mossen Mossa Mossa alla människobarn! Bosse Eklöf berättade fär några år sedan.; "Tänk på att upploppet är sveriges kortaste 161 meter korta rakor det är vanskligt att hålla upp ledningen från spår ett och två gällande autostart det är inget problem med spår ett när det gäller voltstart dvs.inga prolem att ta spets därifrån. De som voltar ifrån andra och trejde ledet voltar i doseringen så det kan vara krångligt för ekipagen att komma ut i ett rakt och fint sätt så det krävs stabila hästar som voltar därifån. Tilläggas skall att det är fantastiska kurvor att köra fort i. Kuskar som inte är vana att köra på Hagmyren håller igen hästarna i sista kurvan i dessa är det som att springa på en raka och de kan överflygla hästarna som sitter långt fram så det vinst ofta bakifrån. Ledarhästarna måste sticka redan 200 kvar eller helst tidigare. Spår åtta brukar man få bra starter i från på hagmyren. Hagmyren har den bästa bankroppen i sverige." -Bo Eklöf
mossen Preliminära onsdag morgon om formen finns dår tävlingsdagen! Stjärnblomster ett aber är att Linderoth (ny kusk) kör enligt mig då jag har svårt för denna kusk. Olly Håleryd (ny kusk) fortsätter med att anlägga staketet. E.J.'s Guldsko Mister Hercules (ny kusk) i fin författning ska väl kunna vinna dett loppet tycker man. I Diamantstoet krävs det gardering som vanligt om man inte går på Elin Avant som nog kommer att gå en fin tid här har startat från svåra lägen tidigare. Lägsta klassen körigt kortlopp gardering vid första anblicken. Silver spikade Jerka Sting senast gör så igen lång distams passar perfekt, svårslagen.. Eolo Wise L. (ny kusk) två galopper oroar tar sig hästen i väg felfritt så blir det offensiv upplägghästen är stark som brännvin en av flera som kan vinna loppet man hoppas på en strykning innanför. Det är nog ganska stor risk för att det blir låg utdelning, och att utdelningen i femrättpotten flyttas till nästa vecka. Det finns flera starka favoriter och som vanligt i Norrland är det ganska tunna lopp bakom de mest betrodda.
mossen Putte64 Kanske distansen är 500 för långt för Reven Dejavue hästen har dock en fin avslutning om ekipaget får ett fint lopp på rulle.
mossen Lördag f.m Gillar inte att att man startar en dräktig häst plus att Linderoth kör så blir det en gardering av elithästen Stjärnblomster. Om ingenting speciellt händer framemot efter- middagen så blir mina preliminära spikar Jerka Sting trots spåret och Elin Avant trots stolopp.
mossen Putte64 Riktigt dåligt svar!… Reven Dejavue är en sprinter i grunden medeldistans klarar hästen.
Kawa69 God förmiddag på er travvänner, då är jag tillbaka i “hetluften ” (läs travet) igen efter 2 sköna men långa månader utan travspel. Går ut denna omgång med ett ytters litet system 😁😁😁 5kr x 5 = 25. Tycker/tror det blir låg utdelning med många klara favoriter, har dock i te orkat läsa speciellt mycket i för denna omgång heller. Ni som vet hur jag brukar spela vet vad ni ska göra, fast denna o.gång har jag otroligt mycket favoriter.
Kawa69 Tjack-norris Tackar så mycket 🙂, en vinst på Euro J hade inte suttit fel. Göra något tok är normalt för mig och mina rader. Lycka till eller spark i röven om man säger så.
Shooter Sex lopp att lösa idag, kanske fem om Olly vinner andra. Stjärnblomster har jag svårt se förlora. Risk för låg utdelningen igen (!), men jag ska man spela så får man chansa lite i övriga lopp och köra på ett par kompletterande spikar som inte är favoriter. Andra loppet spikar jag dock inte Olly. Få se om det blir 2 eller 3 pållar där. Det är ju en kostnadsfråga för mindre system.
Lgw Avd 1: 3 Stjärnblomster (10, 7) 2: 4, 7 (1, 10) 3: 2, 4 (1, 3) 4: 1, 5, 6, 11 (14, 12) 5: 4 Carrera Hall (5, 6) 6: 2, 5, 9 (3, 7) 7: 5, 9 (1, 4)