Blir något smått inför ikväll på Örebro och hoppas man får lite spänning inför nyårsfirande på Halmstad och bakisrader på lördagen
Örebro ikväll Jokersystem
Avd 1: tre hästarslås och plockar bort favoriten första hästen blir nr 9 Alone möter klart enklare nu och formen bör vara på G sen nr 2 Nike får den spara speeden till sista 200 så blir det bra fart, sen hoppas jag på att Bo C är bättre än sist och streckar den mest av den anledningen att jag gillar den…
A: 9 B: 2-9 C: 5-3-4-10 resten behövs ej rankas 😁
Avd 2: här streckas det på med förhoppningar att överleva och gärna med en kantboll! första hästen för mig är nr 2 till just nu 6% gillas på läge och grundkapacitet även nr 7 Oliver är bra frågan är hur Skoglund lägger upp loppet tokkörning direkt eller glida fram och avgöra sista 1000? Men jag tar nog med 7-8 stycken i loppet
A: 2-7 B: 4-3-12-10-13-14 C: 9-5-1
Avd 3: Här får man vänta och se vad det blir har min idé klar men vill kolla lite intervjuer från banan innan man sätter spelet! klar första häst är för mig nr 5 Antibes sen är det jämnt mellan flera så… vi år se vad och vilka som kommer med
A: 5 B: 7-4-3-10-6-8 C: 2-1-9-11
Avd 4: fyra hästar på systemet och hoppas att kunna jobba bort Örjans … men den är första hästen och egentligen bara bäst… men lite trafikproblem och Örjan kör med nr 7 i rygg så blir det speed uppgörelse …
A: 4 B: 7–2-10 C: 3-15-13 sen kommer resten
Avd 5: spikar nr 9 Lady Larissa läst att den ska vara överspelad men jag tycker nog den är lagom spelad med sina ca 25% …. Mycket surr om att nr 5 sweet muscles men här tycker jag det är överspel så Spik på nr 9
A:9 resten får gå i tombola skålen om man väljer flera…
Avd 6: Donna Summer bästa hästen men just nu 54% för mycket i mina ögon på en kladdig Örebro bana ( Fast hörde kusken sa att ju kladdigare ju bättre) jag hoppas på kantboll och garderar och så får man sitta med dumstrut … Glöm inte surret som varit på North Dakota ett tag nu endast 4% given på lappen
A: 1-14 B: 3-8-15-10 C: 5-9-13-12-6
Avd 7: Nu är pengarna slut inför sista avdelning så här blir det bara att spika varaesig man vill eller inte klurigt lopp men får hålla den berömda att det håller helt enkelt… Jag går på nr 2 Eagle in the sky och hoppas på andra par och vrål speed sista 4-500 m i trav … ni som har råd med flera tar med nr 6 Billy troligen sitter den i spets efter 300 m, Nr 10 Habrik AM super fin senast och får den loppet så kan det bli så att Örjan måttar in den till slut! Uffe sitter bakom Master of Zon nr 9 går bra nu och skall streckas i detta gäng! vann på snyggt sätt senast! Nr 4 Biscaia bar 4% bra spurtare som gillar distansen och ser denna som ett fynd till denna %
A: 2 B: 6-10-9-4
Trevlig kväll och lycka till med luret