Hejsan och välkomna gott folk till Mossens statistik- och systemverkstad, det är alltid trevligt när ni tittar in!
Nästa anhalt på V86 express är Solvalla och Jägersro.
Presenterar min egen statistikranking med poängberäkning (poäng som hästarna har tjänat ihop).
Rankingen grundar sig efter startspår - pengar/snitt - odds/snitt - formrad.där form är färskvara plus en del
andra hemliga parametrar, RANKAR EFTER DE SENASTE TRE STARTERNA.
Lopparkivet är ett mycket viktigt verktyg som används där det behövs.
VAD BETRÄFFAR SPELPROCENTEN SÅ INGÅR DENNA INTE I RANKINGEN DÄRFÖR KAN BETRODDA
HÄSTAR HAMNA LÅNGT NER I RANKINGEN.
Man ska inte överskatta den matematiska rankingen nedan men man ska inte försumma att göra den.
Ett och annat guldkorn finns där emellanåt som är värt att KOLLAS upp lite extra. Tilläggas skall att rankingen
inte är slutliga idéer utan endast en fingervisning så ta den med en NYPA SALT.
RANKINGEN ÄNDRAS ALDRIG STÅR FAST SÅ FORT DEN ÄR NEDSKRIVEN VIKTIGT ATT VETA KANSKE.
Måste skriva kommentare till loppen, uppdateras då och då, annars så ser det naket ut ta även dessa med en
NYPA SALT.
Har ni läsare förslag/synpunkter så svara gärna med dessa.
/ Peace
Red. Mossen
PS. Jag spelar enbart V75 och V86 på svenska banor med tanke på eventuell statistikranking i fortsättningen,
bra att veta kanske.
PPS. 2023 ett år där det blir sparsamt med publicerade statistikrankingar. Det är främst Jägersro, Åby
och Solvalla eventuellt Bergsåker som kommer att sitta (pinup) på anslagstavlan i köket.
Jag kommer antagligen inte spela på småbanor och en del mellanbanor där det är “vardagstrav”, under
2023 eftersom allt kan hända på dessa banor förlustrisken är större där, kan ändra mig.