travcash
Bästa spiken: 4 Kayla Westwood (V64-1)
Har mött årgångstopparna hela karriären och senast var hon fyra i långa E3 finalen på Eskilstuna efter en riktigt bra slutspurt. Har äntligen lottats till ett bra spår, det är faktiskt första gången hon har framspår bakom bilen ikväll. Med det i baktanken är startsnabbheten lite osynad men min take på loppet är att Wäjersten försvarar innerspåret med 1 Global Delivery och att Djuse sedan kör sig till spets i ett andra skede och då är loppet förmodligen över. Kayla kan givetvis vinna från andra positioner och jag rankar henne som omgångens bästa spik!
Bästa draget: 6 Ante La Roque (V64-2)
Har verkligen presterat på högre nivå sedan han anslöt till Daniel Rédens stall och var riktigt bra senast som två bakom Coquaholy. Låter även på stallet som att det ska bli en ännu bättre prestation än senast nu och man går med samma utrustning som senast men slänger antingen på ett can’t see back eller helstängt vilket jag tror blir perfekt över korta häcken. Är riktigt snabb ut och laddar Örjan så tror jag man sitter i spets tidigt och därifrån ska den slås.
*Bästa skrällen: 3 Interwall (V64-4)*
Fick tuff press senast och var ursäktad för prestationen då. Ikväll så maxar man återigen balansen med barfota och amerikansk sulky och från ett perfekt läge när värsta konkurrenterna drog spår 7&8 så måste det vara läge för Viktor Lyck att köra i ledningen över den korta distansen och det kan faktiskt räcka hela vägen hem. Kör Lyck!