Lars Anvar Kolles V75-tips:
V75-1:
Jeg innleder kupongen med tre hester i langløpet. 7 Belgique vant greit i årsdebuten på Färjestad sist. Bør kunne komme seg greit av gårde her og er riktig favoritt, men jeg syns han er litt vel mye spilt. 4 Max Eagle F.T. har vært veldig god i vinter og radet opp seire. Galopperte fra start på Jarlsberg nest sist, men var tilbake som vinner i langløpet på Bjerke sist. Skal regnes bak favoritten sammen med 10 Pretty Devil som har gjort det bra mot gode hester den siste tiden.
V75-2:
8 Kinge Svarten blir min favoritt i den andre avdelingen. Han har flott form og står med to strake seire i raden. Har dog spor langt ute og må sikkert brukes litt for å komme til tet her. 9 Baias er omgangens luring. Jeg syns han gikk veldig bra til annenplass bak Idu Bork før jul, og det er snakk om en hest med flott kapasitet. Kommer ut etter pause nå, men kan følge en god rygg og skal ikke avskrives. 12 Balder Odin har gjort det bra i lang tid og holder flott form. Er dog avhengig av klaff fra dette sporet, men kan få gode rygger og være med i kampen til slutt. 11 Smedheim Braut har fått tre løp i kroppen etter pause. Var litt seig på Forus sist, men avsluttet greit. Det kan bli litt kjøring fra start her, og da kan Smedheim Braut komme fint inn i løpet. 2 Mellem Tyr gikk litt tidlig på Jarlsberg sist, men hvis han får sitte på skuddhold til ut i oppløpet så blir han skummel.
V75-3:
3 Frazze blir omgangens første banker. Han er rask fra start og viste i fjor at han takler svingene på Klosterskogen. Får han bestemme litt i tet så tror jeg han holder helt inn, selv om 2100 meter ikke er noen fordel for ham.
V75-4:
Fire veldig gode kaldbloshester får plass på kupongen i Moe Odins Æresløp. 7 Tangen Bork rangeres først etter at han vant lett i årsdebuten sist. Slo mange av dagens motstandere da og skal være favoritt, men han har spor langt ute på bilvingen, og jeg velger å gardere. 6 Griskefaksen G.L. ble toer bak Tangen Bork sist og avsluttet flott. Har fordel av autostart denne gangen og er veldig rask fra start. 5 Stumne Fyr holder toppform og har vært fryktelig god i lang tid nå. Var en av favorittene, og rangert foran Tangen Bork sist, men galopperte inn mot siste sving. Skal helt klart regnes. 1 Reime Kongen årsdebuterte sist med seier i Lars Laumbs løp. Jeg tror han er på vei til å hevde seg mot de aller beste i klassen, og han bør være sikret et fint løp fra innerspor.
V75-5:
3 Charron var en av de beste 3-åringene i fjor. I årets siste start syns jeg han var god, til tross for tøft press underveis vant han overlegent på en lav 1.13-tid. Har ikke startet på fire måneder nå, men kommer nok godt forberedt. Er ikke avhengig av tet og kan vinne dette løpet fra flere posisjoner, men tet er som kjent den korteste veien til mål. Banker!
V75-6:
Et flott løp i Klosterskogen Grand Prix hvor 4 Moni Viking gjør et lite comeback på norsk jord. En hest i verdensklasse som er steinhard og har kommet tilbake gang etter gang. Min favoritt i løpet. 1 Z. Boko imponerte i årsdebuten på Bjerke sist og stormet unna til overlegen seier. Det løpet har sikkert gjort godt og han blir mitt annetvalg. 5 Stoletheshow er også en stjernehest med over 12 millioner på konto. Han er rask fra start og mye vil på avgjort på startsiden. Kommer han seg forbi Moni Viking har han de beste kortene i løpet. 9 Four Guys Dream ledet hele veien til sikker seier på Halmstad sist. Skal regnes igjen. 2 Charleston Volo har bra form, men har fått dårlig uttelling i det siste. Bør få et fint løp fra et bra startspor her. Jeg tar også med 6 Digital Dominance som har fått tre løp i kroppen etter pause. Han gjør gode løp hele tiden og måtte gjøre mye grovjobb selv sist.
V75-7:
Fire hester får plass på kupongen i finalen og jeg rangerer 12 Timetoshine Bonanza først. Han gikk voldsomt etter galopp sist og har fått to løp i kroppen etter pause. Sto med to strake seire før han galopperte sist. 13 Urbina Southwind kommer med to strake seire i bagasjen og avsluttet forrykende sist. 7 Wildest Dreams har vært god og fått et løp i kroppen etter pause. Vant lett da. Møter tøffere motstand denne gangen, men er rask fra start og kan få et fint løp. Mulig hun er tethest i løpet. Jeg tar også med 8 Princess Olivia som står med fem strake seire. Skal regnes, men møter tøffere motstand nå.
Dagens luring: 9 Baias (V75-2)
V75-rangering
V75-1: 7-4-10
V75-2: 8-9-12-11-2
V75-3: 3
V75-4: 7-6-5-1
V75-5: 3
V75-6: 4-1-5-9-2-6
V75-7: 12-13-7-8