Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Bergsåker 9 november
V75-1, Klass II, 2 640 m, volt
1 Fine Manners (Magnus A Djuse) var lite sämre näst senast och han var då lite krasslig i halsen. Senast var han fin igen. Det ser bra ut med tanke på spåret och som hästen känns. Jag tror han kan utnyttja utgångsläget och det är en häst jag har höga förhoppningar på framöver. Det blir inga ändringar, säger
Mattias Djuse.
2 Myth’s Legacy (Jorma Kontio) gjorde ett bra lopp senast. Det är lite tuffare motstånd nu och vi får ligga lite lågt gällande segerchansen, men jag hoppas på en bra insats och så får vi se hur långt det räcker. Vanlig vagn, säger
Mattias Djuse.
3 Franky Bahia (Conrad Lugauer) är under utveckling och han ser väldigt stark ut hemma i jobben. Spåret blev bra och distansen är ett plus. Utan att ha jättebra koll på motståndet så räknar jag med att han kan ta sin första V75-seger om det blir rätt resa. Inga ändringar, säger
Massimo Vassallo.
4 Epsom Kronos (Daniel Wäjersten) är en jättebra häst i grunden som börjar stabilisera sig mer och mer. Vi har respekt för spåret och Mattias häst som kanske är för bra, men i grunden är han som sagt väldigt bra. Distansen ska inte vara några bekymmer. Vanlig vagn, säger
Olle Wäjersten.
5 Bordeaux Face (Örjan Kihlström) känns fin och nu ska jag chansa lite med balansen. Jag kör barfota bak och lättar honom fram, sen kanske det även blir några ryckgrejer, säger
Daniel Redén.
6 Vixi Garbo (Lukas Svedin) är faktiskt väldigt bra och bättre än jag trodde när vi köpte honom. Han är däremot lite strulig i voltstart och får han pengar mot detta motstånd så vore jag jättenöjd. Norskt huvudlag första gången, säger
Hans Svedin.
7 Young Yack (Erik Adielsson) är en jättefin häst och min känsla är att han höjer sig i ledningen. Jag vet inte hur Erik tänker, men jag hade försökt komma till spets. Distansen känns som ett plus för honom. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
8 Brandy T.N. (Susanne H Osterling) känns fin i träningen, men det har varit lite svårt att köra ordentligt på slutet då det blev kallt, snö och regn. Han har inte heller startat på ett tag och med tanke på det ligger jag lite lågt, säger
Susanne H Osterling.
9 Imperator Godiva (Per Linderoth) trodde jag skulle bli favorit nu när han kom ut på V75, men det var innan jag såg motståndet. Det blev några riktiga kanoner. Jag har i alla fall en väldigt bra häst och det blir inga ändringar, säger
Markus Pihlström.
10 Ninepoints King (Mats E Djuse) gjorde det riktigt bra i comebacken där det blev en enkel seger från dödens. Han ser jättefin ut efteråt och allt verkar bra. Det var dock tråkigt med bakspår då han gärna vill vara med där framme, men jag tycker ändå han ska räknas och att han inte ska glömmas bort. Vanlig vagn, säger
Victor S Sundgren.
11 Keep Rolling F. (Olle Alsén) är allt bra med och distansen passar jättebra. Voltstart är ett frågetecken då vi inte provat det på länge och tidigare galopperade han bara så det har varit medvetet. Han möter några riktigt bra och vi får se hur långt han räcker. Vanlig vagn, säger
Olle Alsén.
12 Pommac W.F. (Jenny Engfors) var fin senast och han gjorde ett riktigt bra lopp. Utan att ha kollat motståndet blir det nog tufft från spår tolv och vi är nöjda med en slant. Inga ändringar, säger
Hanna Olofsson.
V75-2, Kallblod, 2 140 m, volt
1 Zargo (Henrik Svensson) har varit fantastiskt duktig och han känns lika fin inför den här starten. Jag tycker att han i alla fall ska vara bland dom tre-fyra bästa. Inga ändringar, säger
Marine Holmgren.
2 Dellenit (Ulf Ohlsson) håller ingen toppform, men allt verkar okej och läget blev bra. Vi försöker få med oss en bra placering. Inga ändringar, säger
David Nylander.
3 Guli Fantom (Jorma Kontio) tyckte Jorma var lite seg senast och att han behövde ett lopp i kroppen. Han ska vara bättre nu och går man inte på tilläggshästarna ska man ha med honom. Jag tycker det är bästa hästen på startvolten, säger
Victor S Sundgren.
4 Nordby Elde (Olle Alsén) gjorde nog karriärens bästa lopp senast. Han är kvick ut och jag tror han tar ledningen initialt, sedan får jag se hur vi gör. Även om vi slog Guli Fantom utvändigt senast så kanske han kan vara en bra rygg. Inga ändringar, säger
Olle Alsén.
5 Bonaldo (Daniel Wäjersten) har gjort hyfsade lopp och det är hans årstid som börjar nu. Förhoppningsvis hänger han med och får en peng, säger
Anders Hafstad.
6 Komnes Omer (Tomas Pettersson) är ute i ett hårt lopp och tar han en peng så är jag nöjd. Normalt är han lite trög från start, men springspår kan vara en fördel. Inga ändringar, säger
Lars Johnsen.
2 160 meter:
7 Oppgårdsdrängen (Mats E Djuse) håller jättefin form och gör inte bort sig, samtidigt vinner han inte så ofta. Vanlig vagn och troligen skor bak, säger
Marcus Lilius.
8 Soldhöjdens Drake (Erik Adielsson) har ett bra läge och han dyka upp där framme någonstans, men jag tror det blir tufft vinna då han inte är i sin bästa form. Barfota runt om, säger
Ola Åsebö.
9 Gorm (Sandra Eriksson) blir det intressant att se nu med lite tätare starter och han borde gått framåt mycket med senaste loppet. Det är klart att det blir tufft, men jag hoppas han som sagt gått framåt och att han kan kriga om en platsplacering. Barfota runt om, säger
Sandra Eriksson.
10 Järvsöodin (Marcus Lilius) är inte sämre än någon annan här utan snarare bättre än dom flesta. Han ska vara topp tre tycker jag. Inga ändringar, säger
Marcus Lilius.
11 Grislefaksen G.L. (Örjan Kihlström) slåss om en plats om det stämmer under vägen.
12 Våler Nikolai (Per Linderoth) går jämnt och säkert. Det skulle inte förvåna mig att han skulle ramla in först om det blir överpace, men det krävs ju en hel del klaff såklart. Vanlig vagn och eventuellt norskt, säger
Marcus Lilius.
13 Tekno Jerven (Jimmy Jonsson) har varit bra under en längre tid. Jag hoppas han går felfritt och då kan han vara med där framme. Inga ändringar, säger
Jimmy Jonsson.
14 Månlykke A.M. (Magnus A Djuse) har varit duktig och han känns fortfarande fin. Läget blev lite byngligt, men jag tror han kommer göra ett fint lopp och så får vi se hur långt det räcker, säger
Gunnar Melander.
15 Holter Odin (Ulf Eriksson) gick jättebra senast och kämpade på bra som tvåa. Nu går han upp i klass och står lite tufft inne, men han gör nog ett bra lopp och tjänar en fin slant, säger
Marcus Lilius.
V75-3, Guld, 2 140 m, auto
1 Castor the Star (Mats E Djuse) ser det väldigt bra ut för, även om spår ett är alltid är spår ett. Barfota runt om är optimalt för honom vilket det blir nu och han borde hålla ihop travet och ta ledningen. Därifrån är han svårslagen. Han känns jättefin hemma i träningen och formen ska också sitta där. Det är vår bästa segerchans i omgången, säger
Victor S Sundgren.
2 Xanthis Coktail (Tomas Pettersson) får svårt att räcka till här och är inget hett bud.
3 Phoenix Photo (Ulf Ohlsson) vinglade till senast och galopperade när det gick jättefort. Jag tror det var ett missöde då han känns jättefin i träningen. Läget blev bra och han borde få en fin resa och sluta en bit fram även om det är tufft motstånd. Inga ändringar, säger
Svante Ericsson.
4 Kilmister (Erik Adielsson) borde varit lite bättre senast. Platsbud bakom min spik.
5 Weekend Fun (Marcus Lilius) var jättebra senast där han spurtade fint över lång distans vilket inte hör till vanligheterna. Det är några som är för bra här och kan han vara fyra-femma så får vi vara nöjda. Inga ändringar, säger
Lars Wikström.
6 Hard Times (Jorma Kontio) tycker det är roligt att starta på och jag tror han håller skaplig form. Vi får sikta på bäst möjliga placering. Barfota runt om och amerikansk vagn, säger
Ola Åsebö.
7 Digital Summit (Mika Forss) var jag väldigt nöjd med i comebacken där han spurtade bra efter ett fint lopp. Det verkar bara bra efteråt och han känns fin i träningen. Det blev ett dåligt läge nu och ett tufft motstånd så jag ser gärna att han fortsatt får ett snällt lopp. Framtiden tycker jag annars ser spännande ut för honom. Amerikansk vagn, säger
Mattias Djuse.
8 Bengan (Örjan Kihlström) gick jättebra i Margareta-pokalen, han var inte långt efter och satt dessutom lite fast. Han fick ett medvetet uppehåll, han har tränat hela tiden och han känns jättefin. Nu ska han få det här loppet, sen är Frankrike som gäller. Det blir bra att ge honom en genomkörare. Nu fick vi dåligt läge men vi kör till slut får. Han går som senast, säger
Daniel Redén.
9 Global Badman (Daniel Wäjersten) har haft en lång säsong och nöter på bra. Det är inte den där gnistrande formen och han har ju även kommit upp lite i ålder. Ska han vinna i gulddivisionen hade han nog behövt ett framspår och ledningen. Härifrån blir det tufft, men han kan nog tjäna bra pengar. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
10 Brambling (Magnus A Djuse) har jag provat barfota runt om två gånger och det var riktigt fel av mig men jag ville prova. Nu återgår vi till skor fram men det kommer vara lite lättare balans än han haft tidigare. Jag tror att han har ruskigt bra form och att han kommer fälla många i spurten. Det känns som han är riktigt på gång och man ska inte stirra sig blind på galopperna på slutet, han är mycket bättre än så, säger
Daniel Redén.
11 From the Mine (Sandra Eriksson) är verkligen i form och jag tycker han känns bättre och bättre. Härifrån är det dock som att stå med 20 meters tillägg och vi behöver tur. Inga ändringar, säger
Catarina Norqvist.
12 Mellby Joker (Per Linderoth) är uppe i guld nu och det är givetvis tufft. Det blev dessutom bakspår och vi får hoppas han tjänar lite pengar, säger
Olle Wäjersten.
V75-4, Stolopp, 2 140 m, volt
1 Västerbo Cookie (Magnus A Djuse) var duktig senast och hon känns fin i träningen. Det känns spännande nu och hon borde öppna lite bättre från spår ett. Dessutom kommer hon lättas lite i balansen för att kunna bli lite snabbare från start. Det känns som hon står sig bra i klassen. Eventuellt skulle det kunna bli ett norskt huvudlag, men jag tror inte det, säger
Fredrik Wallin.
2 Livinlikeaprincess (Vincent Eliasson) får smyga med och jaga lite pengar.
3 M.T.Rambling Rose (Olle Alsén) är en duglig vardagshäst, men att vinna på V75 vore långsökt. Vi får jaga pengar. Skor runt om och vanlig vagn, säger
Olle Alsén.
4 Neonetta G.H. (Daniel Wäjersten) möter ett tufft motstånd och läget kunde också varit roligare. Det ser svårt ut på förhand och man får sikta på en slant i första hand.
5 Katrine Hill (Henrik Svensson) känns fin i jobben och jag är nöjd. Det ser bra ut. Femtespår är ingen garanti att hon klarar, men känslan är att det ska gå bra. Det blir barfota runt om och det tror jag kommer ge lite om det fungerar, säger
Henrik Svensson.
6 Bangles (Örjan Kihlström) har inte samma form som i somras, men allt ser normalt ut i jobben. Realistiskt jagar hon en fin slant och mot det här motståndet ska hon nog ha ett snällt lopp. Det blir barfota runt om nu, säger
Vegard Lundström Wolden.
7 Full Speed Forward (Mika Forss) var riktigt bra senast från utvändigt om ledaren. Allt är bra i träningen efteråt och springspår passar bra. Jag har lite förhoppningar den här gången. Det blir barfota runt om och första gången norskt huvudlag, säger
Jonna Irri.
8 Sparkling Night (Per Linderoth) står 20 meter bättre mot flera av motståndarna hon mötte senast och jag hoppas hon kan hålla ryggen på Västerbo Cookie. Hon kan vara ett roligt streck, säger
Lars-Göran Söderberg.
2 160 meter:
9 Mellby Interest (Micael Melander) har kunnande för att överraska. Rolig skräll.
10 Priscilla Håleryd (Sandra Eriksson) har verkligen skärpt till sig och visat lite mer moral. Hon kommer med bra form, men det är klart att det är tuffare nu. Behöver hon inte gör alltför mycket själv under vägen så kan hon ändå vara med och slåss om segern. Barfota runt om, säger
Sandra Eriksson.
11 Just More Fun (Erik Adielsson) galopperade senast, men hon var jättefin gången före och allt är bra i träningen. Hon kan vara trea-fyra. Eventuellt så kör vi med ett norskt huvudlag, säger
Lars Wikström.
12 Megan di Quattro (Marcus Lilius) kändes jättebra senast och hon gick först i tredjespår sista 6-700 metrarna. Det var en väldigt bra prestation. Hon möter lite tuffare motstånd nu, men jag tror inte hon gör bort sig, säger kusken
Marcus Lilius.
13 Lady Silver (Jörgen Westholm) sköt till rejält senast och jag tror på en liknande prestation nu. Det kommer behövas lite tur under vägen med en invändig resa och då kan hon komma till slut om det löser sig. Vanlig vagn, säger
Victor S Sundgren.
2 180 meter:
14 Queen Belina (Mats E Djuse)
STARTAR EJ
15 Breeze (Ulf Ohlsson) har en vass avslutning och kan vara ett platsbud med klaff.
V75-5, Brons, 2 140 m, auto
1 Kilgore (Mats E Djuse) har haft en lång säsong och gjort det bra, men jag tycker inte han håller samma form som i somras. Han galopperade från start förra gången på Bergsåker då han laddades, men innerspåret är bra på Bergsåker och han borde kunna göra ett lagom försök att komma i väg bra, säger
Olle Wäjersten.
2 Jes Angel (Jörgen Westholm) har ett fint utgångsläge för att kunna tjäna en hygglig slant, men det blir svårt att vinna loppet.
3 Invisible Sun (Per Linderoth) vann senast, men jag skulle gärna vilja få upp honom en nivå till. Han känns normal i träningen och nu kommer vi prova ett open eye-huvudlag, säger
Per Linderoth.
4 Inge B.Svärlig (Jenny Engfors) kan öppna bra bakom bilen och sköter han sig borde han hitta en vettig position. Det är nog för tufft motstånd för att vara segeraktuell, men med maxklaff kan det räcka till en plats.
5 Västerbo Ajax (Tomas Pettersson) går jämnt och bra och han var jättefin senast i finalen då han hade full fart över mål med krafter kvar. Det var också på en bra tid och jag tycker han är bra. Han känns fin efteråt i trängen så allt ser bara bra ut. Han är hygglig från start och jag hoppas han kommer till någonstans. Han bör räknas och vara med långt framme. Troligen blir det open eye-huvudlag igen, säger
Lars Wikström.
6 Jamie Sisu (Ulf Ohlsson) är allt väl med och siffrorna ljuger inte. Det är naturligtvis ett hårt topp nu och det tuffaste loppet för honom hittills, men trots det tycker jag han är bra för klassen. Han har även blivit kvickare från start och positionerna avgör nog mycket. Han var fin i torsdagens intervaller. Amerikansk vagn, säger
Petri Salmela.
7 Perkins (Daniel Wäjersten) har fått tre lopp i kroppen och går framåt. Det är en fin häst och det blir spännande att se vad han kan hitta på den här gången. Spåret blev lite långt ut och det finns vingelrisk, men jag gillar honom och kommer han bra till i loppet så kommer han göra en bra prestation. Barfota bak, säger
Olle Wäjersten.
8 B.Sacamano (Sandra Eriksson) har gjort det jättefint på slutet och han känns jättefin i träningen. Nu fick han spår åtta och känns bortlottad. Vi får köra på chans härifrån och hoppas på en peng. Amerikansk vagn, säger
Sandra Eriksson.
9 Bettle Hanover (Erik Adielsson) har varit jättefin vid tre raka segrar. Han är bättre när han är med där framme och över kort distans, men han vann bakifrån senast och har vunnit över medeldistans också. Inga ändringar, säger
Lars Wikström.
10 Global Crusader (Henrik Svensson) har blivit behandlad efter senast och tränar på som vanligt. Allt känns normalt, men han har inte gått några snabbare farter och det kanske saknas något till toppformen även om han nog ska vara helt okej. Inga ändringar, säger
Henrik Svensson.
11 Judge Dredd Sisu (Magnus A Djuse) håller riktigt, riktigt bra form och jag tror han har lite mer hårdhet än Jamie, men läget blev desto sämre. Han är bäst där framme, men har gjort några starka lopp bakifrån också. Inga ändringar, säger
Petri Salmela.
12 Competivo (Örjan Kihlström) gör det bra tycker jag, men han har inte den där riktiga snabbheten i benen som krävs. Det kanske inte går riktigt lika fort i loppen numera vilket gynnar honom. Härifrån krävs det nog mycket för att komma in i matchen. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
V75-6, Klass I, 1 640 m, auto
1 Caughtredhanded (Örjan Kihlström) har gjort bra lopp på slutet och han är också lite uppåt i träningen jämfört med tidigare. Jag hoppas han gör ett bra lopp och nu blir det helstängt. Förra gången han hade det så skentravade han i ledningen på Solvalla och nu när det är 1600 meter tror jag inte det är någon fara om han blir pigg. Han är lite ojämnt startsnabb, säger
Svante Ericsson.
2 Southridge Jeremy (Micael Melander) får smyga med och hoppas på en liten slant.
3 Cherieff Sund (Mats E Djuse) har varit struken efter senast. Formen är lite osäker, men normalt är han med i striden.
4 Francis Coccola (Ulf Ohlsson) är snabb ut bakom startbilen och med ett fint smyglopp kan det vara en rolig skräll att se upp med.
5 Dalens Elvis (Henrik Svensson) provade en jänkarvagn utan sidostänger senast och det hade behövts över upploppet. Han var trött, men vi hade i alla fall kommit i mål felfri. Jag skulle tro att vi återgår till en vanlig vagn den här gången. Jag tycker han är bra och helt borta ska han inte vara, säger kusken
Henrik Svensson.
6 Hagrid (Marcus Lilius) har gjort två lopp efter vila och näst senast han blev kvar med krafter kvar som fyra och senast vann han med huvan kvar över 2 640 meter som är hans sämsta distans. Jag tycker han är redo för en väldigt bra prestation nu och den här distansen är hans bästa. Han tål att gå i hårt tempo hela vägen. Troligen blir det norskt huvudlag och rycktussar i stället för ryckhuvan som han hade senast då det var lång distans, säger
Markus Pihlström.
7 Queen of the Night (Magnus A Djuse) har gjort bra lopp på slutet och formen ska vara god. Kort distans passar bra och hon kan öppna bra. Jag hoppas det stämmer lite och då har hon form för att vara med där framme. Inga ändringar, säger
Mattias Djuse.
8 Bank Angel (Per Linderoth) har gjort fina lopp hela tiden och han verkar fortsatt fin i träningen. Läget blev dock iskallt och det blir jobbigt. Skor runt om, säger
Per Linderoth.
9 Sonesta (Jörgen Westholm) har inte riktigt visat den där dunderformen på slutet och hon är också klart gynnad av ledningen. Det blev därför tråkigt med ett bakspår och vi får ligga lite lågt. Det blir inga ändringar, säger
Victor S Sundgren.
10 Dilemma (Rauno Pöllänen) har gjort riktigt bra prestationer och han har gjort det bättre och bättre för varje start. Han vann från dödens i Hagmyren och var ruggigt bra och senast tog han tag i grejerna på riktigt. Det var lite synd med bakspåret och vi behöver lite tur, men formen är så pass bra att det borde räcka en bit. 1600 meter har tidigare varit hans bästa distans och det blir inga ändringar, säger
Rauno Pöllänen.
11 Hard Center (Kristian Lindberg) var bra senast, men jag klantade till det och körde in i Per Lennartssons vagn. Han såg pigg ut i tisdagens intervaller och det ser ut som han gått framåt. Härifrån får vi hoppas han gör ett bra lopp och tar pengar. Vi kör med en amerikansk vagn och ett helstängt huvudlag, säger
Kristian Lindberg.
12 Excellenzen (Magnus S Karlsson) var inte glänsande senast men helt okej. Han hade lite dåligt fäste bak och vi borde kört med bakskor. Han ser bra ut i träningen efteråt och vi är nöjda med honom, däremot känner vi oss bortlottade och härifrån får vi vara glada om det blir pengar. Det blir en amerikansk vagn och är banan bra så blir det barfota fram, säger
Kerstin Hell.
V75-7, Silver, 1 640 m, auto
1 Night Art (Ulf Ohlsson) var väldigt bra på Örebro och det var synd han inte fick vinna. Han förtjänar lite mer tycker jag och allt känns bra i träningen. Jag tycker han mer är en stayertyp och nu blir det debut över kort distans, säger
Olle Wäjersten.
2 Mission Beach (Marcus Lilius) klantade jag till det med senast och vi förlorade en bra placering då jag inte såg hur mycket ledaren bröt ut. Formen är bra och härifrån kan jag välja om jag kör i ledningen eller vem jag ska släppa till. Helt borta från platsstriden ska hon inte vara, säger kusken
Marcus Lilius.
3 Parveny (Magnus A Djuse) fick gå först i tredjespår senast och jag tycker inte det var så mycket att säga om insatsen. Magnus slutade nog också att köra på honom när han kände att han inte kunde vara med där framme. Han känns fin i träningen efteråt och nu blev det ett bra spår. Han är startsnabb och det ser spännande ut. Inga ändringar, säger
Mattias Djuse.
4 Leave Your Sox On (Roni Paldan) var tunt tränad inför senast. Nu fick han lite rappare intervaller i tisdags. Distansen är ingen fördel, men med tempo kan han ta fina pengar. Amerikansk vagn, säger
Petri Salmela.
5 In Love Mearas (Erik Adielsson) har ett bra läge men han möter några startsnabba innanför. Jag tror dock att Erik kan få rejäl snurr på honom från det här läget och han får lägga lasset från start. Hästen trivs ju väldigt bra på distansen och om han är med där framme. Erik var ruskigt nöjd med honom senast. Hästen fick ett tuffare jobb i dag, måndag, och är väldigt bra i ordning och vi ändrar inget, säger
Daniel Redén.
6 Denzel Washington (Jorma Kontio) var bra senast och ses med hygglig platschans om det löser sig från det här utgångsläget.
7 Oskar Run (Örjan Kihlström) möter ett tufft motstånd och får sikta in sig på lite pengar.
8 Kingen Mearas (Daniel Wäjersten) gör det fantastiskt bra och han brukar ju vinna alla V75-försöken för att sedan vara trea i finalerna. Nu är han i silverdivisionen och det blir tuffare, men det känns som en häst som tar klassklättringen på ett bra sätt. Det är lite vingelrisk härifrån. Det blir inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
9 Marre’s Dreamboy (Jörgen Westholm) kommer från en riktigt fin insats i comebacken. Han känns väldigt fin här hemma i jobben efteråt och läget blev perfekt. Härifrån kan han smyga med och komma till slut. Han får inte glömmas bort tycker jag. Nu blir det rycktussar, säger
Victor S Sundgren.
10 Mizai (Mats E Djuse) känns bra i träningen efter det senaste loppet, men det har varit en lång säsong och jag vet inte om han håller samma form som i somras. I träningen känns det i alla fall lika bra och är han bara i någorlunda form så duger han i klassen. Barfota runt om och ett norskt huvudlag, säger
Jan Ove Olsen.
11 The Bald Eagle (Per Linderoth) är i jättefin form, men det var tråkigt med läget och jag hoppas han kommer hyggligt till. Han ska inte gå först i tredjespår, däremot har han nog form för att följa med i tredjespår och jag hoppas inte Per underskattar honom. Inga ändringar, säger
Tilda Wahlberg.
12 Last Dying Breath (Jenny Engfors) känns jättefin och jag har nog aldrig känt honom så bra som nu, men det är många som är bra i den här klassen och från spår tolv blir det svårt. Eventuellt open-eye i stället för norskt huvudlag, säger
Hanna Olofsson.