Örjan Kihlström:
V75-1
5 Algot Zonett är en fin häst som är bra på alla vis och som kan vinna loppet på många sätt. Det är årsdebut och utgångsläget kunde varit bättre än spår fem, men ställer inte spåret till det är han med i striden.
4 Van Gogh Z.S. är en bra häst och om han kommer till ledningen ökar hans chans att vinna loppet. Jag kör 3 Jaques Noir sin alltid gör sitt och han kan säkert ta en bra placering.
8 Xanthis Coktail och 9 Dwayne Zet är tänkbara om man väljer att gardera loppet.
Tipsettan: 5 Algot Zonett.
Varningen: 9 Dwayne Zet.
Min styrning: 3 Jacques Noir
V75-2
3 Månlykke A.M. brukar besegra de hästar han möter och även om det handlar om årsdebut blir han normalt sett svårslagen. Han borde ha toppchans.
2 B.W. Sture jämn och duktig men möter övermakten i Månlykke A.M. och vi får hoppas på en bra placering.
9 Bellfaks har god chans att vara bland de tre främsta om han går felfritt och han har skött sig bra på sistone.
Tipsettan: 3 Månlykke A.M.
Varningen: 9 Bellfaks.
Min styrning: 2 B.W. Sture
V75-3
Formen är lite formbedömd hos 4 Born Unicorn men när han är bra då är han bra. Tidigare har det tagit några starter innan han fått aktionen att flyta perfekt och vi får se hur det är på lördag.
5 Spickleback Face har varit väldigt bra och tål att göra mycket själv och får tipset.
2 Snowstorm Hanover gick bra i comebacken och har intressant spår och kan vara långt fram.
Tipsettan: 5 Spickleback Face.
Varningen: 2 Snowstorm Hanover.
Min styrning: 4 Born Unicorn
V75-4
1 Parveny är bra i grund och botten och spår ett på Bergsåker är bra. Nu skulle det bli barfota fram och kanske något nytt huvudlag och han ska passas från bra läge och innerspåret på Bergsåker är bra. 8 Firefoot vinner ofta och ger ett starkt intryck och tippas trots det dåliga spåret. 3 L.A. Boko är rejäl och blir att räkna med.
Tipsettan: 8 Firefoot.
Varningen: 1 Parveny.
Min styrning: 1 Parveny
V75-5
Jag körde 10 Fantomet i senaste starten och han gick okej som trea utan att vara på topp. Tanken är att han ska tävla utan framskor för första gången och det borde passa honom bra eftersom han hinner undan lite lättare då. Han är inte borta i ett öppet lopp. 4 Ängsbrage är bra och snabb i benen och är med i striden i felfritt lopp.
12 Tangen Tore kan vara långt fram om det klaffar.
Tipsettan: 4 Ängsbrage
Varningen: 12 Tangen Tore.
Min styrning: 10 Fantomet
V75-6
4 Hefner Am är en fin häst och är han i form är han hästen att besegra i loppet. 1 Icon Mearas har varit ute i V75 på sistone och ska passas från ett bra spår och han visade senast att han är startsnabb.
7 O.K. Nalan har fått ett lopp i kroppen och är inte så tokig. Han kan vara outsider och garderar man loppet kan man tänka på honom.
Tipsettan: 4 Hefner AM
Varningen: 1 Icon Mearas
Min styrning: 7 O.K. Nalan
V75-7
11 Marre’s Dreamboy är fin i grund och botten och var ute i tuffa sällskap i fjol. Han kan vinna direkt i comebacken.
7 Bugatti Miles är min bästa chans på lördag. Han har bra kapacitet och trots spåret och att han varit ifrån tävlandet ska han räknas med segerchans. 1 Tattoo Avenger visade väldigt hög klass vid några tillfällen i fjol.
Tipsettan: 11 Marre´s Dreamboy.
Varningen: 1 Tattoo Avenger.
Min styrning: 7 Bugatti Miles