Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Solvalla 29 mars
V75-1, Klass III, 2 140 m, auto
1 Illusion of Joy (Marcus Lilius) var det inte något riktigt tryck i senast, men han borde gått framåt. Vi får sikta på bra pengar och eventuellt blir det ett helstängt huvudlag, säger
Marcus Lilius.
2 Ciao Brodde (Jörgen Sjunnesson) är ute i ett tufft lopp och jag hoppas på ett fint lopp och pengar med hem. Jag tror mest på honom av mina, säger
Johanna Johansson.
3 Lifelong Journey (Björn Goop) borde tidigt kunna vara med i matchen och skulle han komma till ledningen är han svårslagen, men han är inte slagen annars heller, säger
Victor S Sundgren.
4 Great Ruler (Pasi Aikio) var vi inte nöjda med senast och han fick inte travet att flyta. Han känns fräsch och fin efteråt så det är bara påt igen, men med tanke på senast ligger jag lågt. Vi kommer göra en del ändringar nu och han kommer tävla med skor bak och så tar vi av bootsen fram. Det blir eventuellt även jänkarvagn för första gången vilket kan hjälpa till att han går lite mer fri, säger
Pasi Aikio.
5 Laprisamata (Linda Sedström) kommer gå rappare intervaller under torsdagen så han blir lite mer på tårna. Han kan öppna och det vore bra om vi kom ner till plankan. Grundkapaciteten är nog inte sämre än hos övriga, men det behöver givetvis klaffa och jag hoppas det blir lite körning i loppet. Eventuellt finntack-vagn, säger
Björn Norén.
6 Great Game (Conrad Lugauer) var riktigt bra senast med tanke på den tryckare hon fick 300 meter efter start. Hon tränar fint och och är verkligen snabb ut om Conni väljer att ladda. Känslan är att hon kan räcka en bra bit, säger
Massimo Vassallo.
7 Whatabill (Örjan Kihlström) gick intervaller under onsdagen och allt verkade bra. Inga ändringar, säger
Johanna Johansson.
8 Fly Express (Alessandro Gocciadoro) är väldigt, väldigt stark och senaste insatsen sade väl allt med tanke på den tuffa resan han fick. Att han inte travade i värmningen senast var mitt fel. Jag åkte ut med öppet huvudlag och det här är som ett barn som har svårt att koncentrera sig på rätt saker. Hästen behöver mer rutin, det får man genom att starta och jag tror han kommer vara ännu bättre den här gången. Jag planerar att balansera och utrusta honom som senast, säger
Alessandro Gocciadoro.
9 Too Cool Toulouse (Victor Rosleff) har ett fint smygläge och är anmäld barfota runt om och med amerikansk vagn.
10 Fawaz Mil (Carl Johan Jepson) svarade för en mycket fin avslutning vid segerloppet. Det var lite tur med i bilden då luckan kom invändigt, men han sköt till vasst och avgjorde säkert på en riktigt bra tid. Efteråt har han varit fin i träningen, det finns absolut inget att klaga på. Nu är det final och såklart tufft motstånd, men jag vet att vi har en häst som är kapabel nog att blanda sig i striden om det klaffar, säger
Maria Törnqvist.
11 Stamsite (Markus Waldmüller) fick tyvärr spår elva och jag hoppas det blir lite tempo och en bra rygg. Han känns bra i träningen och kommer lättas lite i balansen. Eventuellt blir det också bara bomull i stället för en fast huva, säger
Markus Waldmüller.
12 Deadly Map (Magnus A Djuse) är den bästa hästen i fältet, men så klart måste det ändå klaffa lite för att räcka från spår tolv. Jag tar bort tussarna under ryckhuvan, säger
Veikko Haapakangas.
V75-2, 4-åringar, 2 140 m, auto
1 Lando Mearas (Daniel Wäjersten) hade ett fint fjolår där han stångandes mot kulltopparna mest hela tiden. Det har verkat bra under vinterträningen och han har gått 1.18 som snabbast inne på Bergsåker inför det här, säger
Olle Wäjersten.
2 August Zonett (Mats E Djuse) gjorde det bra under fjolåret där han var ute i tuffa årgångslopp. Han har gått 1.18 som snabbast inne på Bergsåker och känslan är att han ska vara hyfsat i ordning. Det blir inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
3 Slivovitz Lover (Örjan Kihlström) gör jättefina lopp varje gång. Han möter hårdare hästar nu, men han ska nog vara långt framme med ett vettigt lopp vilket han borde få härifrån. Bland de tre-fyra främsta kan han vara. Inga ändringar, säger
Roger Walmann.
4 Walmann (Claes Sjöström) har tränat bra i vinter och är väl förberedd, men det är inte så att han är spetsad för att vinna just det här loppet. Han är däremot väldigt bra genomtränad och jag förväntar mig ett fint lopp. Mycket hänger på vad som händer den första biten i loppet. Han går med skor runt om, säger
Roger Walmann.
5 Conrads Stefan (Jörgen Westholm) har inte startat på länge. Han har inte gått något vassare banjobb, men han har tränat hemma på rundbanan och ser fin ut. Han är stark och rejäl och vi får se hur långt det räcker. Jag tror absolut att han kan dyka upp bland de tre och vi kör med en amerikansk vagn, säger
Victor S Sundgren.
6 Omari Boko (Kevin Oscarsson) har trimmat på fint under vintern, men det tog lite längre tid än planerat att komma i gång med vinterträningen då vi hade problem med vädret i januari. Vi ligger väl kanske 14 dagar back, men han har gått två banjobb med 1.18 full väg som snabbast på ett bra vis. Det krävs ändå några lopp innan han är riktigt i ordning. Amerikansk vagn första gången, säger
Kevin Oscarsson.
7 Great Dry Wind (Zeb Jonasson) satt fast med alla krafter kvar senast och vi var väldigt nöjda med årsdebuten. Nu fick vi ett dåligt spår igen och får hoppas det löser sig så han kan spurta lite till slut. Inga ändringar, säger
Sara Norrström.
8 Golden Sunrise (Magnus A Djuse) gör en spännande debut för Mattias Djuse och det finns bra kapacitet. Är inte helt borta.
9 Currency Artist (Ulf Ohlsson) har ett lopp i kroppen och borde fälla en del till slut.
10 Fahrenheit (Rikard N Skoglund) gör det helt okej och han kan tjäna fina pengar igen, men det borde bli svårt att vinna loppet.
11 Preacherman (Markus B Svedberg) är jag jättenöjd med inför årsdebuten på lördag och han har jobbat jättefint. Jobbigt läge mot tufft motstånd, men samtidigt kan det bli tempo och får han fina ryggar kan han avsluta snabbt. Jag är positiv till lördagens start. Jag var inne på att plocka av skorna, men det gör vi inte från det här läget, säger
Markus B Svedberg.
12 Big Ben Pellini (Carl Johan Jepson) kommer vara en bra häst för framtiden, men jag ligger lite lågt och det hade varit taskigt säga att han ska vinna från spår tolv mot det här sällskapet i första starten i Sverige. Det finns också risk att han behöver lopp även om jag har försökt förbereda honom. Ryckhuva, halvstängt, barfota fram och amerikansk vagn, säger
Veikko Haapakangas.
V75-3, Klass I, 2 140 m, auto
1 S.G.Edison (Mika Forss) gick intervaller under tisdagen där allt verkade tipptopp. Han öppnar bättre än folk tror, men det lutar väl åt tredje invändigt och det vore jag nöjd med. Jag är nöjd om han är fyra-femma, men samtidigt ska man inte räkna bort honom helt, säger
Nicklas Pettersson.
2 Humble and Kind (Erlend Rennesvik) var bra senast och han svarade ärligt hela vägen. Det är tuffare emot nu, men samtidigt har han ett bra spår igen och oavsett vad jag väljer för taktik blir det i alla fall en bra resa i främre träffen, säger
Erlend Rennesvik.
3 Savastano (Adrian Kolgjini) var toppfin senast och allt verkar bra i jobben. Han har siktats hit och med ett perfekt utgångsläge måste jag tro på en toppchans. Inga ändringar, säger
Dante Kolgjini.
4 Opening Night (Gustav Johansson) är en spännande fyraåring som räcker långt.
5 First to Fight (Alessandro Gocciadoro) får sikta på en hygglig slant i första hand.
6 Jackpot Mearas (Carl Johan Jepson) fick ge sig som storfavorit i ett ”vanligt” lopp hemma på Åby senast, men det var en riktigt bra motståndare i form av Kaiser Mearas som tog sig förbi i sista steget och vann på målfoto. Vår häst var inte alls dålig. Vi har inte haft något att klaga på efteråt och matchningen har sedan Åbystarten varit inställd på det här loppet. Allt ser bra ut, det enda lilla negativa är väl att vi har fått ett spår lite väl långt ut på vingen, men å andra sidan kan Jackpot Mearas verkligen lägga iväg den första biten, så jag hoppas att han hittar en fin position. Motstånd saknas inte, men vår häst är riktigt bra för klassen och ska ses med chans på nytt. Det kan bli några ändringar, jag får klura lite på det. Det är i så fall eventuellt bike och eventuellt urryckare, säger
Maria Törnqvist.
7 Belgique (Björn Goop) var bra senast och bättre än vad vi trodde. Jag tycker fortfarande att det bästa för honom är att spara speeden, men han kan absolut gå längre än bara sista 300 vilket jag tyckt tidigare. Spåret blev dåligt och det behövs lite tur för att få rätt resa. Barfota bak, säger
Peter Zadel.
8 Vixi Garbo (Mats E Djuse) går alltid bra till slut och skulle han inte tappa så mycket från start så kan han plocka en fin slant. Är han fyra-femma vore vi jättenöjda. Det blir barfota runt om, amerikansk vagn och helstängt huvudlag, säger
Hans Svedin.
9 Neymar Boko (Kevin Svedlund) blev åtgärdad efter starten på Bergsåker och han hade stått över lite jobb inför senast. Jag tror han har gått framåt rejält och med rätt löpningsförlopp borde han ha en hyfsad chans. Jag plockar bort huvan och kör bara med bomull nu och så blir det sommarskor. I värmningen kommer jag testar en svensk custom-jänkarvagn, säger
Kevin Svedlund.
10 Super Frasse (Kevin Oscarsson) tror jag kommer göra en bra insats. Det känns optimalt att han startade vecka-vecka och att det nu gått tre veckor till denna start. Han möter några väldigt bra och skulle han vara trea-fyra har han nog gjort det bra. Vi provar barfota runt om, säger
Kevin Oscarsson.
11 Qillerbee (Joakim Lövgren) fick tyvärr ett bakspår. Vi får testa, men det är tufft tro på seger när jag vet att han inte är lika bra i ryggar. Amerikansk vagn, säger
Tyler Mifsud.
12 Mr Shyguy (André Eklundh)
STARTAR EJ
V75-4, Klass II, 2 140 m, auto
1 Keep Rolling F. (Olle Alsén) var så bra som jag hade hoppats på senast. Det var en lång resa dit och vi har bara tränat lugnt efteråt, men formen borde vara ytterligare lite bättre nu när vi lättat på träningen. Läget blev bra och han visade senast att han kan öppna, så plan a är att försöka hålla upp ledningen. Inga ändringar, säger
Olle Alsén.
2 Ninepoints King (Magnus A Djuse) kommer från en jättefin seger på Axevalla. Det blev ett bra utgångsläge och med Magnus upp i sulkyn ska det vara en toppchans tycker jag. Han står sig väldigt bra i klassen. Planen är barfota runt om och det lyfter nog honom ytterligare, säger
Victor S Sundgren.
3 Kent’s Marre (Andreas Lövdal) gör fina lopp hela tiden och härifrån borde han få ett bra lopp. Han borde vara med och hugga en bit fram och är en tänkbar skräll.
4 Zuccezz Zack (Björn Goop) gjorde det bra senast från ett omöjligt läge. Han känns ruggigt fin efteråt och jag provade barfota runt om under onsdagen vilket var positivt. Vi kör så nu och det känns som han är bättre än någonsin. Jag tycker det är ett jämnt fält och har inte gett upp helt. Eventuellt helstängt huvudlag, men jag tror vi fortsätter som tidigare, säger
Anders Zackrisson.
5 Tornado O.C. (Gustav Johansson) är det bra med och jag är nöjd med spåret. Det är svårt i en V75-final då de flesta kommer från en bra prestation, men det blir kul att se hur långt han räcker och jag hoppas han kommer göra ett bra lopp igen. Inga ändringar, säger
Ida Lindberg.
6 L’Amiral Propul (Joakim Lövgren) duger fint i klassen och kommer han i ett vettigt slagläge fäller han många under slutvarvet.
7 Point Blank (Anders Svanstedt) satt fast med vinstkrafter senast och såg fin ut. Han är inte alls tokig och skulle det klaffa optimalt är han bra nog för att skrälla till här. Han får inte glömmas bort på kupongen.
8 Resilient Redding. (Örjan Kihlström) gjorde det bra senast, men han har ett jobbigt utgångsläge och det vore en överraskning om han räcker till seger härifrån.
9 Lejonkungen (Kevin Oscarsson) hade en sämre dag senast. Jepsen var nöjd med hur han kändes, men han var lite off. Han fick ta det lite lugnt efteråt och i måndags fick han ett tuffare banjobb där han kändes jättefin. Jag tror man kan bortse från den förra insatsen och tror han kommer göra ett bra lopp. Han kom in i finalen på ett bananskal och vi kör för en peng i första hand. Det blir en amerikansk vagn första gången och open-eye, säger
Kevin Oscarsson.
10 Man After Midnight (Jörgen Sjunnesson) har det varit bra med efter senaste loppet. Spåret tycker jag blev bra då det går snabbt i dessa lopp och det kan vara bra att inte vara med i någon körning. Får han ett bra lopp så går han alltid väldigt fort till slut. Inga ändringar, säger
Johanna Johansson.
11 Lövdala Kenji (Victor Rosleff) tyckte Victor kändes väldigt bra senast. Det var tråkigt med ett dåligt spår, men samtidigt ska alla lopp köras och vi kommer med en häst i bra form och får hoppas på det bästa. Amerikansk vagn, säger
Jessica Simpson.
12 Ebba Kuce (Stefan Persson) blev det fel för senast och hon satt där hon satt. Tanken är att hon ska ha toppform tills på lördag och jag hade en jättebra känsla tills jag såg lottningen, men det krävs ju en del härifrån. Barfota runt om och eventuellt halvstängt eller can’t see back, säger
Thomas Madsen.
V75-5, Brons, 2 140 m, auto
1 Deal Done Zet (Magnus A Djuse) kom till oss i början av månaden från Ken Ecce i ett väldigt fint skick. Han har gått ett banjobb där han avslutade 1.11 sista 500 metrarna och vi hade inte tagit ut honom här om vi inte känt att formen sitter. Vi tror han ska göra sig gällande och är nöjda med läget då han är snabb ut. Amerikansk vagn, barfota runt om och norskt, säger
Lowe Reldén.
2 Kendall Jackson (Stefan Persson) var väldigt positiv senast. Han gav ett bra besked och allt verkar bra efteråt i träningen. Han möter bra hästar, men läget blev bra och han kanske har gått framåt lite. Inga ändringar, säger
Håkan K Persson.
3 King Okay (Erlend Rennesvik) är under väldigt fin utveckling som det känns och han har gjort det bra mot tuffa konkurrenter på slutet. Han är inte den snabbaste från start, men han börjar utveckla det också. Det är min bästa segerchans för dagen och jag har en bra feeling. Amerikansk vagn och ryckhuva, säger
Erlend Rennesvik.
4 Kyrie Eleison (Victor Rosleff) känns bättre och bättre hela tiden. Spåret blev bra och han kan öppna om man väljer det upplägget, men han går bra bakifrån också och kan även gå utvändigt om ledaren. Jag tror inte det spelar så stor roll om jag ska vara ärlig. Inga ändringar, säger
Christoffer Eriksson.
5 Solöns Skrammel (Daniel Wäjersten) var inte så bra till slut senast tycker jag. Hon känns ungefär lika i träningen, men vi har ett bättre läge nu. Det blir skor bak och så får vi se om Daniel vill ändra något annat, säger
Henning Rustad.
6 Himalaya Sisu (Peter Untersteiner) tappade travet lite i sista sväng senast och jag vet inte om hon blev lite ömfotad. Nu har hovarna vuxit till sig tre veckor till och jag tror det ska gå bra. Hon hamnade några hack för långt ut på vingen nu för att det skulle vara riktigt bra och hon löper som bäst då hon får springa med på innerspår. Inga ändringar, säger
Kristian Lindberg.
7 Steady Victory (Gustav Johansson) kommer med bra form, men utgångsläget gör att jag ligger lågt och han får sikta på pengar i första hand. Det blir barfota runt om, säger
Hanna Lähdekorpi.
8 Zätamustangen (Mats E Djuse) har gjort det bra i årets två starter med skor. Han kommer vara i ännu bättre form den här gången och nu blir det barfota runt om första gången. Det är ändå svårt från det här utgångsläget och han är lite utelämnad, men jag tror han kommer göra ett bra lopp, säger
Marcus Lilius.
9 Let Me In (Carl Johan Jepson) visar en klart bra form och skulle det klaffa fint från bakspåret kan han mycket väl vara med och göra upp om en plats.
10 Västerbo Ajax (Henrik Svensson) var bra senast och det är han oftast. Det har inte funnits något lämpligt lopp att starta i här mellan så vi har trimmat på här hemma. Läget är hyggligt, men det krävs att det blir lite tryck på loppet. Det blir barfota bak nu vilket är det optimala, säger
Lars Wikström.
11 Mysterious Lucifer (Robert Bergh) har verkligen blivit förbättrad för varje start i år och han fick en fin seger senast. Det blir barfota runt om, ett mindre helstängt huvudlag och amerikansk vagn, säger
Robert Bergh.
12 Dareios di Poggio (Hanna Lähdekorpi) är i bra form, men läget gör att jag ligger lågt. Vi får sikta in oss på pengar i första hand. Barfota fram, säger
Hanna Lähdekorpi.
V75-6, Guld, 2 140 m, auto
1 Mellby Jinx (Daniel Wäjersten) var bra senast på Axevalla och det var en mersmakande årsdebut. Det går inte kräva att han gått framåt så mycket, men han ska inte vara sämre i alla fall. Han har ett bra läge och med hjälp av solfjädern kanske han kan hålla ut. Det borde i alla fall bli ett lämpligt löpningsförlopp härifrån. Det blir inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
2 Chapuy (Åke Lindblom) håller fin form och spåret blev bra. Jag tror på en liknande prestation som senast och mycket hänger på vad man får för slags lopp. Han ska kunna hänga med till en plats. Barfota runt om, säger
Åke Lindblom.
3 Unico Broline (Carl Johan Jepson) har gjort det bra i senaste två loppen även om han skulle varit trea senast för att jag skulle varit helt nöjd. Han har fått ett bra spår, men det var synd med startsnabba hästar invändigt. Drömscenariot hade varit rygg ledaren eller tredje invändigt och vi får se vart han hamnar. Han känns i alla fall på gång och gör han ett bra lopp finns det fina lopp framöver i Frankrike. Det blir inga ändringar, säger
Sofia Aronsson Hofstedt.
4 Natorp Bo (Joakim Lövgren) var bra senast och vi har en bra känsla på honom. Jag tycker Stens Rubin är bättre än dessa, men han var tvåa bakom honom på Jägersro i januari och får en an bra resa så kan han var bland de tre. Inga ändringar, säger
Tyler Mifsud.
5 Dolce Viky (Alessandro Gocciadoro) vann väldigt enkelt på Bjerke, men jag kan uppriktigt säga att han ändå inte var i någon speciell form. Han var lite rund om magen, lite latare än tidigare och jag tror han kommer vara mycket bättre den här gången. Planen har hela tiden varit att försöka kvala in till den här finalen och det ska bli väldigt spännande att tävla med honom på lördag. Det blir barfota på nytt och jag planerar inga ändringar i övrigt, säger
Alessandro Gocciadoro.
6 Stens Rubin (Johan Untersteiner) var vi nöjda med senast och allt är bara frid och fröjd i träningen. Det finns inget som tyder på att det någon vikande form. Vi får se vad som händer från start, men han lär i alla fall inte bromsas ner i kön. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
7 Emoji (Per Lennartsson) vann enkelt senast, men han möter mycket tuffare motstånd den här gången och får svårt.
8 High on Pepper (Jorma Kontio) känns fin hemma i träningen. Han fick dock ett svårt läge och loppet håller fin klass. Barfota runt om och inga andra ändringar är aktuella, säger
Katja Melkko.
9 Sweetman (Stefan Persson) gjorde ett riktigt bra lopp senast då han normalt inte trivs i ryggar. Vi hoppas att formen ska vara god och drömmen hade varit att hålla tätt bakom Mellby Jinx. Det vore chansen att få med så mycket pengar som möjligt med oss hem. Inga ändringar, säger
Ida Lindberg.
10 Jerka Sting (Claes Sjöström) avslutade strålande senast och med fina ryggar under slutrundan kan han vara starkast till slut.
11 Husse Boko (Gustav Johansson) gick fullt godkänt i skymundan senast och kan tjäna fina pengar om det löser sig bra.
12 S.G.Dracarys (Örjan Kihlström) kämpar på bra i guld. Nu är det en final mot väldigt bra hästar och dessutom fick han spår tolv. Det är helt omöjligt även om alla lopp ska köras, men jag tror det skulle vara en av de mest överraskande segrarna för mig om han skulle vinna. Det blir inga ändringar, säger
Roger Walmann.
V75-7, Stolopp, 2 140 m, auto
1 Kalithea (Ulf Ohlsson) gjorde det jättebra senast och det verkar fortsatt bra efteråt. Hon har inte gjort så många starter för oss och vi vet inte så mycket om startsnabbheten. Jag hoppas hon ska vara med och köra om fina pengar i alla fall. Planen är amerikansk vagn, säger
Ida Lindberg.
2 Gudrid Face (Adrian Kolgjini) var jättefin i årsdebuten. Det var ett billigt lopp, men nyttigt att studsa tillbaka och hon kommer vara ännu bättre nu då hon är stor och tung. Eventuellt provar vi finntack-vagnen, säger
Dante Kolgjini.
3 Rupie (Per Linderoth) har varit duktig. Tuffare nu och får nog sikta på lite pengar.
4 La Crosta (Jorma Kontio) var bra på Halmstad och senast var hon lite seg på en tung bana. Det blir goggles nu för första gången och hon tjänar nog fina pengar. Barfota runt om, säger
Hans Crebas.
5 Luckpenny Wine (Rikard N Skoglund) var fin senast i Boden och hon känns bra hemma i träningen. Spåret blev bra och nu kommer hon tävla barfota runt om vilket jag tror kommer göra henne bättre. Jag tycker man ska ta med henne på kupongen, men det är ju en final och man behöver lite tur, säger
Jonna Irri.
6 Easter Princess (Victor Rosleff) blev förkyld då hon skulle starta senast. I fredags gjorde hon ett bra jobb och då bestämde jag mig för att anmäla, men jag är lite osäker på formen. Hon är snabb ut och det är fina pengar att köra om. Det blir barfota runt om, säger
Fredrik Persson.
7 Take Me Sober (Björn Goop) är en av flera som kan göra upp om en plats.
8 Annabelle (Erlend Rennesvik) är i väldigt fin form, men hon har ett dåligt spår och vi behöver tur härifrån. Amerikansk vagn, säger
Erlend Rennesvik.
9 Noa Transs R. (Hans Crebas) gjorde ett bra lopp på Bjerke. Spåret passar bra då hon inte är så snabb från start och hon är beroende av ett hårt tempo. Då brukar hon alltid hålla farten och hon kanske är den något hetare chansen än La Crosta. Amerikansk vagn, säger
Hans Crebas.
10 Nice Steel (Johan Untersteiner) slog ihop senast i Norge och det loppet är bara att glömma. Hon känns bara fin i träningen. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
11 True Blue (Hanna Lähdekorpi) håller bra form, men med tanke på läget ligger jag lågt och vi får sikta på pengar. Det blir barfota fram, säger
Hanna Lähdekorpi.
12 Global Eyecatcher (Carl Johan Jepson) är tuff och rejäl. Ses med bra platschans.
13 Global Deadline (Mika Forss) får smyga med och kan ta fina pengar.
14 Dancing Days (Ken Ecce) var sjuk i 14 dagar efter senast och hon åt inte som hon skulle och hade dåliga blodvärden. Hon fick verkligen vila upp sig och nu har hon varit riktigt bra i ett banjobb, så då anmälde vi till finalen. Hon möter bra hästar, men jag hoppas hon ska vara bland de fyra. Barfota fram, säger
Stephanie J Werder.
15 Maharasha (Mats E Djuse) hade sett väldigt bra ut i träningen inför senast så vi hade förhoppningar. Det känns bra även efteråt och hon kommer göra ett jättebra lopp, men det kan bli tufft härifrån då det är 500 meter kortare distans än senast. Inga ändringar, säger
Thor Borg.