränar på helt okej utan att vara på topp ännu. Vi siktar mot Oaks senare med henne, men hon ska ändå kunna hävda sig i loppet. Förmodligen provar vi barfota runt om och eventuellt ett norskt huvudlag, säger
Peter Zadel.
7 Oriana Boko (Danny Brouwer) var väldigt bra i den senaste starten. Hon hade ingen riktig tur med löpningen och fick gå i tredjespår sista 1000 metrarna, men trots det avslutade hon starkt. Efter det gav jag henne en liten paus och nu tränar hon som att det är toppform, säger
Danny Brouwer.
8 Ready to Run H.C. (Anders Eriksson) är fortsatt obesegrad efter fyra starter och har inlett klart lovande. Nu är det väldigt tufft motstånd och så blev det också sämsta utgångsläget. Det blir svårt att förlänga segerraden och får sikta på en slant i första hand.
9 O’Hara Boko (Robin Bakker) levererade inte senast, men hon känns fin nu och jag tror hon kommer vara okej till den här starten. Spåret är inte det bästa, men det kunde varit sämre. Det blir inga ändringar, säger
Paul J P Hagoort.
10 Pretty be Linda (Erik Adielsson) fick gå med framskor senast då jag ville spara lite hov till den här starten. Erik tyckte att hon slog ihop då när han laddade lite. Han provade att köra invändigt sedan, men det går inte då hon blir för hetsig. Spåret är inte bra, men hon har bra startryggar och jag hoppas dom kommer köra lite om spets så att vi kommer emellan. Blir hon inte hetsig kan hon nog ligga kvar, men behöver han dra i henne är det nog bättre att köra framåt. Det blir barfota runt om nu, säger
Ola Åsebö.
V75-7, Brons, 2 640 m, volt
1 Diabel (Erik Adielsson) har jag valt bort att köra här då det handlar om voltstart. Vi har väntat ut att hennes hovar ska växa ut igen då hon är klart bäst barfota och nu är vi i det läget att det är dags att tävla igen. Jag är inte orolig för att hon ska ha svårt vid voltstart och är nöjd med hur hon tränat. Det blir inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
2 Mud Hill (Robin Bakker) var inte så bra senast och vi får se om han kan vara bättre med ett annat upplägg. Han känns som han ska i träningen och spåret borde inte vara några problem. Vi kör med ett norskt huvudlag, säger
Paul J P Hagoort.
3 Urbina Southwind (Johan Untersteiner) gjorde ett topplopp senast. Johan får lägga upp det som han vill, men för min del får han gärna släppa ledningen och hoppas på turen till slut. Jag tycker hon ska räknas bland dom tre-fyra främsta i alla fall. Jag har testat norskt huvudlag och det kanske blir första gången nu, säger
Viktor Flink Ideborn.
4 Greensboro Zet (Örjan Kihlström) blev generad senast, jag fick ta hårt i honom och då rullade han över. Nu ska jag lägga på ett par lätta boots. Han har inte det bästa spåret men han har gått iväg bra i volt tidigare så jag tror inte det ska vara några bekymmer. Jag var lite osäker på formen inför senast men den var bra och med det i kroppen bör han studsa upp rejält, säger
Daniel Redén.
5 Västerbo Exciting (Åke Lindblom) har gjort starka insatser på slutet och han var med i samma jobb som Power Doc i måndags där allt kändes bra. Voltstart och spår fem är så där, men jag tror han kommer klara det ganska bra och så är det även med distansen. Får han ett bra lopp kan han överraska för han är jäkligt snabb med ett lopp i ryggar. Inga ändringar, säger
Åke Lindblom.
6 Global Caps (Jorma Kontio) är en riktig tävlingshäst. Han har tränat på normalt och det finns inga minus där utan i så fall mer plus tycker jag. Springspår passar och han borde komma iväg bra. Vanlig vagn, säger
Clas-Göran Björkroth.
7 Humanity Pellini (Christoffer Eriksson) är utan strul en av flera med platschans.
8 Hashtag Simoni (André Eklundh) gör det jättebra varje gång, men har haft taskiga lägen och hamnat dåligt på det. Jag fick köra till dödens senast och efter 1.09,5 första varvet höll han jättebra som trea. Distansen ser jag som ett plus och jag hoppas han ska vinna lopp snart. Vanlig vagn och troligen ett norskt huvudlag, säger
André Eklundh.
9 Bang Boomerang (Jimmy H Andersson) var fin senast och han känns bra hemma i träningen. Det här blir hans tuffaste lopp i livet och stämmer det bra kan vi få med oss en slant. Distansen passar bra och det blir inga ändringar, säger
Jimmy H Andersson.
10 Edelweiss (Oskar J Andersson) duger bra om det löser sig och är ett roligt streck.
11 Zätamustangen (Mats E Djuse) har visat att han duger på V75 och jag tror han kommer göra en jättebra prestation, men sen är det ju ett klurigt utgångsläge. Han satt fast med mycket krafter senast. Det blir en vanlig vagn och han har fortsatt inte ryckt tussarna på honom, säger
Marcus Lilius.
12 Keep Gamble (Magnus A Djuse) känns normal och fin i träningen. Det är en kapabel häst som gjort det bra, men man måste ha tur från dessa spår. Risken finns ju att loppet fuskas bort lite och då är det svårt att ta något. Han kommer säkert gå bra till slut. Inga ändringar, säger
Clas-Göran Björkroth.