Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Åby 22 mars
V75-1, Stolopp, 2 140 m, volt
1 MadisonSquare Kiss (Björn Goop) galopperade senast vilket var synd. Vi kör med framskor den här gången, men jag tror mer att det var Axevallas svängar som var lite för snäva. Spåret blev optimalt och hon är ganska kvick ut. Hon går bra i ledningen, men på Åby finns även open stretch så det finns valmöjligheter, säger
Markus Waldmüller.
2 Sunflower Tile (Adrian Kolgjini) har gjort det fint, men får jaga pengar i första hand då motståndet ser tufft ut.
3 Love Silvio (Thomas Uhrberg) var svag senast, men jag märker inga fel på henne. Hon är lite knepig i volten och jag får hoppas det går bra. Eventuellt blir det barfota fram, säger
Thomas Uhrberg.
4 Dats Summertime (Carl Johan Jepson) har ett lite tråkigt spår då hon hade haft bra spetschans från en del andra spår. Nu får vi se hur hon kommer i väg och med ett lopp långt fram på innerspår är hon bra nog för att duga tycker jag, säger
Eric Martinsson.
5 Reserva (Örjan Kihlström) har varit fin hela vintern och jag har kört 1.18 full väg. Det är klart att hon behöver lopp i kroppen för att vara riktigt i toppform, men hon är väl förberedd och kommer göra ett bra lopp. Spåret ska inte vara några problem och det blir nog öppet huvudlag, säger
Fredrik Persson.
6 Mitzy Power (Gustav Johansson) är anmäld barfota runt om. Platsskräll.
7 Gladys R. (Mats E Djuse) var bra i årsdebuten och vi hade lite otur när ledaren tröttnade. Springspår passar bra för henne och skulle hon få ledningen går hon väldigt bra därifrån, säger
Fredrik Persson.
8 The Rose (Mika Forss)
STARTAR EJ
9 Merlene Boko (Jonas M Oscarsson) var helt okörd senast och hon känns fin efteråt i träningen. Det är alltid tuff konkurrens på V75, men hon är i bra form och kusken är duktig. Jag hoppas vi ska vara långt framme. Inga ändringar, säger
Axel Gustavsson.
10 Bella Bellissima (Magnus A Djuse) får Magnus A Djuse i sulkyn vilket givetvis är intressant, men det ser ändå ut som en tuff uppgift och det är inget hett segerbud.
2 160 meter:
11 Be My Baby (Kevin Oscarsson) gick lite för tidigt senast och jag hade 1.09 sista 800 metrarna. Vi har kollat upp henne efteråt och det finns inga fel. Ska jag vara ärlig har jag svårt se henne förlora om hon kommer till härifrån, säger
Dick Robertsson.
12 True Blue (Hanna Lähdekorpi) har bra form, men hon behöver mycket tur. Barfota runt om, säger
Hanna Lähdekorpi.
13 Victoria L.L. (Victor Rosleff) gjorde ett bra lopp senast och hon fick stryk av en för dagen bättre häst. Hon ser formstark ut efteråt och allt verkar bra. Hur man än vrider och vänder på det är man beroende av vad övriga gör i det här loppet, men hon avslutar säkert bra om hon får lite hjälp på vägen. Vi tar bort bootsen, säger
Ola Karlsson.
14 M.T.Tomorrows Hope (Dwight Pieters) är mer åt det starka hållet och behöver bra tempo för att komma in i loppet. Hon får sikta på lite pengar i första hand och nu är hon anmäld barfota runt om.
15 Sweet Day (Tommy Karlstedt) har fint kunnande och hon är en av flera som känns platsaktuell med klaff under vägen.
Rank och V75-procent
RANK ATG
7 Gladys R. 4
11 Be My Baby 15
1 MadisonSquare Kiss 38
4 Dats Summertime 6
3 Love Silvio 5
13 Victoria L.L. 8
6 Mitzy Power 3
12 True Blue 2
15 Sweet Day 4
9 Merlene Boko 1
2 Sunflower Tile 3
5 Reserva 2
10 Bella Bellissima 2
14 M.T.Tomorrows Hope 2
V75-2, Klass III, 2 140 m, auto
1 Global Futurity (Johan Untersteiner) har gjort allt rätt i loppen. Vi provade honom bakom bilen häromdagen här hemma och det gick på bästa vis. Han var inte rädd för bilen, men startsnabbheten vet jag inte hur det blir första gången från innerspår. Han möter säkert tuffare hästar den här gången, men han har verkligen varit fin. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
2 Caspian Bro (Jorma Kontio) är en fin häst som är under utveckling och han borde gå framåt för varje lopp. Han var inte som bäst senast och har åtgärdats lite och känns bra nu. Utan att kunna motståndet tycker jag han ska räknas. Det blir inga ändringar, säger
Markus B Svedberg.
3 Langli (Adrian Kolgjini) tappade stilen sista 150 metrarna senast och vi har fräschat upp honom. Det är en väldigt kapabel häst som ska ses med goda möjligheter. Amerikansk vagn och eventuellt rycktussar, båda är för första gången, säger
Dante Kolgjini.
4 Specification (Magnus A Djuse) öppnar bra och borde få ett fint lopp. Plats?
5 No Limit River (Victor Rosleff) har gjort fina lopp på slutet tycker jag och allt ser bra ut efteråt. Jag tycker det här blev ett väldigt bra lopp, men han är själv bra för klassen. Han kan öppna helt okej och jag hoppas han får ett lopp på innerspår. Barfota fram och amerikansk vagn, säger
Christoffer Eriksson.
6 Nevermind River (Christoffer Eriksson) har mognat en hel del under vintern och gjort två bra lopp. Han öppnar bara medel och det kan bli lite trubbel att hitta en bra position. Båda mina är bra för klassen, men det behövs fina lopp i det här sammanhanget för att hävda sig. Det blir barfota bak, säger
Christoffer Eriksson.
7 Listas Champagne (Sophia Olsson Jacobsen) fick gå rejält i spåren senast och var riktigt bra. Hon är pigg och fin efteråt och har tagit loppet väldigt bra. Det blev ett tråkigt utgångsläge, men hon blir bättre hela tiden och jag tror hon kan vara med i den främre träffen om vi får ett bra lopp. Amerikansk vagn, säger
Sophia Olsson Jacobsen.
8 Nagoia (Björn Goop) ska gå barfota för första gången och det tror jag kommer ge bra effekt. Han känns bra i träningen och har visat att han är bra nog för den här klassen, men han har inte riktigt förstått vad det handlar om ännu. Härifrån är det också svårt att vara alltför optimistiskt och en plats är realistiskt, säger
Peter Zadel.
9 My Little Joel (Linda Allercrantz) smyger med och får hoppas på en hygglig slant.
10 Northstream Cash (Simon Mitman) behövde inte ta ut sig i årsdebuten och han har definitivt gått framåt. Han börjar få lite mer snabbhet i benen och är lite kaxigare. När man åker ut med honom har man alltid en bra känsla i kroppen, även om det är tufft från spår 10 på V75 med värsta konkurrenterna från spår 1-3. Det blir rycktussar första gången, säger
Simon Mitman.
11 Deadly Map (Carl Johan Jepson) gjorde ett bra lopp senast och han ska räknas tycker jag. Han går framåt hela tiden och kurvan borde fortsatt vara uppåt. Vi kommer prova ryckhuva i träningen inför det här, säger
Veikko Haapakangas.
12 Engine Master (Julia Smedman) var jättebra senast och hade han fått luckan tidigare hade han vunnit. Han känns fortsatt fin efteråt och vi provar igen, men spåret var inte så kul, säger
Lisa Vaisviliene Glamer.
Rank och V75-procent
RANK ATG
1 Global Futurity 35
2 Caspian Bro 21
3 Langli 12
8 Nagoia 8
5 No Limit River 8
6 Nevermind River 4
4 Specification 4
11 Deadly Map 5
10 Northstream Cash 1
12 Engine Master 1
9 My Little Joel 1
7 Listas Champagne 1
V75-3, Brons/Guld, 2 140 m, volt
1 Come Along (Stefan Landén) gick jobb under onsdagen och är pigg och laddad. Jag tycker han är bäst med ryggar och det finns ju open strech. Det blir barfota runt om, säger
Kim Hagström.
2 Cayucos (Jan Henriksson) håller bra form och det är optimalt nu när vi kan köra barfota runt om. Jag siktar på att komma till innerspåret och så får han gå en trudelutt till slut, säger
Jan Henriksson.
3 Jubii Vang (Christoffer Eriksson) har tränat bra hela tiden, men jag har ingen aning om hur han fungerar i voltstart. Skulle han komma i väg fint så är han bra nog skulle jag tro. Barfota fram och halvstängt huvudlag, säger
Christoffer Eriksson.
4 Dats Tore (Magnus A Djuse) har haft en liten paus, men det tror jag inte ska vara negativt. Han duger bra och vi får se vart han hamnar härifrån. Jag hade såklart gärna sett honom i ledningen eller rygg ledaren och det är möjligt han skulle kunna komma till ledningen i ett andraskede. Beartime såg värst emot, men bakom honom ska han absolut räknas. Barfota bak och en vanlig vagn, säger
Eric Martinsson.
5 Global Delayed (Johan Untersteiner) var positiv senast och kämpade hela vägen hem. Han brukar annars kunna vika sig sista biten, men det gjorde han verkligen inte senast. Han kan ha problem med sin hals och troligen var det den som var helt hundra den dagen. Det är andra förutsättningar nu och vi får smyga med och se hur långt det räcker. Vanlig vagn, säger
Peter Untersteiner.
6 Con Padre (Hanna Lähdekorpi) var positiv senast med första urryckare. Jag hoppas komma till sargen och få en bra placering. Inga ändringar, säger
Hanna Lähdekorpi.
7 Pwojtech Vrijthout (Örjan Kihlström) är väl förberedd. Han har varit inne på Axevalla två gånger och senast gick han 1.14,5/1600 meter med fulla linor. Han är så bra förberedd han kan vara utan att ha ett riktigt lopp i kroppen. Det är klart att det kanske inte är toppform, men det är inte långt ifrån heller. Han har visat att han är snabb från start och prickar han sitter han säkert i ledningen, men det finns ingen anledning att köra som en tok då det finns open stretch också. Örjan får lägga upp det som det känns. Ryckhuva, öppet huvudlag och barfota fram, säger
Angelica Jonsson.
2 160 meter:
8 Diluca Mo (Gustav Johansson) är en fin travare, men han har haft lite problem och det är inte samma häst som när han var i Frankrike och bland annat mötte Jushua Tree. Nu blir det att attackera bakifrån vilket ska passa bättre och förhoppningsvis tar han lite pengar, säger
Jerry Riordan.
9 Dark Roadster (Ida Riesterer) får svårt att runda samtliga. Pengar i första hand.
10 Four Guys Dream (Björn Goop) fick tuff press från början senast och jag var nöjd med honom. Han är pigg efteråt och har han lite flyt kan han vara med långt framme och tjäna fina pengar, säger
Håkan K Persson.
11 Beartime (Carl Johan Jepson) är väldigt vass och kommer vara i striden utan strul.
12 Husse Boko (Håkan B Johansson) fick strykas senast då han hade ett sår, men det har läkt nu och han känns jätteladdad och fin. Jag hoppas han kommer göra ett bra lopp och att inget strular. Vanlig vagn, säger
Catharina Johansson.
Rank och V75-procent
RANK ATG
7 Pwojtech Vrijthout 19
11 Beartime 39
3 Jubii Vang 3
4 Dats Tore 16
10 Four Guys Dream 5
12 Husse Boko 3
5 Global Delayed 4
8 Diluca Mo 4
6 Con Padre 3
1 Come Along 2
9 Dark Roadster 1
2 Cayucos 1
V75-4, Klass I, 2 640 m, auto
1 Mindyourlove W.F. (Thomas Dalborg) känns bra och allt är som det ska i träningen. Hon blev lite generad till galopp senast och är känslig i startögonblicket. Jag har ett par bra hästar bredvid mig nu som är tänkbara ryggar. Det är ändå debut över lång distans och det blev galopp senast. Det blir finntack-vagnen och bakskor, men det är inget jättestort minus, säger
Thomas Dalborg.
2 Global Commission (Jörgen Sjunnesson) gjorde ett mycket bra lopp senast och den gången besegrade han Esteban Bar trots att han gjorde jobbet utvändigt om ledaren. Nu har han inte startat på ett litet tag, men är han redo för en liknande prestation kommer han garanterat vara med i segerstriden.
3 Esteban Bar (Gustav Johansson) försökte öppna lite tuffare senast och banan var inte heller den bästa för honom. Allt verkar i alla fall bra efteråt i träningen och distansen passar honom bra. Han ska kunna öppna tillräckligt från start för att Gustav skulle kunna ta något initiativ om han vill. Jag tycker han har segerchans. Det blir inga ändringar, säger
Jerry Riordan.
4 Nordetia (Hanna Lähdekorpi) har viss kapacitet och kunnande, men han är lite svår och inte helt körbar. Han har inte kunnat öppna något hos oss och det behövs tur. Han går bäst om han slipper gå ute i spåren. Inga ändringar, säger
Hanna Lähdekorpi.
5 Howitends W.F. (Magnus A Djuse) kändes fin senast och Johan satsade därför hårt från start, men det blev för bra efter en liten bit och galopp. Han fungerade annars fint barfota och vi tar ny sats. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
6 I Can Win Gardenia (Björn Goop) fick ett tufft lopp utvändigt om ledaren senast och han höll med tanke på det fullt godkänt. Nu får han Björn Goop i sulkyn vilket är spännande, men läget är klurigt och det är stor risk att det blir ett för tufft lopp igen.
7 De Chambeau (Thomas Uhrberg) har varit lite snorig i veckan och vi kommer kolla upp honom innan så allt är bra. Annars har han varit bra i loppen och senast gick han jättebra trots punktering. Inga ändringar, säger
Thomas Uhrberg.
8 Poker Lane (Victor Rosleff) visade fint kunnande under fjolåret och gör en spännande årsdebut. Från bricka åtta ser det dock tufft ut och den här gången får man nog rikta in sig på ett lopp i kroppen.
9 Vanquish (Carl Johan Jepson) är inte alls någon tokig häst, men det känns ändå lite långsökt att han ska räcka till seger då det är ett tufft motstånd.
10 Patriot Zon (Adrian Kolgjini) var fantastiskt fin senast. Det är andra förutsättningar nu, men han tränar väldigt bra och blir det lite tempo så har han starka sista 600 meter. Inga ändringar, säger
Dante Kolgjini.
11 Jacques Mearas (Andreas Lövdal) vann senast och det var starkt av honom då han inte alls var på topp. Det är en otrolig löpskalle på honom och han har blivit uppfräschad efter senaste loppet. Han känns fin i jobben och distansen är ett plus då han är stark och rejäl. Det blir kul att se honom mot lite tuffare motstånd. Barfota fram första gången, säger
Andreas Lövdal.
12 Village Party (Johan Untersteiner) har gjort sina två bästa lopp i karriären på slutet. Det har verkligen varit två fina insatser, men läget är såklart svårt nu. Vi får göra det bästa av situationen och han kommer verkligen med bra form. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
Rank och V75-procent
RANK ATG
3 Esteban Bar 36
10 Patriot Zon 13
2 Global Commission 16
5 Howitends W.F. 3
12 Village Party 3
11 Jacques Mearas 15
7 De Chambeau 1
4 Nordetia 2
1 Mindyourlove W.F. 4
6 I Can Win Gardenia 2
8 Poker Lane 3
9 Vanquish 2
V75-5, Klass II, 1 640 m, auto
1 Lupin Mearas (Magnus A Djuse) gjorde en stark prestation senast och jag var nöjd med honom. Allt har varit bra efteråt och jag är nöjd med läget då han kommer få ett bra lopp. Man ska ha med sig att han kan vara lite ojämn i prestationerna. Inga ändringar, säger
Markus B Svedberg.
2 Bekir H.T.V. (Ken Ecce) galopperade senast, men han var annars väldigt fin och Ken tyckte vi skulle starta igen. Läget blev också mycket bättre och jag tycker inte vi är slagna på förhand då vi kommer med en bra häst. Ken är en offensiv kusk så jag kan inte föreställa mig annat än att han kommer testa framåt. Jag tror mest på honom av mina två då han är den snabbare från start. Inga ändringar, säger
Hans Henning Kristoffersen.
3 Tjurkhults Diamant (Victor Rosleff) var positiv i Kalmar tycker jag. Det var rätt friskt tempo i ledningen och han kämpade på bra hela vägen hem. Han kommer med fin form. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
4 Get the Picture (Gustav Johansson) var bra senast och han känns fantastisk efteråt i träningen. Han är som en gummiboll och håller toppform, men det blev ett väldigt bra motstånd. Vi kanske stänger in honom lite mer med ett open-eye så att han blir vassare i starten och skulle han komma ner till plankan och få tredje invändigt kan han vara bland de tre, säger
Peter Ekstein.
5 Go Kenneth Go (Johan Untersteiner) har gjort tre fina starter i år och han var extra fin senast när han fick av sig skorna. Han gick mycket friare då och Johan var väldigt nöjd med att det flöt på så bra. Han kommer verkligen med full form och har visat lite mer av våra två i loppet. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
6 Glucose (Jörgen Sjunnesson) var väldigt positiv i senaste starten. Han satt femte invändigt och spurtade mycket bra till slut. Jag tycker han är väldigt fin i träningen efteråt också. Han är inte så snabb från start och det kan bli svårt att komma till, men han är stark till slut. Vi kör barfota runt om och med en amerikansk vagn för första gången, säger
Hans Henning Kristoffersen.
7 Poblano (Dante Kolgjini) var jag väldigt nöjd med i årsdebuten. Han sprang och frihjulade sista 150 metrarna och tog inte i förrän han fick sällskap. Han behövde loppet och kommer vara ännu bättre nu. Vi får hoppas på lite klaff från det här läget. Eventuellt norskt första gången, säger
Dante Kolgjini.
8 Nyatrix (Thomas Dalborg) gör första starten över kort distans. Det är tveksamt om det kommer vara hennes favoritdistans och läget blev också iskallt. Hon borde gått framåt ett snäpp i form och kan säkert plocka lite pengar, men härifrån har jag väl inga större förhoppningar. Aluminiumskor fram i stället för järn, säger kusken
Thomas Dalborg.
9 Global Daretowin (Carl Johan Jepson) gör årsdebut och debut i ny regi. Svårbedömd.
10 My Star is Born (Emilia Leo) höll farten bra i årsdebuten och jag hoppas han har gått framåt lite. Nu är vi utelämnade då det är kort distans och ett bakspår, så det måste klaffa. Med överpace kan han dyka upp där framme, men jag ligger lite lågt gällande segerchansen. Det blir inga ändringar, säger
Emilia Leo.
11 Nash Keeper (Hanna Lähdekorpi) har fått bakspår för tredje gången i rad på V75. Även om jag tror han duger i klassen så tror jag det blir tufft, säger
Hanna Lähdekorpi.
12 Kant’e (Björn Goop) har fin kapacitet, men han känns bortlottad den här gången.
Rank och V75-procent
RANK ATG
2 Bekir H.T.V. 8
1 Lupin Mearas 54
5 Go Kenneth Go 18
11 Nash Keeper 2
7 Poblano 3
3 Tjurkhults Diamant 5
6 Glucose 3
12 Kant’e 4
9 Global Daretowin 1
4 Get the Picture 1
10 My Star is Born 1
8 Nyatrix 1
V75-6, Silver, 1 640 m, auto
1 Call Me Gleipner (Jonas M Oscarsson) har haft en fin vinter och även om han inte är uppskruvad så är han mycket tränad. Vi hoppas på en fin säsong och han visade ifjol att det är en bra häst. Det blev ett bra läge nu och han kan få ett fint lopp. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
2 Winner Brodde (Johan Untersteiner) håller sin fina vinterform och läget blev bra. Han ser bara fin ut i träningen så allt tyder på att han kommer göra ett bra lopp igen. Amerikansk vagn, säger
Peter Untersteiner.
3 Gatling (Björn Goop) är ute över rätt distans och spåret blev bra. Vi testar barfota bak och jag tror det bästa för honom vore att ta ledningen och sedan släppa till någon bra. Då kan han avsluta bra över open stretch, säger
Peter Zadel.
4 Comes with Age (Carl Johan Jepson) har bra kunnande för klassen när han levererar på topp, men han är inte helt att lita på. Från ett fint utgångsläge borde han sitta bra på det och han ska ses med en god platschans. Han är anmäld barfota runt om.
5 S.G.Mistral (Örjan Kihlström) gör jättefina lopp varje gång och han är med där framme och hugger som tvåa-fyra. Han kommer säkert göra ett bra lopp igen och vara bland de tre-fyra främsta. Jag har funderat på att köra honom barfota, men han har dåliga hovar så jag kan inte säga något än hur det blir, säger
Roger Walmann.
6 D.J.Spritz (Gustav Johansson) är en fin häst som alltid gör det bra och senast vann han enkelt. Det är tuffare motstånd nu och han måste sitta med där framme för att kunna vinna, men jag tror inte det är helt omöjligt. Inga ändringar, säger
Jerry Riordan.
7 Mizai (Mats E Djuse) har tränat fint under vintern och vi får börja att starta här. Han har gjort det bra efter vila tidigare och har gått två banjobb, men han tar inte dessa riktigt på allvar. Jag hoppas han gör ett fint lopp och med spår ett till fyra hade jag haft en bra tro på honom, nu blev det ett spår lite långt ut på vingen. Barfota runt om, säger
Jan Ove Olsen.
8 Cubalibre Jet (Wilhelm Paal) satt längst bak i kön senast och gick bra till slut, men det var omöjligt att ta något. Han har luriga förutsättningar på nytt och det behövs tur.
9 Filippa B.J. (Jorma Kontio) fick ett fint lopp senast och hon spurtade till knapp seger. Härifrån kan hon få ett fint lopp på nytt, men det är tuffare motstånd och i första hand tycker jag hon ska ses med platschans.
10 Swish the Cash (Adrian Kolgjini) har varit otroligt bra vid segrarna och kommer med toppform, men jag är lite skeptisk till läget då jag tycker han varit som bäst när han fått löpa på där framme. Det kommer krävas tempo på tillställningen, men han har också styrka och kan göra mycket själv. Barfota runt om, säger
Dante Kolgjini.
11 Kinky Boots (Troels Andersen) kändes fin i senaste starten, men det blev inte det bästa flytet under långsidan och i sista sväng. Det blev ett bakspår nu och det drar ner chanserna kraftigt. Jag har leasat honom och det här blir sista starten för mig, så jag får njuta av sista turen. Det blir inga ändringar, säger
Troels Andersen.
12 Jackson Avery (Erlend Rennesvik) var helt okej senast, men han fick gå lite för tidigt och hade behövt sitta i rygg in mot upploppet. Formen är bra och härifrån får vi vara nöjda om det blir en slant. Inga ändringar, säger
Hilde Mari Stumberg.
Rank och V75-procent
RANK ATG
2 Winner Brodde 42
7 Mizai 6
1 Call Me Gleipner 5
4 Comes with Age 16
11 Kinky Boots 4
3 Gatling 8
9 Filippa B.J. 3
10 Swish the Cash 6
5 S.G.Mistral 5
8 Cubalibre Jet 5
6 D.J.Spritz 2
12 Jackson Avery 0
V75-7, Stolopp, 2 140 m, auto
1 Ziva (Hans Crebas) gör det alltid bra, men hon har endast en seger i karriären. Fick ett bra smygläge nu för att tjäna fina pengar.
2 Kaffeåchampagne (Carl Johan Jepson) har verkligen gjort det bra och garderar man loppet är hon given att ta med på systemet.
3 Ultra Violet (Mats E Djuse) har tränat bra under en längre tid och senast gjorde vi lite förändringar. Hon var klart bättre, men jag tycker hon behöver höja sig ännu mer för att räcka till i den här typen av lopp. Jag hoppas hon kommer vara bättre och då ska hon kunna ta bra pengar i alla fall, men känslan är väl inte att hon kommer räcka till seger. Vi kör med ett halvstängt norskt huvudlag nu och så får vi se om det motiverar henne lite mer, säger
David Persson.
4 Darlington Fame (André Eklundh) var jättebra senast och hon mötte övermakten i Felicia Zet som är ett av Sveriges bästa ston. Hon gjorde det fantastiskt bra och det var ett bra kvitto. Allt verkar bra efteråt i träningen och det här ser verkligen bra ut på förhand tycker jag. Det är väl inga riktiga konkurrenter om ledningen heller som jag ser det och kommer vi dit kör vi väl där. Inga ändringar, säger
Per-Emil Henriksson.
5 Toscana Southwind (Björn Goop) gör debut i ny regi. Fart finns för att ta en plats.
6 Hearts (Per Oleg Midtfjeld) var bra på Åby och gick ett okej lopp senast även om hon förlorade från ledningen. Hon var inte helt på topp, men inte dålig. Hon gick ett jobb i tisdags och allt verkade bra där. Hon möter lite bättre hästar nu än vad det var på Åby och spåret blev lite långt ut också. Jag blir lite överraskad om hon vinner. Helstängt huvudlag, säger
Frode Hamre.
7 Chanel Trio (Örjan Kihlström) var fin senast på Axevella där hon vann på ett bra sätt. Hon gör alltid bra lopp och får hon sin resa är hon en av dem som räknas. Det blir ett halvstängt huvudlag i stället för blinkers, säger
Veikko Haapakangas.
8 Marabou Brodda (Thomas Uhrberg) har gått bra varje gång och allt verkar fortsatt helt okej i jobben. Senast satt hon sist i kön och gick jättebra, men det blir ju tufft. Jag får prova lite från start nu och så får vi se. Inga ändringar, säger
Thomas Uhrberg.
9 Nikki Lane (Victor Rosleff) gick mycket bra senast och ska absolut med vid gardering.
10 Lake’s Diana (Mika Forss) var bättre senast i Bollnäs än på Solvalla. Hon är i bättre form nu, men loppet på lördag såg inte så enkelt ut och det blev även ett svårt spår. Inga ändringar, säger
Tuomas Pakkanen.
11 LaFerrari Dimanche (Ole Johan Östre) tog jag av käken på i senaste loppet och hon blev lite för laddad. Hon känns fortsatt bra efteråt i träningen och vi hoppas på en bra prestation den här gången. Jag tycker det ska bli kul att se henne bakifrån då jag tror hon kommer ha en bra spurt till slut, speciellt när hon inte behöver lägga något från start. Med lite flyt kan hon stå sig bra. Jag sätter på käken igen och så fortsätter vi med halvstängt huvudlag som var första gången i min regi senast, säger
Viktoria Berntsson.
12 Dilva Jet (Magnus A Djuse) mattades lite till slut senast, men fick samtidigt en tuff resa. Gången innan vann hon väldigt enkelt. Även om hon fungerar med skor på hovarna så är det positivt att hon kan tävla barfota nu. Det är en spårtrappa och vi visste att det kunde bli ett dåligt startspår, men på pappret ser jag henne som bästa hästen i fältet. Utöver balansen har jag inte planerat ändra något, säger
Alessandro Gocciadoro.
Rank och V75-procent
RANK ATG
4 Darlington Fame 26
9 Nikki Lane 10
12 Dilva Jet 17
2 Kaffeåchampagne 26
8 Marabou Brodda 3
3 Ultra Violet 3
5 Toscana Southwind 5
7 Chanel Trio 3
6 Hearts 3