L.L.Royal bör ha en vettig chans här. Det som kan ställa till det är väl om Westholm svarar ledningen, men jag tycker nog att han borde nöja sig med ryggen då jag misstänker att Bergh kommer köra resolut. Vid tokkörning så kan i princip vem som helst vinna.
Andra loppet ser öppet ut och här får man strecka på lite. Skriket är Dorob och den ska alla på.
Fyra hästar känns helgarderat i Guld. Milliondollarrhyme och Global Badman är de det tjatas om i alla tips. Jag är dock mer inne på att Seismic Wave kan få revansch. Har ju ett par lopp i kroppen nu och står fint till.
Ramstad Balder är alla tipsters inne på ska leda runt om. Jag spikar Todin som jag tror tar sina 20 m distansen till trots.
Femte är ett garderingslopp. Här kan det skrälla med lite tur.
Hur bra är Filippa B.J.? Svårt att säga. Fyraårigt sto som står 20 m och är ovan vid voltstart. Jorma i jollen och han är ju inte den bästa voltstartnissen. Kommer hon fram eller blir hon hängades? Är hon bara bäst? Jag är sugen på att spika Fluttershy, men är absolut inte säker på vare sig hästen eller att jag bestämmer mig för det.
Sista är också ett garderingslopp där det kan skrälla. Doldis skriks det om och delar nu favoritskapet. Vet inte om det är riktigt rätt.