V75-5
7 Tidore Degato, J. Lövgren 2%
– Vi hade lite förhoppningar när vi fick henne i träning att hon skulle kunna göra några bra lopp, men insatsen senast var över förväntan får man lova att säga. Vi känner henne lite för dåligt för att kunna lova en lika bra insats som senast men vi hoppas. Spåret är ju sämre än senast så lite flyt behövs det, säger Jonas M Oscarsson i stallet.
7 Tidore Degato (Joakim Lövgren) kändes som en spännande häst när hon kom och hon har utvecklats för varje start. Hon var väldigt bra senast, men vi vill se att hon gör om den prestationen igen innan vi tror på henne igen. Dessutom är spåret svårt och jag blir överraskad om hon vinner igen. Inga ändringar, säger Jonas Oscarsson.
7.Tidore Degato – Joakim Lövgren (Löv Jo)
- Hon har varit hos oss ett tag och vi har varit nöjda med hur hon har tränat och tävlat. Hon fick en liten febersläng när hon skulle starta på Halmstad, men det gick över väldigt fort och jag tror inte att det har satt ned hennes form inför den här starten. Utgångsläget är dock dåligt och det krävs vanligtvis väldigt mycket tur för att komma till från det här spåret. Nu är tanken att hon ska tävla med en amerikansk sulky, säger Bernardo Grasso i stall Lövgren.
10 Lucky Guy Boko, T. Mifsud 2%
– Gick med maximal utrustning senast och det föll verkligen väl ut, han gjorde ett topplopp. Tyvärr har han varit sjuk efteråt, det är osäkert om formen kan vara lika bra. Det i kombination med spåret och kort distans gör att vi inte kan ha för stora förhoppningar, säger Jonas M Oscarsson i stallet.
10 Lucky Guy Boko (Tyler Mifsud) var riktigt bra på Åby senast, men efter det har han varit rejält sjuk och tappat mycket i träningen så formen är väldigt svårbedömd. Vi får ligga lågt den här gången och han kommer säkert behöva loppet. Det blir inga ändringar, säger Jonas Oscarsson.
10.Lucky Guy Boko – Tyler Mifsud (Löv Jo)
- Jag tycker att han var fantastiskt bra som tvåa i den senaste starten. Även han har haft en liten förkylningssläng och det blir ofta så när vi tar in unghästarna på hösten. Han tränar i alla fall bra inför den här starten och har gått bra för Tyler Mifsud i de två senaste starterna så jag tror att det är därför som han får köra igen. Spår tio är inte så tokigt och om det blir lite körning där framme så plockar han ned många till slut, säger Bernardo Grasso i stall Lövgren.
V75-6
10 Palmyra, J. Lövgren 24%
– Har levererat bra under hela året oavsett startmetod eller distans. Läget är som det är, men löser det sig under vägen och hon får ett bra lopp så kommer hon att avsluta bra. Man ska inte räkna bort henne i alla fall, säger Jonas M Oscarsson i stallet.
10 Palmyra (Joakim Lövgren) har varit bra hela året och har visat att hon tacklar alla förutsättningar. Hon duger bra i klassen och jag ser henne som den bästa chansen från vårt stall under lördagen. Det blir inga ändringar, säger Jonas Oscarsson.
10.Palmyra – Joakim Lövgren (Löv Jo)
- Hon är riktigt kapabel och tränar bra inför den här uppgiften. Innerspår på tillägg är dock inte optimalt och det är nog också så att hon är allra bäst över kort distans. Hon är dock så pass bra i grunden att man inte kan räkna bort henne om det skulle klaffa med rätt ryggar under slutvarvet. Inga ändringar är planerade, säger Bernardo Grasso i stall Lövgren.
V75-7
12 Under Armour, J. Lövgren 14%
– Han blev sjuk efter förra starten och är inte så vässad för det här loppet. Han är ju kapabel, men spår tolv på Jägersro vet ju alla hur svårt det är. Även om han är bra så vill jag nog ligga lite lågt med honom den här gången. Inga ändringar, säger Jonas M Oscarsson i stallet.
12 Under Armour (Joakim Lövgren) presterar i princip varje gång, men han har varit väldigt sjuk och missat mycket träning så jag vill ligga lågt. Förutsättningarna är inte enkla heller så jag hoppas han får ett fint lopp och får bättra på formen inför nästa start. Inga ändringar, säger Jonas Oscarsson.
12.Under Armour – Joakim Lövgren (Löv Jo)
- Han skulle startat på V75 för några veckor sedan men blev förkyld så han fick stanna hemma i stallet den dagen. Det gick dock över fort och jag tror inte att formen ska vara nedsatt av det. Han har tävlat hela året och ibland kan hästarna till och med må bra över att stå över någon vecka och få ny motivation. Utgångsläget är dåligt men det är lång distans och då finns det möjligheter att lösa uppgiften ändå, det hade varit värre om det var kort distans. Han är inte helt lätt att resa med och trivs bäst på hemmaplan. Inga ändringar är planerade, säger Bernardo Grasso i stall Lövgren.