Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Bergsåker 11 januari
V75-1, Silver, 1 640 m, auto
1 Parveny (Mats E Djuse) hamnade hopplöst på det från spår åtta senast och han gör alltid sitt. Han känns fortsatt bra i träningen och det blev ett perfekt läge då han är snabb ut. Decision Maker är tuff, men där bakom är han tidig. Spontant känns hon som en bra rygg, men det är Mats som kör och han bestämmer taktiken. Förhoppningarna är att han ska vara med långt framme. Inga ändringar, säger
Mattias Djuse.
2 Digital Literacy (Jessika Sidbäck) var jätteduktig senast och hade hon kommit ut i tid hade hon nog vunnit det loppet. Hon fick äntligen ett bra spår nu och vi får smyga med och så får vi se hur det går. Inga ändringar, säger
Zandra Vidén.
3 Carroty (Per Linderoth) var seg i första starten för mig. Hon var bättre senast och känns fin efteråt så hon ska kunna vara ännu lite bättre nu. Hon har inte startat på kort distans så ofta, men hon känns allround. Inga ändringar, säger
Lars Wikström.
4 Run N’Cola (Mika Forss) är väldigt bra i ordning och han gjorde ett kanonlopp senast på Halmstad. Han ska passa bra över distansen och utgångsläget blev bra. Han tar nog ledningen, men sen vill han säkert släppa till Decision Maker. Hon vann ju gulddivisionens final senast och det kan bli svårt att besegra henne, men han har i alla fall bra form och ingenting är omöjligt. Det blir brodd nu och det tror jag kommer fungera bra, säger
Veikko Haapakangas.
5 Mustang Racer (Rikard N Skoglund) har gjort fina lopp. Senast hade han 40 meters tillägg på en lite konstig bana och han ledsnade, det var inget så mycket att säga om då han inte kom in i loppet. Det är andra förutsättningar nu då han kan sitta med där framme. Får vi fina pengar får vi vara nöjda. Amerikansk vagn, säger
Lars Wikström.
6 Decision Maker (Magnus A Djuse) verkar jättefin och jag är supernöjd med henne. Hon har rest själv till Oslo tidigare och resan behöver vi inte vara så oroliga över. Loppet låg bra i tiden tycker jag och hon var inte heller så trött efter senast. Vanliga hakar tränar hon på hela tiden och det finns inget att klaga på, säger
Stefan Melander.
7 Lindysmusclemania (Daniel Wäjersten) kördes för ledningen senast och när han började fuska lite med travet och krängde ner lite i kurvan kunde han inte hålla ordning på benen i den farten. Det blir fem veckor mellan loppen och visst hade man gärna sett att han hade fått ett riktigt lopp senast. Han håller säkert skaplig form och ska göra ett rätt bra lopp tycker jag. Det blir inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
8 S.G.Mistral (Örjan Kihlström) har ett tufft utgångsläge och behöver mycket tur härifrån. Får sikta på en slant i första hand.
9 Corazon de B. (Per Lennartsson) kan smyga med och tjäna bra pengar med lite klaff.
10 King of Djazz (Sandra Eriksson) gjorde ett fint lopp senast och jag tror han håller fin form. Nu fick han bakspår och möter tuffa hästar. Det är en platschans och jag gör inga ändringar, säger
Sandra Eriksson.
11 Kinky Boots (Troels Andersen) var fin under tisdagens träningsjobb och det känns som formen håller i sig. Spåret sätter dock ner mycket. Jag hoppas på ett fint lopp och en slant, säger
Troels Andersen.
12 Comes with Age (Ulf Ohlsson) var bra senast, men blev diskad för trängning. Han är bortlottad nu och behöver mycket tur.
V75-2, Kallblod, 2 140 m, volt
1 Sundbo Bysen (Linus Lönn) är i form och han har fått det bästa spåret då han behöver sitta på innerspåret. Jag tror knappast att han vinner, men han ska kunna jaga pengar. Det blir ryckhuva och ett norskt open eye-huvudlag, säger
Mikael Cedergren.
2 Sol Storm (Hanna Forslin) duger bra och kan överraska om favoriten kommer bort.
3 Svarte Petter (Henrik Svensson) var jättefin senast och jag var väldigt nöjd. Det var lite över förväntan får jag säga. Han har bara gått lugnt efteråt och allt verkar bra. Han är inte att lita på vilket man såg på Östersund där han blev på tok för het, men känslan är att det gått lite bättre på Bergsåker. Jag har respekt för Frivoll Gorm som har lopp i kroppen, men min har utvecklats och är rejäl. Felfri ska vi försöka ge honom en match. Inga ändringar, säger
Henrik Svensson.
4 Snyggs Rubin (Mats E Djuse) brukar inte räcka till seger och får sikta på pengar.
5 Norrbo Odin (Kenth Åkerlund) smyger med och är inget för vinnarspelarna.
6 Eskils Balder (Magnus A Djuse) var jag bara nöjd med senast och han hade oryckta tussar. Jag blev förvånad över att han var så fin. Det är en bra häst som jag annars tycker att jag misslyckats med. Det blev perfekt med ett springspår nu, men han möter tuffare motstånd, säger
Veikko Haapakangas.
7 Lapp Love (Micael Melander) jagar första segern i 188:e starten. Är chanslös på nytt.
2 160 meter:
8 Sundbo Komet (Robert Skoglund) trodde jag skulle vara lite bättre senast, men jag tror vi hade tagit det lite för lugnt mellan loppen. Det verkar bra nu i träningen och han ska få ett tuffare pass i veckan. Jag tycker det ser bra ut och trodde loppet skulle bli hårdare. Han ska räknas. Vanlig vagn och eventuellt någon form av stängt huvudlag, säger
Robert Skoglund.
9 Månremus (Oskar Kylin Blom) är svår att räkna på och ibland är han bra, men sedan gör han ett sämre lopp utan att jag kan sätta fingret på varför. Han är beroende av att få loppet och helst ska det vara lugn fart och fort till slut. Han har bra fart i sig och brodden är en fördel, säger
Joakim Reiser.
2 180 meter:
10 Bonaldo (Daniel Wäjersten) trivs på vintern och han har gjort bra lopp på slutet. Resultatet var visserligen inte så bra senast, men intrycket var fint tills han galopperade. Han kan ha lite bekymmer när det blir tempoväxlingar. Han får hänga med i bra ryggar härifrån och så får vi se hur långt det räcker. Kapacitet har han för att ta sig en bit framåt under slutvarvet, säger
Anders Hafstad.
11 Soldhöjdens Drake (Per Lennartsson) var inte speciellt bra senast, men han gick med träningsbalans och kanske var lite för dåligt broddad. Jag tror han är bättre än vad han visade den gången. Nu blir det aluminiumskor och lite mer brodd bak. Svarte Petter blir svår att slå, men där bakom kan han vara med och kämpa, säger
Ola Åsebö.
12 Frivoll Gorm (Ulf Ohlsson) gjorde en riktigt bra insats senast då det var första gången mot äldre konkurrenter. Det känns bra efteråt och han kanske har gått framåt lite. Han kan vara lite stökig i voltstart så det kan vara bra då det inte blev så många hästar på volten, men det ser lite tufft ut med 40 meters tillägg på några bra hästar. Han hade brodd senast, säger
Jimmy Jonsson.
V75-3, Guld, 2 140 m, auto
1 Hard Times (Mats E Djuse) fick aldrig chansen senast. Han möter några som är för snabba i benen den här gången och det blir att jaga en plats som bäst. Han har gått med open-eye på slutet och ni sätter vi på ett helstängt huvudlag, säger
Ola Åsebö.
2 Global Adventure (Daniel Wäjersten) var duktig senast som trea på isbanan där han spurtade bra och visade fin form. Det blir tufft att räcka till seger, men från ett bra läge är det inte omöjligt att vara i platsstriden.
3 Huddlestone (Henrik Svensson) verkar det bra med för dagen. Han blev lite för pigg senast och la bort lite krafter, så han höll bra tycker jag. Det kan bli ett norskt huvudlag nu då han annars kan bli lite för vass, säger
Lars Wikström.
4 Xanthis Coktail (Rikard N Skoglund) har fin kapacitet, men han har inte visat något på länge som gör att han ska vara segeraktuell i det här gänget. Lyckas han hänga med och ta lite pengar är det bra gjort.
5 Cyrano de B. (Per Lennartsson) galopperade bort sig senast i sin comeback på svensk mark. Han känns väldigt svårbedömd för dagen.
6 Weekend Fun (Ulf Ohlsson) har gjort det riktigt bra på slutet mot hårda hästar. Han har däremot inte varit riktigt lika snabb ut på slutet, men nu stänger jag in honom lite mer och då öppnar han förhoppningsvis bättre. Det är svårt att läsa av honom i träningen, men han gör det han ska. Han har en bra statistik i ledningen, säger
Lars Wikström.
7 Shocking Superman (Oskar Florhed) har fått två lopp i kroppen efter väldigt lång frånvaro. Han har säkert gått framåt ytterligare, men det känns väldigt långsökt att han ska utmana om segern i det här loppet. Får hoppas på en fin resa och lite pengar med sig.
8 Dundee As (Magnus A Djuse) hade brodd i skorna senast och klarade av det på ett bra sätt. Han gick ett varv i tredjespår och stod för en stark insats. Han gillar Bergsåkers bana, är i toppform och har tränat på bra efteråt med just brodd i skorna. Det blev dåliga spår för de två bästa hästarna i loppet, men min häst är ändå inte så startsnabb. Inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
9 Fortune Mearas (Jimmy H Andersson) har gått bra på slutet när han fått spurta lite efter att han suttit fast. Det har varit formhöjande lopp och han ser bra ut hemma i träningen inför det här loppet. Han har kunnat träna på som han ska och allt verkar bra. Jag tycker det ser ut som ett ganska ihåligt lopp och de bästa hästarna har sämre lägen. Jag sitter gärna i andraspår med honom och vi ska vara med och hugga om en peng i alla fall med tanke på formen och utgångsläget. Han brukar tävla med ett kupat norskt huvudlag, men nu ändrar jag till ett helstängt norskt och ju mer vintriga förhållanden det är desto mer gynnsamt är det för oss, säger
Jimmy H Andersson.
10 S.G.Dracarys (Örjan Kihlström) har bra kapacitet, men han kommer nog behöva en del lopp för att växa in i klassen och i första hand får han sikta på pengar.
11 High on Pepper (Jorma Kontio) galopperade senast då han inte fick ordentligt med fäste. Allt är väl med honom efter senaste starten och trots tråkigt läge ska han räknas med en fin segerchans. Vi avvaktar hur banan kommer att se ut på lördag, om det blir brodd eller inte. Inga andra ändringar är aktuella, säger
Katja Melkko.
V75-4, Ston, 2 140 m, auto
1 Energy Kronos (Henrik Svensson) gick jättefint senast och är en häst som jag gillar. Hon har gått med öppet huvudlag förutom senast och det gav en fin effekt med stängt senast och vi kör med det igen. Hon står lite hårt inne i loppet, men jag tror hon ska duga en bit till. Det vore kul om hon skulle hålla upp ledningen, säger
Lars Wikström.
2 Sodasquare (Jorma Kontio) har inte tävlat på ett tag, men hon känns fin i träningen. Jag tror det ändå kan fattas något lopp i kroppen innan den riktiga toppformen sitter. Skor ska fungera helt okej och så blir det amerikansk vagn, säger
Jimmy Jonsson.
3 Full Speed Forward (Mika Forss) gick sista jobbet i tisdags och hon känns väldigt fin. Det blev ett bra läge och jag tycker hon ska räknas. Det blir lite mindre brodd nu och helstängt huvudlag, säger
Jonna Irri.
4 Tour Princess (Fredrik Sahlén) var rätt hygglig senast, men hon fick gå lite för tidigt och ska gärna sitta lugn till 3-400 meter kvar. Hon känns jättebra efteråt i träningen och jag tycker hon ska kunna vara bland de fem främsta, säger
Magnus Östman.
5 Adele Gel (Jan-Olof Johansson) kan hamna på vingel härifrån och får normalt svårt.
6 Mary Wadd (Mats E Djuse) känns väldigt formstark tycker jag och hon gjorde det bra senast över en distans som inte är den bästa för henne. Spåret är bra och hon ska kunna var med där framme. Jag tror inte det blir några ändringar, säger
Jennifer Persson.
7 O.F.V.Fantasy (Örjan Kihlström) kan bättre än senast och ska inte räknas bort helt.
8 Kapucine d’Inverne (Per Lennartsson) strulade till det för sig från start senast, men hon gjorde ett väldigt bra lopp efteråt. Hon ska vara minst lika fin nu på lördag. Läget är som det är, men med tanke på formen blir jag inte förvånad om hon är bland de tre med rätt ryggar. Amerikansk vagn, säger
Marcus Schön.
9 Ackuratess (Erik Lindegren) har varit borta ett år ungefär då hon fick en spricka i ett ben. Vi provar att sätta i gång henne igen och med tanke på att hon inte startat på länge är dagsstatusen ganska bra, men jag tvivlar på att formen är zenit. Vi fick ett lämpligt utgångsläge och hon brukar kunna spurta lite till slut, säger
Anders Odelros.
10 Västerbo Cookie (Ulf Ohlsson) gör det bra och är en av flera med segerchans.
11 Olivia C.H. (Rikard N Skoglund) har svårt för att sköta sig och får sikta på felfritt lopp.
12 For You (Nathalie Blom) var duktig senast, men det är annat läge nu och tuffare.
13 Nephtys Boko (Magnus A Djuse) går bra hela tiden tycker jag och hon var bra även förra veckan där det blev ett tufft tempo på loppet. Det är andra förutsättningar nu och det kan vara bra att slippa ladda den här gången, då kommer hon säkert gå desto bättre till slut. Jag tror hon kommer vara långt framme, säger
Mattias Djuse.
14 Estelle Godiva (Linus Lönn) har överraskat alla, inklusive mig. Hon är en barfotahäst, men nu har hon vunnit på bra sätt med järnskor. Nu blir det aluminiumskor och så har vi Sveriges bästa smygkusk. Hon känns fin i jobben och med klaff kan hon dyka upp bland de tre, säger
Mikael Cedergren.
15 Exklusiva Liss (Per Linderoth) fungerar bäst den här årstiden och jag hoppas på ett bra tempo, säger
Anders Wallin.
V75-5, Brons, 2 140 m, auto
1 Express Cash (Andreas Lövdal) fick spår ett och det blir spännande. Innerspår på Bergsåker är fantastiskt bra, men ändå blir man lite brydd med tanke på hur han betedde sig senast. Där blev allting tokigt med omstarten också. Han måste vara lugnare, men han har brukar faktiskt vara mer nervig på Solvalla. Där finns det ingen slinga att värma på, men det finns det på Bergsåker och då tror jag han kommer vara mer i balans. Det blir ryckhuva nu, säger
Andreas Lövdal.
2 Global Escape (Örjan Kihlström) borde vunnit på Östersund tycker jag, men senast tycker jag han studsade tillbaka lite och gjorde det bra. Han borde gått framåt lite ytterligare med loppen i kroppen och han ska duga på lördagarna, säger
Olle Wäjersten.
3 West Wind (Per Lennartsson) jobbar på normalt och får hon ett lika fint lopp som senast så kan hon tjäna fina pengar. Det blir rycktussar nu, säger
Robert Dunder.
4 Timeless Sunset (Robert Dunder) var bra senast och vi hade nog varit tvåa om jag inte hade gått ut ett spår i slutsvängen. Han känns normal i träningen efteråt och är den lite mer lättplacerade av mina två. Jag är nöjd om han tjänar fina pengar. Inga ändringar, säger
Robert Dunder.
5 Wings Level (Magnus A Djuse) slog sig på ett knä senast och galopperade. Han blev sedan rejält störd i sista sväng och hade annars fått en bättre placering. Spåret är okej och han öppnar normalt. Jag hoppas han hittar en vettig position och då gör han säkert ett bra lopp, säger
Mattias Djuse.
6 Bollinger Bishop (Sandra Eriksson) kommer mer och mer och har några lopp innanför västen efter ett kortare uppehåll. Det är tufft motstånd och spåret är så där. Jag hoppas han kommer ner någonstans och får ett fint lopp. Det blir kortare brodd än senast, säger
Maria Bodin.
7 Global Crusader (Henrik Svensson) hade haft ett litet uppehåll inför senast och var lite bekväm och seg i benen. Han var inte trött i mål utan det är en humörsgrej när han kommer först och han slog av lite på farten. Jag skulle tro att han gått framåt lite grann och blir det tempo ska han kunna spurta till slut. Helt borta ska han väl inte vara. Inga ändringar, säger
Henrik Svensson.
8 Fetter Tir (Troels Andersen) fick ett spår som drar ner förhoppningarna mycket, men annars har han bra form och träningsrundorna är positiva. Jag kör vad jag kan från start och så får vi försöka komma ner någonstans, säger
Troels Andersen.
9 Ruger (Erik Lindegren) fick en paus i somras när det gick som fortast och vi har tänkt starta på under vintern. Han gick bra senast och det har inte varit några konstigheter efteråt även om det blivit lite långt mellan loppen. Han behöver nog några lopp till och får gå på rulle härifrån. Amerikansk vagn, säger
Erik Lindegren.
10 Competivo (Daniel Wäjersten) trodde jag skulle få det lite tuffare med skor, men senast gick han väldigt bra och det frågetecknet kan man nog sudda ut. Han håller nog samma form nu, säger
Olle Wäjersten.
11 Bettle Hanover (Mats E Djuse) fick strykas på Solvalla då han hostade lite. Han fick stå över något jobb, men nu har han tränat på och allt ser bra ut. Läget blev tråkigt och det ser lite jobbigt ut härifrån. Han har i alla fall utvecklats tycker jag och går lite bättre bakifrån nu också, säger
Lars Wikström.
12 Cubalibre Jet (Wilhelm Paal) duger bra, men den här gången är han bortlottad.
V75-6, Klass III/II, 2 640 m, volt
1 Infinity of Joy (Ulf Ohlsson) var inte som bäst förberedd inför senast då jag hade skadat mig. Han fick inte heller riktigt fäste och nu blir det lite mer brodd. Han hade även dragit luft under loppet och det får vi försöka åtgärda med något nu. Det är inte säkert att han kan utnyttja spåret, men det är i alla fall ett bra spår, säger
Ola Åsebö.
2 Bitch Provision (Per Linderoth) har gjort det klart godkänt. Kan ta en vettig slant.
3 Barolo Gel (Henrik Svensson) har ryckt upp sig och gjort det bra på slutet. Nu är det V75 och tuffare motstånd, men vi provar då han hade poäng för att komma med. Jag är nöjd om han tjänar en bra slant. Känslan är att distansen ska fungera, men den är ingen fördel, säger
Henrik Svensson.
4 Odens Riff (Mattias Hansson) gick okej senast, men vi var ändå lite besvikna. Han är lite speciell i ryggar och har inte riktigt lärt sig att tävla bakifrån. Tar han sig i väg från start får han gå på lite mer den här gången och vi är inte rädda för dödens eller att gå på i spåren. En slant tycker vi han ska få med sig i alla fall. Eventuellt norskt, säger
Frida Edin.
5 Molte Wibb (Robert Dunder) var bra senast då det blev en tuff körning första 400 metrarna. Det är lite frågetecken för distansen, men kan han få ett bra smyglopp tjänar han säkert fina pengar. Jag tror han öppnar bra om han bara trampar rätt första stegen, säger
Robert Dunder.
6 La Forza (Daniel Wäjersten) kom lite på vingel senast och hon ska gå så nära sargen som möjligt hela vägen. Jag vet inte hur hon kommer öppna från springspår. Vanlig vagn och så blir det ett norskt huvudlag nu, säger
Zandra Vidén.
7 Bravo Victorio (Magnus A Djuse) har spännande förutsättningar. Räknas tidigt.
2 660 meter:
8 Turmfalke (Örjan Kihlström) är stark och rejäl så distansen är ett plus. Läget är lite chansartat, men går han felfritt är han bra för klassen. Jag tycker han har för lite pengar på sig, säger
Mattias Djuse.
9 Neymar Boko (Kevin Svedlund) gjorde ett kanonlopp senast och fick bara stryk av två smygkörda. Allt verkar bra efteråt och jag tycker det ser bra ut nu. Jag hoppas på lite tempo så vi kommer in i matchen. Inga ändringar, säger
Kevin Svedlund.
10 Vixi Garbo (Mats E Djuse) står bra till på pengarna och distansen är den bästa möjliga. Han är lite strulig i volten, men är i toppform och står han på benen så tror jag att han har en bra chans, säger
Hans Svedin.
11 Ciao Broline (Olle Alsén) har varit bra och han känns pigg i träningen. Det är inga problem med spåret och jag tror han har en bra chans att vara med där framme. Det kan bli can’t see back, säger
Krister Olsson.
12 Sighni Burge (Rikard N Skoglund) är ute över rätt distans och tidigare har hon haft träningsskor. Nu blir det aluminium och det borde göra en hel del. Med rätt lopp svarar hon bra när man rycker norsken och är det någon av mina som ska vinna på lördag är det hon, säger
Mikael Cedergren.
13 S.G.Dangerous (Stefan Johansson) behöver en del tur för att runda samtliga.
14 Sandsjöns Cantona (Marcus Lilius) tränar fantastiskt bra och han galopperade bort ett fjärdepris i finalen senast. Han står kvar i samma klass nu och det känns spännande, säger
Markus Pihlström.
V75-7, Klass I, 1 640 m, auto
1 Ies General (Mattias Hansson) klarade inte riktigt av femtespåret i volten senast och det blev galopp. Efter det hamnade han där bakom och så kördes han snällt invändigt. Lennartson trodde att han kunde varit med där framme om han hade valt andraspår i stället. Han håller bra form för dagen och har varit pigg och glad i träningen. När jag körde på Romme fick han öppna av sig själv, men den här gången tänkte Mattias ladda lite mer från start nu när det är kort distans och vi får se hur långt det räcker. Amerikansk vagn, säger
Frida Edin.
2 Egon Vendil (Oskar Kylin Blom) öppnar bra och ska räknas tidigt från ett bra läge.
3 Vasco (Magnus A Djuse) har inte startat på länge och är svårbedömd. Platsbud.
4 Staro Royal Mark (Mika Forss) håller bra form och är ett tidigt streck på kupongen.
5 Kiwi Sisu (Sandra Eriksson) har verkligen ryckt upp sig på slutet och levererat jättefina insatser. Han kollades upp hos veterinären efter senaste starten då jag inte var helt nöjd med hur han kändes och det är tillfixat nu. Det blev ett spännande läge och han är även hygglig ut från start så jag tror vi kommer hamna vettigt på det. Han har väldigt bra form och det brukar slå högt. Det blir nog open-eye nu när det ska bli full fart hela vägen, säger
Sandra Eriksson.
6 Nils Zonett (Daniel Wäjersten) är en fin häst som jag hoppas kommer utvecklas hela tiden. Då han varit skadad är det viktigt att han kommer ur loppen på ett bra sätt och det känns som att han gått framåt. Han står hyfsat inne i loppet och vi testar och ser hur han står sig när det är hemmaplan, men några ser ut att för tillfället vara bättre. Det vore kul om vi får lite pengar. Inga ändringar, säger
Ingrid Nyman.
7 Hagrid (Marcus Lilius) vann på ett väldigt bra sätt senast efter dödens hela vägen. Han kommer med toppform, men nu är det tuffare motstånd och jag har svårt att se honom vinna loppet även om jag tror han kommer tjäna fina pengar. Han känns fräsch och fin i träningen. Det blir inga ändringar, säger
Markus Pihlström.
8 Flor del Inca (Jens Eriksson) har varit jättefin på slutet och gjort rejäla lopp. Formen är på topp, men läget blev bedrövligt. Härifrån över kort distans måste vi ha mycket tur och han är även ny i klassen. Jag får försöka ta oss ner och hoppas på ett bra tempo. Vi kör med en amerikansk vagn första gången, säger
Jens Eriksson.
9 Niki Lauda (Kim Eriksson) gör bra lopp och kommer fälla många till slut. Outsider.
10 Hurricane P.T. (Ulf Ohlsson) Får smyga med härifrån och sikta på en hygglig slant.
11 Bank Angel (Per Linderoth) är det bara bra med och hästen är fin. Läget blev däremot dåligt. Det krävs mycket röta härifrån, men jag skulle inte nonchalera honom om man streckar tre-fyra stycken. Det blir troligen brodd runt om nu och på slutet har han haft brodd bak. Det ska nog inte vara några bekymmer, säger
Per Linderoth.
12 Heineken Bishop (Mats E Djuse) fick öppna 1.11 första 500 metrarna på isbanan senast och han blev lite stum till slut. Jag tycker ändå att han gjorde ett bra lopp då han inte hade startat på ett tag. Det här loppet ligger bättre i tid och formmässigt ska han vara snäppet bättre. Utgångsläget blev däremot uruselt och det sänkte förväntningarna mycket. Han går med kortare brodd än senast, säger
Maria Bodin.