A DJUSE om omgången
DJUSES HÄSTAR I OMGÅNGEN
V75-1: 9 Wings Level 🐪🐪🐪
Verkar ha bra form och skulle favoriten komma bort ska Wings Level räknas tidigt där bakom.
V75-2: 1 Barabobbit 🐪🐪🐪🐪
Fick läget och har öppnat bra från innern tidigare. Håller vi upp ska han ses med bra chans.
V75-3: 1 Aetos Kronos 🐪🐪🐪🐪
Innerspåret är lite lurigt men får vi bara ett okej lopp tycker jag han ska ses med bra vinstchans.
V75-4: 2 Håna Am 🐪🐪🐪
Kan han göra om prestationen senast räcker det långt. Ska med om man garderar loppet.
V75-6: 8 Gin Flame 🐪🐪
Verkar ha gått helt okej och vi har ett bra smygläge. Inte helt borta.
V75-7: 12 Galantis 🐪
Jobbigt läge och får jaga en peng i första hand.
V75-1
Omgången inleds med en stor favorit i 3 Con Crowe. Jag förstår varför han är storfavorit och det är en sund spik att inleda omgången med. Inget talat egentligen emot – han fick läget, distansen passar bra och motståndet är inte det värsta. Vill man ändå gardera tycker jag min styrning 9 Wings Level ska med tidigt. Även 12 Capriccio d’Amore kan streckas om man tror favoriten kommer bort.
Tipsetta: 3 Con Crowe kan bli svår att fälla.
V75-2
Här fick jag läget med 1 Barabobbit och hoppas och tror på bra chans. Han har öppnat bra från innerspår tidigare och jag hoppas kunna hålla upp spets. Blir han över från start krävs det lite klaff och förutom 10 Frankie Godiva, som självklart ska med, vill jag också varna för 2 S.G.Mistral som verkar ha toppform och kommer vinna lopp snart.
Tipsetta: Jag hoppas kunna leda runt om med 1 Barabobbit.
V75-3
Det känns kul att köra 1 Aetos Kronos igen. Innerspåret är inte optimalt och troligtvis kommer 6 Chapuy sitta i tät efter en bit. Skulle jag antingen hitta ut eller få rygg ledaren med Aetos Kronos tror jag dock på bra chans. Från spår två hade jag rekommenderat spik. Nu är det lite mer chansartat, men jag tycker Aetos Kronos ska vara favorit i loppet.
Tipsetta: Tippar mig själv och 1 Aetos Kronos.
V75-4
Ett ganska öppet lopp i mitten av kupongen. 12 Wish Me Magic är allround och kanske loppets bästa häst. Det känns som att flera hästar kan vinna utan att jag har några superdrag att lyfta fram. 2 Håna Am gick toppenbra senast och den som är först fram av Håna Am och 3 Amazing Hazel kanske får överta och leder länge? 11 Stepping Moneyboy bör också passas tidigt.
Tipsetta: 12 Wish Me Magic är rätt favorit.
V75-5
Bronsdivisionen ser lurig ut. Min tipsetta blir 1 Gerben. Han kan kanske hålla upp ledningen och snart måste det vara dags för Gerben på V75. Får han bestämma lite kan han hålla hela vägen? 7 Indigo är bra men spåret är klurigt. 8 Elephant är en fin och kapabel häst jag tycker man måste passa, och en riktig rysare kan vara 5 Muscle Lane som har gått bra under sadel och kanske kan få en liten nytändning.
Tipsetta: 1 Gerben.
V75-6
Även här tror jag det kan bli Hans Crebas långt fram. 6 Feline Burgerheide var bra senast på nyårsafton men drog i kanske lite väl hårt tempo och hon blev trött och infångad till slut. Kommer hon enkelt till spets här borde hon leda länge. Bakom henne är det vidöppet och min styrning 8 Gin Flame är en ny bekantskap för mig men kan vara en rysare om det klaffar.
Tipsetta: 6 Feline Burgerheide leder runt om?
V75-7
Några hästar sticker ut i sista avdelningen. 3 Eros Zola kan nog hålla ut favoriten 4 Unique Creation och från spets är han hästen att slå. Unique Creation har dock imponerat och med dessa två kommer man långt. 7 Hooper des Chasses är loppets luring och kan vara värd ett streck.
Tipsetta: 3 Eros Zola är mer spelvärd än favoriten.