Allt möjligt om trav står det i ingressen.
Amusment eller oroande!
Vem kan kalla sig för expert? Det finns inga experter inom trav enligt mig typ sk. experter av ATG eller övrig media
typ tidningar och annan information presenterar endast för det mesta enskilt SUBJEKTIVA IDÈER, vill ni kalla dessa
som experttips så får de som vill väl göra det. De sk. experterna ringer till tränare, kuskar och stallpersonal för informa-
tion sedan presenterar de denna på media uppblandat med sina egna idéer.
Växlar ordet expert till Skribent i fortsättningen. Skribenhterna spelar inte bättre än vad folk i allmänhet gör vad säger ni.
Kan man läsa banans program och utnyttja lopparkivet så kommer man långt.i sin systemkomponering.
Så fort Hultman presenterade sina Subjektiva idéer spikar så steg spelprocenten för dessa.
ATG och storspelarna gnuggar givetvis händerna i och med detta. Tror inte att någon storspelare spikar exempelvis
Titan Yoda och Laban Lagö som är Hultmans spikar eller någon annan kanske med hög spelprocent om inte något
stalltips har visats honom.
Det gick ett tv-program om spel på trav för många många år sedan där bland annat en storspelare (yrkesspelare)
intervjuades. Vad jag kommer ihåg så var det om strategi och karaktär. Han berättade att han lade ner mycket tid till att
leta en vinnare i en omgång. Han spelade endast en häst i ett lopp och lade sina pengar där, vid vinst eller förlust så blev
det inget mera spel för honom denna dagen hade karaktär..En personlig strategi vid systemspel får man lägga upp själv
den skall dock följas vecka efter vecka till slut slår systemet in med en miljon i vinst.
Följande hittade jag på internet för många år sedan där en storspelare har skrivit;
- Spela INTE den media tror vinner
”Du ska inte spela på den media tror vinner loppet utan den eller de hästar som ger bäst betalt utifrån chansen
den har i loppet.”
- Gör en sannolikhetsbedömning
”Bedöm hästarnas chanser i loppet analysera vem som sitter i spets sitter utvändigt osv. inte lätt men bör göras
och väg dessa mot oddsen".