Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Bjerke 2 november
V75-1, Stolopp, 2 100 m, auto
1 Caia (Magnus A Djuse) blev lite för vek sista biten senast, men samtidigt låg hon på för hårt. Hon tränar på bra efteråt och känns fin. Eventuellt byter jag huvudlag, men det är inget bestämt, säger Fredrik Wallin.
2 Just A Lady (Nicklas Korfitsen) var helt okej senast och det blev lite tuff körning mitt i loppet. Hon har ett fint utgångsläge och jag hoppas hon ska sitta med där framme. Allt verkar bra efteråt i träningen och med tanke på spåren tror jag mest på henne av mina två i loppet. Planen är amerikansk vagn, säger Nicklas Korfitsen.
3 Meghan B.R. (Tom Erik Solberg) var fantastiskt bra på Jägersro och senast vann hon enkelt. Hon har fått ett bra spår och är snabb i väg. Jag tycker det är stallets bästa chans under dagen. Inga ändringar, säger Frode Hamre.
4 Sensation Tile (Kristian Malmin) var väldigt bra senast och känns väldigt fin i träningen. Hon går upp några klasser nu och jag får smyga med och köra för en fin peng. Inga ändringar, säger Kristian Malmin.
5 Ivana Nordic (Patrick Larsen) var med i en tuff körning från start senast och det kostade till slut. Hon var helt okej. Jag hoppas hon ska kunna tjäna en peng här. Inga ändringar, säger Nicklas Korfitsen.
6 Princess Philippa (Vidar Hop) har gjort det bra och hon har haft en fin säsong. Hon är hacket bakom Meghan B.R. och står även lite chansartat till så det är en hygglig premie som gäller, säger Frode Hamre.
7 Kaffeåchampagne (Carl Johan Jepson) var lite svagare senast och spåret blev halvdåligt, men hon borde vara bland de tre om hon är som hon ska. Inga ändringar, säger Per Henriksen.
8 Kayleigh (Erik Adielsson) var bra senast och hon behövde det loppet. Det känns som hon tagit det på rätt sätt och att hon gått framåt. Det hade varit kul att se henne i ledningen, men från det här spåret får man ligga lågt. Med en bra resa gör hon inte bort sig i alla fall. Halvstängt huvudlag i stället för helstängt, säger Marcus Schön.
9 Ete Jet (Alessandro Gocciadoro) hade ett dåligt utgångsläge senast, det blev en svår väg fram och jag tycker inte att hon gick dåligt. Spår nio är bättre och även om hon vann ett stort lopp från ledningen i somras i Sverige så tycker jag att hon är minst lika bra när hon anfaller sista 600-700 meterna. Inga ändringar, säger Alessandro Gocciadoro.
10 Annabelle (Ole Johan Östre) är det okej med, men det är ett tufft lopp och ett bakspår. Vi får köra för en peng. Det blir barfota fram och eventuellt ett norskt huvudlag, säger Anders Lundström Wolden.
11 Magical Time (Olav Mikkelborg) var bra senast där hon vann väldigt enkelt. Det gick inte så fort, men jag var riktigt nöjd med sättet som hon gjord det på. Det är ett stentufft motstånd nu och jag trodde det skulle bli enklare då det är Breeders’ Crown-semifinaler på söndagen. Normalt kan vi inte slå det här gänget och spåret är som det är. Realistiskt är att sikta på en slant. Hon lättas till aluminiumskor, säger Terje Melnäs.
12 Spicy Pepper (Åsbjörn Tengsareid) verkar vara i form, men det gäller att hon håller sig på benen och läget blev dåligt. Det blir nog tufft och vi får hoppas på en slant. Förhoppningsvis kan vi köra barfota fram igen, säger Rune Flaskerud.
V75-2, Klass I, 2 100 m, auto
1 Hawk Eye (Tom Erik Solberg) har gjort flera fina lopp och det blev ett bra utgångsläge. Han håller fin form och jag hoppas och tror vi kan vara med i den främre träffen. Nu blir det amerikansk vagn och barfota fram, säger Alexander Heisholt.
2 Emirre (Stefan Persson) var jag jättenöjd med senast på Örebro. Han gick i mål med krafter kvar och jag tycker han känns lite finare efteråt. Jag måste vara lite smygoptimistisk den här gången även om motståndet hårdnar och han behöver nog rekordsänka för att vara bland de tre. Det blir amerikansk vagn och aluminiumskor runt om precis som senast. Det var första gången med can’t see back senast och det kan nog bli samma igen, säger Thomas Petersson.
3 Elton Pride Gar (Alessandro Gocciadoro) STARTAR EJ
4 Level Off (Carl Johan Jepson) fick gå redan 700 meter kvar senast för att runda en konkurrent och det passar inte så bra för henne. Hade hon kunnat sitta kvar i ryggar fram till mitten av slutsvängen trodde Erik att hon kunde vunnit det loppet. Hon har ett bra spår nu och får gå på rulle. Inga ändringar, säger Per Henriksen.
5 High Performance (Frode Hamre) har gjort det bra under en längre tid och han var väldigt bra senast också. Han går upp en klass om man tittar på motståndet, men formen är bra och han kan öppna okej bakom bilen från ett fint spår. Barfota fungerar bra och vi fortsätter så, säger Frode Hamre.
6 Humble And Kind (Erlend Rennesvik) var fin senast och han vann på en bra tid från ledningen. Nu har han ett spår lite långt ut, men det är en häst som ska duga bra i klassen och helt omöjligt är det inte att det går vägen. Han utvecklas hela tiden. Inga ändringar, säger Anders Lundström Wolden.
7 Haut Doctor (Eirik Höitomt) gick bra senast i ett långlopp. Nu blev det ett dåligt spår och han är inte snabb ut heller, så han kommer hamna bland de sista. Han går i alla fall hela vägen in till mål. Han känns mer aktuell för en slant än seger. Inga ändringar, säger Kristian Malmin.
8 De Facto (Erik Adielsson) var missgynnad av att han blev ivrig från ledningen senast, men borde ändå kunna bättre så han är svårbedömd. Han kommer att tävla med helstängt huvudlag, barfota runt om och bike, säger Robert Bergh.
9 Let Me Go (Arve Sjoner) var bra senast och allt är helt normalt efteråt. Spåret passar väldigt bra, men det är ett helt annat motstånd nu och det blir mycket tuffare. Det blir inga ändringar, säger Ole Standahl.
10 Thai Harlem (Åsbjörn Tengsareid) är en jämn och fin häst som ofta tjänar bra pengar. Nu är det ett tufft lopp och vi får sikta på sargen och köra för en peng. Eventuellt blir det barfota runt om och en vanlig vagn, säger Anders Lundström Wolden.
11 Jollywood (Magnus Teien Gundersen) är en toppstammad femåring som besitter bra kapacitet. Läget kunde självklart varit roligare, men skulle man hitta rätt ryggar under slutrundan så kommer han fälla många över upploppet.
12 Ebullient (Andreas Lövdal) vann från spår tolv senast, men då var det en spårtrappa och det är annat nu när det är jämnare hästar. Han känns iallafall fin efter senast. Inga ändringar, säger Andreas Lövdal.
V75-3, Guld, 1 609 m, auto
1 Z. Boko (Kristian Malmin) håller fin form och han står fint till. Jag får maxa det som går från start och så får vi se vad som händer. Skulle jag komma till ledningen siktar jag på att köra där, men det finns risk att vi blir överflyglade. Det blir inga ändringar, säger Kristian Malmin.
2 Decision Maker (Magnus A Djuse) har det småkrånglat för efter Elitloppet och det har varit mycket stolpe ut i loppen. Nu ser det väldigt spännande ut med ett perfekt spår och hon är riktigt bra i ordning. Ledningen är ju närmaste vägen till mål, men det är Magnus som får lägga upp taktiken. Inga ändringar, säger Stefan Melander.
3 Four Guys Dream (Stefan Persson) känns jättefin här hemma och jag tror han är bra i ordning. Det är ett tufft lopp, men spåret blev bra och får han rätt lopp så kan han vara med och tjäna fina pengar. Inga ändringar, säger Håkan K Persson.
4 Dundee As (Alessandro Gocciadoro) ser jag fram mycket emot att tävla med här. Han gick ett mycket, mycket, mycket bra lopp efter galoppen senast och jag tror att hästen kan springa en väldigt snabb tid över sprinterdistans på Bjerke. Det här är en av de hästarna som tagit störst steg i vårt stall under året, mognat och utvecklats på alla sätt. Han blir bättre för varje lopp och blir han inte en häst för den allra yttersta eliten så ska han kunna etablera sig strax där under. Så bra tycker jag att hästen känns. Det blir inga ändringar, säger Alessandro Gocciadoro.
5 Missle Hill (Örjan Kihlström) gjorde ett jättebra lopp senast och hästen är i fortsatt bra form. Han fick i alla fall springa av sig lite och han kommer nog göra ett bra lopp på nytt, han tränar i alla fal fint. Det enda som oroar lite är att Bjerkes bana inte har varit någon fördel för mina hästar senaste tiden, den brukar vara lös och speciellt då den här tävlingsdagen då det börjar bli lite höstligt. Jag hoppas att banan är fin och Misse går utrustad som han brukar, säger Daniel Redén.
6 Stoletheshow (Frode Hamre) gör sitt jobb varje gång. Han ser slagen ut i loppen, men kommer alltid tillbaka. Han ser fortsatt väldigt fin ut i jobben, han är fräsch och fin. Nu står han lite svårt till med snabba hästar invändigt om sig och han är ingen raket första biten. Det blir en tung väg framåt, men han kämpar bäst när han får sitta med där framme. Inga ändringar, säger Frode Hamre.
7 Iznogoud Am (Erik Adielsson) var Björn väldigt nöjd med hur han kändes senast och det var nog sidoförflyttningen som gjorde att han galopperade, det är ju ingen liten häst. Han tar loppen på rätt sätt tycker jag. Det blev snabba hästar invändigt den här gången och vi behöver lite tur med resan. Jag hoppas att han sköter sig och det är det viktigaste för mig. Det blir inga ändringar, säger Marcus Schön.
8 Always On Time (Tom Erik Solberg) har gjort fina lopp på slutet och är uppåt I form. Nu står han svårt till och vi får sikta på bästa möjliga premie. Eventuellt barfota runt om, säger Kjetil Helgestad.
9 Beartime (Carl Johan Jepson) kan få ett perfekt lopp härifrån och är inte avsågad.
10 Miss Pepper (Åsbjörn Tengsareid) har ett tråkigt utgångsläge, men formen sitter där. Det blir ändå svårt från spår tio över kort distans mot bra hästar och vi får hoppas det blir bra fart på loppet. Hon går bra över alla distanser och vi kör med en amerikansk vagn, säger Rune Flaskerud.
V75-4, Brons, 1 609 m, auto
1 Florence Ima (Örjan Kihlström) gick jättebra senast i finalen som trea. Jag körde henne själv i måndags och hon kändes toppenbra. Hon är snabb ut och Örjan får säkert en bra resa härifrån och han får lägga upp det som han vill. Det blir inga ändringar, säger Peter Eriksson.
2 N.Y. Moet (Åsbjörn Tengsareid) har kommit upp i en hög klass och levererar bra lopp hela tiden. Hon möter ganska formstarka hästar nu också, men hon har ett bra spår och är snabb från start. Jag hoppas hon får en resa på innerspår och tror hon kan kämpa om en plats om det klaffar lite. Det kanske blir svårt att vinna, men garderar man på lite så kan hon vara värd ett streck. Det blir ryckhuva första gången och eventuellt barfota runt om, säger Jens Kristian Brenne.
3 Swish the Cash (Adrian Kolgjini) gjorde ett kanonlopp senast och han borde fått en del snabbhet av det loppet. Han har form och ett bra utgångsläge. Det blir inga ändringar, säger Dante Kolgjini.
4 Chanel Trio (Magnus A Djuse) STARTAR EJ
5 Powerbank (Erik Adielsson) hängde på fullt godkänt senast som femma på Solvalla. Han möter några som normalt blir för tuffa den här gången också och i första hand får man sikta in sig på en hygglig slant.
6 Zaire Heldia (Per Oleg Midtfjeld) var jag väldigt nöjd med senast och allt har sett bra ut efteråt, han verkar pigg och nöjd. Jag har dålig koll på de svenska hästarna, men jag tycker han ska duga i den här klassen och vi åker med ambitioner. Jag tror han går en 10-tid och ledningen vore det bästa i ett kortlopp. Inga ändringar, säger Kim Pedersen.
7 Kashmina B.R. (Kristian Malmin) håller riktigt bra form, men det blev ett dåligt läge vilket gör det svårt. Jag får köra på chans och hoppas på det bästa. Hon känns mer platsaktuell härifrån och jag tycker loppet såg riktigt tufft ut också. Inga ändringar, säger Kristian Malmin.
8 H.M. Lovely Comers (Geir Nordbotten) är i mycket bättre form än resultaten på slutet och hon gick bra till slut senast. Jag är jättenöjd om hon tar en premie, men samtidigt är hon startsnabb och jag kommer prova för att komma till ledningen. Jag tror att jag i så fall kommer välja att släppa, men när jag sitter där kanske det blir annat. Amerikansk vagn, säger Geir Nordbotten.
9 Gabi Kyvsgård (Nicklas Korfitsen) gör alltid sina lopp och håller fin form. Jag hoppas hon ska vara med bland dom tre och hon är min bästa segerchans i omgången. Inga ändringar, säger Nicklas Korfitsen.
10 Gentletron (Eirik Höitomt) har gjort bra lopp hela tiden. Nu står han chansartat till mot bra hästar och vi får sikta på bäst möjliga premie. Det blir barfota runt om, säger Kjetil Helgestad.
11 Diva Ek (Alessandro Gocciadoro) har gjort bra insatser på sistone och visat att hon är i god form. Spår elva över sprinterdistans är inte det enklaste, men jag är inte rädd att gå ute i spåren för det här är en riktigt bra häst för denna kategori. Inga ändringar, säger Alessandro Gocciadoro.
12 The Way I Talk Ås (Erlend Rennesvik) är en segervan herre som ofta gör bra lopp. Den här gången blir det dock tufft då han lottades till bricka tolv och det kommer krävas väldigt mycket tur för att han ska hamna i ett tillräckligt bra slagläge. Man får nog vara nöjda om han är med i platsstriden härifrån.
V75-5, Klass II, 2 100 m, auto
1 Proffs (Erik Adielsson) STARTAR EJ
2 Broker Artist (Erlend Rennesvik) är en fin treåring som varit lite sämre i senaste tre loppen. Han såg bra ut i tisdagsjobbet och utifrån det ska allt vara bra, men han har varit i gång länge och det här blir nog sista loppet för året. Vi kör på chans och ser hur det löser sig. Kapaciteten är annars så pass bra att han inte ska avskrivas helt. Inga ändringar, säger Anders Lundström Wolden.
3 Highlight D. (Eirik Höitomt) blev störd i starten senast och galopperade. Han gick riktigt bra i starterna innan det och jag tycker inte det här såg så skarpt ut. Han är riktigt startsnabb och min bästa segerchans. Inga ändringar, säger Per Henriksen.
4 Bonus Credit (Stefan Persson) har gjort det bra, men nu möter han ännu lite hårdare motstånd och det borde bli tufft att räcka hela vägen till seger. Får sikta på en bra peng. Han är anmäld med en amerikansk vagn.
5 Bolero af Carame (Magnus A Djuse) har jag en rätt bra känsla på. Han slog han ihop från start näst senast då han blev lite pigg, men senast hade han ett norskt huvudlag och det fungerade bättre. Han är inte lika snabb ut, men hellre det än startgalopp. Jag har en bra häst som är i bra form. Inga ändringar, säger Sofia Aronsson.
6 Smileandwave (Frode Hamre) är bra för klassen här hemma i Norge. Han gör fina lopp, men nu möter han ett bra motstånd och står lite dumt till då han bara är okej från start. I mina ögon så är han ingen vinnare i det här loppet. Vi kör med en amerikansk vagn, säger Frode Hamre.
7 Hafa Go (Nicklas Korfitsen) har gjort fina prestationer hela året och i senaste loppet satt hon fast med en del krafter sparade. Hon känns bra i träningen och jag hoppas det löser sig lite från spåret. Hon kan vara bland de tre-fyra främsta. Inga ändringar, säger Nicklas Korfitsen.
8 Cherry Sun (Vidar Hop) har gjort fina lopp och hon var senast trea i Oaks bakom två bra hästar. Hon håller full form, men från spår åtta försvann förhoppningarna och vi får sikta på en premie. Inga ändringar, säger Frode Hamre.
9 J.J.Snowstorm (Jevgeni Ivanov) borde få ett vettigt lopp härifrån och med klaff kan han tjäna fina pengar. Att vinna blir svårt.
10 Iaintnoquitter (Lars Anvar Kolle) blev påkörd i lördags och det är sådant som kan hända. Det verkade bra i onsdagens jobb och det är en bra treåring som fått lite dålig utdelning. Jag tycker han för dagen har lite bättre form än Broker Artist och klaffar det så tror jag han är med och kämpar där framme. Jag tror det blir barfota runt om, säger Anders Lundström Wolden.
11 Nowhere Fast (Örjan Kihlström) är en humörhäst och känner han inte för det så springer han och kollar på andra grejer. Han har annars känts jättefin här hemma i träniungen, men läget blev iskallt och vi får hoppas att det körs på lite. I så fall är han inte sämre än dom andra. Det blir inga ändringar, säger Jonas Hallstensson.
12 Lippi (Per Oleg Midtfjeld) känns normal i träningen och han har utvecklat sig sakta men säkert hela tiden. Han är nog lika bra som dom bästa i loppet, men vi hade behövt ett bättre spår och härifrån får vi köra för en placering. Jag tror inte han har någon möjlighet att vinna från spår tolv. Vi kör barfota runt om, med amerikansk vagn och helstängt huvudlag, säger Erik Killingmo.
V75-6, 4-åringar, 1 609 m, auto
1 Kilmister (Erik Adielsson) gjorde det jättebra senast och han gick i mål med allting kvar. Han har varit jättefin i träningen efter det också. Han öppnade senast utan att Erik körde något och det finns nog en växel till från start om han skulle behöva det. Han får i alla fall försöka att hålla upp ledningen och jag tror Erik kommer vilja köra där. Jag är optimistisk till att han kommer göra ett bra lopp och nu blir det ett norskt huvudlag, säger Sabine Kagebrant.
2 Charron (Magnus Teien Gundersen) har fått ett bra spår och verkar vara i bra form. Han möter några bra utländska hästar, men jag tror han kommer göra ett bra lopp i alla fall och förhoppningsvis kommer han vara med och kämpa där framme. Inga ändringar, säger Geir Vegard Gundersen.
3 Powwow (Lars Anvar Kolle) har gått bra på slutet mot väldigt bra hästar. Det är många som är bra igen, men han tränar väldigt bra och vi är optimister. Jag tror att han är ganska hygglig från start och vi får se hur han kommer i väg. Det blir inga ändringar, säger Jan Kristian Waaler.
4 Karaboudjan (Adrian Kolgjini) kördes snällt senast och avslutade sylvasst. Hon håller toppform och det kan gå med rätt resa, men det är tuffare motstånd. Inga ändringar, säger Dante Kolgjini.
5 Kjella (Per Oleg Midtfjeld) tror jag kan springa ganska fort över den korta distansen, men han möter bra hästar och det är pengar som gäller. Inga ändringar, säger Geir Vegard Gundersen.
6 Crown (Örjan Kihlström) går jämnt och bra. Senast fick han allt kvar över mål så han är bra i ordning och kommer göra ett bra lopp. Det blir inga ändringar på honom, säger Daniel Redén.
7 Esperia Font (Magnus A Djuse) har precis som Dundee As haft en väldigt positiv utvecklingskurva under året. Hon blir bara bättre hela tiden och vi har medvetet valt bort stoloppet samma dag för att istället låta henne tävla mot hingstarna. Så bra tycker vi att hon är just nu. Däremot var det väldigt tråkigt att vi fick de två sämsta startspåren i det här loppet, men det kan vi inte göra något åt. Magnus Djuse har en fantastisk hand ihop med henne och det blir inga ändringar, säger Alessandro Gocciadoro.
8 Killiam Fromentro (Alessandro Gocciadoro) tävlade på en väldigt svår bana senast och det kändes som att han halkade i galopp. Det var tråkigt för jag körde fort med honom bakom fältet och hästen kändes jättebra. Hästen har tränat på normalt efteråt, har styrkan som krävs och jag känner mig aldrig slagen när jag åker ut med den här hästen. Däremot är det viktigt att banunderlaget är bra då jag vill tävla utan skor med honom och en svårbemästrad bana kan påverka negativt. Det blir inga ändringar, säger Alessandro Gocciadoro.
9 Cabron (Åsbjörn Tengsareid) är i jättebra form och i tisdags var han ute i monté där han fick ett snällt lopp och han gick med full fart över mål. Jag var väldigt nöjd med honom och tror täta starter bara är en fördel. Vi fick det bästa spåret vi kunde få och jag tror ingen kör ifrån honom. Med lite klaff kan han dyka upp där framme och jag har god tro till att han är bland de fyra främsta. Han går med skor runt om, amerikansk vagn och norskt huvudlag, säger Severin Aarskog.
10 Joy Me (Nicklas Kortfitsen) är inte så tokig, men han hade ingen tur med spårlottningen och han räcker normalt inte till härifrån. Får hoppas på lite tur under vägen och en hygglig slant med sig hem.
V75-7, Stolopp, 2 600 m, auto
1 Caramel Volo (Lars Anvar Kolle) smyger med och jagar lite pengar.
2 Gejst (Per Oleg Midtfjeld) är snabb ut och kommer få ett fint lopp. Blir det tempo på loppet kan hon vara platsaktuell. Distansen kanske är ett litet minus då hon kan vara lite hetsig, men hon har vunnit över 2300 meter. Inga ändringar, säger Kjetil Helgestad.
3 Dry Martini Grue (Örjan Kihlström) går upp lite i klass och möter någon riktigt bra. Utgångsläget blev bra och hon trivs när hon är med där framme då hon är stänkrädd. Inga ändringar, säger Peter Eriksson.
4 Uberty Face (Stefan Persson) hade nog vunnit med många längder utan galoppen senast. Hon tränade i måndags där hon kändes smidig och alert. Jag måste ha förhoppningar på henne även om Gocciadoros häst blir svår att slå. Spikar man inte i loppet är hon streckvärd. Det blir inga ändringar, säger Patrik Pettersson.
5 Princess Olivia (Vidar Hop) gör det fint och hon vann näst senast över den här distansen. Senast förlorade hon mot Lexus B.R. som är väldigt bra. Hon är väldigt speedig och med ett bra lopp kommer hon avsluta bra. Barfota fram, säger Frode Hamre.
6 Make it a Star (Magnus A Djuse) var klen i den senaste starten och jag har inte hittat någon anledning varför. Allt verkar som vanligt efteråt i träningen och distansen ska inte vara några problem. Det blir inga ändringar, säger Fredrik Wallin.
7 Happy Go Pepper (Erik Adielsson) kan vara en platsskräll om det löser sig bra.
8 Callas (Tom Erik Solberg) fick ett svårt spår och har en svår uppgift. Formen är bra, men jag blir överraskad om hon vinner. Amerikansk vagn, säger Frode Hamre.
9 Ecstasy (Alessandro Gocciadoro) är ett tufft sto som visat att hon klarar distansen utan problem. Tränar fint och det blir perfekt tidsintervall mellan loppen. Jag planerar inga ändringar och måste tro på god segerchans, säger Alessandro Gocciadoro.
10 Hearts (Frode Hamre) är bra och hon vann väldigt enkelt senast efter 1.10,5 sista 500 metrarna. Spåret tycker jag är helt okej och vi fortsätter med ett norskt huvudlag som hon hade första gången senast. Nu blir det en amerikansk vagn också. Bakom Meghan B.R. så tror jag mest på henne av mina hästar, säger Frode Hamre.
11 Monalisa B.R. (Eirik Höitomt) kommer fälla många och gör upp om en plats.
12 Capiroska Font (Gustav Johansson) gillar distansen då hon inte är så snabb utan hon gillar mer att tugga på. Den här gången slipper hon A Fair Day och möter bara ston vilket är intressant. Amerikansk vagn, säger Jerry Riordan.
13 Mia Vince (Dag-Sveinung Dalen) är i bra form, men det blir chansartat härifrån och vi möter några som är bättre. I första hand får vi sikta på en peng. Inga ändringar, säger Karoline Krogh-Hanssen.
14 Majah B. (Svein Ove Wassberg) är bättre när det blir hårt tempo under vägen. Jag tror kanske inte att hon vinner, men jag blir inte förvånad om hon är trea-fyra. Barfota fram om banan tillåter, säger Gaute Lura.
15 J.J.Another Vinn (Jevgeni Ivanov) har gjort det bra och håller fin form, men det är många att runda och i första hand får hon försöka tjäna lite pengar.