V75-1, Stolopp, 1 640 m, auto
1 Lady Beluga (Joakim Lövgren) galopperade senast men Jocke var annars nöjd och tyckte hon kändes kanonfin. Haft innerspår en gång tidigare och då höll hon upp ledningen på Åby. Nu möter hon mer rutinerade ston som är startsnabba och det är svårt att säga vart hon hamnar, om hon kan hålla upp eller inte. Barfota runt om för första gången, säger Jonas Oscarsson.
2 Use Face (Peter Ingves) är en bra häst men lite opålitlig. Vi vet inte riktigt varför hon galopperat men vi kör med skor fram nu. Känns stark i träningen och hon är medelsnabb ut, säger Peter Untersteiner.
3 Hindy Heikant (Michael Nimczyk) har ett bra spår och är snabb ut bakom bilen. Känns bra i träningen och det blir första gången barfota runt om, säger Michael Nimczyk.
4 Emma Häggenäs (Stefan Persson) har varit i bra form under en lång tid. Har fått ett trivsamt utgångsläge och hon kan öppna om man vill, hon borde hamna vettigt på det. Tycker hon är klart streckvärd. Amerikansk vagn, säger Ola Samuelsson.
5 Heloise Am (Kim Eriksson) har tränat på och borde kunna göra ett hyfsat lopp och vara bland de tre. Barfota runt om och amerikansk vagn, säger Roger Walmann.
6 Georgia Am (Emlia Leo) stumnade lite till slut senast men det vore konstigt annars och hon vann ganska säkert. Hon känns bara fin efteråt och är rysligt snabb ut så vi gör ett allvarligt försök att komma till ledningen, lyckas det ser det roligt ut och distansen känns som ett plus. Can’t see back, säger David Persson.
7 Jeans’n Passion (Rick Ebbinge) har utvecklats och är väldigt musklad och fin i kroppen nu. Inför senast var jag säker på att hon skulle vinna, men hon blev tvåa efter ett topplopp. Det blir helstängt och första gången rycktussar som hon svarat enormt bra på. Jag är inte främmande för att hon kan slå Lady Beluga, men spåret gör att hon blir lite utelämnad och även Hindy Heikant ser väldigt bra ut, säger Jonas Oscarsson.
8 Secret Snap (Erik Adielsson) har varit bra hela tiden men spåret är svårt och det är nog en peng som gäller härifrån. Förra gången var det vanlig vagn men nu blir det amerikansk sulky, säger Kjetil Helgestad.
9 Excuse Me (Henrik Thomsen) var fantastisk bra senast och allt är normalt efteråt i träningen. Jag tror hon kommer göra ett bra lopp igen men hon står lite tufft inne i loppet. Realistiskt är det en bra slant i första hand, säger Henrik Thomsen.
10 Tour Eiffel (Björn Goop) var jag nöjd med senast då hon inte har kunnat träna så tufft då det varit dåliga träningsförhållanden med lösa banor. Hon håller på att släppa vinterpälsen vilket är ett litet frågetecken men hon verkar fin i träningen. Det är tufft härifrån och det behövs full fart hela vägen och hon får ses som en outsider. Inga ändringar, säger Morten Melin.
11 Woodbury Wine (Johan Untersteiner) var det synd på läget för då hon är extremt startsnabb. Får göra det bästa av situationen och allt känns som vanligt inför. Barfota fram, säger Peter Untersteiner.
12 Chiffchaff (Johanna Lind) har bra form men från det här utgångsläget över kort distans på Jägersro brukar det vara svårt. Det blir nog troligen fortsatt skor från det här läget, säger Ola Samuelsson.
V75-2, Klass II, 2 640 m, volt
1 Lucky Guy Boko (Joakim Lövgren) gjorde ett starkt lopp senast och normalt ska han gått framåt några meter med det loppet i kroppen. Passande läge men jag vet inte om han kan hålla upp ledningen. Det är en väldigt fin häst som har utveckling i sig. Barfota runt om, säger Jonas Oscarsson.
2 Notorious Zon (Martin Malmqvist) glömmer vi senaste loppet för då det blev helt fel. Jag tycker han håller en fin form och han utvecklas fint hela tiden. Det är en häst som jag tycker duger på V75 och vi har siktat mot det här loppet. Distansen passar bra och spåret är också bra. Möter några bra men jag tror ändå på min häst. Vanlig vagn, säger Emma E Johansson.
3 Oliver Our Star (Björn Goop) STARTAR EJ
4 Diamant Sensation (Thomas Uhrberg) är jag nöjd med och jag tycker han har utvecklats bra. Är snabb ut men spåret är alltid lite svårt med en yngre häst och det finns en viss galopprisk. Blir inte överraskad om han är bland de tre med en vettig resa. Inga ändringar, säger Anne Haglund.
5 Le Piment (Erik Adielsson) var inte riktigt fräsch senast och vi har varit till veterinären efter det. Han är väl förberedd och känns jättefin i träningen men voltstart är det stora dilemmat. Jag tror nog han kan vara bland de tre om han går iväg. Barfota fram om banan tillåter och eventuellt så kör vi utan käk, säger Henrik Anderberg.
6 Fantom Godiva (Bernardo Grasso) var inte helt fräsch i knäna senast. Är uppfräschad nu men vore missgynnad om banan är stum och hård. Är extremt snabb från start och det kan nog vara han som kan utmana Jocke om ledningen och han är inte så enkel att släppa med. Han är stark och distansen är inget minus. Barfota runt om ska höja honom en hel del, säger Jonas Oscarsson.
7 Twins Zeus (Svend Dyhrberg) gör det bra men han har lite svårt att sätta nosen först.
8 Grappa Boy (Christoffer Eriksson) har jag varit nöjd med på slutet även om jag kanske förväntat mig bättre resultat, men insatserna har varit bra. Med ett bra lopp kan han vara bland de tre-fyra främsta. Barfota bak och lätta aluminiumskor fram, säger Christoffer Eriksson.
9 Kentucky River (Per Nordström) fick ett hyggligt spår och det blir ett offensivt upplägg. Jag tror på hästen och han är ute över rätt distans. Tar bort huvan som han hade senast, det blir bara fast bomull nu. Måste räknas tidigt och det blir barfota fram den här gången, säger Per Nordström.
10 Bold Request (Carl Johan Jepson) visade inget extra senast och är lite svårbedömd.
11 Kocsis Boko (Victor Rosleff) möter tufft motstånd och får svårt att segerstrida.
12 Great Champion (Fredrik Berg) avgjorde enkelt senast och jag var faktiskt förvånad själv över hur enkelt han gjorde det och utvecklingen som han haft. Tränar jättefint och det är anledningen till att vi spänner bågen här. Distansen ska vara några bekymmer och jag hoppas han ska tjäna fina slantar. Inga ändringar, säger Fredrik Berg.
V75-3, Silver, 2 640 m, auto
1 All Star (Peter Ingves) har ett fint smygläge och har han en bra dag kan han vara en platsskräll. Han är anmäld barfota fram och med en amerikansk vagn.
2 Moses (Stefan Persson) verkar fortsatt bra i ordning och han gjorde ett bra lopp även senast. Möter betydligt tuffare hästar nu men har fått ett bra utgångsläge och får han ett bra lopp springer de inte ifrån honom. Barfota runt om är tanken den här gången, säger Håkan K Persson.
3 Devs Daffodil (Markus Waldmüller) fick ett otroligt tufft lopp senast när hon stod på tillägg. Hon kändes stark och fin och formen är fortsatt riktigt bra. Realistiskt kan hon vara med och slåss om en plats bland de tre-fyra. Barfota runt om, helstängt huvudlag och vanlig vagn, säger Conrad Lugauer.
4 Rackham (Christoffer Eriksson) var väldigt bra i sin årsdebut och han brukar inte vara så långt framme den här tiden på säsongen, så det var förvånansvärt bra. Han gjorde en femstjärnig insats och han ser ännu spänstigare och bättre ut efteråt. Han ska vara i likvärdig form nu som när han avslutade förra säsongen. Fick ett bra läge samtidigt som de värsta fick spår utvändigt, han kan öppna bra så jag tror nog vi kan köra för att hålla ut de andra och sedan får vi se vad som händer. Det blig inga ändringar, säger Christoffer Eriksson.
5 Oscar L.A. (Joakim Lövgren) gör comeback efter vintervila och även lite avelsarbete. Har gått två provlopp och Jocke tycker att han är väl förberedd. Det är ett stenhårt lopp men han dyker nog upp där framme. Distansen klarar han bra. Inga ändringar, säger Jonas Oscarsson.
6 E.Type Cash (Flemming Jensen) gjorde ett fint lopp senast. Nu är det lite tuffare men det är en häst som ska kunna vara bland de tre-fyra främsta. Det har inte varit några problem i träningen inför det här. Inga ändringar, säger Flemming Jensen.
7 Sam the Man (Björn Goop) kom hit till Sverige för tre veckor sedan ungefär och har gått sina jobb som han ska. Han gjorde det bra i sina två senaste lopp i Frankrike. Det blir barfota runt om och en amerikansk vagn, säger Erik Andersson.
8 Maestro Crowe (Johan Untersteiner) håller en fin form som det känns i träningen. Jag hade gärna startat i ett lopp med längre distans men det fanns inget, så då anmälde jag hit. Nu blev det ett väldigt dåligt utgångsläge och han kan nog max ta en plats om han kommer till härifrån. Tanken är att köra barfota runt om ifall banan inte blir för hård, säger Petri Puro.
9 Hurricane Silas (Fredrik Persson) var duktig i senaste loppet och han kämpade hela vägen in i mål. Han börjar komma mer och mer i form och känns smidigare. Det är ett väldigt jämnt lopp och det kanske kan bli svårt att vinna, men jag hoppas på en framskjuten placering. Inga ändringar, säger Fredrik Persson.
10 Mister Ed Heldia (Michael Nimczyk) hade otur i spårlottningen. Är i bra form men möter bra motstånd och jag tror han kan vara trea-femma, säger Michael Nimczyk.
11 Sweetman (Adrian Kolgjini) STARTAR EJ
12 Sandsjöns Enzo (Conrad Lugauer) gjorde det bra senast och känns fortsatt fin. Han har blivit bortlottad och vi är beroende av hårt tempo. Han gör säkert ett bra lopp, men realistiskt räcker det inte. Inga ändringar, säger Conrad Lugauer.
—
V75-4, Stolopp, 2 140 m, volt
1 Kungfu Lady (Björn Goop) har fått ett lopp i kroppen. Det är en rätt fin häst som har ett bra läge, men det är tuffa hästar bakom, säger Erik Andersson.
2 Adorable Face (Adrian Kolgjini) är en stor och rejäl märr som dragit nytta av vinterträningen. Har inte varit rumsren i volten tidigare men förhoppningsvis har hon mognat. Ska göra ett bra lopp men kanske behöver ett lopp i kroppen för att vara riktigt där, säger Dante Kolgjini.
3 Benita Winner (Carl Johan Jepson) känns fantastiskt i träningen och jag tycker inte hon är slagen på förhand. Jag håller henne som den lite bättre chansen av mina två. Nu rycker vi skorna, säger Frida Berg.
4 Conrads Lill Babs (Emilia Leo) svek senast och har blivit lite åtgärdad i benen. Har tränat på efteråt men är inte vässad. Lite knepigt spår men hon gillar att sitta där framme så jag hoppas hon är i den främre träffen. Barfota runt om kanske kan göra att hon kan segerstrida, säger David Persson.
5 Machi (Johan Untersteiner) är allt bara bra med i träningen men startspåret har hon haft en gång tidigare och då galopperade hon, säger Peter Untersteiner.
6 Timeless (Petter Karlsson) är kvick från start och jag kan tänkta mig Petter är sugen att köra i ledningen då hon krigat bra därifrån, säger Frida Berg.
2 160 meter:
7 Chantal Jet (Magnus Jakobsson) travade dåligt till slut senast och har fått en liten pust. Har siktat mot det här några veckor och hon är väl förberedd. Eventuellt barfota runt om, säger Stefan P Pettersson.
8 Lisa Lisieux (Jörgen Sjunnesson) har fin form men senast körde jag dåligt. Har anmält utan skor men vi bestämmer oss efter värmningen, säger Henrik Thomsen.
9 Nocturne Zon (Joakim Lövgren) gick väldigt bra över mål senast. Hon siktas mot Drottning Silvias Pokal om några veckor och är värd att ta med på kupongen. Barfota runt om, säger Jonas Oscarsson.
10 Cheri Cheri Lady (Kevin Oscarsson) är inte så tokig men uppgiften ser tuff ut här.
2 180 meter:
11 EenymeenyminymoeDK (Flemming Jensen) har jag ingen förklaring till insatsen senast. Det har varit enklare att träna upp henne till den här starten än tidigare och hon känns otroligt fin. Med tanke på senast är man ändå lite tveksam. Duger normalt bra i klassen, säger Flemming Jensen.
12 Micro Vick (Christoffer Eriksson) var positiv senast. Är utelämnad härifrån och får vi en peng så får vi vara nöjda. Vanlig vagn, säger Emma Holmquist.
13 Namanga Bo (Rick Ebbinge) är riktigt vass och tillhör de bästa i loppet. Tidigt bud.
14 Divane Godiva (Tyler Mifsud) var med i samma provlopp som Oscar L.A. förra veckan där hon kändes löpglad. Jag tror hon kommer spurta bra men hur långt det räcker från 40 meters tillägg är svårt att säga. Barfota runt om, säger Jonas Oscarsson.
15 Zante Grif (Erik Adielsson) gör bra lopp varje gång. Det gäller att köra lite på chans med henne och de dagar det stämmer fullt ut då brukar hon dyka upp där framme. Streckar man på då tycker jag att min ska med. Inga ändringar, säger Svante Båth.
V75-5, Klass I, 2 140 m, auto
1 Alert Vendil (Ken Ecce) har en bra form och senast gick han också bra men han kom bort bakom en trött häst i det loppet. Han känns bra och står bra inne i klassen, går han felfritt kan han vara bland de tre-fyra främsta. Planen är barfota runt om den här gången, säger Tomas Malmqvist.
2 Kilmister Boko (Per Nordström) har ett bra läge och han kan öppna rätt bra. Har årsdebuten avklarad och vi får se om vi kan hitta till ledningen, då provar jag nog att köra där, säger kusken Per Nordström.
3 Under Armour (Joakim Lövgren) är en väldigt löpärlig häst som gillar att sätta nosen först. Vi var nöjda med honom på Kalmar senast och det var en bra årsdebut över lång distans. Gick jobb i tisdags där han såg fin ut och normalt ska han vara snäppet vassare nu, det måste han vara när han går ut på V75. Han har ett bra utgångsläge och han är en av de som man tror mest på av våra i omgången. Det blir inga ändringar, säger Jonas Oscarsson.
4 Gerben (Hans Crebas) gjorde det bra som tvåa i årsdebuten och lär vara ännu bättre med det loppet i kroppen. Han ska ses med en vettig platschans i första hand och han är anmäld barfota runt om.
5 Akilles Face (Adrian Kolgjini) ställde vi av efter starten på Kalmar och som han har tränat den här vintern ska det bli riktigt skoj att se honom komma igång. Han är stenklar på lördag och det kan eventuellt bli en jänkarvagn, men det ska vara en lika bra chans oavsett, säger Dante Kolgjini.
6 Lorenzo Boko (Gustav Johansson) har ett spår lite långt ut bakom bilen. Får tufft.
7 Fauntleroy (Martin Malmqvist) möter ett stentufft gäng men jag tycker inte man ska underskatta honom. Var inte trött senast och jag tror han kommer göra en bra prestation. Vi maxar nu med utrustningen med en amerikansk vagn och kör med antingen rycktussar eller ryckhuva för första gången. Martin får ladda vad som går från start för att kunna sitta med där framme direkt, säger Emma E Johansson.
8 Hobart (Emilia Leo) var jag lite besviken på direkt efter loppet senast men han gick runt 1.11 sista varvet i spåren och det var bra. Jag hade tränat lite hårdare inför det och tanken är att formen ska komma nu och han borde kunna var ännu lite bättre. Läge och motstånd gör att vi får ligga lågt den här gången. Provar barfota runt om som är en liten gambling och det kan bli många ben, säger David Persson.
9 High Line Pellini (Erik Adielsson) var jättefin vid spetssegern senast och han blir bättre och bättre för varje start. Den här gången är motståndet tuffare och även läget här är mer chansartat. Trots det så ska min räknas och jag har förhoppningar om att han ska sluta långt framme. Inga ändringar, skor runt om, säger Svante Båth.
10 Playit Flax (Jörgen Sjunnesson) gör det bra varje gång men han möter tuffa hästar den här gången och vi får jaga pengar. Vi kommer nog sätta på ett helstängt huvudlag den här gången vilket han inte har haft på länge, säger Johanna Johansson.
11 King of Greenwood (Stefan Persson) har ett dåligt läge som är chansartat, men han är väldigt bra för sin klass och kan slå de här hästarna om det löser sig med positionerna. Allt verkar bra i träningen. Inga ändringar, säger Per Henriksen.
12 Indigo (Rick Ebbinge) har varit fin vid segrarna men läget drar ner chanserna.
V75-6, Brons, 1 640 m, auto
1 Beethoven (Peter Zadel) kan öppna bra bakom startbilen och han borde få ett fint lopp från det här utgångsläget. Senast attackerade han i tredjespår med varvet kvar och i slutsvängen tvingades han ut i vida spår. Spurten var riktigt bra den gången och han var inte alls långt borta ifrån segern. Det är ett helt annat motstånd den här gången och det kan bli svårt att räcka till seger, men en tänkbar platsskräll är han från sitt fina startspår. Är anmäld barfota runt om på hovarna den här gången.
2 Beckham (Ken Ecce) var bara så där i den senaste starten på Åby men kapacitet finns för att blanda sig i segerstriden om han är tillbaka i gott slag. Har fått ett bra utgångsläge och till den här starten är han anmäld med en amerikansk vagn. Man ska inte nonchalera honom helt och garderar man upp loppet är han ett streck.
3 Frodo Cash (Thomas Uhrberg) var fin i den senaste starten som var årsdebuten för hans del och han hade även tränat bra inför det loppet. Han är oförändrat fin i träningen efteråt och allt verkar okej. Jag hoppas att han ska kunna vara med där framme igen, men han möter bra hästar och jag har svårt att uttala mig om chanserna här. Det blir samma utrustning som i den senaste starten, säger Steen Juul.
4 Mojo Express (Kim Eriksson) har en dokumenterat bra form och borde kunna blanda sig i tätstriden. Det blir inga ändringar, säger Roger Walmann.
5 Tom n’JerryDiamant (Michael Nimczyk) har ett bra spår och han kan öppna bra bakom startbilen, säger Michael Nimczyk.
6 FromHeaven Idzarda (Carl Johan Jepson) håller en bra form och har vunnit på både kort och lång distans på slutet i sina starter. Kan han sitta med där framme i ryggar är han som allra bäst, men han klarar även av att gå i ledningen. Jag tycker han ska räknas i loppet. Det blir inga ändringar, säger Per Henriksen.
7 King Schermer (Michel F Rothengatter) STARTAR EJ
8 Eros Zola (Flemming Jensen) har blivit nerstruken till spår sju vilket är lite bättre men det är klart det blir svårt härifrån och får vi lite pengar får man vara nöjd i årsdebuten på V75 över kort distans. Meningen var att han skulle kommit ut lite tidigare men han hade problem med sjukdomar och fick stå i fyra veckor, vilket var synd, men nu har han tränat på normalt de senaste veckorna. Han känns fin i träningen men behöver nog loppet i kroppen. Det blir inga ändringar, säger Flemming Jensen.
9 Laradja Vrijthout (Conrad Lugauer) STARTAR EJ
10 Orkan von Haithabu (Adrian Kolgjini) känns bra i träningen men utgångsläget är inte så bra. Han kommer tävla barfota runt om, säger Michael Nimczyk.
11 Global Action (Joakim Lövgren) gjorde ett vasst lopp i den senaste starten men han är väl lite mer van att möta motstånd som är på vardagskvällarna. Med ett bättre utgångsläge kunde han tagit en fin placering men härifrån blir det nog svårt. Kan han vara fyra är vi jättenöjda och det blir barfota runt om på hovarna, säger Jonas Oscarsson i stall Joakim Lövgren.
12 Roller Coaster Ås (Johan Untersteiner) känns fin i träningen men den här uppgiften ser jobbig ut från det här utgångsläget. Vi får försöka göra det bästa av situationen och en slant är väl realistiskt den här gången. Inga ändringar, säger Peter Untersteiner.
V75-7, Guld, 2 140 m, auto
1 Express Jet (Pierre Vercruysse) är jag nöjd med startspåret för och i Frankrike är han startsnabb, men det är en annan sorts körning där. Lyckas vi hålla upp ledningen kör vi där och han är van vid att möta tuffa hästar och tävlar som bäst på släta banor. Mycket den här gången handlar om starten för honom och han borde vara huvudet högre av mina två i loppet. Inga ändringar, säger Tomas Malmqvist.
2 Diamanten (Björn Goop) fick ett perfekt lopp senast och han gjorde det riktigt bra. Han tappade faktiskt ena bootsen i sista sväng och det var på gränsen att han blev för rullig. Barfota bak, säger Erik Andersson.
3 Very Kronos (Erik Adielsson) fick ett tufft lopp i årsdebuten och var dessutom inte helt kurrant för dagen. Han fick pusta ordentligt i några dagar men var ändå tillbaka i träning snabbt. Formen är lite svårbedömd och även om han aldrig ska räknas bort så slår han lite ur underläge den här gången. Barfota runt om, säger Svante Båth.
4 Ubiquarian Face (Dante Kolgjini) var jag nöjd med senast och han har full form. Fick ett bra utgångsläge igen och härifrån kan han kan smyga med och jag har förhoppningar om att han kan vara bland de fyra-fem främsta. Det blir inga ändringar, säger Dante Kolgjini.
5 Holy Water (Ken Ecce) går bra varje start och var bra även senast, men det blev för långt fram. Jag tror det blir svårt att vinna men han känns fortsatt jättefin. Med rätt lopp kan han vara bland de tre-fyra främsta. Inga ändringar, säger Tomas Malmqvist.
6 Upstate Face (Adrian Kolgjini) är ännu bättre i jobben efter senaste starten och det känns som det ska vara dags för honom nu. Jag har en ruskig feeling för honom och han ska ses med en riktigt bra segerchans. Inga ändringar, säger Dante Kolgjini.
7 Pacific Face (Giuseppe Lubrano) gjorde det bra senast över kort distans på 1.10,4. Allt är bra efteråt men det är ett svårt lopp nu och ett dåligt spår, så det blir inte enkelt. Inga ändringar, säger Giuseppe Lubrano.
8 Night Brodde (Conrad Lugauer) har känts jättefin efter senast och han borde gå framåt rejält med loppet. Vi hade inte tur i spårlottningen och jag får ligga lite lågt. Vi får se hur jag gör taktiskt från start, det avgör jag när bilen släpper. Siktar på ett fint lopp och att han tar sig framåt för kommande lopp. Barfota runt om och öppet huvudlag, säger Conrad Lugauer.
9 Sevilla (Bernardo Grasso) har varit skadad och även blivit opererad under uppehållet och haft en lång konvalescens. Har tränat på länge och är väl förberedd inför det här och han har gått två banjobb ihop med Racing Mange på ett bra sätt. Skulle han vara bland de fem främsta i årsdebuten efter en lång frånvaro kommer vi vara jättenöjda. Inga ändringar, säger Jonas Oscarsson.
10 Husse Boko (Gustav Johansson) var fantastisk fin senast och allt är bra i träningen efteråt. Vi spänner bågen här och jag tycker att bakspåret passar bra. Det är kul att vara med i de här loppen och är man med finns alltid chansen. Norskt huvudlag, säger Catharina Johansson.
11 Racing Mange (Joakim Lövgren) har haft en hovbensfraktur. Han har tränat på länge nu och är väl förberedd. Med ett bra spår hade nog Jocke haft segerförhoppningar men nu är han utelämnad och det vill nog till några galopper och ett hårt tempo för att komma in i matchen. Det blir barfota fram, säger Jonas Oscarsson.