V75-1, Klass I, 2 140 m, volt
1 Inge B.Svärlig (Ulf Ohlsson) fick det serverat senast men han avgjorde också säkert. Han känns bra efteråt i träningen och spåret var det man hade önskat. Han kanske kan få en bra ryggresa, men det där avgör kusken. Han ska kunna tjäna en fin slant, säger
Petter Lundberg.
2 Babaris (Magnus A Djuse) kändes jättefin i onsdagens träningsjobb och jag tror formen är så bra som den kan vara. Har ett bra läge och jag hoppas han hamnar så långt fram som möjligt från start. Det är tufft när det är finaler, men han har inget emot om det blir hårt tempo och jag tycker det är en platschans, säger
Hans R Strömberg.
3 What a Winner (Stefan Persson) har jag aldrig känt så bra som senast när jag körde. Han har inte gått så tuffa jobb efteråt men allt känns bra och han är pigg och glad i hagen. Han ska ha lite chans tycker jag och det blev ett bra spår. Byter till en venatorvagn och det har han haft tidigare, säger
Peter Johansson.
4 Global Believer (André Eklundh) var sämre senast, men räcker normalt en bit i klassen. Är snabb ut och slåss om en plats.
5 Likeaboss (Elias Strandberg) sprang bara och slirade senast och fick inget fäste. Jag körde intervaller på Rättviks bana i tisdags och jag tror aldrig att jag känt honom så smidig. Tar bort brodden och kör med sommarskor, säger
Per Lindqvist.
6 Zinfandel (Thomas Uhrberg) hamnade på vingel senast och fick backa sist. Han gick bra till slut och kommer med bra form, men samtidigt är det lite vassare gäng han möter. Med full klaff har han form för att vara i platsstriden även om han inte känns jättehet, säger
Ola Samuelsson.
7 Bottnas Idol (Preben Sövik) hade jag förväntat mig en bra insats av senast och det levererade han. Var gynnad av hårt tempo men han gick i tredjespår sista 900 metrarna och det var inte tomt i mål. Han har tränat fint och kanske ännu lite bättre. Hoppas på lite körning och att vi slinker ner någonstans. Han tål göra lite jobb och det blir inga ändringar, säger
Preben Sövik.
8 Babsans Bankir (Petter Karlsson) gick bra senast med tanke på att han fick punktering i starten. Spårlottningen grusade förhoppningarna lite men vi får hoppas på tempo och så får vi komma till slut. Inga ändringar, säger
Niclas Westberg.
9 Jello W. (Björn Goop) fick ett bra spår då han inte är startsnabb. Han håller väldigt fin form och hade vunnit senast om han inte galopperat i sista sväng. Kan nog vara med dom där framme om han går felfritt och får sitt rygglopp. Jänkarvagn när det är autostart, säger
Per Henriksen.
10 Mr Birkenstock (Lisa Gilljam) var jättebra senast och hade krafter kvar i mål. Han är pigg och glad efteråt och formen håller i sig. Med en bra resa kan han ta en plats. Inga ändringar, säger
Rolf Gilljam.
11 Extreme A.F. (Erik Adielsson) är inte så tokig, men får svårt att vinna härifrån.
12 Friend of Elves (Örjan Kihlström) är i riktigt fin form. Han var jättebra på Kalmar senast trots att han hamnade illa till. Det är det vanliga med tempo och att det stämmer under vägen när man har det här läget. Blir det tempo så är han med och krigar där framme för han har riktigt bra form. Inga ändringar, säger
Stefan P Pettersson.
V75-2, Klass II, 2 140 m, auto
1 Everglo Lemon (Anders Eriksson) fick öppna tufft för att behålla ledningen senast och banan var krävande och han höll farten berömvärt hela vägen. Han hade fått det lite lugnt efter loppet på Färjestad och han kommer att vara ännu bättre den här gången med det loppet i kroppen. Från det här spåret så tänker jag ladda för att behålla ledningen och vill köra där. Jag kommer att lätta honom lite i balansen och sedan ska jag testa ett norskt huvudlag på honom i slutet av veckan, säger
Anders Eriksson.
2 Laban Lagö (Conrad Lugauer) gjorde en bra insats senast och han har jobbat bra. Förmodligen kommer jag inte välja att köra i ledningen och det blir en amerikansk vagn för första gången, säger
Conrad Lugauer.
3 Marabou Brodda (Thomas Uhrberg) har varit jättefin och jag har inget att klaga på efter senaste starten. Det är tuffa hästar med, men jag tycker hon är bra så vi får prova. Det känns inte som bilstart ska vara några större problem och jag tror hon kan öppna rätt bra. Kan nog bli korta broddar i bakskorna och det har hon haft någon gång tidigare, säger
Thomas Uhrberg.
4 El Vego Khalifa (Stefan Persson) har varit bra på slutet. Han steppar upp i motstånd hela tiden och det måste även han göra för att vara med. Han känns fortsatt fin och kommer göra ett bra lopp. En kantboll. Inga ändringar, säger
Ola Samuelsson.
5 Matadore (Roy Atle Ruud Nilsen) tror jag kommer vara mycket bättre nu då han i alla fall kan gå med lite mindre brodd bak och utan fram. Eventuellt amerikansk vagn och så blir det ryckhuva för första gången. Jag är nöjd om han gör ett okej lopp, men skulle han komma till ledningen kan han överraska, säger
Roy Atle Ruud Nilsen.
6 B.B.S.Avicii (Jenny A Björk) blev det lite fel för senast och han hade lite krafter kvar. Han känns som tidigare i träningen och får han pengar är vi nöjda nu när det är finaler. Amerikansk vagn för första gången och då hoppas vi han ska öppna lite snabbare, säger
Lina M Björk.
7 Debonair Mary (Mats E Djuse) hade bara Chitchat framför sig senast och gjorde ett bra lopp. Det var ett litet utropstecken på den prestationen tycker jag och det känns som formen sitter där. Lite jobbigt läge men han kan säkert strida om fina pengar. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
8 Chitchat (Daniel Wäjersten) var riktigt läcker senast. Nu blir det lite elddop och en prövning från ett lite klurigt utgångsläge i en V75-final. Han kom i alla fall ur det senaste loppet på ett bra sätt och vi kan inte vara mer nöjda med hästen för dagen. Jag tror han kommer vara med och gör upp om det, säger
Olle Wäjersten.
9 Hulk Marke (Örjan Kihlström) fullföljde klart godkänt senast. Jagar fina pengar.
10 Jarel Boko (Björn Goop) tränar bra och känns fin. Han har gjort det okej på slutet och vi förväntar oss att han ska vara lite bättre än tidigare. Svårt säga hur långt det räcker. Inga ändringar, säger
Peter Zadel.
11 Run for Sebastian (André Eklundh) har gjort det helt okej. Behöver mycket tur här.
12 Segway (Carl Johan Jepson) är bortlottad. Vi får hoppas på hårt tempo under vägen för då kan han göra lite grann till slut. Realistiskt får man hoppas på fina pengar. Jänkarvagn, säger
Per Henriksen.
V75-3, Guld, 2 140 m, auto
1 Super Nice (Martin Malmqvist) kändes som dynamit senast och det var mycket sparat och tussarna kvar. Vi ska ladda så hårt man kan nu och är han pigg och glad kan vi köra i ledningen. För att räcka till vinst kanske han behöver få bestämma lite eller få rygg ledaren och en lucka till slut, men han kommer säkert göra ett bra lopp oavsett, säger
Martin Malmqvist.
2 Alone (Örjan Kihlström) var jättefin senast och han vann på ett riktigt fint sätt. Han är smidig och fin efteråt i träningen och det känns som han har gått framåt. Fick ett bra spår och kommer få ett bra lopp. Möter bra hästar, men han är bra själv och vi får se hur långt det räcker, säger
Lisa Skogh.
3 Reckless (Björn Goop) är en gentleman som har blivit uppfräschad efter senaste starten. Vi räknar med att han kommer vara bättre nu, men vi är nöjda om det blir pengar. Inga ändringar, säger
Peter Zadel.
4 Chestnut Hill (Rikard N Skoglund) tycker jag är lite på gång och på Färjestad var det hakarna som gjorde att han inte fungerade. Jag har inga förhoppningar om att vinna loppet, men han kanske kan vara trea-fyra. Inga ändringar, säger
Stefan Melander.
5 Hawk Cliff (Mats E Djuse) var duktig senast. Tuffare uppgift den här gången.
6 Spickleback Face (Daniel Wäjersten) hade ett fantastiskt fint första halvår på förra året, men fick sedan problem med en framhov. Han fick ta igen sig och rehabiliterat det och nu har han tränat på en bra stund och känns bra. Han har gått ett 18-jobb på Bergsåker, men det kan vara en bit från formen. Vi ligger lite lågt vad gäller segerambitionerna. Skor ska inte vara några konstigheter, säger
Olle Wäjersten.
7 Weekend Fun (Henrik Svensson) var jättebra senast och det var roligt att han fick utdelning då han har gått bra under en längre tid. Fick spår lite långt ut men han får prova lägga iväg så får vi se vad som händer. Inga ändringar, säger
Lars Wikström.
8 Order to Fly (Per Lennartsson) gjorde en kämpainsats senast då han gick i tredjespår sista varvet utan hjälp. Utgångsläget var tråkigt nu och vi siktar på en peng när det är gulddivisionen, säger
Per Lennartsson.
9 Eddy West (Claes Sjöström) var jag supernöjd med senast och det blev enkelt. Fick en liten paus efter det där han blev avmaskad och vaccinerad så han fick vila i 10 dagar. Har tränat på som vanligt efteråt och känns fin. Har blivit lite långt mellan starterna för att vara optimalt, men det är inte någon katastrof så det borde inte betyda jättemycket för formen. Jag tror han kommer göra en bra prestation. Spåret är helt okej, men såklart hade jag hellre haft spår 1-5 och det är mer som måste klaffa härifrån, men stämmer det så kommer han avluta bra, säger
Claes Sjöström.
10 Xanthis Coktail (Hanna Forslin) har gjort det riktigt bra och ska inte nonchaleras.
11 Hard Times (Torbjörn Jansson) fick ett svårt läge och vi får hoppas de fightas lite så vi kommer till i loppet. Amerikansk vagn och open-eye, säger
Ola Åsebö.
12 Perfect Dynamite (Ulf Ohlsson) känns som vanligt hemma. Har han vaknat på rätt sida kan det bli bra och då ska han kunna få pengar tycker jag, men det vet vi inte förens bilen släpper fältet. Det blir inga ändringar, säger
Ante Lisell.
V75-4, 4-åringar, 2 140 m, auto
1 Milan Boko (Erwin Bot) har imponerat vid segrarna och verkar vara helt rätt sort. Utgångsläget riskerar att bli en fälla, men löser det sig är han ett tidigt motbud.
2 Windmill Jam (Johan Untersteiner) körde jag i måndags och han är väldigt smidig i träningen. Vi har siktat mot det här loppet då han inte kunde starta något mer och tjäna mer pengar för att fortfarande stå kvar i loppet. Träningen har fungerat bra då det varit bra underlag alla dagar som han har tränat. Han kommer förberedd och nu får han bekänna färg såklart, men vi är nöjda med vår häst. Det blir urryckare för första gången, säger
Peter Untersteiner.
3 Bottoms Up Broline (Jorma Kontio) kliver upp i klass, men det är en fin häst. Amerikansk vagn är planen och det blir spännande, säger
Andreas Lövdal.
4 Rapid Pal (Joakim Lövgren)
STARTAR EJ
5 Gatling (Björn Goop) tränade på rundbanan förra veckan och ser väldigt fin ut. Vi förväntar oss att han ska prestera lite bättre än tidigare. Han kan öppna fort bakom bilen, men det är svårt att säga om han kan ta ledningen nu när det är en högre klass på loppet, men kommer han till ledningen tror jag nog Björn kör där. Inga ändringar, säger
Peter Zadel.
6 Byron Face (Daniel Wäjersten) var vi inne på att det kunde fattas lite i senast och så var det också. Daniel var nöjd med vad han kände och det känns som han kommer gå framåt mycket med ett lopp i kroppen. Jag är inte förvånad om han är med och strider om det. Han hade ett öppet huvudlag senast och förmodligen blir det halvstängt huvudlag nu som han hade på slutet av förra året, säger
Olle Wäjersten.
7 Portofino (Jimmy Dahlman) var jättefin senast och ser pigg och glad ut efteråt i träningen. Det är det tuffaste loppet som han varit med i nu och det blev ett dåligt spår. Hoppas komma ner vettigt och att det blir lite körning. Kan han vara bland de tre-fyra främsta är jag supernöjd. Inga ändringar, säger
Jimmy Dahlman.
8 Bottnas Justin (Örjan Kihlström) har gjort det bra varje gång och utvecklas fint. Han känns pigg och alert i träningen, men känns lite bortlottad. Jag hoppas han gör ett bra lopp och tjänar så bra pengar som möjligt, säger
Björn Röcklinger.
9 Mister Jigolo (Carl Johan Jepson) tränade också på rundbanan och var fin. Håller bra form och vi tror han också ska vara lite bättre än tidigare. Det blir inga ändringar, säger
Peter Zadel.
10 Bugatti Hall (Claes Sjöström) går bra varje gång och är under utveckling. Spår tio är lite sådär och vi kunde haft lite mer tur, men det kunde varit värre också. Han blir lite beroende av att det blir tempo och draghjälp härifrån. Det såg ut som ett jämnt lopp och jag tycker absolut han är lika jämn som övriga vad jag har sett. Lättas lite i balansen, säger
Claes Sjöström.
11 Sandokan (Emilia Leo) har ett litet handikapp på läget, men vi får chansa från start och förhoppningsvis komma bra på det. Han har bra ryggar och är startsnabb så vi hoppas det blir en vettig position. Det blev lite tuffare än vad jag hoppas på motståndsmässigt, men det känns som han kommer göra ett starkt lopp. Det blir inga ändringar, säger
David Persson.
12 Vanity Flair (Kevin Oscarsson) har gjort det bra, men uppgiften den här gången ser väldigt tuff ut på förhand och i första hand är det fina pengar man får sikta på.
V75-5, Silver, 2 140 m, auto
1 Call Me Brodda (Stefan Persson) känns jättefin I jobben och hon har tagit senaste loppet bra. Spontant känns det som vi provar i spets och så får vi se hur långt det räcker, säger
Thomas Madsen.
2 Dwayne Zet (Magnus A Djuse) var jag jättenöjd med senast och placeringen var över förväntan. Mats var också jättenöjd med hur han kändes. Känns väldigt fin efteråt i träningen och normalt går han framåt. Jag räknar med att han kommer vara klart rappare på lördag och att han ska kunna göra sig gällande. Kommer lätta honom i balansen från järn- till aluminiumskor, säger
Oscar Berglund.
3 Kimi di Quattro (Markus B Svedberg) gjorde det bra senast och jag var nöjd med avslutningen. Han har tränat på normalt efteråt och jag är nöjd med förutsättningarna. Han är den jag tror mest på utav mina två på V75. Inga ändringar, säger
Markus B Svedberg.
4 Donizetti (Kevin Oscarsson) mötte väldigt bra hästar senast på Vincennes och gjorde ett bra lopp. Gången innan var han också bra på Halmstad och han kändes fin i onsdagens träningsjobb. Krävs det brodd har vi problem, men annars ska han ses med segerchans, säger
Jerry Riordan.
5 Shapes (Björn Goop) har varit i bra form och vi tror att han kommer göra ett bra lopp igen. Han tävlar som bäst från ledningen och skulle han komma till den positionen så ska han ha en bra platschans. Det blir inga ändringar, säger
Peter Zadel.
6 Hurricane River (Christoffer Eriksson) tycker jag håller en bra form och senast gick det sakta i loppet, men han avslutade bra till slut. Känns bra i träningen och distansen är en liten fördel. Med ett bra lopp så kan han vara långt framme. Det blir inga ändringar, säger
Christoffer Eriksson.
7 Vacqueyras (Rikard N Skoglund) räcker inte alls och är inget för spelarna.
8 Tabasco C.D. (Carl Johan Jepson) var helt okej senast och det var inte tomt i mål, men den som vann var bättre för dagen. Han kändes fruktansvärt bra i ett rätt tufft jobb under lördagen och även om han kanske inte har hundraprocentig form så ligger han högt upp. Vi kör vad som går från start och så får vi se var vi hamnar. Tar man tre-fyra stycken ska han med. Norskt huvudlag och huvudstång, säger
Stefan Granlund.
9 A Good Point (Adrian Kolgjini) får smyga med och kan med lite klaff tjäna fina pengar. Får normalt svårt att räcka hela vägen till seger. Anmäld med amerikansk vagn.
10 Axel Ruda (Ulf Ohlsson) var jag nöjd med senast och han presterade ungefär som jag trodde. Han är jättefin i träningen efteråt och han har gått framåt med loppet i kroppen. Min förhoppning är att han ska vara riktigt på tårna på lördag. Bakspår är ett minus, men det kan bli lite körning och då har vi större chans att komma in i matchen. Senast hade han järnskor och nu blir det aluminiumskor, säger
Pär Ländin.
11 Huddlestone (Henrik Svensson) var jättebra senast och visade bra skalle. Han har hårda ben och allt verkar lugnt efteråt, det känns bra. Härifrån är man beroende på vad som sker i loppet och vi gör inga ändringar, säger
Lars Wikström.
12 Arvid S.H. (Thomas Uhrberg) var jag väldigt nöjd med i tisdagens jobb och jag tror han har fin form. Vi får hoppas att han kan vara trea-femma och det blir inga ändringar, säger
Fredrik Persson.
V75-6, Stolopp, 2 140 m, volt
1 Attention Please (Kim Eriksson) har jag kört lite snabbare med i intervallerna då hon varit lite seg. Får säkert ett bra lopp och kan tjäna fina pengar, säger
Thomas Madsen.
2 Beawinner (Emilia Leo) har varit stabil i voltstart på slutet och vänder hon runt är hon ganska kvick. Kommer hon till ledningen höjer hon sig, säger
Emilia Leo.
3 Hera Hammering (Per Lennartsson) har fin form och ska vara aktuell för att kunna vara bland de tre. Hoppas kunna köra utan brodd, säger
Per Lennartsson.
4 Primadonna Tile (Johan Untersteiner) kom i dåliga ryggar senast och ledsnade i spåren. Spurtade bra innan det och känns fin i träningen, säger
Peter Untersteiner.
5 Miss Mighty (Daniel Wäjersten) var bra direkt senast men borde ändå gått framåt ganska mycket med ett lopp i kroppen. Jag tycker hon är okomplicerad och samarbetsvillig, men hon är ju stor och ska vända från spår fem, säger
Olle Wäjersten.
6 Queen (Björn Goop) öppnar okej från start och det ska finnas god chans att komma till ledningen, men sedan tror jag inte Björn kommer köra för tufft för att sitta i ledningen då hon är bäst i ryggar, säger
Peter Zadel.
2 160 meter:
7 Tasherit (Hans Crebas) känns fin. Jag tror hon kommer göra ett bra lopp och säkert tjäna fina pengar, säger
Hans Crebas.
8 Readly’s Dream (Erik Adielsson) fick anfalla själv 600 meter kvar senast och såg fin ut, men 100 meter kvar så blev hon trött. Ett smyglopp den här gången hade varit mumma och det är ett fint sto, men hon kan inte gå ute i spåren och göra jobbet. Vanlig vagn, säger
Peter Untersteiner.
9 Jeans’n Passion (Joakim Lövgren) tyckte Jocke kändes lika fin senast som när hon vann på V75 i somras. Gick ett skarpare jobb på onsdagen och så bra var det länge sedan som hon kändes. Hon kommer sitta bra på det härifrån och det ser jättebra ut på förhand, säger
Jonas M Oscarsson.
10 Loaded Leila (Markus B Svedberg) fick ett tufft lopp senast och blev trött till slut. Hon tränar på som vanligt och jag hoppas hon ska göra en bra prestation likt den näst senast, säger
Markus B Svedberg.
11 Sanibel (Victor Rosleff) är ett fint sto som kan tjäna fina pengar här, men för att vinna behöver nog några av de bästa i loppet ha problem under vägen, säger
Jerry Riordan.
12 Affinity Face (Adrian Kolgjini) var dålig senast utan att vi hittade någon anledning. Adrian trodde att hon var lite för på innan och ödslade med krafterna. Allt känns bra och på formen som hon visat i starterna innan så tycker jag hon ska räknas. Hela stallet är kraftig på gång kan man ta med sig, säger
Dante Kolgjini.
13 North Dakota (Carl Johan Jepson) behöver mycket tur och jagar pengar.
14 Seventh Heaven (Christoffer Eriksson) har varit i bra form hela vintern. Hon är beroende av att få fina lopp och dagarna som det stämmer är hon långt framme, säger
Christoffer Eriksson.
15 Heroine Darling (Stefan Persson) fick ett tufft spår med bakspår på tillägg, men samtidigt är det större chans att hon går iväg från start. Formen duger, men läget gör det chansartat, säger
Ola Samuelsson.
V75-7, Brons, 2 140 m, auto
1 L.L.Labero (Robert Bergh) gjorde ett bra lopp senast och det var inte så mycket att göra åt den som vann. Allting verkar bra efteråt och han gick ett tuffare pass under onsdagen. Han kanske inte rår på de bästa men han har ett bra utgångsläge och ska kunna få en skaplig slant med sig hem. Inga ändringar, säger
Helena Johansson.
2 Gaylord Am (Anders Eriksson) gjorde en väldigt bra insats senast och han plockade fram löphuvudet och vann ganska lätt till slut på en bana som inte var helt optimal för honom. Han känns fin och närmar sig toppformen på allvar. Han brukar vara lite seg efter uppehåll och nu har han några lopp i kroppen och en stigande formkurva, säger
Anders Eriksson.
3 Oskar Run (Carl Johan Jepson) körde jag under onsdagen och han är pigg och glad. Det känns bättre än tidigare och han har tagit senaste loppet väldigt bra. Möter tuffa hästar, men vi hoppas på hård körning då han är stark. Amerikansk vagn för första gången, säger
Tomasz Wisniewski.
4 Borups Victory (Daniel Wäjersten) var oerhört fin senast och gick undan på lätta fötter. Det känns bara bra efteråt och vi kan inte klaga på något. Han är snabb ut och jag förutsätter att Daniel provar köra mot ledningen. Det känns som han ska ha en bra chans att göra upp om det. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.
5 Lorenzo Boko (Gustav Johansson) har gjort bra lopp och jag är nöjd med honom. Flera av segrarna har kommit då han fått bra lopp och vinna den här gången kan bli svårt. Han skulle kunna klara brodd om det krävs, säger
Jerry Riordan.
6 Love Håleryd (Johan Untersteiner) har inte vunnit på länge, men är nyttig. Han gör bra dagsverken och tar förhoppningsvis en god placering igen. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
7 Olga Utca (Thomas Uhrberg) fortsätter att göra bra lopp och slåss om en plats.
8 Lucky Guy Boko (Joakim Lövgren) skulle vunnit senast för att han skulle fått full pott, men han blev lite för ensam helt enkelt. Kanske att han är något vassare bakifrån och han såg fin ut i onsdags. Får ligga lite lågt när det är bronsfinal och kan han vara bland de tre får vi vara nöjda. Amerikansk vagn säger
Jonas M Oscarsson.
9 Graces Candy (Örjan Kihlström) var kanske inte lika bra senast som i starterna innan, men samtidigt gick hon i dödens ett tag och jag tror hon håller en ganska god form. Jag hoppas hon får en bra resa och då kan hon dyka upp där framme med lite klaff. Inga ändringar, säger
William Ekberg.
10 Chiffchaff (Jorma Kontio) gör det bra varje gång, men är ute på lite djupt vatten. Allt känns bra och hon smyger med till hyggliga pengar, säger
Ola Samuelsson.
11 Power Blaster (Ulf Ohlsson) hängde med senast från tredje invändigt och gjord det helt okej. Formen ska vara stigande nu med regelbundet tävlande, men det är ett tufft motstånd den här gången och ett dåligt utgångsläge. Vi får hoppas på tempo och får han pengar får man vara nöjd. Inga ändringar, säger
Petri Salmela.
12 Lucifer Sam (Stefan Persson) gör rejäla lopp varje gång. Nu har spårlottningen gjort det extra jobbigt i en final, men han är en av dom som känns allra bäst av dom jag startar. Kommer han inte helt på vingel ska han kunna var med i matchen. Inga ändringar, säger
Ola Samuelsson.