Daniel Berglund
idag kl. 15:00
Solvalla och Bergsåker delar på V86-omgången och vi får hoppas att hösttrenden som inletts med höga utdelningar på de stora streckspelen fortsätter. Trots en mycket trolig vinnare i storfavoriten Mellby Knekt (V86-2) så finns det förutsättningar till det när flera andra favoriter ser kraftigt överspelade ut och det finns gott om bortglömda skrälldrag. Får man träff på ett par skrällar runt 1-5 procent så sticker utdelningen på V86 i väg oavsett om det vinner en storfavorit eller inte och ibland får man svälja överspel på en hög segerchans för att få till ett rimligt systemupplägg.
Min roliga spik i omgången är en formstark häst som jag tror kommer före storfavoriten redan i starten och når hon ända till ledningen är segerchansen betydligt högre än vad spelprocenten säger.
På grund av semester blir detta min sista spelkrönika på två veckor och jag är tillbaka till V75 på Bergsåker fredag den 8:e november klockan 15.00.
Analys Bergsåker V86-1:
Ranking: A: 8. B: 6-11-4. B/C: 5-3-9. C: 12-10-1-7.
Spetsanalysen: 3 One Chance More är snabb ut, men kanske ger man honom ett snällt upplägg efter att han fick jobba hårt och tröttnade i comebacken senast? 5 Hagrid bör hinna förbi favoriten 4 Appia Express från start och då tror jag också att den hästen körs i ledningen. Annars kanske 6 Woodcutter och 8 Dalens Elvis också kan lägga sig i vem som får överta täten.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 5 Hagrid/3 One Chance More
Loppanalysen: 4 Appia Express är storfavorit trots att det handlar om ett fyraårigt sto mot äldre hingstar och valacker och det känns inte korrekt. Hon var visserligen duktig trea i en STL-final som Jeremias Sisu vann senast och någon sådan topphäst är det inte med här så visst kan Wäjersten-stoet vinna med klaff, men att hon bara är bäst, som spelprocenten antyder, tror jag inte.
Det är inte heller särskilt givet med någon ledning för Appia Express och hon måste nog dit för att ha i närheten av att vinna loppet varannan gång som spelet säger. Given gardering.
Tipsettan får en annan fyraåring i 8 Dalens Elvis som har visat fin form på slutet. Han vann lätt från rygg ledaren näst senast och senast gick han bra som tvåa bakom Restricted Edition som var nära att vinna V75 i lördags. Det intressanta med den här hemmahästen är att han ska gå med en amerikansk vagn för första gången och dessutom i kombination med barfota runt om.
Ändringarna tror jag kan lyfta den här lite udda stammade fyraåringen och då duger han bra här om han bara har lite tur från ett knepigt startspår. Jag chansar lite extra på att det löser sig vettigt och spelar med Dalens Elvis som en av tre utgångshästar i omgången.
Annars gillade jag verkligen intrycket på 6 Woodcutter vid segern senast. Han fick visserligen bestämma tempot i ledningen, men såg bättre ut än tidigare när han stack undan till lätt seger med det norska huvudlaget sparat. Sexåringen hade dessutom varit ifrån lite innan dess och ska vara ännu bättre nu. Han är anmäld barfota bak vilket är ett plus, men det bli tuffare att komma till spets än senast och då krävs det ändå lite klaff. Givet bud.
11 Heineken Bishop blev störd till galopp i V75 senast och hade sämst varit tvåa annars. Formen verkar alltså fin, men läget är ett stort minus eftersom fyraåringen är bäst i spets och har lite svårt i vida spår runt svängarna. Näst senast i V75 blev det också galopp i spåren 300 meter från mål. Med bra tempo i täten och kusken får runt honom felfritt så duger han dock bra här. Räknas men klent spelvärde.
5 Hagrid är startsnabb och bäst i spets över kort distans. Han såg ut att vara på väg mot seger senast när det blev galopp i ledningen i sista sväng och han är behandlad efter det. Hagrid är inte vässad i jobben säger Pihlström, men får han ledningen och sedan dämpa tempot rejält så ska man nog ändå se upp med Raja Mirchi-sonen till tre procent.
3 One Chance More har rätt bra kapacitet och tar nog ledningen om kusken vill ha den. Senast blev det för tufft med dödens efter kastrering och längre uppehåll, men har han tagit loppet på rätt sätt blir jag inte chockad om han storskräller i spets eller från rygg ledaren.
9 Dilemma är oftast ute i lite enklare lopp än detta, men har visat knallform på slutet i alla fall och Pöllänen håller de här för att vara en V75-häst som han har utvecklats på slutet.
Utgång på 8 Dalens Elvis med sex streck bakom.
Analys Solvalla V86-2:
Ranking: A: 4. B: 5-8-3-12. B/C: 6-11-7. C: 1-10-9-2.
Spetsanalysen: 3 Urbina Southwind är mycket snabb ut, men körs troligen i ryggar över full distans mot så här bra motstånd. 4 Mellby Knekt är vass ut och med spår invändigt om 5 Express Cash och 6 Bottnas Justin bör han hålla ut dessa.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 4 Mellby Knekt
Loppanalysen: 4 Mellby Knekt är omgångens mest spelade häst och i nuläget är spelprocenten överdriven så klart till närmare 80 procent. Det går dock inte att komma ifrån att femåringen har högst segerchans i hela omgången och att han nog vinner mellan 6-7 gånger av tio i alla fall.
Att kapaciteten är hög har vi vetat länge, men Nurmos-hästen har inte varit helt att lita på och jag tyckte väl inte att han såg helt klockren ut i stilen näst senast trots att det blev lätt seger från ledningen. Däremot såg han mycket bättre ut senast när han slog en så pass bra häst som Not For Sale hur enkelt som helst med det norska huvudlag sparat. Jag hade 1.08,5 sista 400 meterna på honom då trots att han hade öppnat under 1.12 första varvet.
Det är som vanligt positiva tongångar från Timo Nurmos inför den här starten och det är dessutom hög chans på ledningen igen där det blivit fem segrar på sex tidigare försök.
Magnus A Djuse ser dessutom till att chansen tas tillvara på bästa sätt och är Mellby Knekt i samma slag som senast är det, trots bra motstånd, mest galopp eller sjukdom emot. Jag sväljer överspelet på favoriten och bankar in en stark V86-spik!
Bakom favoriten är det givetvis spännande med låg spelprocent på en så pass bra häst som 5 Express Cash. Jag hade spikat honom senast, men då fick inte Andreas Lövdal av ryckhuvan i en tät slutstrid vilket troligen kostade segern mot Cherokee Face. Nu blir det mest troligt inte ledningen och Lövdal säger också att det blir bakskor med sikte på Breeders’ Crown och därmed säkert också ett snällt upplägg.
Jag får stå över trots att en procent är galet lågt.
8 Cameron gör det helt otroligt bra och blir bara bättre och bättre dessutom. Senast blev det en ny V75-seger från spår elva trots att de inte körde överdrivet fort i täten. Han är snabb från start, men laddar Westholm så lär han landa utvändigt om ledaren till slut och då blir det ändå jobbigt att ta en ny seger.
3 Urbina Southwind fick inte chansen från rygg ledaren senast, men det måste ändå vara favorit på att man väljer det upplägget igen eftersom hon har lätt att bli het i spets och då står hon knappast hela vägen till mål över full distans. Rygg på Mellby Knekt måste vara perfekt och får hon bara chansen kanske hon kan utmana på speed sedan.
Analys Bergsåker V86-3:
Ranking: A: 9-6-13. B: 2-3-10-5. B/C: 11-12. C: 4-7-1-8.
Spetsanalysen: Jag tror inte att 2 Bork Tekla är snabb nog att spetsa av egen kraft, men hon lär bli släppt till tät efter en bit om hon inte galopperar.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 2 Bork Tekla
Loppanalysen: Ett kallblodslopp för 5- och 6-åriga ston som ser mycket öppet ut och här vågar jag inte göra annat än gardera rejält.
Bästa hästen är 13 Ragnhild W.M. som var trea i Sto-SM för tre starter sedan och vann på bra sätt i starten efter innan hon senast inte fick chansen mot hingstar och valacker. Hon är dock stenhårt placerad här med tillägg på hästar hon tidigare har mött från samma start och det får inte strula för mycket på vägen om hon ska hinna fram. Ska nog ändå ses med knappt högst segerchans när hon är mycket snabbare än övriga.
Snabb är även 9 Dån Klara som var femma i Sto-SM och nu alltså står 20 meter bättre till mot Ragnhild W.M. Hon visade fin form som trea senast, men tål inte att göra så mycket själv på vägen och kräver lite klaff för att vinna. Olle Alsén har fin form på stallet för dagen och Tomas Pettersson i sulkyn igen är positivt och ekipaget får tipsettan i ett jämnt lopp.
Riktigt bra inne i loppet står 6 Teknolina som även hon var med i SM och alltså står 40 meter bättre till mot Ragnhild W.M. och 20 meter bättre mot Dån Klara och Ethel. Hon har haft svåra utgångslägen på slutet och inte riktigt kommit in i loppen, men nu bör det bli en bättre position och hon såg formstark ut till slut i ett tufft V75-lopp senast. Tidigt segerbud.
2 Bork Tekla är favorit trots att det inte har blivit någon seger i år och hon har bara 3 totalt på 33 starter vilket är lite tunt. Hon har i alla fall sett formstark ut på slutet och med Mats Djuse i sulkyn och hög chans att komma till ledningen så måste man ändå hålla stoet rätt högt här. Hon verkar mer stark än snabb och då kan det passa bra att dra på i eget tempo i ledningen även om hon har rätt klen statistik i spets (1 av 8).
Förutom Teknolina har Mats Gällerstedt även med 3 Lia Lykke som har sett formstark ut i de senaste starterna och hon travade bättre än tidigare på ny balans senast. Hon står dessutom perfekt inne i loppet och säkre Gällerstedt låter klart uppåt på henne för dagen.
10 Sonja Kiro står däremot hårt inne på dubbla tillägg, men är en stark och rejäl häst som sällan gör bort sig och med Ulf Ohlsson i sulkyn ska hon streckas till singelprocent.
5 Pava Faksa T.M. är en norsk häst som aldrig har vunnit i Sverige på nio försök, men hon har haft lite otur några gånger och kan bättre. Hon kommer från seger i enklare sällskap, men ska inte nonchaleras nu när det är bättre kusk än vad det brukar vara (så även senast).
11 Ethel (distansgynnad nu) och 12 Ängsthea (piggare i träningen efter omlagd träning) är bra hästar med dunkel form, men jag gör plats även för dessa på systemet.
Nio streck totalt.
Analys Solvalla V86-4:
Ranking: A: 4. B: 11-6-12-8. B/C: 10-2-7. C: 9-5. D. 3-1.
Spetsanalysen: Inte så många startblixtar bakom bilen och när 4 Make It A Star ska gå med blinkershuvudlag så kan det nog bli så att Björn Goop skickar henne till täten. Om inte kan det bli 8 Oracle Vixi till spets om kusken laddar. Han är snabb när man vill det.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 4 Make It A Star
Loppanalysen: Öppet och smålurigt lopp där jag streckar många, men ökar insatsen lite på spetsfavoriten 4 Make It A Star. Hon har alltid visat fin fart, men varit knepig en tid och galopperat mycket. Hon skötte sig i ett kvallopp innan hon också var riktigt fin vid en spurtseger senast där stoet gick som snabbast över mål.
Björn Goop upp och barfota runt om är två plusfaktorer och det såg även ut att vara bra effekt på amerikansk vagn senast. Hon har varit anmäld med det två gånger förut, men bara gått i den en gång tidigare i december i fjol. Nu ändrar Fredrik Wallin från norskt huvudlag till blinkers vilket bör bättra på startsnabbheten och hon har tidigare visat bra startsnabbhet vid laddning.
Kort distans hade varit att föredra, men hetsar stoet inte upp sig bör hon kunna leda hela vägen (vunnit 2 av 3 i spets). Utgång och spik på en kupong.
Bakom gillade jag intrycket på 11 Eolo Wise L. senast när han fick krafter kvar i skymundan. Fyraåringen har varit ojämn i Sverige, men Gocciadoros hästar är rejält på gång igen och går den här lika bra som vid segern för tre starter sedan måste han duga bra här trots läget. Dessutom kuskförstärkt nu!
6 Nikita R. har gjort bra lopp som trea bakom Mellby Knekt vid två tillfällen och senast såg hon mycket bra ut vid väldigt lätt seger när motståndet var lite enklare. Hon står fint inne i loppet och har vunnit hälften av sina starter. Givet bud.
12 Decathlon är bra för klassen och höll bra från dödens på Money Matters näst senast. Senast blev det för tufft från samma position där Triton vann och jag gissar att man gärna kör ett lite snällare lopp den här gången. Då krävs det att övriga kör för fort i täten och att det klaffar på vägen, men det senare brukar aktuell kusk kunna lösa. Inte ofarlig, men lite för hårt spelad.
8 Oracle Vixi orkade inte mot tufft motstånd i ett Breeders’ Crown-lopp senast. Formen ska det inte vara något fel på enligt Stefan Melander och täta starter har fungerat bra förut. Det blir lätt fel från dessa lägen, men trots att Oracle Vixi står hårt inne på pengar så bör han kunna duga om det löser sig vettigt. Bortglömd.
Jag betalar även för B/C-gruppen där 10 Spader har varit klart bra, men han är missgynnad av utgångsläget och kusken har rätt låg segerprocent numera.
Utgång på 4 Make It A Star med sju streck bakom.
Analys Bergsåker V86-5:
Ranking: A: 7. B: 8-10-4-2-3-6. B/C: 9. C: 1-11-12-5.
Spetsanalysen: 2 Hercules Godiva är snabb ut och bäst i spets så där lär det laddas. Tveksamt ändå om han är snabb nog att hålla ut 7 Rocky Brodde som var riktigt kvick senast. Det är dock klart sämre med spår sju på Bergsåker jämfört med sex i Rättvik.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 7 Rocky Brodde
Loppanalysen: Här lär vi ha en av omgångens stora trendhästar i 7 Rocky Brodde som de flesta verkar gå på. Inte så konstigt heller med tanke på hur bra han var i comebacken i ny regi senast. Han öppnade då snabbt från spår sex bakom bilen, tog ledningen enkelt och såg pigg ut hela vägen vid överlägsen seger mot en bra Wäjersten-häst i Epsom Kronos. Det var första gången barfota runt om vilket höjde femåringen även om han har visat fin kapacitet även i tidigare regi.
Med tanke på insatsen senast är det tufft att begära en ännu bättre prestation nu, men är Rocky Brodde lika bra lär det räcka ändå. Sedan är det kanske inte säkert att det blir spets lika enkelt från det här läget med en spetssugen konkurrent på insidan och jag litar inte heller helt på Troels Andersen som kusk bakom en storfavorit.
Spelprocenten är dessutom redan en bit över 50 och lär inte sjunka fram till spelstopp och favoritfall här kommer att välta många system. Eftersom vinstchansen ändå är hög så spelar jag med Rocky Brodde som utgångshäst och spik på en kupong.
Sex hästar streckas bakom och 8 Arn Silvio har visat fin form och räknas tidigt om favoriten kommer bort. Senast var han ohotad från ledningen efter att ha kört sig dit från ett liknande spår.
10 Rendezvous Zon är en rätt bra treåring som gick fint som fyra på Solvalla senast där Izod Zet vann. Han bör duga bra här om det blir bra fart på loppet. Givet skrällbud om man garderar.
4 Jayden De Joudes har visat fin styrka och gör spännande debut i ny regi. Det låter positivt från stallet och han ska streckas tidigt även om jag misstänker att han kanske inte är snabb nog över den här distansen.
2 Hercules Godiva vann trots tidig galopp senast, men det var ett dåligt lopp. Han är behandlad efteråt och tränar fint och eftersom han är bäst i spets gissar jag att offensive Marcus Lilius gärna testar där om han kommer dit. Det kan försvåra för favoriten i så fall.
3 Warhol har gjort det hyggligt i V75 i sina senaste starter och förutom favoriten är det enklare nu. Han är behandlad efter senast, tränar bra och ska gå utan bakskor.
6 Adora Liss är överspelad, men jämn och säker och har två lopp i kroppen efter uppehåll. Får sista strecket med Mats Djuse i sulkyn.
Analys Solvalla V86-6:
Ranking: A: 3-11-5-9. B: 1-2. B/C: 6-12-4. C: 8. D: 7.
Spetsanalysen: 1 Leroy Boko lär laddas, men jag tror att han får svårt att hålla ut 3 Reven Dejavu första biten. 4 Remarkable Feet och 6 Marre’s Dreamboy är också snabb, men troligen inte så sugna på ledningen den här gången.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 3 Reven Dejavu
Loppanalysen: En lite speciell proposition där de som har tjänat mest pengar inte får ha mer än 500 startpoäng.
1 Leroy Boko är favorit och han har visat fin kapacitet i år som trea i Orebro Int’l och femma i Harper Hanovers lopp. Han var även bra vid två spetssegrar i somras innan han senast gav sig lite väl enkelt i ledningen. Conrad Lugauer lär vara ute efter spets igen, men jag är inte alls säker på att han kan ta den och då är Leroy Boko en sårbar favorit. Given att gardera.
Jag chansar lite med tipsettan till 3 Reven Dejavu trots att formen är svårbedömd. Han gjorde två bra lopp efter uppehåll i augusti, men var sämre senast och Fredrik Wallin har lagt om träningen efter det. Numera tränar åttaåringen som han gjort tidigare när formen varit mycket bra och det kanske kan få honom att tända till igen. Det låter i alla fall bra från Wallin inför detta och Reven Dejavu har tidigare tävlat starkt efter uppehåll.
Han är dessutom snabb från start och trivs i spets där han har 9 segrar på 14 försök och skulle Gävle-hästen vara i ordning direkt blir han nog svårtuggad i spets.
Jag tycker även att 11 Herakles Zet är tidig trots läget. Han har härdats mot de bästa i årgången och varit finalist i Kriteriet, Kungapokalen, Sprintermästaren och Derbyt. Sådant brukar ge hårdhet i ”vanliga lopp” och trots att han bara är fyra år och möter äldre tror jag att han blir farlig med rätt lopp. Han är mycket vass på speed och Daniel Redén har vässat Propulsion-sonen lite extra i träningen inför detta.
Blir farlig med minsta klaff på loppet och stort plus med den sena invändiga strykningen.
5 Never Mind’Em har blandat och gett en del på slutet, men kapaciteten är hög och går han som vid segern på Gotland i somras tillhör han de bästa i fältet. Han såg bra ut och satt fast näst senast i ett V75-lopp som Jerka Sting vann, men han fick det inte att flyta på en för hård bana senast. Underlaget bör passa bättre i kväll och då räknas han tidigt trots att Redén kör själv igen.
9 Xanthis Hilton är också ganska tidig till låg spelprocent. Han sköt till väldigt bra som tvåa bakom en mycket formstark häst senast och det var positivt med tanke på att han brukar vara bäst i den främre träffen. Med hårt tempo och Goop i sulkyn kan han bli farlig till slut.
Sista strecket går till 2 Robthebank som har vsiat okej form i skymundan på slutet och från ett bra läge kanske han kan skrälla till om det blir bra fart på loppet.
Sex streck totalt.
Analys Bergsåker V86-7:
Ranking: A: 8. B: 7-4-10-9-2. B/C: 11-1-3. C: 5-6.
Spetsanalysen: 1 Staro Roseway är nog snabbast, men kan nog släppa till 2 Sodasquare efter en bit. Tjomsland kan nog också tänka sig en bra rygg den här gången och då tror jag på bra chans för 8 Mellby Interest eller 9 Just More Fun att nå täten.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 8 Mellby Interest
Loppanalysen: Stolopp där 7 Mellby Lion har blivit jättefavorit med nästan 70 procent av insatserna. Hon är kapabel och van att möta hårt motstånd, men inte särskilt pålitlig av sig och spår fem på tillägg utan springband är inget bra läge. Annars visade fyraåringen fin form efter galopp i sin senast start när motståndet var mycket tuffare än detta, men hon får inte ha den amerikanska vagnen nu som hon har gått bra i och ny kusk är kanske inget plus heller eftersom det rör sig om en lite speciell dam.
Som rejält överspelad är jag inte så sugen på att spela med Mellby Lion den här gången och i stället spikar jag emot!
8 Mellby Interest känns mycket spännande i det här loppet för hon har mycket bättre form än vad resultaten på slutet skvallrar om. Hon vann visserligen för fem starter sedan och då hade hon just springspår på tillägg (med springband vilket hon gynnas av att det inte är nu) och då blev det ledningen efter 500 meter och säker seger.
Sedan har det dock strulat en del, men hon avslutade riktigt piggt i skymundan i V75 för tre starter sedan och senast satt hon fast med mycket krafter kvar bakom Kilgore och Zaxton i V75-loppet som Cameron spurtvann.
Spår sex nu när det är bara två hästar på start och inga springband är ett helt perfekt utgångsläge och känslan är att de på start kan tänka sig en bra rygg båda två. Då gäller det främst för kusken att svara ut Just More Fun första biten och lyckas det och hon kommer till spets tror jag att hon blir svårfångad. Mellby Interest är obesegrad i ledningen efter två försök och känslan är att hon sträcker bra på sig i fronten.
Sju procent är en rejäl underskattning av segerchansen och när jag ändå inte är så sugen på storfavoriten chansspikar jag emot!
Av motbuden tycker jag att 4 West Wind är tidig. Hon visade fin form med en bra spurt bakom Woodcutter senast och står bra inne i loppet. Hon går ofta bra till slut, men vinner inte så ofta numera.
10 Coral Coger är en bra fyraåring som inte har tagit någon seger i år, men formen ser bättre ut än så och hon har gått bra i skymundan på slutet. Siktas mot Breeders’ Crown och körs nog inte så offensivt från dubbla tillägg, men kan bli farlig om täten håller uppe tempot och tröttnar till slut.
2 Sodasquare hade gått bra innan senast när hon troligen ledsnade lite utvändigt om ledaren och kanske väljer man ett snällt upplägg med tanke på det. Det kan nog bli tufft att ta emot de här rutinerade hästarna hela vägen när de lär vara i kapp direkt. Tänkbar skräll från rygg ledaren.
Analys Solvalla V86-8:
Ranking: A: 10-5. B: 1-6-7-3-12. B/C: 11-4-9-2. C: -.
Spetsanalysen: 5 Ready Star är mycket snabb ut och bör inte missa ledningen från ett perfekt startspår. Särskilt när man troligen vill ha rygg med 1 Elita Indal.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 5 Ready Star
Loppanalysen: 1 Elita Indal inledde i Sverige med fem segrar i följd och såg riktigt vass ut innan hon senast gav sig i ledningen i en STL-final. Visserligen mot en bra vinnare, men borde nog ha hållit lite bättre ändå. Nu säger tränaren att man helst ger stoet ett rygglopp och det är också det mest troliga att hon inte kan svara ut spetsfavoriten. Spelprocenten trendar nedåt och hon är troligen inte favorit när loppet går.
Jag ser inget större värde i henne ändå utan låser loppet med två andra hästar. Spetsfavorit är som sagt 5 Ready Star och han blir svårfångad i fronten om han bara håller sig lugn. Han blev lite väl pigg i spets näst senast och åkte då dit sista biten mot en smygkörd Jongleur. Full distans nu är inget plus om han körs i spets, men det fungerar bara han inte hetsar upp sig och här borde inte Jörgen Westholm behöva ladda max för att få täten. Givet segerbud.
Tipsettan ger jag ändå till 10 Eldorado Jet som har gjort två starter i Sverige och efter en seg debut så var han som väntat mycket bättre med lopp i kroppen och barfota runt om senast. Jag hade spikat då, men tyvärr räckte det bara till delad seger med Cherieff Sund efter att fyraåringen fått en mycket jobbig inledning i tredjespår fram till dödens.
Gocciadoros hästar verkar riktigt i ordning för dagen och han säger också att Eldorado Jet bör vara ännu bättre med förra loppet i kroppen och det låter även som att Magnus A Djuse gillar hästen och segerchansen. Att det är 500 meter längre distans nu än vad det har varit i Eldorado Jets senaste starter tror jag bara är en fördel med tanke på hur hästen rör sig och ser ut.
Med den här duon tror jag att jag har spetshästen och bästa hästen och då låser jag loppet med två streck.
Norske 6 Petite Papillon är en segermaskin med tio vinster på tolv starter och den här lilla hästen verkar ha rätt inställning, men det är tuffare motstånd nu och han har dessutom varit sjuk efter senaste starten. Frågetecken för formen alltså och även för var han hamnar från start?
Singelstrecken:
4 Mellby Knekt (V86-2) såg mycket stark ut vid spetssegern senast och är han lika fin i kväll är det toppchans från ett perfekt läge. Spikas trots visst överspel.
8 Mellby Interest (V86-7) har formen på topp som det har sett ut och jag tror att hon tidigt kan få överta ledningen. Svårfångad i så fall.
Utgångshästarna:
8 Dalens Elvis (V86-1) är en duktig fyraåring som har fin form och ska gå med amerikansk vagn för första gången. Farlig trots läget.
4 Make It A Star (V86-4) såg mycket formstark ut vid segern senast och läge för ledningen nu med Goop i sulkyn och blinkershuvudlag.
7 Rocky Brodde (V86-5) glänste rejält vid seger i ny regi senast och verkade gilla barfotabalansen. Svårslagen om lika bra igen, men blir också storfavorit.
Prisvärda hästar:
5 Hagrid (V86-1) blixtrar till med bra insatser ibland och som trolig ledare av loppet är han lite väl bortglömd.
6 Teknolina (V86-3) har fin form och står 40 och 20 meter bättre till än tidigare mot några bra konkurrenter och är ett roligt bud i ett öppet kallblodslopp.
10 Rendezvous Zon (V86-5) gick bra bakom bra hästar senast och blir farlig i spurten om favoriten inte får ledningen.
3 Reven Dejavu (V86-6) är förbättrad i jobben efter omlagd träning och det bör vara vettig spetschans här.
Överspelade:
4 Appia Express (V86-1) är inte så mycket bättre än motståndet som spelprocenten antyder och behöver nog spets eller lite klaff för att vinna.
2 Bork Tekla (V86-3) har fin form, men möter en del hästar med bättre fart i benen än henne och jag köper inte att hon ska vara klar favorit.
6 Adora Liss (V86-5) är jämn och säker, men måste höja sig för att vinna det här loppet.
7 Mellby Lion (V86-7) var bra senast, men är inte att lita på och har ett startspår som hon knappast öppnar särskilt snabbt från.
Stora V86-förslaget:
Spelas på tre kuponger, minst en U-häst måste vinna för chans på åtta rätt. Det ger 64 procents reducering av systemramen.
V86-1: U: 8. B: 3,4,5,6,9,11. (res 12,10)
V86-2: 4 Mellby Knekt (res 5,8)
V86-3: 2,3,5,6,9,10,11,12,13 (res 4,7)
V86-4: U: 4. B: 2,6,7,8,10,11,12. (res 9,5)
V86-5: U: 7. B: 2,3,4,6,8,10. (res 9,7)
V86-6: 1,2,3,5,9,11 (res 2,6)
V86-7: 8 Mellby Interest (res 7,4)
V86-8: 5,10 (res 5,10)
Kupong 1: 1 × 1 × 9 × 8 × 7 × 6 × 1 × 2 = 6.048 rader
Kupong 2: 6 × 1 × 9 × 1 × 7 × 6 × 1 × 2 = 4.536 rader
Kupong 3: 6 × 1 × 9 × 7 × 1 × 6 × 1 × 2= 4.536 rader
Totalt: 15.120 rader = 3.780 kronor.
Lilla V86-förslaget:
Spelas enligt rankingordning.
4 × 1 × 7 × 6 × 1 × 6 × 1 × 2 = 2.106 rader = 504 kronor.
DD-förslaget:
8 – 5,10 × 300 kr = 600 kronor.
Sex rätt och drygt 7.500 kr/andel blev det tillbaka på “DANIEL BERGLUND - STORA!” i lördags. Vill man spela V86 med mig så finns det ett par olika system att välja mellan hos Köpandel.se/Hedlunds. Länk till dessa hittas här!