Stallsnack V64® (jackpot) Kalmar
Persson: ”Ska kunna vara med där framme”
Fredrik Persson ska precis ge sig iväg när vi når honom.
- Jag har väl ingen riktig toppchans, men väl några outsiders, säger Fredrik.
- 1 Mojito Day (V64-1) är lätt att gilla, han gör alltid sitt bästa. Han har svarat för bra lopp på slutet och känns fortsatt fin i träningen. Han är ganska bra från start och får en bra position och ska kunna vara med där framme.
- 1 Indro Jabado (V64-2) gör det bra han också och håller alltid farten. Han känns fin i träningen och läget är bra, men han kan inte utnyttja det. Jag hoppas att det blir fart på loppet och då ska han kunna vara med hyggligt långt fram.
- 7 Nightwatcher (V64-5/DD-1) har haft det lite tufft att räcka i klassen. Nu har jag tränat honom lite tuffare på slutet och hoppas det ska ge honom en skjuts framåt. Spåret är dåligt och jag hoppas att vi kan vara trea-fyra.
- 6 So Much A Lady (V64-6/DD-2) har fin form och har svarat för två bra lopp i rad. Vi testade henne i ett försök till Drottning Silvias Pokal och det blev lite väl tufft för henne. Hon har kommit tillbaka starkt och är snabb från start och vi bör få en bra position. Hon ska kunna vara med där framme, säger Fredrik Persson.
Håkan K: ”Han är lite utlämnad”
Håkan K Perssons hästar går på högvarv. I dag reser han med tre hästar till Kalmar.
- Jag är nöjd med dagsformen på alla tre och trots lite knepiga lägen ska dom räknas, säger Persson.
- 12 Mega Occagnes (V64-2) är en jättefin häst som bara blir bättre och bättre. Nu har han ett dåligt läge över kort distans och det gör att segerchansen minskar, men han är bra för klassen och klaffar det lite och tempot blir högt så ska han räknas.
- 7 J.S.Camaro (V64-4) var sämre senast och hästen hade problem med magen. Nu känns han jättefin i jobben och jag tror att han kommer att göra en bra insats. Han öppnade bra näst senast och jag hoppas han gör det igen och skulle han komma till ledningen vore det en fördel. Han ska räknas.
- 9 Jaxon Schermer (V64-5/DD-1) var läcker vid segern senast och han hade krafter kvar. Han känns fortsatt fin och även han blir allt bättre för varje lopp och träningspass. Nu är det bakspår och han är utlämnad. Han travar lite sämre i kurvorna varföra det kan bli problem om han måste ut i vida spår i kurvorna. Sett till kapacitet så måste han ha en vettig chans, säger Håkan K Persson.
Waldmüller: ”Ska vara en bra chans”
Marcus Waldmüller kör en av dagens större favoriter.
- 6 Pour Mea Double (V64-1) är en jättefin häst vilket han visat i USA tidigare. Han kommer mer och mer och börjar acklimatisera sig på allvar. Han ska vara med i Sprintermästaren är det tänkt och han behöver en genomkörare. Det ska bli kul att köra honom och det ska vara en bra chans.
- 3 Devs Donator (V64-3) är snabb och en bra häst för klassen. Han tränar mycket bra och han är ganska bra från start. Han ska kunna vinna detta om han sköter sig, säger Marcus Waldmüller.
Oscarsson: ”Formen börjar verkligen sätta sig”
- 2 Mauro Di Quattro (V64-4) gjorde det bra sist som tvåa senast efter ett tungt lopp. Han tog det loppet bra och var pigg och glad dagen efter. Har blivit klart bättre med det loppet i kroppen och formen börjar verkligen sätta sig där. Bra spår nu och jag tycker distansen är ett plus, säger Kevin Oscarsson.
Johansson: ”Ett steg i rätt riktning”
- 7 Arwen As (V64-6/DD-2) var jättefin i fjol och hittade toppform under sommaren men då fick hon tyvärr fick en skada och behövde pausa. Det har varit lite svårt att få igång henne igen, men senast var ett steg i helt rätt riktning då hon hängde med bra i rygg på ledaren. Med det loppet tror vi hon tar ett steg till framåt. Tränar bra och känns mer i harmoni mentalt i år. Vi söker ett rygglopp. Hon gick en bra 14-tid över 2160 volt förra sommaren här på Kalmar så distans och startmetod funkar fint. Platsrysare. Barfota runtom, norskt huvudlag, rycktussar och vanlig vagn, hälsar Emma via travcash.se
Untersteiner: ”Har en bra uppgift”
Johan Untersteiner kommenterar sin duo i V64-6/DD-2 via sin hemsida i samarbete med sportexpressen.se
- 1 Jelly Bean Mearas har två raka segrar och känns fortsatt jättefin i träningen och borde gå bra igen. Hon är kvick i benen och ser ut att ha en bra uppgift och hon ska räknas tidigt. 2 Easy Star har galopperat på sistone. Hon har tagit igen sig ett tag men känns fin efter en träningsperiod. Hon borde göra ett bra lopp igen och är en platskandidat.