Årets första V75:a.
Lopp 1. Astrum kan vara hur bra som helst, lär vara startsnabb och går på hakar, men det är ändå en ren chansning att sätta in i det här loppet från springspår och volt. No Doubt tycker jag är intressant, även om läget kan ställa till det. Fyra streck?
Lopp 2. Grisle Odin är förmodligen överlägsen här och spikas. Ju mer de snackar upp Don Viking desto bättre blir det.
Lopp 3. Global Classified fyller fyra år idag – grattis! Visst sticker hästen ut i det här loppet, men jag är sugen på att helgardera och hoppas på skräll. Öppet lopp om favoriten inte är för bra.
Lopp 4. Sjö Stjerna står väldigt bra inne i loppet – fördel ston. Rönningsgutten är urstark och inte borta i loppet. Rote Lin höjer tränaren rejält och påstår att den har likvärdig kapacitet med hästarna längst bak. Det tror jag inte på. Buska Blyg blir nog min andra ”heta” spik idag.
Lopp 5. Bästa hästen är Indy Lane. Blir det tempo, med flera startsnabba där framme, så gynnar det såklart hästen och det är en tänkbar spik, distans och läge till trots.
Lopp 6. Fyra hästar bör räcka.
Lopp 7. Inte omöjligt att Arch Lane vinner avslutningen. Jacoby Keeper åter efter vila och har förberetts ordentligt. Svårt att sätta in formmässigt, men den lär i alla fall inte vara på topp ännu. Jag hade gärna garderat upp loppet hårt, men får nog bara råd med ett par streck ytterligare.