Kire Trav-lotteriet fortsätter. Litar noll på Herr Örjan, vinner aldrig när jag spikar. Så bara spika nu när jag gaddar i guld… GLOBAL CAPS 5 2 6 7 4 3 8 1 BARBRO KRONOS 10 2 14 15 13 2 3 5 10 3 4 10 7 13 8 5 12 3 1 6 10
Hallon Arbetet pågår för fullt på Bollnästravet. Foto: Jan Valberg/Bollnästravet “Dessutom förväntas det bli över 20 minusgrader i Bollnäs på lördag.” https://www.travronden.se/travsport/anlaggning-byggnader/travbana/banskotsel/a/arbete-med-bollnas-bana-i-snoyran-infor-stl Travtävlingar och kyla Finns det någon nedre köldgräns för travtävlingar? – Den praktiska köldgräns vi brukar gå efter är 25 minusgrader. Hänsyn kan tas till både vindhastighet och luftfuktighet, men vid låga temperaturer är luftfuktigheten sällan ett problem. https://www.travsport.se/arkiv/nyheter/2019/januari/travtavlingar-och-kyla/
Kire Tjack-norris Spela en fler-bong. Brukar ödet se till att omgången spårar ur och ger miljoner till någon lycklig harry-boykärring.
Shooter Vinterbana och hakar runt om. Det är väl vad som kan fälla en eller annan av de betrodda. I det stora hela så talar det mesta för att det blir en favoritomgång och det finns spikbud i samtliga avdelningar. Man får ändå hoppas på att det ger femsiffrigt och har man tur mer än så, men då ska också allt stämma och det är svårt att tro att det blir så. Jag lämnar inte in systemet förrän senare, men har just nu landat i spikarna Global Caps, Stumne Fyr och Phenix Photo. Grace Trot, Barbro Kronos (Som tyvärr blivit favorit nu) samt chansstrecket Donna Summer kan man ju välja. I sista så står det förmodligen mellan Esposito och It’s Peppertime, men jag tar med Money Smile också. Tror inte att jag får råd med fler streck, även om jag gärna haft ett par till. Alternativet är att gå ner på tre streck i Barbros lopp.
Lgw Tror att vi kan lita på damerna idag,spik på Barbro Kronos och Donna Summer. Utgång på Stumne Fyr i 4:e och utgång på Rome Pays Off och Phoenix Photo i 5:e. Kan bli en trevlig eftermiddag om villkoren sitter. 😄
erikst Så många favoriter jag tror har bra chans idag att det är tufft att få ihop någon spänst i systemet.. Nåja inlämnat nu får vi se vart det bär. Lycka till!
TravSnack.se Grattis Hallon som vann omgångens spiktävling - 4 rätt med raden:Avd-1: 3 Global Caps ✓ RÄTTAvd-2: 5 Grace Trot ✓ RÄTTAvd-3: 1 Barbro Kronos ✓ RÄTTAvd-4: 10 Stumne FyrAvd-5: 2 Phoenix PhotoAvd-6: 7 Conrads AnetteAvd-7: 5 Esposito ✓ RÄTT