Tidiga funderingar söndag-onsdag kan ev. komma att revideras lördag.
Jag är väldans förtjust i hästar efter Ready Cash, Muscle Hill och Cantab Hall.
Finns det bra mödernelinje/morfar på hästen så blir jag ännu gladare.
Vilka hästar ska man luta sig emot, jag kommer som vanligt ta ställning med mina
egna subjektiva funderingar.
avd. I: Chansar eventuellt med en spik här (långt till lördag) bra att ta grepp direkt.
Lågprocentaren/hemmahästen Devs Daffodil kan inte vara med i starten hoppas på ett
bra utvändigt lopp inte sämre än någon annan här.
Man hoppas att Lugauer hästen styrd av sonen Markus Waldmüller plockar ner alla över
upploppet. Värsta motbuden är Allegra Gifont och Fifty Cent Piece.
avd. II: I klass II skulle det kanske räcka med hästar som har bra spår med tanke på
distansen, plockar dock med ett par till.
Hade svårt att bestämma mig om första valet om hästarna från springen Shejk och
Uncle Silvio bestämde mig till slut för Uncle Silvio (e. Uncle Lasse) som jag tror tar piken
här och därmed är mycket vunnet över den korta distansen.
7 - 6 - 4 - 1 - 3 - 10 min egen ranking.
avd. III: Distansen 1640 är perfekt för Ready Cash sonen Admiral As ska normalt vinna
om dagsformen finns där. Har vunnit de flesta loppen på solvalla och där i närheten.
Kan resan sätta ner prestationen?
Önas Prince har haft spår åtta ett par gånger blåst till ledningen i dessa med kamikazi
Nordström i vagnen.
En outsider är Sevilla (e.Ready Cash) som är mycket speedig om han får loppet startar
från ett perfekt läge sitter redan i andra spår och behöver inte köra om positioner.
Sammanfattning: Kan bli gardering av den troliga favoriten Admiral As på grund av resan.
avd. IV: Ett mycket svårt lopp att bena ut så det kommer att bli en chansning med vinnaren.
Blir Fluttershy A.F. släppt till ledningen (bra ut) så kommer ekipaget att leda mycket länge.
Sämst tvåa, min mening, så ett tvillingspel är befogat. Chansar att gå kort.
7 - 1 - 9 - 14 min egen ranking.
avd. V: Klass I långlopp vilka hästar har krut kvar i leggar när upploppet nalkas.
Min vinnare är Zinfandel som enkelt drog till spets näst senast Persson fick bestämma
tempot och vann säkert, lovande till denna starten.
6 - 10 - 12 - 3 - 9 - 11 - 5 min egen ranking.
avd. VI: Det skräller ofta i bronsdivisionen så här får man lägga på hästar allt efter plånbok.
Bravo Sabotage blir svårslagen om spets uppnås jag tror så. Värsta motbudet
Charliebrown Effe har bakspår.
7 - 11 - 9 - 10 - 6 - 3 - 4 min egen ranking.
avd. VII: Ready Cash sonen Zorro Wind ska normalt vinna travsäker bra ut med finfin form.
Blir det en strykning innanför så kommer jag antagligen att spika spikar aldrig från spår
6-8 en regel som jag har risk att bli hängande.
Annars så kan det bli en gardering med stenkrossen Toto Barosso även den en Ready Cash
son där man hoppas att han sätter frambena rätt bakom startvingen.
PS. Undertecknad svarar inte på frågor…kommentarer.
PPS. Kilhström vill bli rikare, pangar inte omöjligt in ett par vinster på lördag.
Stefan Persson kan ta två vinster från spets.
PPPS. Då jag inte spelar V75 på svenska småbanor en del mellanbanor där det
oftast är “vardagstrav” där allt kan hända plus utländska banor så återkommer
jag med mina populära funderingar lördag 24 september 2022 med V75 Solvalla
bland annat Svensk Trav-Kriterium - Svensk Trav-Oaks - Finaler.
au revoir!
/ Andazon
Med regel “Våga Vinn”!