KRÖNIKAV75 ÅBY 11/12
Daniel Berglund: "Ny skön “ickefavorit” spikas!"
Ingen jackpott på V75, men Åby erbjuder ändå bra spelvärde när flera lopp ser öppna ut och jag är inne på att flera favoriter är överspelade. Precis som förra veckan spikar jag en prisvärd andrahandare samt en favorit och dessa två har bästa möjliga assistans i sulkyn!
Daniel Berglund
idag kl. 15:04
Selmer I.H. var en skön spik som andrahandsfavorit förra veckan, men målfototorsken för Algot Zonett blev dyr och bara sex rätt trots en spik och tre utgångshästar rättade i den miljonomgången. Nya tag i denna omgång som på förhand ser mer öppen ut än förra veckan och det finns flera favoriter som jag inte haft en tanke på att spika.
När vi är på Åby finns möjligheten till open stretch och även fast jag spikar två hästar som jag tror ska leda hela vägen så finns det därmed en reservplan och deras chanser är inte särskilt mycket sämre om det i stället skulle bli rygg ledaren. Omgångens största favorit, Emoji, kommer från en toppinsats bakom Admiral As och är nu spelad som att det är självklart att han ska vara lika bra igen. Jag tror inte att han kommer att vara det och därmed är garderingen given!
Man har alltid lite försprång med toppkuskar bakom sina nyckelhästar och vad kan vara bättre än att lita på Björn Goop när vi är på Åbytravet? Inte mycket och han får förtroendet bakom båda mina singelstreck!
Analys Åby V75-1:
Ranking: A: 1. B: 4-6-5-8. B/C: 3-12. C: 9-2-11-10.
Spetsanalysen: 1 Kurri Jari Boko är relativt ovan vid voltstart, men har sett ganska rapp ut vid något tillfälle och är mer rutinerad nu och har en sylvass startkusk som leder volten denna gång. Tror att han har rimlig chans att svara ledningen och ska någon hinna förbi så är det nog 6 Prosecco om Kolgjini prickar starten perfekt.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 1 Kurri Jari Boko
Loppanalysen: En bronsdivision med voltstart inleder omgången och det innebär frågetecken för ett par av hästarna och särskilt favoriten 1 Kurri Jari Boko är ovan vid startmetoden. Han har dock sett ganska rapp ut vid något tillfälle och Björn Goop låter inte allt för orolig. Fyraåringen verkar ju också ganska okomplicerad och jag räknar med att han kommer att öppna bra från det här läget och det bör räcka för antingen spets eller sämst rygg ledaren. Skor och vanlig vagn nu är säkert ingen fördel, men förra året vann han på bra sätt direkt i första starten med skor i december och något stort minus är det nog inte.
Kurri Jari Boko ser ut att ha höjt sig en nivå hos Björn Goop och senast i V75 hade han fullständig lekstuga i ledningen. Motståndet då var ungefär som nu och ändå är inte spelprocenten högre den här gången. Trots några kapabla motståndare tror jag inte att Kurri Jari Boko förlorar det här loppet i ledningen och han har troligen även riktigt bra chans från rygg ledaren eftersom det finns open stretch.
Jag tror inte att Goop bränner den här toppchansen och inleder med spik!
Att Kurri Jari Boko inte är större favorit beror givetvis på att de tidiga spelarna gillar
6 Prosecco som har tävlat starkt i profilerade lopp på slutet. Han var riktigt läcker vid segern näst senast och följde upp det med att vinna STL-finalen i lägsta klassen senast trots att han inte såg som allra bäst ut för dagen. Nu har han gått upp två klasser till denna start och hoppet från klass 2 till brons brukar vara rätt tufft att ta. Även han får växla ner till skor och vanlig vagn och särskilt vagnbytet känns som ett större minus för Prosecco än för favoriten.
Prosecco kränger ner en del i banan och vore nog rejält gynnad av att springa på innerspåret, men jag tror att Kurri Jari Boko denna gång kan slå honom både i spets och från rygg ledaren.
4 Natorp Bo är knappast särskilt mycket sämre i kapacitet än Kurri Jari Boko och Prosecco och han avslutade starkt som tvåa i debuten för Per Nordström senast. Den här fyraåringen är dock väldigt ovan vid voltstart och då är spår fyra knappast något drömspår. Stor risk för tappstart och då blir det svårt att ta längder på min vinnare sedan. Ändå given om man garderar.
Vid gardering tycker jag även att formstarka duon 5 Red Mile Brodde (vass efter galopp senast, men riskerar även han att tappa lite mark första biten) och 8 Unico Broline (sparat bakom Kurri Jari Boko senast och kan få vinnarhålet här) ska streckas.
Analys Åby V75-2:
Ranking: A: 6. B: 9-8-4-2-1-3. B/C: 10-5-7-11. C: -.
Spetsanalysen: 2 Imperias Juliette, 3 Linares och 5 Glacier öppnar alla bra, men jag tror inte att någon av dessa vill svara ledningen till varje pris mot 6 Estrella Diamante som öppnar vasst. Goop lär ladda och jag tror bara att det är Robert Bergh som möjligen kan vilja svara om han ens kan med Imperias Juliette.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 6 Estrella Diamante
Loppanalysen: I lägsta klassen verkar de flesta ha fastnat för samma häst och det har i veckan ”stimmats” rejält på många håll om treårige 9 Ikaros Sisu. Jag kan förstå det med tanke på vilken fin häst det handlar om, men inte om man klurar på hur det ska gå till.
Ikaros Sisu har tävlat bra även om det bara har blivit en seger så här långt och trots sex andraplatser så har jag inte sett några tendenser till att Googoo Gaagaa-sonen inte kämpar helhjärtat. Från det här läget kan han dock göra ett jättelopp och ”bara” bli tvåa igen.
Ikaros Sisu har mött bra hästar och senast var han ursäktad av punktering, men ska han vinna detta från bakspår så lär han behöva göra grovjobbet själv och alltid tufft att ställa så hårda krav på en orutinerad häst. Som favorit och ”snackhäst” är jag inte så sugen på Ikaros Sisu och spikar emot.
Min spik är visserligen också bara tre år och orutinerad, men där har jag tanken att
6 Estrella Diamante ska vinna från ledningen och det är alltid enklare än att gå runt ett helt fält. Jag gillar den här hästen som visade härliga spurtegenskaper näst senast när han slog sig förbi fine Kagan den sista biten och senast höll bra som tvåa bakom samma Kagan som då fick smyga med bakom hela vägen. Då var det första starten med brodd för Estrella Diamante och han gynnas säkert av att ha en start med skor i kroppen nu.
Björn Goop har siktat på den här uppgiften och lär ladda tufft för ledningen och väl i spets är det sällsynt att Goop blir utmanad i onödan. Med de tuffaste motståndarna från sämre utgångslägen så tror jag på bra chans att Estrella Diamante har bra chans att leda hela vägen och spikar honom som andrahandsfavorit.
Utöver Ikaros Sisu så gillar jag 8 Luringen La Ma som har visat hög kapacitet och med spår invändigt om min spik hade situationen varit en helt annan. Nu riskerar han ett tungt lopp och då blir det svårare att vinna, men garderar man ska han med tidigt till singelprocent.
4 Bistro Oak visar fin styrka och har ett nyttigt lopp i kroppen efter uppehåll och även honom hade jag betalt tidigt för vid gardering.
Rätt öppet lopp om man inte köper min vinnare eller favoriten och då kostar loppet många streck.
Analys Åby V75-3:
Ranking: A: 11-7-6-1. B: 2-8. B/C: 4-3. C: 10-12-5-9.
Spetsanalysen: 1 Kali Smart var snabbare än tidigare näst senast, men kan nog få svårt att hålla ut 2 Dats So Cool ändå. 4 Beartime öppnar bra om han sköter sig, men jag tror ingen av dessa kan eller vill svara 6 Sweetman som lär laddas tufft och köras i spets om han kommer dit.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 6 Sweetman
Loppanalysen: Veckans silverdivision körs över lång distans och vi har omgångens mest spelade häst i 7 Emoji som kommer från en toppinsats där han var tvåa och knappt slagen av kanonen Admiral As. Flemming Jensen hade vässat upp Emoji rejält till den starten och körde med helstängt huvudlag och svarade resolut ut favoriten från 1500 meter från mål och såg ut att gå mot segern när Örjan drog huvan på Admiral As 100 kvar och gick förbi.
Enklare motstånd den här gången för Emoji, men han är också spelad som att det är givet att han ska vara lika bra igen. Jag tror tvärtom att det är givet att han inte är lika bra den här gången när det är skor runt om och ett öppet huvudlag aviserat. Han lär dessutom få göra grovjobbet själv denna gång och då är han överspelad.
Given gardering för min del och tipsettan går till Robert Berghs 11 Innovation Love som har sett väldigt fin ut i Åby-tränarens regi. Senast brakade Bergh bara till ledningen varvet från mål och sedan var Rotate chanslös att gå i närkamp. Sämre utgångsläge den här gången, men det kan bli bra tempo med favoriten utvändigt ledaren och då kommer säkert Innovation Love att gå starkt sista varvet. Lockande med singelprocent på det här speldraget.
6 Sweetman sågade jag lite senast med tanke på att det var full distans och även om han gjorde ett jättebra lopp som tvåa bakom Rackham så visade han att han inte är fullt lika svårslagen på längre distanser än 1640 meter. Nu är det ett halvvarv till jämfört med senast vilket givetvis är en nackdel, men spets bör det bli och skulle Sweetman, mot förmodan, få bestämma tempot som han vill så kan han rinna undan ändå. Formen verkar i alla fall vara på topp.
1 Kali Smart har utvecklats enormt starkt under året och är hon i lika fint slag nu som vid segrarna i september så har hon inga problem att hävda sig mot äldre hingstar och valacker heller. Hon var dock oväntat seg efter uppehåll senast på Solvalla (problem med sina blodvärden) och måste vara mycket förbättrad med loppet i kroppen för att vinna detta. Läget passar bra för ett fint smyglopp och löser det sig lär hon vara vass till slut, men problemet är att det troligen är större risk för tredje par invändigt än chans på rygg ledaren.
Jag betalar även för 2 Dats So Cool som har hakat på bra bakom Admiral As vid två tillfällen på slutet och spännande med Magnus A Djuse i sulkyn denna gång. Chans på rygg ledaren dessutom vilket kan vara en perfekt position med Sweetman i spets och Emoji utvändigt om denne.
8 Bordeaux S. räckte inte riktigt i den snabba speedkörningen mot Admiral As och Emoji senast, men han är stark och kan nog växa in i klassen på bra sätt framöver. Bra distans för hans del nu och på Åby har han starka resultat med sex segrar på tio starter. Spelad till under en procent så slinker han med på systemet som sista häst.
Sex streck totalt.
Analys Åby V75-4:
Ranking: A: 13-7-10-1. B: 6-5-9-11-15-2. B/C: 14-8-12. C: 4-3.
Spetsanalysen: 1 Hattusa tror jag är kvickast ut av de tre på start och Ohlsson gillar inte att släppa ledningen i onödan, men det finns open stretch och kommer
9 Minnucci Zon eller 10 Rarity A.F. tidigt så kanske han nöjer sig med rygg ledaren ändå.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 1 Hattusa
Loppanalysen: Om det varit ganska lättlösta lopp för min del så här långt så börjar problemen nu. Ett försök i Diamantstoet som är ett av de svåraste lopp jag sett på länge i V75. Inga uppenbart chanslösa hästar och jag har nog svängt på rankingen ett tiotal gånger under veckan. Jag har fortfarande inga som jag ger särskilt mycket högre vinstchans än övriga och väljer därför att hålla upp några lågprocentare i toppen av rankingen.
Mest spelad är tydligen 9 Minnucci Zon som var fin vid två segrar för någon månad sedan, men inför senast såg hon knepig ut i provstarten och galopperade också tidigt i loppet. Här står hon rätt tufft inne i klassen och ska väl helst ha ett rygglopp för att vara som mest effektiv. Känns klart sårbar och rankas ner en bra bit som favorit.
Chansar som sagt en del med tipsettan och tycker att 13 La Plus Belle är väldigt lite spelad med tanke på grundkapaciteten. Hon har gjort tre starter efter långt uppehåll och visade uppåtform som trea senast. Spännande med Magnus A Djuse i sulkyn för första gången och hamnar ekipaget inte allt för illa till från bakspår på tillägg så är man knappast mycket sämre än någon annan.
Det är också väldigt lågt spel på spurtvassa 7 North Dakota som är väldigt jämn och säker och som skrällvann med skor i V75 förra vintern. Formen är fin och med rätt rygglopp lär hon avsluta vasst igen.
10 Rarity A.F. har fin styrka och rätt inställning, men ofta problem med aktionen i slutskedet av loppen. Frågetecken med skor på henne, men det fungerade okej i enklare sällskap senast och hon bör kunna komma i väg bra från det här läget.
1 Hattusa har gjort fyra starter i ny regi och varit fin vid två segrar utan skor på slutet. Efter senast så har hon bytt tränare igen och gör nu debut för Ulf Stenströmer. Svårbedömd med tanke på det och känslan är att hon varit gynnad av barfotakörning på slutet, men med tanke på hög spetschans, toppkusk och intrycket senast ska hon med rätt tidigt ändå.
6 Nina Ginto och 5 Global Virgin är två riktigt vassa avslutare, men jag tycker att båda är lite mindre effektiva med skor, men båda har visat fin form på slutet och är inte chanslösa med bra kuskar trots barfotaförbudet.
11 La Sassicaia tycker jag har varit väldigt rejäl på slutet och kapacitetsmässigt måste hon duga mycket bra här, men spår åtta på tillägg är ju inte särskilt roligt och det krävs nog en del klaff för seger ändå.
Fina treåringen 15 Nova Mahiron är en spännande häst, men läget är kallt och hon står tufft inne i loppet. Det måste lösa sig max från det här läget, men till två procent kan man inte stå över henne ändå.
2 Donna Summer är ett treårigt Ready Cash-sto som inte ser så tokig ut och här är det läge för ett fint invändigt smyglopp. Första med ryckhuva är också intressant och enprocentare i rygg ledaren eller tredje par invändigt är nästan alltid heta i dessa lopp.
B/C-gruppen åker också med på systemet och det gör 13 streck totalt.
Analys Åby V75-5:
Ranking: A: 9-10. B: 6-1-4-2. B/C: 3-11. C: 12-5-7.
Spetsanalysen: 2 Wolf of Wallstreet, 3 Bandit Frontline och 4 Borups Umami är snabba ut och det blir svårt för favoriten 6 Global Lover att hinna förbi samtliga. Jag tror inte heller att vare sig 2 eller 4 är särskilt intresserade av att släppa täten sedan.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 4 Borups Umami
Loppanalysen: Ett intressant sprinterlopp i näst lägsta klassen och även här tror jag att det kan bli favoritfall. Kanske dumt att spekulera i det med tanke på hur fin
6 Global Lover såg ut vid spetssegern på Bergsåker i lördags och med tanke på hur bra han har varit hos Robert Bergh, men det är hårdare motstånd nu och jag tror inte att det blir ledningen som senast. Visst, han glänste senast, men fick också bestämma allt i täten mot lättare hästar än detta.
Jag tror att Global Lover får en tuff inledning och sedan får han troligen göra grovjobbet utvändigt om ledaren och då måste han vara sårbar.
Detta löpningsförlopp tror jag kommer att båda för två riktigt kapabla hästar på bakspår. Mest tror jag på 9 Behind Bars som efter en mycket stark inledning av karriären inte har varit lika vass i år trots att det har blivit några segrar. Nu har han däremot fått två lopp i kroppen efter uppehåll och senast var det äntligen det rätta draget i femåringen igen. Han fick då ett bra lopp bakom ledande Ribot och svarade starkt på det halvstängda norska huvudlaget som han gick med då och det var full fart över linjen via vassa 8,5 sista 400 m.
Skor har fungerat bra på slutet och det blir norskt huvudlag igen och jag har svårt att se favoriten ta emot Behind Bars till slut om han inte släpps till ledningen.
Jag dubblar dock det stora systemförslaget med 10 Twigs Honor som också är klart bra i grunden. Han har gjort fyra starter för Björn Goop och sett allt starkare ut och efter att ha suttit fast med mycket krafter kvar i V75 näst senast trodde jag hårt på honom senast. Då såg han enormt bra ut i en vassare provstart, men jag tror att Calle Jepson vässade upp honom lite för mycket där och i loppet blev det galopp från innerspår bakom bilen.
Nu blir det en lugnare avgång och knappast någon galopprisk från start och kan Goop sedan lösa rygg på Behind Bars och kunna gå med denne på slutvarvet så kan han kanske slå sig förbi sista biten också. Han är bara hälften så mycket spelad som Behind Bars och 5,5 gånger mindre spelad än favoriten.
Jag chansar bort favoriten och låser det här loppet på två streck, men vill man betala för fler så är lägesgynnade trion 1 Beckham, 2 Wolf of Wallstreet och 4 Borups Umami hetast.
Analys Åby V75-6:
Ranking: A: 1-3-11-2. B: 9-4. B/C: 7-5-6. C: 8-12-10.
Spetsanalysen: 1 Lucifer Lane och 2 Dragster är snabba, men det kan ändå bli tufft att hålla ut 4 Dear Friend om hon laddas max. Jag tror dock inte att hon körs i ledningen och då kanske Dragster kan överta om han blir överflyglad. Inte heller givet att han körs i spets och om Lucifer Lane hittar ut kan han bli nästa att överta. Lurig spetsstrid.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 2 Dragster/1 Lucifer Lane
Loppanalysen: I gulddivisionen finns nästa favorit som känns rimlig att försöka fälla. 11 Ble du Gers har radat upp segrar i norska eliten, men den är som bekant tunn och någon större merit är det ändå inte även om tioåringen har sett fin ut. Han har dock gått bra även i Sverige mot hårdare motstånd och tävlat bra även med skor trots att det inte har blivit någon svensk seger med den balansen. Björn Goop upp för första gången är också en klar plusvariant, men jag tror ändå inte att den här herren ska gör allt för mycket grovjobb själv när motståndet hårdnar och från spår elva är han ju utelämnad till det om inte konkurrenterna kör för tufft där framme.
Ett givet segerbud, men ingen jag vill lämna ensam på mina system som klar favorit.
1 Lucifer Lane känns klart mest intressant bakom favoriten, men det gäller nog att det klaffar för Johan A Nilsson om det ska bli seger. Han har kört den här hästen bra, men visst är det stor skillnad mot toppkuskarna och här finns risken att han släpper förbi sig någon från start som sedan i sin tur släpper över ledningen och då kan han hamna långt bak. Hittar Johan ut kort efter start kan det däremot i stället bli Lucifer Lane till ledningen efter en bit och då blir man nog svårslagna.
3 Gareth Boko har inte vunnit på länge, men gått bra till slut i de två senaste starterna och formen verkar vara uppåt igen. Skor på tror jag är en liten nackdel jämfört med några andra, men med rätt lopp är han ett givet segerbud ändå och det bör Magnus Djuse lösa från detta läge.
2 Dragster verkar också på väg uppåt i form och han både vann och var tvåa i V75-lopp med skor förra vintern. Ska kanske inte gå i ledningen över den här distansen, men från rygg ledaren kan han bli svår att stå emot till slut.
Jag streckar även jätteskrällen 9 Valokaja Hindö som var mycket positiv senast samt 4 Dear Friend som är vass på speed om hon får smyga och med chans på rygg ledaren vill jag inte döma ut henne trots skor på hovarna.
Sex streck totalt.
Analys Åby V75-7:
Ranking: A: 12-1-8-3. B: 4-9-2. B/C: 11-5. C: 6-7-10.
Spetsanalysen: Startrusning att vänta med många startsnabba hästar som gärna vill till täten. 1 Miss Silver har varit mycket snabb från innern tidigare och kan spetsa om inte skobalansen försämrar startsnabbheten. Joy Alissa är snabb, men tar nog inte en längd på Miss Silver. Det kan däremot 3 Betting Pacer göra och även 4 Call Me Brodda, men jag tror inte att den senare tar en längd på Betting Pacer sida vid sida. Öppet värre, men jag tror på Miss Silver eller Betting Pace i spets när krutröken har lagt sig.
Favorit att leda loppet efter 500 meter: 1 Miss Silver/3 Betting Pacer
Loppanalysen: Precis som V75-4 är detta ett försök till Diamantstoet, men nu med kort distans och startbil och ungefär lika öppet också.
Jag har ingen särskilt stark känsla för någon i loppet och en väldigt öppen och svårläst spetsstrid gör inte heller det hela enklare.
1 Miss Silver är knapp favorit och hon har sett fin ut vid segrarna på slutet. Lite tätare starter nu är säkert ett plus, men hon har tagit sina åtta senaste segrar barfota runt om och inte givet med ledningen heller vilket vore en fördel eftersom hon har vunnit fem av nio därifrån. Rygg ledaren kan också fungera bara hon inte är mycket sämre med skor nu. Givet bud på läget, men inget att lita på som favorit.
Med tanke på den väntade startrusningen så ger jag tipsettan till 12 Svecak Palema som är den tuffaste hästen i loppet och klaffar det bara vettigt från spår tolv så tror jag att hon matar ner de flesta sista biten om det har gått för fort i täten. Senast blev hon kvar med mycket krafter kvar mot tuffare ston och formen är nog mycket bättre än resultaten på slutet visar.
3 Betting Pacer och 2 Joy Alissa var båda finalister i Stosprintern i somras och stod för likvärdiga insatser där. Båda är mycket startsnabba och bäst i ledningen, men också bäst utan skor och både startsnabbhet och kapacitet blir lite mer svårbedömd den här gången. Båda kan duga från fina lägen och särskilt Betting Pacer streckas tidigt som väldigt lite spelad.
8 Eenymeenyminymoedk står fint inne i loppet och har mött lite hårdare motstånd tidigare, men läget är givetvis jobbigt. Flemming Jensen ska dock vässa till henne lite med ett helstängt huvudlag denna gång och lyckas han ramla ner i en vettig position är den här hästen för lite spelad.
4 Call Me Brodda har normalt sett en passande uppgift och skor är ingen större fara för hennes del, men hon kommer från en blek prestation och därmed är det frågetecken för dagsformen. Risk också att hon inte kommer förbi alla startsnabba invändigt och då minskar också segerchansen. Lite för hårt spelad med tanke på det.
Jag betalar även för 9 Darah Bibo som har siktats hit och lär få ett bra smyglopp i draget och de två jätteskrällarna i B/C-gruppen kommer också med på systemförslaget.
Nio streck totalt.
Singelstrecken:
1 Kurri Jari Boko (V75-1) såg mycket stark ut vid lätt spetsseger senast och är riktigt bra för klassen. Har bra chans både i spets och om det skulle bli rygg ledaren.
6 Estrella Diamante (V75-2) höll bra som tvåa i ledningen senast och har visat bra fart och inställning. Bra spetschans igen och då blir han nog svårfångad.
Tvåhästarslåset:
9 Behind Bars (V75-5) var tillbaka i bra slag senast och tävlar han på topp så är han svårslagen i klassen. Dubblas med grundkapable 10 Twigs Honor som ser mycket formstark ut hos Björn Goop.
Prisvärda hästar:
11 Innovation Love (V75-3) har sett mycket fin ut hos Robert Bergh och är en given favoritutmanare trots läget.
13 La Plus Belle och 7 North Dakota (V75-4) är två bra spurtare som ska streckas tidigare än vad spelprocenten antyder.
1 Lucifer Lane (V75-6) känns piggast i en ålderstigen gulddivision och löser kusken ett bra lopp från innerspåret blir han farlig.
Överspelade:
6 Prosecco (V75-1) har varit mycket bra i lägre klass, men möter mycket tuffare hästar här och såg inte klockren ut i stilen senast.
7 Emoji (V75-3) var riktigt bra senast, men nu blir det skor och öppet huvudlag och troligen ett jobbigare lopp.
9 Minnucci Zon (V75-4) såg knepig ut före start senast och galopperade bort sig tidigt. Står tufft inne här också och känns svårbedömd.
6 Global Lover (V75-5) såg mycket bra ut senast, men mötte klent motstånd och fick bestämma tempot helt. Tuffare sällskap nu och risk för ett jobbigare lopp.
4 Call Me Brodda (V75-7) var för blek senast och riskerar svar om ledningen i en hård öppning.
Stora V75-förslaget:
V75-1: 1 Kurri Jari Boko (res 4,6)
V75-2: 6 Estrella Diamante (res 9,8)
V75-3: 1,2,6,7,8,11 (res 4,3)
V75-4: 1,2,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 (res 4,3)
V75-5: 9,10 (res 6,1)
V75-6: 1,2,3,4,9,11 (res 1,3)
V75-7: 1,2,3,4,5,8,9,11,12 (res 6,7)
1 × 1 × 6 × 13 × 2 × 6 × 9 = 8.424 rader = 4.212 kronor
Lilla Systemförslaget:
Spelas enligt rankingordning.
1 × 1 × 4 × 10 × 1 × 4 × 7 = 1.120 rader = 560