Titti-Maja Spelvärdes text: “Han är stark som brännvinn” GS75 på Årjäng den här söndagen och vi har en riktigt trevlig eftermiddag att se fram emot. En av dagens höjdpunkter kommer i GS75-4 där Jesus delägde 1 M.T.On Target ska tävla barfota runt om och med amerikansk sulky för första gången. Spännande ändringar helt klart, men det saknas inte motstånd då André Eklundh återkommer med V75-hästen 6 Theycallmesixten och Magnus Dahlén har högkapabla italienaren 12 D.J.Spritz med. Vi ser klart och har en bombspik här! Göran Antonsen åker till Sverige med tre hästar och nedan kan ni läsa om hans tankar inför dagen. "- 3 Boom Shakalaka (GS75-1) var jag inte så nöjd med sist. Det blev kört i halsen åt oss, men han var inte på topp och hade magproblem. Han presterade inte max på grund av det. Allt verkar fint annars och han har känts fin efteråt. Formen ska vara fin, men jag känner inte till de svenska hästarna så väl. Jag tycker i alla fall att han är bra för klassen och nu blir det blinkershuvudlag för första gången. Han är ganska snabb ut och nog raskare än han visat. Han kan nog sänka 1-1,5 sekund i ett kortlopp. 5 Aske Faks (GS75-3) är i fin form och gick en bra sistakilometer sist. Vi tog det försiktigt och hamnade en bak i fältet, men han gick en snabb sistakilometer. Loppet ser överkomligt ut och jag tror att han kan kämpa om segern här. Han har inte varit så snabb i voltstart, men öppnade ganska bra bakom bilen på Färjestad. Han är stark som brännvinn. Jag tror att min är hästen i loppet med störst kapacitet. Han gick barfota bak sist, men vi var inte helt nöjda och vi kör nog med skor nu. Det är min bästa chans. 13 Alltid Ö.K. (GS75-6) blev det tok för på V75 näst senast och jag var inte så nöjd med honom då. Det var inget tryck i honom, men han gick riktigt bra igen senast och felfri tror jag att han är “trippelaktuell”. Det är ett par bra emot och jag har ingen riktigt koll på Westholm häst, men min är under utveckling och kan sänka sitt rekord om han går felfritt. Eventuellt norskt huvudlag.
dexter V4 Avd 1: 6 Theycallmesixten (12, 1) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (7, 2) 3: 6, 13, 14 (7, 10) 4: 12, 13 (7, 1)