Tränarintervjuer och kommentarer till V75-finalerna Solvalla 22 mars
V75-1, Stoeliten, 1 640 m, auto
1 Penthouse (Per Lennartsson) har jag anmält lite hårt, men hon har ruggig form och fick drömläget. Hon vinner väl förmodligen inte, men jag tror hon gör ett bra lopp. Det blir barfota runt om och ett helstängt huvudlag, säger
Stefan Melander.
2 Heroine Darling (Stefan Persson) var lite svårbedömd i den senaste starten då hon aldrig riktigt kom in i loppet. Har fått ett fint utgångsläge den här gången och med en vettig resa kan hon tjäna en bra slant. Hon är anmäld barfota runt om.
3 Secret Volo (Erik Adielsson) ser ut vara en ruggigt snabb häst och här hemma har jag varit nöjd med henne hela vintern. Hon har fått en fin kontinuerlighet och fått på sig muskler. Jag vill tro att hon kommer göra ett bra lopp, men hur långt det räcker är svårt att säga då hon bara fått ett banjobb på Solvalla. Hon gick där 1.18/2000 meter och Erik får lägga upp loppet precis som han vill. Skor runt om, öppet huvudlag och amerikansk vagn, säger
Marcus Schön.
4 Felicia Zet (Örjan Kihlström) har varit nere i Frankrike, så det har varit lite annorlunda upplägg. Hon klarade inte fransk voltstart, det glömmer vi, men hon känns väldigt fin. Bazire körde runt med henne senast och jag hoppas att det blev som ett lopp. Jag körde henne själv i ett jobb under måndagen och det var bra spänst i kroppen. Jag är nöjd med henne och det blir spännande. Hon går barfota runt om, bike och norskt som vanligt, säger
Daniel Redén.
5 Aurelia Express (Mats E Djuse) har jobbat på normalt och känns fin. Det är några tuffa emot och medeldistans hade kanske varit lite bättre för henne, men hon är allround och jag tror hon kommer göra en bra insats. Barfota runt om, säger
Clas-Göran Björkroth.
6 Kitty Hawk (Magnus A Djuse) valde vi en lite tuff årsdebut för på pappret, men min erfarenhet är att det kan gå fort första 500 metrarna i dessa lopp och sedan lugnt för att sedan bli speedkörning till slut. Det kan passa bra i en årsdebut mot att vi annars hade behövt starta i en spårtrappa och försökt runda i spåren. Det viktigaste är att hon går i mål med full fart och travar bra. Hon ska inte vara något för vinnarspelarna. Om banan är riktigt fin så kan det bli barfota fram, säger
Stefan P Pettersson.
7 Olga Utca (Gustav Johansson) gjorde det bra senast också, men hon hann inte riktigt med över distansen då och det är ju samma nu, säger kusken
Gustav Johansson.
8 Dea Sprint Bar (Alessandro Gocciadoro) har mognat både mentalt och psykiskt. Jag tror hon kommer få en utmärkt säsong i Sverige och jag är säker på att hon kommer stå sig väldigt bra även i ett sådant här sällskap. Hon har gått jättebra i långlopp på Vincennes, men faktum är att jag tror hon kommer vara ännu bättre över kort distans. Vi har haft olika huvudlag på henne och jag kommer ta beslut efter värmningen vad jag väljer denna gång. I övrigt blir det barfota runt om och jänkarvagn. Alla mina hästar påbörjade resan upp till Sverige under måndagsmorgonen och kommer vara på plats flera dagar före loppet, säger
Alessandro Gocciadoro.
9 Betting Pacer (Björn Goop) är allt mycket bra med och hon är i en väldigt bra form. Hon trivs väldigt bra i ledningen, så spåret var inte så bra. Vi får hoppas på ett hårt tempo och att hon kan göra något till slut. Eventuellt så kan det bli barfota fram eller även barfota runt om, men inget är bestämt ännu, säger
Peter Zadel.
V75-2, Klass II, 2 140 m, auto
1 Staro Royal Mark (Mika Forss) har en tuff uppgift, men läget blev perfekt. Senast blev det omstart och då kokade det över för honom. Får han en bra resa hänger han med och blir det tempo så är han en outsider. Inga ändringar, säger
Petri Salmela.
2 Lightzon (Örjan Kihlström) var jättebra senast och det kändes som en seger för oss. Snön har ställt till det lite efteråt, men han har kunnat träna på hyfsat. Är han bland de fem-sex främsta är vi supernöjda. Amerikansk vagn, säger
Linus Nordström.
3 Woodbank (Jorma Kontio) redde inte riktigt ut det senast. Han har sina problem i svängarna och det gick vansinnigt fort där också. Han känns normal efteråt och har bra form. Jag tror han duger bra om han sköter sig. Inga ändringar, säger
Joakim Wallin.
4 Vancouver High (Stefan Persson) duger bra och är aktuell om man garderar loppet.
5 Bicc’s Tobee (Mats E Djuse) var glänsande fin när han vann sitt V75-försök i Mantorp och formen tycks sitta i. Han var smällfin i måndagsjobbet, så han tycks ha tagit senaste starten helt rätt. Hästen är snabb från början och har ett vettigt utgångsläge. Det är såklart tufft emot i en V75-final, men vi har en bra häst och tror på chans. Amerikansk vagn, säger
Maria Törnqvist.
6 The Flying Eagle (Magnus A Djuse) var lite väl pigg under vägen senast, men höll ändå bra. Nu har han det loppet i kroppen och borde studsa upp formmässigt. Han fick ett vettigt startspår och är snabb ut. Amerikansk vagn och barfota bak, säger
Mattias Djuse.
7 Sabani (Björn Goop) har blivit behandlad då han känt av halsen och känns nu fin igen. Han ligger på samma puls som för en månad sedan och vi tror han kommer vara som på Axevalla. Han är startsnabb, men det blev ett spår lite långt ut på vingen och det är många snabba invändigt. Det är svårt att se honom vinna och trea-femma känns realistiskt. Barfota bak, säger
Magnus Dahlén.
8 Baron Tilly (Carl Johan Jepson) var bra senast och vad jag kunde se var det mycket sparat. Jag misstänker att han kommer gå framåt till den här starten och vara ytterligare lite bättre, men det är klart att det blir jobbigt härifrån. Det viktigaste för mig är att prestationen är bra och sen får placeringen bli som den blir. Inga ändringar är planerade, säger
David Persson.
9 Mister Twister (Wilma Karlsson) vann senast, men han hade mycket tur då han kom loss efter en invändig resa. Vi siktar på en resa på innerspår igen och han kan ta fina pengar, men det blir tufft att vinna. Inga ändringar, säger
Jerry Riordan.
10 My Great Pretender (Ulf Ohlsson) gör vi inte om misstaget med att rycka skorna på som senast. Det blev för bra helt enkelt. Han kommer gå med aluminiumskor nu så han lättas mot tidigare starter när han tävlat med skor. Fungerar det i värmningen kör vi så. Jag tror det blir Maria Törnqvist häst som vinner loppet och är vi med i främre träffen och tar en hygglig peng är jag nöjd. Amerikansk vagn, säger
Patrik Pettersson.
11 Hoohoo Haahaa (André Eklundh) har ett svårt läge och behöver lite tur härifrån.
12 Forbidden to Rest (Rikard N Skoglund) fick en genomkörare senast och är på väg uppåt. Läget drar dock ner chanserna och i första hand jagar han en slant. Det blir första gången barfota runt om, amerikansk vagn och halvstängt, säger
Joakim Elfving.
V75-3, Guld, 2 140 m, auto
1 Heart of Steel (Johan Untersteiner) var kaxig i mål senast. Han blev lite förkyld efter det och stod över ett jobb, men jag tror inte det ska sätta ner honom så mycket och träningen är helt normal. Han kan inte öppna så fort från innerspår har det visat sig. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
2 Chapuy (Åke Lindblom) var duktig senast och gick i mål med lite krafter kvar. Han har varit jättefin efteråt och jag undrar om han inte är på gång nu. Det är många snabba med i loppet och vi får se hur det blir i loppet. Jag har ingen speciell tanke på förhand. Inga ändringar, säger
Åke Lindblom.
3 Sweetman (Erik Adielsson) får svårt att hitta till ledningen och då blir det också tufft för honom att blanda sig i striden. Pengar.
4 Phoenix Photo (Björn Goop) har ett bra läge och han känns jättefin i träningen. Det är lite långt mellan starterna, men känslan är att han är bra i ordning och att han kommer göra ett bra lopp. Det är väldigt många startsnabba med i loppet och jag tror väl inte han tar sig till ledningen direkt utan i så fall är det nog att han kommer dit i ett andraläge. Det ser spännande ut för att kunna tjäna fina pengar i alla fall och barfota runt om lyfter honom lite, säger
Svante Ericsson.
5 Click Bait (Per Lennartsson) känns jättefin och han kommer vara förbättrad nu när han senast fick en riktig genomkörare. Det går inte att slå Jormas häst, men vi får sikta på att vara med där bakom någonstans. Inga ändringar, säger
Stefan Melander.
6 Edibear (Stefan Persson) gjorde det okej senast, men han kan mycket bättre. Är anmäld barfota runt om nu och det vore väldigt intressant. Kan skrälla till och är en outsider.
7 Beartime (Carl Johan Jepson) håller toppform och kommer fälla många till slut.
8 Dats So Cool (Magnus A Djuse) gjorde det bra senast där han fick gå utvändigt en bit och han gav ett bra formbesked. Nu fick han spår åtta och det var tråkigt. Det är ju ett stort handikapp. Allt känns i alla fall bra i träningen och vi har inget att klaga på förutom utgångsläget. Det blir inga ändringar, säger
Eric Martinsson.
9 Rome Pays Off (Daniel Wäjersten) galopperade senast och det var ett olycksfall. Han såg morsk och bra ut innan det och ska hålla samma goda form som tidigare. Det var synd med bakspåret då han kan öppna bra och man har väl ingen riktig segerfeeling. Skulle det stämma perfekt kan han dyka upp bland de tre, säger
Olle Wäjersten.
10 High on Pepper (Jorma Kontio) har tagit åtta raka segrar. Trots han var fin vid sina segrar i slutet av förra året har han varit nästan finare vid sina tre senaste segrar, efter en månads uppehåll i början av året. Han har haft krafter kvar vid segrarna och känns fortsatt fin hemma. Bakspåret är klart negativt, då han har lärt sig öppna bra. Dock är vi optimistiska inför lördagen. Inga ändringar är aktuella, säger
Katja Melkko.
11 Axel Ruda (Ulf Eriksson) gör det bra och han fick springa många meter längre än dom andra i senaste starten. Det var synd att Milliondollarrhyme inte höll en bit till för då hade vi varit tvåa. Han känns bra i träningen och det är svårt att säga så mycket härifrån, men vi får försöka vara med och hugga så gott vi kan. Det blir barfota runt om, säger
Pär Ländin.
12 Order to Fly (Joakim Sternsjö) räcker inte till här och får hoppas på en slant.
V75-4, Stolopp, 2 140 m, auto
1 Chocolicious (Gustav Johansson) gick jättebra i senaste starten där allt egentligen blev fel, men hon visade att hon är bra. Ibland öppnar hon bra och ibland inte så jag får försöka få i väg henne så bra som möjligt, säger kusken
Gustav Johansson.
2 I Love Faux Depart (Björn Goop) gjorde sitt bästa lopp senast. Vi har provat barfota i träningen och det fungerade bra. Vi kör så nu och eventuellt blir det även amerikansk vagn första gången. Hon öppnar bra och jag är lite hoppfull, säger
Joakim Elfving.
3 M.T.Tomorrows Hope (Ulf Ohlsson) känns väldigt fin och jag tror hon kommer ha bra form. Hon är ganska kvick ut bakom bilen och har vunnit två lopp från ledningen, men det är ingen position som hon måste ha utan hon är nog bättre i ryggar. Det blir spännande att se henne och vi testar rycka skorna den här gången, säger
Anders Svanstedt.
4 Olivia C.H. (Rauno Pöllänen) kan hugga om fina pengar med en bra resa.
5 Xia Lloyd (Dante Kolgjini) har utvecklats fint i vinter och vann väldigt enkelt senast. Det blir en amerikansk vagn nu och vi får försöka upprepa det vi gjorde näst senast. Eventuellt barfota runt om, men i alla fall barfota bak, säger
Dante Kolgjini.
6 Lady Silver (William Ekberg) möter tufft motstånd och känns mer platsaktuell.
7 Mill Cava (Stefan Persson) får tufft att räcka hela vägen till seger härifrån.
8 Vilja T.Y.C. (Örjan Kihlström) tävlar på jämnt och bra hela tiden. Hon gick bra i skymundan och avslutade bra senast då det blev lite fel med ryggarna. Läget är lite chansartat, men hon står bra inne på pengarna mot övriga där framme. Vi siktar på barfota runt om, säger
Stefan Arvidsson.
9 Zelma Laday (Morgan Ivarsson) är behandlad efter senast och ägaren är väldigt nöjd med träningen. Det är ett fint smygläge och vi hoppas på fina pengar. Barfota runt om, säger kusken
Morgan Ivarsson.
10 Ziva (Hans Crebas) är inte helt avsågad.
11 Bold Face (Erik Adielsson) är den bästa hästen av våra i grunden, men Xia Lloyd har det bättre läget. Hon hade missat jobb inför senast och ska vara bättre den här gången. Hon får inte glömmas bort. Amerikansk vagn och det är inte bestämt hur det blir med balansen, säger
Dante Kolgjini.
12 LaFerrari Dimanche (Rick Ebbinge) gjorde det jättebra senast också och det blev lite för många hästar att ta sig runt och förbi. Formen ska fortsatt vara god. Det är en final nu och man måste få rätt ryggar och rätt resa. Planen är amerikansk vagn, men det är inte helt bestämt, säger
Malte Handfast.
13 Quantity of Time (Mika Forss) borde närma sig toppformen. Hon vann med mycket krafter kvar senast trots en tuff öppning, men han behövde passa på henne till slut då banunderlaget inte passade. Hon kommer tävla med plastade hovar nu. Det behövs lite tur härifrån, säger
Petri Salmela.
14 Crazy Life (Jorma Kontio) står svårt till, men hon är dålig bakom bilen ändå och hade hamnat långt bak oavsett. Hon har gått kusliga lopp på slutet och formen är på topp, men det är nästan omöjligt med 14 hästar att runda. Jorma avgör sulkyn. Eventuellt barfota runt om, säger
Stefan Melander.
15 J.J.Another Vinn (Magnus A Djuse) kommer runda många med Magnus i sulkyn.
V75-5, Silver, 2 140 m, auto
1 Combat Fighter (Erik Adielsson) är väldigt tacksam då han alltid gör bra lopp och det skiljer inte så mycket när han är i form mot när han inte är det. Det är nog bara någon längd och senast var det kanske inte den där riktiga knallformen. Danao Degli Dei är bra så klart och den har vi mött tidigare där han drog undan i ledningen, men vi tog ganska mycket till slut den gången och den lite längre distansen är nog en fördel för oss. Helstängt huvudlag, säger
Anders Svanstedt.
2 Danao Degli Dei (Alessandro Gocciadoro) har varit brutalt bra och han kommer stanna i vår träning. Han tränar ännu bättre nu och utvecklingen pekar uppåt. Alessandro är ingen kusk som tar upp precis och det kan ju gå jäkligt fort i loppet, men hans största styrka är ändå att hålla farten och jag tycker det borde vara en riktigt bra möjlighet till att vinna loppet. Barfota fram kommer passa honom perfekt och han kommer kunna öppna fortare, säger
Dante Kolgjini.
3 Parveny (Rikard N Skoglund) spurtade bra senast från ett dåligt läge och visade riktigt fin form. Han känns fortsatt fräsch och fin efteråt. Inga ändringar, säger
Mattias Djuse.
4 Run N’Cola (Björn Goop) har gått bra under hela vintern tycker jag och han känns fortsatt fin. Det blev ett skapligt läge och han kan säkert vara med och hugga om en fin slant. Inga ändringar, säger
Mattias Djuse.
5 Global Classified (Magnus A Djuse) var kanske lite sämre senast, men han fick lite tryck under vägen och har även gått i ledningen nu i flera starter. Han känns fortsatt fin i träningen och jag hoppas på en fin insats. Barfota bak och då lättar vi honom även fram, säger
Mattias Djuse.
6 Hipster Am (Örjan Kihlström) var jag lite halvbesviken på i Örebro och senast fick vi dödens. Han var inte trött, men Örjan sa att han inte tyckte det var speciellt kul. Han är lite svårbedömd, men räcker ju i klassen och är allt som det har han platschans. Barfota runt om, säger
Stefan P Pettersson.
7 Corazon de B. (Per Lennartsson) har varit pigg och fin efter loppet på Mantorp. Han är lite beroende av att vara med där framme och många bra motståndare har fått bra lägen, så det känns ju lite jobbigt. Vi får se hur det utvecklar sig. Det blir inga ändringar, säger
Per Lennartsson.
8 Xanthis Hilton (Mats E Djuse) är bra i ordning och håller bra form, men det är ett tufft läge med spår åtta i en silverfinal. Barfota fram, säger
Stefan Melander.
9 Randemar R.D. (Sofie Ericsson) kom inte riktigt in i loppet senast och nu fick han ett vettigt läge vilket man behöver. Det är klart att motståndet är bra, men som jag läser loppet borde vi kunna hitta tredje invändigt och då kan han tjäna fina pengar. Jag tror inte dom springer ifrån honom i alla fall. Amerikansk vagn, säger kusken
Sofie Ericsson.
10 Cab Frontline (Tomas Pettersson) känns fin. Han möter tuffa hästar nu och han får smyga med. Helstängt huvudlag och barfota runt om, säger
Tomas Pettersson.
11 Winner Brodde (Johan Untersteiner) var vi lite tveksamma på senast, men han levererade fint och allt är bra i träningen efteråt där han verkar pigg och glad. Härifrån får vi hoppas på ett under. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
12 Crown Wise As (Carl Johan Jepson) var kanonfin senast och det blev en perfekt genomkörare. Löser det sig lite härifrån är han inte helt borta. Eventuellt blir det blinkershuvudlag, säger
Veikko Haapakangas.
V75-6, Klass I, 2 140 m, auto
1 Global Dependable (Mats E Djuse) går bra hela tiden. Senast var han lite pigg i spets och det gick fort första varvet, så med tanke på det höll han bra tycker jag. Han är snabb ut och läget blev perfekt. Barfota runt om första gången, säger
Mattias Djuse.
2 Drill (Agnes Larsson) börjar komma igång och han har fått ordning på sin aktion. Han blir smidigare och smidigare och därmed lite mer explosiv, även om han är lite för entakad. Jag tror på en bra prestation. Inga ändringar, säger
Stefan P Pettersson.
3 Pwojtech Vrijthout (Carl Johan Jepson) vann väldigt enkelt senast och det blev som en promenad i parken. Han har tränat bra efteråt och han gick jobb under torsdagen och då tänkte jag för mig själv att hur ska han kunna förlora. Calle har tjatat till sig en jänkarvagn nu och så blir det. Jag testade även rycktussar i måndags och det blir nytt också. Vi går lite all-in som det känns. Han är ingen raket från start, men jag antar att han provar från start då han ville ha en jänkarvagn. Jag blir förvånad om han inte är bland de tre främsta och man känner i träningen att han utvecklas, säger
Angelica Jonsson.
4 Luca di Quattro (Daniel Wäjersten) har gjort det klart bra, men nu möter man väldigt många bra hästar och det känns som att han får tufft att räcka hela vägen. Han är anmäld med amerikansk vagn och barfota bak.
5 Benchmark (Örjan Kihlström) har ett bättre läge än förra gången och han tränar jättebra. Det är tuffa motståndare och ett hårt lopp så jag tror det blir svårt att vinna. Han kanske kan vara trea-fyra. Inga ändringar, säger
Stefan Melander.
6 Mellby Jail (Magnus A Djuse) har gjort det riktigt bra varje gång och han har tränat på normalt efter senaste starten. Det blev ett spår långt ut på vingen, men han har varit rejäl och vi förväntar oss ett bra lopp igen. Inga ändringar, säger
Clas-Göran Björkroth.
7 Cassius Clay D.E. (Stefan Persson) vann senast, men han imponerade inte lika mycket som tidigare. Normalt är han bra för klassen och han ska streckas tidigt. Man går tillbaka till skor runt om den här gången.
8 Billionaire Face (Claes Sjöström) gjorde det bra senast som tvåa bakom Mellby Jail. Känns bortlottad den här gången och han får svårt att blanda sig i segerstriden.
9 Judge Dredd Sisu (Mika Forss) har gjort otroligt fina prestationer och målet har varit det här loppet efter starten på Bergsåker. Han fick en genomkörare senast och det blev tuffare än vi trodde, men han var superfin. Efteråt känns han också riktigt fin i träningen. Får han en bra resa ska han inte räknas bort och det blir barfota runt om första gången, säger
Petri Salmela.
10 Utah Southwind (Ulf Ohlsson) har inte gjort några fel sedan han kom och håller en jättefin form. Det blir givetvis lite mer problematisk då han har ett bakspår, men vi får hoppas på lite tempo och att han kommer hyfsat till. Han är både rejäl och spurtstark. Inga ändringar, säger
Ulf Stenströmer.
11 No Talking You (Erik Adielsson) var Johan riktigt nöjd med på Mantorp där han gick fint in i mål. Han håller fin form, men vi fick inget roligt utgångsläge. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
12 Call Me Gleipner (Johan Untersteiner) gick strålande i Halmstad och jag tror på en bra insats igen. Vi får hoppas på bra tempo och ryggar att gå i. Det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
V75-7, Brons, 2 140 m, auto
1 Moses Boko (Rick Ebbinge) gjorde det jättebra senast och var positiv. Jag tror vi möter övermakten igen då Esposito blir svår att slå. Det känns i alla fall som att han ska göra en bra prestation. Han är ingen startraket. Inga ändringar, säger
Malte Handfast.
2 Black Fire (Gustav Johansson) var inte så bra som jag hade hoppats på senast, men han hade lite dåliga blodvärden. Han fick återhämta sig en vecka och nu tränar han bra. Det blev ett bra spår och jag tycker förutsättningarna ser lite spännande ut. Amerikansk vagn, säger
Gustav Johansson.
3 It’s Peppertime (Jorma Kontio) har ständigt gjort förbättrade insatser i årets starter. I de två senaste har han vunnit med krafter kvar. Har fått ett bra läge och den här gången plockar vi alla skor, säger
Katja Melkko.
4 Judge D. (Stefan Persson) fullföljde hyggligt senast utan att imponera. Han kan klart bättre än så och har han gått framåt till den här finalen kan man inte nonchalera honom helt. Han är anmäld barfota runt om nu och med en amerikansk vagn.
5 Esposito (Magnus A Djuse) har varit riktigt bra vid senaste starterna och han känns normal och fin i träningen. Det finns inget att klaga på och han har visat tidigare hur pass bra han är. Det är finaler nu och ett jämnare lopp, men vi förväntar oss att han ska vara med och kämpa om det. Inga ändringar, säger
Clas-Göran Björkroth.
6 Mission Beach (Marcus Lilius) gick jättebra för mig näst senast och var så fin som hon kan vara. Senast var hon inte på humör tydligen och det är nog bara att glömma det loppet. Det är tuffast möjliga motstånd den här gången vi får se hur hon verkar bakom bilen. Jag kanske provar kasta iväg för att komma till innerspår och är hon på humör skulle jag eventuellt kunna ta mig förbi alla då hon är ruskigt snabb, men hon är ojämn på det viset. Jag tar i alla fall gärna innerspår så långt fram som möjligt och vi får sikta på bra pengar. Barfota runt om vore intressant om det blir så, säger kusken
Marcus Lilius.
7 Winterburn (Örjan Kihlström) hade lite krafter kvar senast i Mantorp och det verkar bra efteråt. Formen är på rätt väg och grundkapacitet har han för att vara långt framme, men det måste ju klaffa lite för att komma in i loppet. Det kan eventuellt bli någon form av stängt huvudlag, säger
Mattias Djuse.
8 Real Scotch (Johan Untersteiner) fick en tackling senast så det loppet kan vi bara glömma. Johan var annars nöjd med honom och tyckte han kändes fin. Han är gynnad om det blir tempo i loppet. Vanlig vagn, säger
Peter Untersteiner.
9 Jalapeno K. (Erik Adielsson) har verkligen gjort det bra under vintern och utvecklats. Han borde duga gott även i det här sällskapet och är en av flera när man garderar. Han är anmäld barfota runt om nu.
10 Jewilla (Ulf Ohlsson) får det nog svårt att vinna och hon kan vara trea-fyra mot bra hästar. Hon gick hyggligt senast. Det kanske blir ett öppet huvudlag över den här distansen, säger
Stefan Melander.
11 The Oak L.A. (Hanna Olofsson) kommer från seger i Finland där han gjorde det klart bra på vinterbana. Tuffare uppgift nu och får i första hand sikta på bra pengar.
12 Nail’em (Åke Lindblom) är under utveckling och allt ser bra ut i jobben. Han känns bara bättre och bättre. Vi får se vad som händer härifrån och jag får ligga lite lågt den här gången, men formen är bra. Barfota runt om, säger
Åke Lindblom.