ränarintervjuer och kommentarer till V75 Åby 3 maj
V75-1, Drottning Silvias, 2 140 m, auto
1 Scarfo Pellini (Björn Goop) blev halsoperad under vintern och blir bättre och bättre. Nu i finalen är det mycket tuffare såklart, men hon kommer få ett bra lopp härifrån och då är hon en platskandidat. Vi kör utan plast på hovarna som hon hade i uttagningsloppet, säger
Peter Zadel.
2 Vivillion (Daniel Wäjersten) var jättefin senast och den insatsen man bara vara nöjd med. Hon såg bra ut även gången innan på Eskilstuna. Spåret kan vi inte klaga på heller och hon är säkert med och hugger om det. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
3 S.G.Empress (Örjan Kihlström) var bra senast och allt är bra med henne efteråt. Hon fick spår utvändigt om Wäjerstens häst och det är klart att den blir svårt att slå den om vi får gå på utsidan. Jag räknar i alla fall med att hon är en av två-tre som ska räknas. Jag tror hon har en ganska maxad form och normalt ska det vara toppform. Det finns en chans till att det blir barfota runt om. Vi provade det i Oaks och Örjan menade då på att galoppen inte hade något med barfotabalansen att göra, säger
Roger Walmann.
4 Matchmadeinheaven (Carl Johan Jepson) gick bra senast med tanke på att förberedelserna inte hade varit perfekta. Hon kunde inte öppna något heller, men nu känns hon mycket finare och då kommer hon öppna som hon ska. Jag tycker jag har en häst i full form och tror hon är bra för det här. Det ska bli spännande. Barfota runt om första gången, säger
Fredrik Wallin.
5 Mellby Maleficent (Rikard N Skoglund) var riktigt bra senast, det var riktigt nära att hon vann, hon var ju förbi alldeles efter mål. Hon är på den utvecklingskurvan som jag har hoppats och alltid trott. Nu möter hon hårt motstånd men det är bra för hennes rutin och så hon får skaffa sig hårdhet för jag har alltid hävdat att det hon kan hävda sig i de här sammanhangen. Hon kommer gå med Finntack och det gjorde hon senast också, det blev fel då så det blir inga ändringar, säger
Daniel Redén.
6 Kinky Rain (Johan Untersteiner) har gjort två bra lopp i år och är i fin författning, men nu får hon bekänna färg såklart. Norskt huvudlag, säger
Peter Untersteiner.
7 Pretty be Linda (Per Lennartsson) var bra senast och hon känns som vanligt efteråt i träningen. Det är ett svårt läge, men jag vill att hon sitter med där framme om det går och så får vi se om hon är bra nog. Eventuellt ryckhuva och att vi tar bort bomullen, säger
Ola Åsebö.
8 Panthere d’Inverne (André Eklundh) är i bra slag, men behöver mycket tur härifrån.
9 J.H.Ellen (Stefan Persson) har gjort flera bra lopp och vi hoppas hon kommer få ett fint lopp härifrån. Kan hon spara lite på sin speed ska hon kunna avsluta bra. Inga ändringar, säger
Peter Zadel.
10 O’Hara Boko (Robin Bakker) var bra i uttagningsloppet. Det kanske blev lite för dåligt tempo för att passa henne och vi får hoppas det blir bättre nu. Med lite tur kan hon vara bland de tre-fyra främsta. Eventuellt blir det ett norskt huvudlag och rycktussar, säger
Paul J P Hagoort.
11 Elegance Silvio (Peter Untersteiner) är också i fin författning och hon har gjort fina lopp i år. Att plocka en slant är en realistisk målsättning, säger
Peter Untersteiner.
12 Arctic Angel (Magnus Teien Gundersen) har en tuff uppgift och får jaga pengar.
V75-2, Stolopp, 2 640 m, volt
1 Lainy K.W. (André Eklundh) har riktigt spännande förutsättningar. Rolig chansspik!
2 Global Empress (Johan Untersteiner) var blek senast, men vi hittar inget fel. Vi provar igen och får smyga med. Hon känns bara fin i träningen, säger
Peter Untersteiner.
3 Donna Inez (Svend Dyhrberg) har löpt på stabilt och det är inget som tyder på att formen ska vara sviktande. Spår, distans och voltstart är till hennes fördel och troligen kommer hon sitta med i främre träffen vilket gynnar henne. Med en fin resa blir det spännande om hon får chansen. Vi kör med skor bak nu då hon inte fungerade fullt ut barfota senast, säger
Magnus Fagerberg.
4 Estery (Åke Lindblom) får sikta på pengar.
5 Merlene Boko (Jonas M Oscarsson) känns fin i träningen och hon utvecklas. Det var inte optimalt med spåret, men distansen tror jag fungerar bra och så rycker vi skorna, säger
Axel Gustavsson.
6 Beauty Evo (Andreas Lövdal) blev behandlad dubbelt efter förra starten och så har hon inte kommit med i några lopp när jag anmält. Vi har sedan väntat på det här loppet och hon känns jättefin. Normalt kan det bli tufft att vinna, men med ett fint lopp kan det bli en bra placering. Känslan är att hon är vassast med ett rygglopp. Barfota runt om, säger
Andreas Lövdal.
2 660 meter:
7 Victoria L.L. (Victor Rosleff) gör det bra hela tiden och nu möter hon bara ston. Hon är bäst med en ryggresa och tar många till slut, säger kusken
Victor Rosleff.
8 Yantra Slave Cal (Christian Fiore) var okej senast, men hon går bättre bakifrån när det inte är sprint. Hon känns bra i träningen och spåret passar. Eventuellt helstängt huvudlag och barfota bak, säger
Christian Fiore.
9 Ebba Kuce (Stefan Persson) har allt varit bra med efter senast och planen var ju att hon skulle vara som bäst nu på lördag. Nu var det ju inte tanken att det skulle bli det här loppet, men jag har en känsla att hon kommer vara bra på lördag i alla fall. Distansen gillar jag och läget är jag nöjd med. Vanlig vagn, säger
Thomas Madsen.
10 Nunja (Carl Johan Jepson) travade inte riktigt bra senast. Hon är behandlad i en bakkota och har gått ett jobb på 1.15/1600 meter inne på Axevalla på ett bra sätt. Troligen blir det barfota runt om vilket kan vara en fördel och sen får vi se om det blir finntack-vagnen från det här spåret. Vi har inga segerförhoppningar på förhand utan är nöjda om hon är bland de fem-sex främsta, samtidigt kan det ju skrälla i stoloppen, säger
Lars Järpedal.
11 Maharina Sun (Magnus Teien Gundersen) är riktigt bra och kommer runda många.
12 Annabelle (Erlend Rennesvik) kan tjäna fina pengar, men får normalt svårt att vinna.
13 M.T.Tomorrows Hope (Anders Svanstedt)
STARTAR EJ
14 Noa Transs R. (Hans Crebas) kommer göra ett bra lopp igen. Hon gillar hårt tempo och hur långt det räcker får vi se. Norskt huvudlag, säger
Hans Crebas.
15 Pearl Kayz (Björn Goop) känns fin i träningen, men härifrån är det svårt att vara alltför optimistisk. Det blir barfota runt om, säger
Peter Zadel.
V75-3, Klass I, 2 140 m, auto
1 Ivan Mauger (Victor Rosleff) har vunnit med en del krafter i behåll på slutet. Dt är fina förutsättningar nu och han håller toppform. Han är bäst med rygglopp så planen är rygg ledaren på en bra häst. Inga ändringar, säger
Victor Rosleff.
2 Big Ben Pellini (Carl Johan Jepson) visade senast att han hänger med mot dem bättre i kullen. Han tar loppen på rätt sätt och blir mjukare och smidigare, så han är uppåt i form. Det ser väldigt bra ut och tanken är barfota runt om ifall inte banan blir dålig. Eventuellt blir det en lite bredare jänkarvagn eller finntack, säger
Veikko Haapakangas.
3 Max Orlando N.O. (Eirik Höitomt) håller fin form och han gick bra senast på Klosterskogen, men banan passade inte honom speciellt bra. Han tränar fint efteråt och kommer väl förberedd. Spåret är bra och han kommer kunna sänka rekordet. Han känns mer platsaktuell. Skor runt om, säger
Thor Borg.
4 Lifelong Journey (Mathieu Mottier) var vi ändå nöjda med i senaste loppet. Han fick en liten tappstart då Roberts häst galopperade framför och han tog sedan inte riktigt tag i grejerna. Han får laddas framåt och kommer han till ledningen kommer han nog vilja köra där. Mathieu Mottier brukar få fart på dem och får han upp honom på bettet så kommer han göra ett bra lopp och vara med där framme. Det blir inga ändringar, säger
Victor S Sundgren.
5 Lakethesnake (Gustav Johansson) var väldigt fin senast, men han fick en väldigt dålig rygg och sedan kastade jag åt honom lite för mycket när vi fick fritt. Det var mitt fel. Han fick ingen utdelning senast, men det blir lite spännande nu i stället. Det blir inga ändringar, säger
Gustav Johansson.
6 Nice Run (Örjan Kihlström) har fått ett lopp i kroppen och borde gått framåt lite till den här starten. Nu blev dock läget en bit ut och motståndet tufft. Pengar i första hand.
7 Stamsite (Markus Waldmüller) gjorde det på ett väldigt fint sätt senast och det var en positiv insats. Jag ville inte ha spår så här långt ut på vingen, men framspår är i alla fall positivt då han är startsnabb så jag hoppas hitta ett bra läge. Det är inga ändringar, säger
Markus Waldmüller.
8 Hugo Boss Shadow (Ulf Ohlsson) har gjort det fint i alla starter för oss och han har höjt sig lite efter att vi började köra barfota runt om. Jag har inget att klaga på i träningen efteråt. och jag tror på en bra insats, men härifrån kan det innebära ett sjättepris. Inga ändringar, säger
Ulf Stenströmer.
9 Tenoutoften (André Eklundh) har ett fint smygläge och härifrån kan han smyga med och tjäna lite pengar. Det känns tufft att han ska räcka till seger i detta sällskap. Är anmäld med skor fram den här gången.
10 Too Cool Toulouse (Björn Goop) får Björn Goop i sulkyn vilket alltid är intressant. Det blir ändå tufft att räcka till någon framskjuten placering och man får rikta in sig på en slant. Är anmäld med amerikansk vagn.
11 Ideal Stone (Johan Untersteiner) har vi varit nöjda med i båda starterna för oss. Läget är svårt igen, men han känns bara fin i träningen och nu plockar vi av alla skorna, säger
Peter Untersteiner.
12 Oviedo Base (Micha Brouwer) är i toppform, men det blev ett dåligt spår och vi behöver lite tur, säger
Danny Brouwer.
V75-4, Klass II/Brons2 140 m, volt
1 Classic Brodde (Stefan Persson) gick som förväntat senast och nu ska han kunna vara en platsskräll. Vinna blir svårt, men läget är perfekt för att smyga med. Vi kör med helstängt huvudlag och så barfota runt om som han blev otroligt mycket bättre med förra året, säger
Henrik Södervall.
2 Black Emperor (Preben Sövik) gör fina lopp och löser det sig vettigt kan han ta en bra slant på nytt även om det blir svårt vinna.
3 Indy Boy (Örjan Kihlström) ska stå sig väl i klassen om han sköter sig. Tidigt streck.
4 Ace Wibb (Robert Bergh) var förbättrad senast. Han klarar nog fjärdespåret men han kan inte utnyttja sin startsnabbhet lika bra. Det blir barfota bak och skor fram. Mindre skygglappar, säger
Robert Bergh.
5 Lövdala Kenji (Mats E Djuse) är inte så tokig och med lite klaff under vägen kan han mycket väl skrälla till här.
6 Dimension Trot (Björn Goop) gör första starten för oss och vi får ta det här som ett test. Vi har i alla fall inget att klaga på i träningsjobben som han gjort. Barfota runt om, säger
Peter Zadel.
7 Jeriko Brick (Carl Johan Jepson) har fina förutsättningar och når man ledningen är han hästen att slå för övriga. Med Jepson i sulkyn ökar dessutom chanserna då han är riktigt vass i voltstart.
2 160 meter:
8 Mysterious Lucifer (Victor Rosleff) håller fortsatt fin form. Det blev en incident i senaste starten så den är bara att glömma. Det blir mindre skygglappar, barfota runt om och vanlig vagn, säger
Robert Bergh.
9 That’s So Spicy (Hanna Lähdekorpi) har fortsatt en fin form, men jag tror det blir svårt att stå på tillägg. Det behövs maxklaff för att vinna loppet och jag hoppas på fina pengar, säger
Hanna Lähdekorpi.
10 M.H.Hot Cash (Erlend Rennesvik) avslutade bra senast som tvåa. Det är tuffare motstånd nu och det krävs en riktigt bra ryggresa för att han ska kunna dyka upp där framme. Får sikta på lite pengar i första hand.
11 Express Cash (Magnus A Djuse) galopperar bara och det var inte ens nära senast. Vi testar att byta kusk och startmetod nu och förhoppningsvis kan vi vända blad, men det är svårt att säga. Det är en bra häst som absolut kan vinna loppet om det skulle fungera för honom. Vi får se vad det blir för vagn, säger
Andreas Lövdal.
12 Utah Southwind (Thomas Uhrberg) var jättefin senast. Han avgjorde på ett bra sätt och det fanns inget att klaga på. Han kanske inte har hållit ihop fräschören på bästa sätt tidigare, men jag var väldigt nöjd med måndagens jobb och han kanske gått framåt lite. Jag hoppas och tror han fixar spåret. Inga ändringar, säger
Ulf Stenströmer.
13 Con Padre (Conrad Lugauer) tror jag också håller fortsatt bra form. Även han behöver maxklaff för att vinna från tillägg, men jag hoppas på fina pengar med båda mina i loppet, säger
Hanna Lähdekorpi.
14 Ziva (Hans Crebas) gjorde det bra senast i en snabb avslutning och hon håller bra form. Hon vinner väl inte på lördag heller, men sitter hon bra på det kan hon tjäna fina pengar. Vanlig vagn nu och open eye-huvudlag, säger
Hans Crebas.
V75-5, Kungapokalen, 2 140 m, auto
1 Izod Zet (Örjan Kihlström) var bra i kvalet, jag körde honom ganska hårt i måndags och det kändes bra. Han fick bra läge och jag ska försöka optimera och få honom att öppna lite bättre än han gjort så han hamnar långt fram på innerspår. Han är ju vass på speed. Jag har anmält barfota runt om, det kan bli att han blir för lätt då så jag måste fundera i veckan och det kan bli så att jag ändrar på det men nån typ av ändring blir det. Jag bestämmer det under veckan. Han går med ryckhuva, den har bara dragits en gång och då var han inte som bäst så det kan man bortse ifrån, säger
Daniel Redén.
2 Lando Mearas (Daniel Wäjersten) såg riktigt fin ut senast och allt är väl efteråt i träningen. Jag tycker han varit med och huggit i dessa sammanhang hela tiden och han är en av dem som ska göra upp om det, säger
Olle Wäjersten.
3 Loxahatchee (Björn Goop) var jättebra senast och han skötte sig bra bakom bilen som varit en akilleshäl i USA vad jag förstått. Han får ses som en outsider. Vi provade rycktussar i måndags och så blir det med stor sannolikhet i loppet, säger
Olle Wäjersten.
4 Free Time Jepson (Alessandro Gocciadoro) har tränat på normalt bara för att underhålla formen och det finns inget negativt att säga. Hästen var inte trött på den tidsnotering han gick i försöket och jag är mycket optimistisk inför finalen. Startspåret är perfekt då jag inte ville ha spår ett eller två och börja långt in bakom bilen. Det blir inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
5 Feudale Degli Dei (Micha Brouwer) får ett norskt huvudlg nu och det viktigaste för honom är att han håller sig avslappnad och lugn, säger
Danny Brouwer.
6 Zuccezz Zack (Anders Zackrisson) var jag nöjd med senast och allt känns väl efteråt. Jag får prova lite från start för att komma ner någonstans och han är i så pass bra form och utvecklas hela tiden, så jag hoppas kriga om pallplatserna om det löser sig. Inga ändringar, säger
Anders Zackrisson.
7 Phantom Express (Ulf Ohlsson) var jag väldigt nöjd med i årsdebuten. Det var inte tomt i mål heller och han kunde varit närmre Gocciadoros häst, men som det blev så körde han för att bli tvåa. Han ska studsa framåt rejält och det blir spännande att se honom. Inga ändringar, säger
Joakim Elfving.
8 Kreadlys Lew (Joakim Lövgren) får tufft härifrån och tar han pengar är det bra gjort.
9 French Kronos (Mats E Djuse) spurtade riktigt bra senast och allt verkar bra efteråt i träningen. Barfota runt om är intressant och det borde göra en hel del tycker jag, säger
Olle Wäjersten.
10 Far Wise As (Carl Johan Jepson) fick ett perfekt lopp senast i årsdebuten. Han är bra nog för att kunna tjäna bra pengar om han får ett hyggligt lopp även från spår 10, men skulle Gocciadoros häst vara lika bra som i försöket får vi övriga köra om andrapriset. Inga ändringar, säger
Jerry Riordan.
11 Preacherman (Markus B Svedberg) behöver en hel del tur för att komma in i matchen och får hoppas på körning där framme.
12 Luke the Spook (Adrian Kolgjini) trodde det var färdigt senast och så har han visst gjort någon gång i USA också. Han har i alla fall visat att han besitter fart som inte många hästar har och det kan bli passande att smyga med bakifrån. Med riktigt bra tempo tror jag inte han är borta. Han kommer nog lättas lite fram och så blir det förmodligen norskt huvudlag, säger
Dante Kolgjini.
V75-6, Stolopp, 2 140 m, auto
1 Kaffeåchampagne (Carl Johan Jepson) blev det för tufft för första varvet senast och hon hade inte heller startat på en månad. Hon känns jättefin efteråt och är pigg och fräsch. Hon ska vara lika bra som när hon vann på Åby. Hon kan inte öppna så bra och han försöker säkert komma loss från innerspåret. Amerikansk vagn och eventuellt helstängt huvudlag, säger
Beata Persson.
2 Nikki Lane (Victor Rosleff) är en fantastiskt fin häst. Senast hade hon en halsinfektion så den starten är bara att glömma. Det är ett stentufft lopp, men kommer hon rätt till så springer dem inte ifrån henne. Eventuellt blinkers så hon ska öppna bättre, säger kusken
Victor Rosleff.
3 East Asia (Alessandro Gocciadoro) startade i andra ledet senast på Enghien och den banan är känd för att kunna vara lite hård. Det gynnar inte henne och det var mycket saker i det loppet som hon inte gillade. Hon är bäst när hon får gå på i sitt tempo, där satt hon i rygg och det är möjligt att det blev lite tajt när hon galopperade. När hon kom tillbaka från Frankrike har jag kört henne själv för att kolla så allt verkade bra och det fanns inget att anmärka på. Hon är jättebra och kan absolut vara vinnaren här. Jag tycker hon ska vara favorit. Hon kommer tävla barfota fram precis som hon gjorde senast och när hon var tvåa i Criterium Continental några dagar före jul. Inga ändringar i övrigt heller, säger
Alessandro Gocciadoro.
4 Ester Degli Dei (Robin Bakker) var bra senast. Hon är nog lite trött på att tävla från ledningen och vi kommer köra bakifrån igen. Jag hoppas hon kommer vara ännu bättre den här gången. Det blir inga ändringar, säger
Paul J P Hagoort.
5 Nortolanda (Michel F Rothengatter) är ett fint sto som har ett lopp i kroppen. Hon kan vara med och hugga om fina pengar.
6 Monrose Wine (Gustav Johansson) galopperade senast i årsdebuten, men hon kändes fin. Det är tufft emot och tar hon pengar är vi nöjda. Lättas lite i balansen och amerikansk vagn, säger
Gustav Johansson.
7 Elegance Kronos (Leo Abrivard) är numera i fransk träning och hon har startat i monté på slutet. Gick bra i Sverige innan det, men hon behöver visa mer innan hon känns segeraktuell i detta gäng.
8 Maharasha (Per Oleg Midtfjeld) har varit väldigt fin i årets lopp. Hon var bra även senast där hon avslutade väldigt fort efter ett passivt lopp. Allt ser bra ut efteråt, men härifrån är det chansartat och man kan hamna var som helst. Det blir inga ändringar, säger
Thor Borg.
9 Meghan B.R. (Örjan Kihlström) är en segermaskin som gör en mycket spännande årsdebut. Klass finns definitivt för att vara med där framme om det inte strular.
10 Farina (Johan Untersteiner) är opererad i ett knä under vintern och det blev många galopper i fjol. Det här är ett tufft lopp och vi får smyga med. Det viktigaste är att hon går in i mål och fungerar. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
11 Speedrise Lady S (Björn Goop) har bra kunnande, men härifrån kommer det krävas mycket för att blanda sig i segerstriden.
12 Daim Brodda (Eirik Höitomt) var fantastiskt fin senast. Hon tränar bra och kommer hon in i loppet härifrån så är hon med och slåss om det. Barfota runt om och vi får se vilket humör hon är på i värmningen, eventuellt blir det ryckhuva, säger
Thor Borg.
V75-7, Paralympiatravet, 2 140 m, auto
1 Borups Victory (Daniel Wäjersten) fick ett tufft lopp senast och visade att han är riktigt, riktigt bra helt enkelt. Det var ett fint formbesked och det känns som han är i en väldigt god fas för dagen. Spåret blev jättebra, men sen vet jag inte riktigt vart han kommer hamna. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
2 Önas Prince (Per Nordström) är jag jättenöjd med och planen är inte Elitloppet i år. Vi går all in för att vinna det här loppet på lördag. Jag ska köra till ledningen och så kör vi loppet därifrån. Visst, vi ska ta oss förbi Borups Victory, men jag tror inte A Fair Day tar sig förbi oss. Jag tror på en bra segerchans och så får vi se om någon har en bättre häst helt enkelt. Norskt huvudlag och så har jag skaffat en UFO-vagn, säger
Per Nordström.
3 Kentucky River (Örjan Kihlström) fick perfekt spår, äntligen, han brukar ju få dåliga spår. Jag hoppas att han hamnar bra till för han har ju en jäkla spurt. Det blir spännande men jag känner att det är ännu en bra prestation på gång. Han kommer gå som han gjort på slutet, säger
Daniel Redén.
4 San Moteur (Björn Goop) galopperade senast då han blev lite störd. Vi hoppas han kommer få ett bra lopp den här gången. Han möter många bra och det behövs lite tur, men spåret blev fint och nu har han också ett lopp i kroppen. Det blir barfota bak och förmodligen ryckhuva, säger
Peter Zadel.
5 A Fair Day (Oscar Ginman) var jättefin senast och han kändes starkare i år. Lottningen blev som det blev och jag tror inte det går att ta sig förbi från start. Förmodligen sitter sedan Önas Prince i ledningen och Borups Victory i rygg och då det även finns open stretch blir det inte enkelt. Jag säger inte att det aldrig kan ske, men det är inget enkelt lopp att vinna. Vi kommer värma honom i en finntack-vagn och ser om det fungerar, säger kusken
Oscar Ginman.
6 Inmarosa (Leo Abrivard) är ett riktigt bra sto från Frankrike som man inte får nonchalera. Hon kan mycket väl slå till här.
7 Castor the Star (Mats E Djuse) hade man varit taggad med från ett bra spår då han an är väldigt startsnabb. Nu körs han väl ändå framåt från start, men vi hoppas komma ner någonstans och så får vi köra till slut. Det behövs lite flyt för att komma in i loppet och då har han en bra speed till slut. Inga ändringar, säger
Victor S Sundgren.
8 Ture L.A. (Carl Johan Jepson) var helt fantastisk när han spårade runt om och stod emot Mister Hercules i Örebro i lördags. Enormt kul att vara med i Paralympiatravets final. Tyvärr fick han sämsta spåret och det drar såklart ner möjligheterna en hel del mot dessa världsstjärnor, men vi är med och vi får hoppas på turen. Han hade ju faktiskt spår åtta bakom bilen också när han vann finalen av STL Silverdivisionen näst senast, så ibland löser det sig bättre än man tror. Men självklart slår vi ur underläge denna gång. Den här gången byter vi från Finntack-vagn till bike, säger
Maria Törnqvist.
9 Gaspar d’Angis (Louis Baudouin) har rest bra och anpassat sig väl till sin nya omgivning. Det är en ära att delta i loppet och vi har försökt förbereda honom så bra vi kan. Inga ändringar, säger
Louis Baudouin.
10 Working Class Hero (Mathieu Mottier) har haft en dundersäsong i Frankrike och han ser fortsatt jättefin ut här hemma i jobben. Jag vet att Jörgen var väldigt nöjd med båda våra i måndags. Spåret är lite tråkigt, men han klarar av att göra mycket jobb själv och kusken känner honom väl. Nu blir det en jänkarvagn och i Frankrike har han gått med finntack, säger
Victor S Sundgren.