Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Solvalla 30 november
V75-1, Klass I, 2 640 m, volt
1 L.Way Joli (Mats E Djuse) gjorde en väldigt bra prestation senast där han gled undan enkelt. Han var sjuk på Årjäng och behövde loppet efteråt, så det var väntat att han skulle vara bra senast. Det känns också fortsatt bra inför det här. Härifrån får han löpa i väg fritt och han är hyfsad ut. Det är svårt tro att han ska hålla ledningen från springspåren, men vi får göra ett försök i alla fall. Inga ändringar, säger
Sofia Aronsson.
2 Ferrara (Per Lennartsson) blir det samma upplägg med barfota bak och helstängt, säger
Robert Bergh.
3 Björkhagas Alfred (Kenneth Haugstad) är ute mot tuffa motståndare. Får jaga en peng.
4 Önas Spartacus (Magnus A Djuse) har gjort bra lopp på slutet och det är inga konstigheter i träningen, han verkar pigg och fin. Spåret blev lite tråkigt, men han brukar i alla fall ta sig iväg. Jag tycker han har kapacitet för att kunna vara långt framme på V75 om det stämmer lite. Tanken är barfota runt om, säger
Mattias Djuse.
5 Indigo Brick (Erik Adielsson) var jag nöjd med senast där han svarade för en rejäl insats och han känns bra efteråt i lugna jobb. Spår fem är inte drömspåret för honom i volten då han är lite ivrig och i första hand får vi sikta på en felfri avgång. Form finns för att göra en bra prestation. Vanlig vagn i volten och eventuellt kör vi med norskt huvudlag, säger
Peter G Norman.
6 Kite Runner (Ulf Ohlsson) gick jobb i tisdags och han såg väldigt formstark ut. Han öppnade bra från innerspåret senast och jag tror han öppnar bra från springspår. Det är några bra emot, men han känns så pass fin att jag tror på honom. Det är en intressant uppgift, säger
Fredrik B Larsson.
7 Popeye Tooma (Örjan Kihlström) hade gått framåt mer än jag trodde till senaste starten. Han känns fin efter senast och borde han tagit ett steg till på formkurvan om allt är som det ska vara. Han hade ju varit sjuk och lite kantig inför Solvalla men tog det loppet väldigt bra. Nu hoppas vi på fortsättning följer. Voltstart ska inte vara några problem, det är en väldigt klok och förnuftig häst. Inga ändringar, säger
Daniel Redén.
8 Makalu Doc (Jarno Koskela) kan smyga med och tjäna lite pengar, men det blir normalt svårt att räcka till seger.
9 Västerbo Blizzard (Carl Johan Jepson) är mycket finare än han varit på ett tag som det känns i jobben och massören är väldigt nöjd med honom. Han brukar hålla farten bra och nu blir det norskt huvudlag och vanlig vagn, säger
Fredrik Wallin.
10 Decathlon (Björn Goop) kom inte riktigt till senast. Jag tror han kommer göra ett bra lopp, men det är svårt att säga hur långt det räcker. Vanlig vagn och troligen norskt huvudlag, säger
Clas-Göran Björkroth.
11 Dilemma (Rauno Pöllänen) gjorde ett godkänt lopp senast utan att det var bra. Han gick med bakskor och det gav för dåligt fäste, så det tar jag på mig. Han känns precis lika fin i träningen och om det går så blir det barfota runt om nu. Skulle det krävas skor så blir det med mer grepp bak. Vi har ett läge som gör att vi måste ligga lite lågt, men jag tror han klarar av distansen bra och han är stabil i voltstart. Han borde kunna tjäna fina pengar, säger
Rauno Pöllänen.
12 Billy the Bronco (Markus B Svedberg) är bra, men det behövs en hel del tur härifrån.
V75-2, Silver, 2 140 m, auto
1 Great Time Trot (Ulf Ohlsson) har fått ett bra läge och senast var jag faktiskt lite imponerad av honom. Det har gått lite långt mellan loppen vilket inte är helt optimalt, men jag har kört ett rundbanejobb på Bjertorp och han är jättebra i ordning. Han är startsnabb och Uffe får välja taktiken. Jag har funderingar på att sätta på ett can’t see back-huvudlag, men jag tror inte det, säger
Ulf Stenströmer.
2 Jikken (Örjan Kihlström) gjorde ett jättebra lopp i senaste starten och gör alltid bra insatser. Han fick bra spår också så det är passande. Han är säkert med där framme, det brukar han ju vara. Han har inte haft något passande lopp efter senast utan han tränar på och känns fin. Det blir Finn Tack-vagnen igen, säger
Daniel Redén.
3 Mellby Knekt (Magnus A Djuse) har gjort det fruktansvärt bra på slutet och spåret blev bra. Det är klart att det är tuffa hästar i loppet, men han är tuff själv och tål att göra mycket själv. Jag tycker han ska ses med segerchans, säger
Clas-Göran Björkroth.
4 Parveny (Mats E Djuse) gick bra senast och visade en bra form. Han har tagit loppet på rätt vis och han är alltid med där framme om han får en vettig resa. Inga ändringar, säger
Mattias Djuse.
5 One Cristal (Jorma Kontio) är anmäld barfota runt om och får sikta på en bra slant.
6 Flotilla (Claes Sjöström) blev det en missräkning av kusken senast och det blev fel. Det loppet kan vi glömma och vi har inte hittat några fel på hästen. Han tappar från start och kanske hamnar sist, men han tar nog några till slut och kan vara trea-fyra som bäst tror jag, säger
Roger Walmann.
7 Denzel Washington (Carl Johan Jepson) borde få tufft att segerstrida i detta gäng.
8 Triton (Mats Gunnarsson) tog jag bort käken på senast och när jag flyttade ut honom blev det en för snabb sidoförflyttning och han slog ihop helt enkelt. Jag sätter tillbaka käken nu och så provar vi igen. Han värmde annars väldigt bra inför senaste starten. Jag vet inte hur jag kommer göra från start, men troligen blir det att försöka ta ner honom i banan. Jag ligger lite lågt och är nöjd om vi är fyra-femma härifrån. Amerikansk vagn, säger
Mats Gunnarsson.
9 Marre’s Dreamboy (Jörgen Westholm) var vi jättenöjda med senast och 500 meter kvar trodde Jörgen att han skulle vinna, men det gick så fort där framme och det gick inte att ta något. Han kommer med fin form och ser fin ut i jobben. Det blev ett smygläge nu och vi hoppas på lite körning och att vi kommer till slut, säger
Victor S Sundgren.
10 Xanthis Hilton (Björn Goop) går ganska bra varje gång och jag är nöjd med honom. Att han ska vinna loppet blir nog tufft, men trea-fyra ska kan kunna vara. Inga ändringar, säger
Stefan Melander.
11 Mission Beach (Marcus Lilius) fick spår elva vilket är väldigt tufft. Med ett bra spår kunde man hoppats på en fin peng då hon har en fin form, men nu är vi utelämnade, säger kusken
Marcus Lilius.
12 Night Art (Daniel Wäjersten) körde på en pinne senast sa Uffe och då blev han väldigt het och rädd av att det smällde till, så han galopperade av den anledningen. Allt var bra i övrigt och gången innan det var han riktigt bra. Det behövs fart på loppet för att komma in i matchen, säger
Olle Wäjersten.
V75-3, Stoeliten, 2 140 m, auto
1 Decision Maker (Carl Johan Jepson) känns jättefin och jag är jättenöjd med henne. Hon har fått ett superläge och har flera gånger visat att hon öppnar bra från spår ett. Det finns inget att klaga på förutom att jag såg det var ett tufft motstånd. Inga ändringar, säger
Stefan Melander.
2 Felicia Zet (Örjan Kihlström) gjorde ett ruskigt lopp senast och det känns som att hon är på väg att släppa de där galopp-problemen hon hade och det fortsätter åt rätt håll. Hon har väldigt få lopp att välja på utan man får vänta in Stoelit-loppen åt henne. Hon har tränat på hela tiden och känns fin. Inga ändringar, säger
Daniel Redén.
3 Jennifer Sisu (Björn Goop) blev störd senast och normalt är hon travsäker. Det blev ett bra utgångsläge, men det är ett tufft lopp. Vi får hoppas att hon gör ett bra lopp och tjänar en fin slant, då får man nog vara nöjd. Hon känns normal i träningen och där är allt som det ska. Det blir inga ändringar, säger
Clas-Göran Björkroth.
4 Eteria (Daniel Wäjersten) gick bra senast tycker jag. Hon satt en bit bak och det blev inget riktigt tempo. Hon spurtade i alla fall fullt godkänt. Hon känns bra i träningen efteråt och allt är som vanligt där. Hon gjorde ett jättebra lopp på Solvalla när Uffe körde och då tänkte man att det var en häst för Stoeliten, så hon duger säkert. Det blir inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
5 Secret Volo (Per Lennartsson) var godkänd senast, men jag hade väl hoppats på lite mer sista 300 metrarna. Hon har varit fin väldigt länge här hemma och därför var jag lite mer påställd senast och hon känns som vanligt efteråt. Jag hoppas och tror hon vaknar till nu med tätare starter. Det här blev ett väldigt bra lopp vilket jag inte trodde den här årstiden, så jag får ligga lite lågt och hoppas hon gör ett bra lopp och att hon får med sig en peng. Det blir ett öppet huvudlag, säger
Marcus Schön.
6 Kayla Westwood (Erik Adielsson) har fått dålig utdelning på slutet, men hon känns i alla fall fin och vi hoppas på en bra insats. Det är ett tufft motstånd och vi får se hur långt det räcker. Nu blir det barfota runt om och amerikansk vagn vilket är ett plus, säger
Mattias Djuse.
7 Lara Boko (Mika Forss) gjorde det riktigt bra i comebacken och det är en tuff och stark häst som borde gått framåt lite med senaste loppet i kroppen. Nu blev det spår sju, men kommer hon någorlunda till så ska hon kunna vara med i främre träffen och kämpa om det. Det är tuffa hästar emot, men hon är tuff själv också. Inga ändringar, säger
Clas-Göran Björkroth.
8 Aurelia Express (Mats E Djuse) tror jag kommer göra ett bra lopp, men det är tufft motstånd och det kan bli svårt att komma till från spår åtta. Får hon med sig fina slantar får man vara nöjd. Inga ändringar, säger
Clas-Göran Björkroth.
9 Clarissa (Magnus A Djuse) har tränat på normalt efter den senaste starten. Vi hade ett par dagar i förra veckan efter snön kom då det inte gick att köra, men hon gick ett träningsjobb under söndagen och jag är inte orolig för formen. Även om hon lyckades hålla ledningen i senaste loppet så är hon historiskt sett ingen snabbstartare så det här utgångsläget passar henne bra. Det blir inga ändringar och jag är givetvis optimistisk utifrån hur min häst har presterat i loppen, säger
Alessandro Gocciadoro.
V75-4, Brons, 1 640 m, auto
1 Portofino (Ulf Ohlsson) håller toppform och har varit jäkligt fin vid två raka segrar. För honom gäller det att ta sig iväg felfri från start och gör han det är han säkert med i striden. Det blir debut över kort distans och han har fart i benen så det ska gå bra. Jag är mer orolig för starten. Jag är ganska säker på att det i alla fall kommer bli skor bak, säger
Fredrik B Larsson.
2 Gordon Brodde (Petter Lundberg) har tävlat bra under en längre tid. Jag hoppas vi kan köra barfota runt om och han fick ett bra utgångsläge, säger
Petter Lundberg.
3 Utah Southwind (Per Lennartsson) har nog lite bättre form än vad raden antyder. Det här blir första gången över kort distans för mig och jag vet inte vad det innebär, men han är både stark och snabb så det blir spännande, säger
Ulf Stenströmer.
4 Billionaire Face (Claes Sjöström) fick backa från start senast och han satt en bit bak så det blev stökigt, men han gick bra ändå och vi var nöjda. Allt verkar bra efteråt. Inga ändringar, säger
Claes Sjöström.
5 Ace of Marke (Carl Johan Jepson) var sjuk efter starten på Åby och nu känns det som hon är lite på gång igen. Det blev däremot opassande motstånd den här gången tycker jag och Calle får avgöra taktiken. Barfota runt om, säger
Mikael Selin.
6 Cubalibre Jet (Wilhelm Paal) är i bra form och han var duktig senast. Normalt ska han vara ännu bättre till den här starten, men det är också tuffare motstånd. Han är i alla fall tillräckligt bra för att vara bland de tre med lite tur. Eventuellt amerikansk vagn och hur det blir med balansen får vi se hur banan är först, säger
Wilhelm Paal.
7 Bettle Hanover (Mats E Djuse) gör bra lopp hela tiden. Det ser lite tuffare ut nu och i första hand får han ses med platschans.
8 Extremely Sweet (Örjan Kihlström) håller fin form och det är en bättre distans för honom den här gången. Han känns däremot lite bortlottad och härifrån får vi jaga en peng. Inga ändringar, säger
Peter G Norman.
9 Claw (Kim Eriksson) har vunnit från ledningen två gånger på slutet och på Romme tappade han luften och kvävde sig, därav den märkliga prestationen den gången. Han hade ett skarpare bett senast och kommer ha det igen. Det blir skor runt om nu och det är inget stort minus. Han hade behövt ledningen för att ha en reell vinstchans. Bakifrån är han också duktig, men han har inte vunnit så många lopp därifrån. Eventuellt halvstängt norskt huvudlag första gången, säger
Kim Eriksson.
10 Make Or Break Zaz (Daniel Wäjersten) gör debut för oss och han får bedömas på tidigare meriter. Det verkar i alla fall röra som en riktigt bra häst då han gjort fina prestationer. Då Daniel tar ut dom så här pass tidigt efter regibyte så brukar det kännas bra. Barfota bak och vi får värma och se vad det blir för huvudlag, säger
Olle Wäjersten.
11 Jongleur (Magnus A Djuse) var duktig senast och han gör alltid sitt bästa. Han känns fortsatt fin i träningen och det känns inte som han ska vara sämre den här gången. Läget är lurigt, men jag tror ändå han ska göra upp om segern då häst och kusk är i form. Inga ändringar, säger
Susanne Frang.
12 Erik the Phantom (Björn Goop) gör det bra tycker jag. Nu blev det spår tolv, men han är stark och rejäl. Från dessa spår måste man ändå ha mycket tur. Han är i alla fall bra i ordning. Det är inga ändringar i nuläget, säger
Clas-Göran Björkroth.
V75-5, Guld, 2 140 m, auto
1 Stoletheshow (Mats E Djuse) håller fin form och han var bra senast mot ett enklare motstånd. Det är alltid chansartat från spår ett då han inte är någon raket, men han har det värsta hotet på utsidan och det brukar vara en fördel. Han borde oavsett få en fin resa. Inga ändringar, säger
Frode Hamre.
2 Phoenix Photo (Ulf Ohlsson) var jättefin senast på Bergsåker. Han är väldigt snabb från start och mycket kommer avgöras i starten. Jag håller honom som knapp spetsfavorit och får med tanke på det tipset.
3 Beartime (Carl Johan Jepson) kommer med bra form och känns fin efter förra loppet i Norge. Då fick han attackera tidigt då det gick fort i loppet och höll bra ändå. Både ettan och tvåan är startsnabba så vi får se vad som händer i starten. Det blir skor och jänkarvagn. Huvudlag bestäms senare, säger
Helena Edlund.
4 Charmant de Zack (Magnus A Djuse) var jag inte nöjd med senast. Aktionen flöt inte så bra som den har gjort under en längre period. Han har varit hos veterinären efteråt och är tillfixad, men jag kommer även att återgå till att utrusta honom med armbågsskydd denna gång. Det hade han förr om åren och jag förväntar mig en mycket bättre prestation av honom på lördag än den han stod för i senaste starten. Jag ändrar inget vad det gäller balans, vagn eller huvudlag, säger
Alessandro Gocciadoro.
5 Ferrari Sisu (Conrad Lugauer) har tränat bra efter resan från Wien. Han fick några vilodagar efter det och sedan har han tränat på som han ska. Formen är svårbedömd, men han duger en bra bit med rätt resa och han trivs på vintern. Han gick med skor bak senast och nu blir det barfota bak, säger
Massimo Vassallo.
6 Indy Rock (Björn Goop) höll bra som trea senast och fungerade fint. Nu fick han spår en bit ut men han känns lika fin som inför senast och han gör nog ett bra lopp på nytt. Han kommer gå som han brukar göra, säger
Daniel Redén.
7 Milliondollarrhyme (Fredrik B Larsson) har gått framåt med det senaste loppet. Han möter tuffa hästar och det blev ett dåligt spår vilket gör att vi får ligga lågt. Det blir inga ändringar, säger
Fredrik B Larsson.
8 Gamin Jaba (Erik Adielsson) fick en febersläng så vi fick stryka honom. Nu känns han fin igen så jag hoppas att han är tillbaka i form igen. Han fick spår 8 så det lär väl bli att han backar ner och hamnar bland de sista. Han spurtar dock ofta bra och nu får han ett lopp i kroppen. Han går som han gick senast, säger
Daniel Redén.
9 Global Badman (Daniel Wäjersten) nöter på jämnt och bra. Han brukar vara gynnad av att sitta i ledningen, men nu blev det spår nio och det behöver bli ett bra tempo för att komma in i matchen. Allt verkar fortsatt okej i träningen, säger
Olle Wäjersten.
10 Thereisnolimit (Per Lennartsson) var ute på en stum bana senast och var inte bra. Han kan vara trea-fyra den här gången, säger
Stefan Melander.
11 Missle Hill (Örjan Kihlström) gick bra senast på Bjerke och gör alltid bra lopp. Nu har han bakspår och den här gången får han smyga med. Han gör det alltid bra och spurten biter ju alltid bra för honom om det blir minsta körning i loppet. Allt verkar bra i jobben. Inga ändringar, säger
Daniel Redén.
12 Chapuy (Åke Lindblom) räcker inte riktigt till numera och framför allt inte från spår tolv. Får smyga med och hoppas på en slant.
V75-6, 2 640 m, volt
1 Bourbon Brodde (Per Lennartsson) håller fin form. Det är tuffa hästar med i loppet, men vi har ett bra spår och eventuellt blir det trekvartstängt eller halvstängt för att få honom mer alert från start. Garderar man ska han inte glömmas, säger
Lars Järpedal.
2 Battuta Face (Simon Helm) får hänga med och sikta på lite pengar i första hand.
3 The World is Mine (Andreas Lövdal) fick ett bra läge och han öppnar klart bra. Han får testa framåt och så får vi se hur han lägger upp det. Jag har lite svårt att sätta in honom och distansen har han inte startat så mycket över, men han har fin form och jag förväntar mig en bra insats. Skor runt om, säger
Philip di Luca.
4 Gunvald (Claes Sjöström) får tufft nu.
5 Conrads Palle (Markus B Svedberg) kan vara i platsstriden om det klaffar.
6 Caughtredhanded (Ulf Ohlsson) har spännande förutsättningar och ska räknas.
2 660 meter:
7 Keep Gamble (Magnus A Djuse) är stark, rejäl och tål att göra mycket själv. Han utvecklas hela tiden och blir bara bättre och bättre. Han ska ses med segerchans. Vanlig vagn, säger
Clas-Göran Björkroth.
8 Chitchat (Daniel Wäjersten) såg bra ut senast efter ett snällt och behagligt lopp. Det borde fört honom framåt och det är svårt att säga om han behöver ytterligare en genomkörare, men han ska till Frankrike framöver och är ju inte toppad inför det loppet. Det rör sig om en bra häst och han kan säkert göra sig gällande ändå, säger
Olle Wäjersten.
9 Fat Rabbit (Mats E Djuse) gick okej senast, det var kanske inte riktigt hans förutsättningar just då. Det hade blivit lite långt mellan starterna och nu är det tätare så han kommer vara klart förbättrad jämfört med senast, säger
Daniel Redén.
10 Carl Halbak (Jörgen S Eriksson) hade mycket krafter kvar över mål senast. Vi får se om han är redo att runda det här gänget, det kanske är att hoppas på för mycket, men en fin slant ska han kunna ta med rätt resa. Han lättas till aluminiumskor från järn, säger
Jörgen S Eriksson.
11 Imperatur Am (Örjan Kihlström) var rappare i steget senast och det blir bättre och bättre för varje start. Han är inte på långa vägar färdig som jag vill ha honom men vi närmar oss och det kommer. Han har styrka som är enorm, han var inte trött utan hade tussarna kvar senast. Han slappnade av och galopperade efter mål. Det gjorde han i första starten också så han gör så och det får vi leva med. Han vet när det över. Han gick första jobbet efter starten i dag (måndag) och det var som det skulle så det verkar bra. Voltstart är inga problem, det kan nog snarare vara ett plus, säger
Daniel Redén.
12 Heroic des Bosc (Jorma Kontio) fungerade inte barfota på en lite hård bana senast. Det blir skor nu och han har tränat på bra. Vi får ligga lite lågt och ta vad det blir, men det är en fin häst, säger
Fredrik B Larsson.
13 Declan (Conrad Lugauer) har ingen nackdel av distansen, men det är viktigt han får spara speeden, säger
Massimo Vassallo.
2 680 meter:
14 Letsdoit (Marcus Schön) är jag nöjd om han får lite pengar, säger
Stefan Melander.
15 Breeze (Valentin Prevost) rundar inte allt.
V75-7, 1 640 m, volt
1 Coolman Evo (Erik Adielsson) har verkligen kommit på ett bra sätt och han. känns fin. Han kanske inte är supersnabb, men kusken är normalt startsnabb och jag hoppas han får en bra start. Jag har en positiv känsla. Vanlig vagn, säger
Fredrik Wallin.
2 Time for Me to Fly (Kevin Oscarsson) möter för tufft motstånd och tar han pengar så har han gjort det bra. Är anmäld barfota.
3 Mellby Mammon (Magnus A Djuse) är lite småtrög i träningen, men i lopp har han gjort allt rätt sedan han kom till oss. Det är en riktigt fin treåring tycker jag. Han verkar förnuftig och stabil så jag tror inte volten är några problem. Troligen barfota runt om och vanlig vagn, säger
Clas-Göran Björkroth.
4 Any Given Sunday (Oskar Kylin Blom) vann på bra sätt från ledningen senast och gjorde sitt jobb. Klaffar det springer de inte ifrån honom, men det rimliga är att han kan vara fyra-femma. Troligtvis blir det skor runt om då han har lite för lite hov kvar. Sedan blir det vanlig vagn när det är voltstart, säger
Oskar Kylin Blom.
5 Satisfiction (Markus B Svedberg) har inlett lovande och kan vara med i platsstriden om det klaffar från ett lite lurigt startspår.
6 Currency Artist (Ulf Ohlsson) verkar pigg och fin efter senast, det känns som han håller formen. Han är ovan med voltstart, men är kvick i benen så jag tror han ska öppna bra. Vanlig vagn och eventuellt bakskor vilket jag tror gör honom snabbare från start, säger
Ville Karhulahti.
7 David Bowie (Björn Goop) har visat flera gånger att han är bra. Senast gick han utvändigt hela vägen och gjorde ändå upp om segern. Vi hoppas han gör ett bra lopp igen och det är inte omöjligt att han kan hitta till ledningen. Lyckas han komma dit så kan det hålla hela vägen, säger
Peter Zadel.
1 660 meter:
8 S.G.Dracarys (Claes Sjöström) har letat efter formen hela året och eventuellt kör vi med honom i vinter. Med en invändig resa och maxflyt kan han vara trea-fyra. Inga ändringar, säger
Roger Walmann.
9 Coral Coger (Per Lennartsson) borde få svårt att runda detta gäng och man får nog sikta på att försöka spurta till sig en slant.
10 Crown (Örjan Kihlström) var väldigt bra på Bjerke senast och formen ska inte vara sämre nu. Nu blir det tufft då det var så många på start. Sen blir det första gången med voltstart som det krävs något av honom i starten. Vi får se hur det går men han brukar ju göra bra lopp och brukar veta vad han ska göra. Han kommer gå i Finn tack-vagnen, säger
Daniel Redén.
11 Point of Perfect (Mats E Djuse) var fin i kvalet där vi var nöjda. Han har hög kapacitet, men jag får ligga lite lågt tills han fungerar fullt ut i loppen. I kvalet var det inga problem med voltstart. Öppet huvudlag, vanlig vagn och jag har inte bestämt balansen, säger
Mattias Djuse.
12 Icebreaker Pellini (Carl Johan Jepson) fick nyligen strykas från Breeders´ Crown-semifinalerna, då han fick feber i veckan innan loppet. Han är tillbaka i gott slag igen och var fin i ett dubbelheat i förra veckan. Med tanke på hur pass lite han har startat i år så bör han inte vara sliten trots att det är sent på säsongen. Det är aldrig lätt att stå med tillägg på 1640 meter, men hästen är bra och är van att gå snabba tider mot tufft motstånd. Man känner sig aldrig slagen på förhand med honom, säger
Maria Törnqvist.