Onsdag 28/12: V75® med Andreas Lövdal
Här presenteras tips från Rikstoto.no där kusken Andreas Lövdal benar ut V75 från Örebro.
Andreas luringar
V75-4: 15 Gamin de Larre
V75-6: 2 Nail’em
V75-1: Jag inleder med spik på 1 Eddy West, som jag tror är bästa hästen i fältet. Spåret kan innebära lite problem, men jag tror att Claes Sjöström tar sig ut i andraspår rätt tidigt, om han inte kan försvara sitt innerspår och ta sig till ledningen. Han blir svår att slå, oavsett scenario. 9 Chapuy är svårast emot, men han är inte lika bra med skor och har dessutom ingen direkt fördel av sitt bakspår.
V75-2: Spelmässigt jämnt mellan 9 Somethingroyal och 10 Benita Winner, där den förstnämnda galopperade senast, men var bra i loppet före det. Björn Goop kör igen och lär få en bra start, vilket även gäller för 10 Benita Winner och Carl Johan Jepson. 1 Marsha har gått jämnt och bra med tre raka platsplaceringar bakom sig. Magnus A Djuse sitter upp bakom och det känns spännande. Fint spår, rätt bra ut från start och kan leda loppet länge. Kanske slår form klass? Jag tar också med 13 Nan’s Cash som blir lite bortglömd här med Petter Karlsson i sulkyn. Var tillbaka som en vinnare senast efter en tung resa. Springspår och runt 6% känns väldigt intressant. Har tidigare visat att han fungerar med skor och är bättre än vad spelprocenten visar.
V75-3: Omgångens andra spik blir 2 Filippa B.J. som är bästa hästen i loppet. Var tillbaka på topp senast efter att ha mött väldigt bra hästar i Derbystoet och Breeders’ Crown. Spåret är perfekt och hon är en självklar spik för mig.
V75-4: 13 Winterburn har gjort allt rätt så här långt och ståtar med sex segrar på sex starter. Möter bättre hästar nu och det blir många att runda. 5 Bottnas Justin är den jag rankar först här, med ett mycket bättre spår och han kan vara den som tar hand om ledningen i loppet. Då måste man vara riktigt bra för att slå honom. 3 Spitfire P.C. vill kanske utmana Bottnas Justin om ledningen, men jag är osäker på om han grejar det. Satt lite fast senast och nu utrustas han med jänkarvagn. Förutsättningarna här liknar dem han hade vid segern näst senast, så han får inte glömmas bort! 6 Loaded Olle kan få ett fint lopp om det blir lite körning mellan 3 och 5. Kan också göra jobbet själv om han måste. 15 Gamin de Larre är en luring i omgången och ser ut att bli bortglömd. Har har styrkan som vapen och är bra nog att runda samtliga. Distansen är en fördel och han verkar ha blivit mer travsäker.
V75-5: 2 Domenik Jet körde jag till seger senast och han var otroligt fin. Han kan vinna, men jag tror att det kan bli ett utvändigt lopp här och det känns som att han är mer snabb än stark. 3 Marion Mark tar nog hand om ledningen, tror jag, och från den positionen blir han svårslagen. De här två tar jag med på det lilla systemet, men jag tar med två hästar till på det stora. 4 Teus har mött V75-hästar hela tiden och har gjort det bra. Han är bra från start och är nog inte rädd för lite körning. Skulle det däremot bli våldsam körning kan 5 Icebreaker Sisu få ett fint lopp. Han var bra från ledningen näst senast.
V75-6: 1 Rockstile R. ser ut som en väldigt fin häst och blir mitt förstaval. Var trea i det norska kriteriet och har ett fint spår. 4 Jarel Boko har blivit spelad till favorit i loppet. Han har förvisso gått bra, men kan sakna det där lilla extra, tror jag. 5 Ever So Much fick ett billigt lopp senast, men hästen är bra. Tänk på att Kenneth Haugstad har bra form på stallet. 2 Nail’em är omgångens andra luring. Var väldigt bra som unghäst och har kanske inte levt upp till förväntningarna riktigt, men har ett fint spår här och kom tillbaka på ett bra sätt efter galopp senast.
V75-7: 2 Friend Of Elves är loppets favorit och den bästa hästen i loppet. Kommer från tre raka segrar, som dessutom har tagits på ett bra sätt. 1 Max Håleryd har gått bra för Björn Goop tidigare och kan kanske försvara innerspåret här, men får nog hur som helst ett bra lopp. 3 Reshevsky har fin form och jag har jagat honom lite. Levererade en bra sistarunda senast och avgjorde enkelt till slut. Jag tar även med 6 Immigrant Am som är väldigt kapabel. Jag blir däremot inte riktigt klok på honom, men skulle han få det mesta att stämma, har han kapacitet att vinna det här.