Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Jägersro 23 november
V75-1, Klass I, 2 140 m, auto
1 Marseille (Björn Goop) finns det inga orosmoln på innan starten. Han tränar på bra och var fin i tisdagens jobb. Spåret kan bli en fälla då han inte är den allra snabbaste, men han är lite mer än normalsnabb och borde få ett fint lopp i alla fall. Jag tycker det ser ut som en lämplig uppgift. Inga ändringar, säger
Stefan P Pettersson.
2 Gustav Simoni (Tyler Mifsud) är jag väldigt optimistisk med. Många har nog glömt att han gick en låg 12-tid när han blev diskad näst senast och han var fenomenal den dagen. Han ska vara lika bra nu på lördag och jag kommer inte vara defensiv den här gången. Jag tror på hästen så det bästa är att köra i ledningen, säger
Tyler Mifsud.
3 I Can Win Gardenia (Erik Adielsson) kan ta en vettig slant, men det borde bli tufft att räcka hela vägen till seger.
4 Billy the Bronco (Markus B Svedberg) galopperade i första sväng senast, men det var ett olycksfall. Jag har varit nöjd med honom efteråt och hoppas vi ska komma iväg bra från spåret och hitta en vettig position. Han kan avsluta vasst om han får en fin resa. Inga ändringar, säger
Markus B Svedberg.
5 Emirre (Stefan Persson) tror Stefan kvävde sig bakom bilen senast och att han därför öppnade sämre. Han gjorde sedan en femstjärnig prestation och svarade så bra som jag hoppades på och lite till då han ryckte tussarna. Han känns ännu bättre efteråt och mina förhoppningar är att vara bland dom tre främsta. Eventuellt går vi tillbaka till helstängt huvudlag och så blir det skor runt om igen, säger
Thomas Petersson.
6 Defender Grif (Michael Lönborg) gick okej senast, men han öppnar inget särskilt och härifrån finns det vingelrisk. Han kommer säkert göra ett bra lopp och det är pengar som vi jagar, säger
Michael Lönborg.
7 L’Amiral S.J.S. (Joakim Lövgren) har presterat jättebra, men han är tyvärr inte snabb ut så det finns risk att han blir hängandes från start. Med tanke på spåren är det fördel Gustav Simoni, säger
Tyler Mifsud.
8 Global Education (Magnus A Djuse) var Mats väldigt nöjd med senast. Läget är inte så roligt, men allt verkar i alla fall bra efteråt i träningen, säger
Fredrik Wallin.
9 Pharagraf (Gustav Johansson) var jag nöjd med senast, men han gillar inte att springa bakom hästar på innerspår då han inte tycker om stolparna för banmarkeringen. Jag hoppas han sitter i andraspår nu och då blir det spännande. Han är i bra form. Amerikansk vagn, säger
Ivelin Ivanov.
10 Cross Lane (Christoffer Eriksson) har fungerat fint den senaste tiden och då har framgångarna kommit. Nu är det andra förutsättningar med bakspår och att han har gått upp i klass, men det tror jag inte gör så mycket. Planen är barfota runt om, säger
Christoffer Eriksson.
11 Village Party (Johan Untersteiner) håller fin form. Det blev tyvärr ett dåligt läge nu och härifrån blir det jobbigt. Han är annars i fin författning, säger
Peter Untersteiner.
12 Celerity Broline (Peter Untersteiner) var nära att komma till ledningen senast och då hade det blivit ett helt annat lopp. Det var synd, men han gjorde en fin insats som tvåa och det var full fart över mål. Jag anmälde med amerikansk vagn, men troligen ändrar jag till en vanlig nu när det blev spår tolv och det går inte att hoppas på för mycket härifrån, säger
Magnus R Johansson.
V75-2, Stolopp, 2 140 m, volt
1 Fabulicious (Jonas M Oscarsson) var något blek senast och borde hängt på lite bättre. Läget blev bra nu och härifrån kan hon mycket väl ta en god placering. Vanlig vagn, säger
Peter Untersteiner.
2 Hakuna Matata (Nicolaj Andersen) gör det hyggligt. Nu är det tufft motstånd och hon får jaga lite pengar i första hand.
3 Niras Hoppetossa (Jörgen Sjunnesson) är allt bara bra med. Det är nog lite tufft för henne på V75, men det är roligt att vara med och vi tar chansen då vi har segern högst upp i raden. Skor runt om och vanlig vagn, säger
Johanna Johansson.
4 Sobel Exellence (Peter Untersteiner) fick en tuff öppning senast och upploppet blev långt. Allt är bra efteråt och jag tror formen är helt okej. Hon behöver ett vilsamt lopp. Vanlig vagn, säger
Peter Untersteiner.
5 Peak of Glory (Per Nordström) galopperade tyvärr från start senast, men kusken var väldigt nöjd och utan galoppen hade hon vunnit hur lätt som helst. Det är andra hästar nu än under sommaren och hon var väl inte tillräckligt bra för fyraåringseliten, men i klassen under räcker hon och nu är det mer vanliga hästar. Det blir ryckhuva första gången och så får vi se vad det blir för balans beroende på banan, säger
Elke Frinta.
6 Västerbo Cookie (Magnus A Djuse) fungerade bättre på ny balans senast och allt verkar bra i träningen. Hon öppnar säkert vettigt utan att vara jättesnabb. Inga ändringar, säger
Fredrik Wallin.
7 Tamburine Tile (Joakim Lövgren) har kunnat träna på hela tiden nu och jag tror hon kommer prestera bra. Jag hoppas hon kan få en bra rygg och med en fin resa kan hon ha platschans. Eventuellt barfota runt om och vanlig vagn, säger
Tyler Mifsud.
2 160 meter:
8 Eight Hour (Bernardo Grasso) trodde jag skulle vinna i debuten för oss och utan tryckaren hon fick hade hon nog gjort det. Senast var jag dock besviken och hon sprang bara med. Hon är nog bäst i ledningen så jag ligger lite lågt. Skor bak, säger
Tyler Mifsud.
9 Run Queen Run (Johan Untersteiner) blev det tufft för senast och hon blev trött. Det ska inte vara någon fara med formen och allt tyder på att hon kommer göra ett bra lopp. Vanlig vagn, säger
Peter Untersteiner.
10 Janita Silvio (Fredrik Persson) går lugnt i träningen och hon är jämn och säker i sina prestationer. Hon får smyga med och så får vi se hur många hon tar till slut. Inga ändringar, säger
Fredrik Persson.
11 Toscana Southwind (Troels Andersen) kommer vara med i striden om det löser sig med positionerna under vägen.
12 See You in Heaven (Henriette Larsen) räcker inte till här och är inget segerbud.
13 Nikki Lane (Roger Malmqvist) spurtade riktigt starkt senast och vid minsta klaff måste hon ses med bra chans. Rolig chansspik.
14 Herina Sotto (Christoffer Eriksson) gick bra senast där hon avslutad bra efter att ha gått i ryggar. Vi siktar på något liknande lopp nu och hon tränar fint. Vanlig vagn, säger
Christoffer Eriksson.
15 Ibiza Garbo (Ken Ecce) har ett svårt läge och behöver en hel del tur under vägen.
V75-3, Silver, 1 640 m, auto
1 Gatling (Björn Goop) är ute över en distans som passar och jag tror han kan ta ledningen, men även om han inte gör det kommer han sitta med där framme. Han gjorde ett bra lopp senast och känns fortsatt fin i träningen. Inga ändringar, säger
Peter Zadel.
2 Lorenzo Boko (Gustav Johansson) möter ofta väldigt bra hästar och gör det bra. Han höll bra även senast och spåret blev fint nu. Förhoppningsvis kan han ta lite pengar. Inga ändringar, säger
Jerry Riordan.
3 Under Armour (Joakim Lövgren) tror jag gått framåt och skulle han hitta en bra position hoppas jag han kan spurta fint till slut. Jag tror det blir svårt att slå Mulberry som jag tycker är i en annan klass. Inga ändringar, säger
Tyler Mifsud.
4 Eddie the Eagle (Michael Lönborg) är jag lite tveksam till om formen börjar ta slut och det här blir sista starten för året. Vi hade varit lite snälla med honom i träningen inför senast och nu har vi vridit på lite mer. Han gillar att gå i ledningen och jag vill gärna köra där, men jag vet inte hur motståndarna öppnar. Barfota bak, säger
Michael Lönborg.
5 In Love Mearas (Örjan Kihlström) var ursäktad senast, det blev nog lite jobbigt humörmässigt då han inte kom förbi de invändiga. Han har sett fin ut efter den starten så allt verkar normalt med honom. 1600 meter är ju hans grej och spåret är bra det också så det är passande förutsättningar. Inga ändringar är planerade, säger
Martin P Djuse.
6 Winner Brodde (Johan Untersteiner) är stabil och går bra varje gång. Allt är fint i träningen efter den senaste starten och det blir inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
7 Mulberry (Christoffer Eriksson) känns fin och jag är inte speciellt orolig för att han kommer bli lika pigg igen. Han tar sig nog inte förbi snabba konkurrenter invändigt, men skulle han hamna utvändigt om ledaren är det inte hela världen. Eventuellt vanlig vagn, säger
Christoffer Eriksson.
8 Ture L.A. (Dwight Pieters) var bländande fin i första starten för oss. Allt har bara varit fint efteråt och han ska kunna stå sig gott även i V75-sammanhang. Dock blev han bortlottad här och vi får se lite hur det löser sig från start. Vår häst är bra och med lite klaff kan han vara med där framme igen, säger
Maria Törnqvist.
9 Dominic Wibb (Adrian Kolgjini) kvävde sig senast då han låg på väldigt mycket. Han fick ett perfekt läge nu då han kan smyga med och han borde gått framåt, men jag tror ändå han behöver något mer lopp för att vara riktigt i ordning. Barfota runt om är tanken, säger
Dante Kolgjini.
10 Without a Doubt (Victor Rosleff) vann utan att vara som bäst senast. Vi misstänker det var hovarna som var problemet och han har fixats till efteråt och ska vara i bättre skick. Härifrån är han en outsider. Eventuellt amerikansk vagn, säger
Victor Rosleff.
11 Run N’Cola (Stefan Persson) gjorde ett väldigt bra lopp senast och han var även godkänd i första starten för mig. Det blev såklart ett tufft spår, men om Mulberry håller tempot uppe är han inte helt borta. Det behövs dock tur och säkert ett förstavarv på under 1.10 för att dom ska tröttna. Inga ändringar, säger
Veikko Haapakangas.
12 Reven Dejavu (Magnus A Djuse) håller riktigt toppform, men han blev bortlottad den här gången, säger
Fredrik Wallin.
V75-4, 2-åringar, 1 640 m, auto
1 Mamma Mia Sisu (Robin Bakker) var bra senast i uttagningsloppet och allt är okej i träningen efteråt. Det blir ett svårt lopp nu då det finns tuffa hingstar med i loppet och vi är nöjda med pengar. Inga ändringar, säger
Paul J P Hagoort.
2 Eol (Robbin Bot) var bra senast och det blev ett bra utgångsläge nu i finalen. Eyeofthetiger imponerade mycket i uttagningsloppen och jag hoppas vi ska vara bland de fyra främsta. Inga ändringar, säger
Erwin Bot.
3 Eyeofthetiger (Per Nordström) imponerade även på mig i uttagningsloppet. Att han har varit bra har vi känt hela tiden, men han är nästan för bra redan nu med tanke på sin storlek då han är 1,71 hög över manken. Jag är fortsatt väldigt nöjd med honom och gör han om den senaste insatsen kommer vi vara långt framme. Det blir inga ändringar, säger
Per Nordström.
4 Pele Boko (Örjan Kihlström) var också bra senast i uttagningsloppet och det blev ett bra utgångsläge för honom också. Allt verkar fint i träningen efter senaste starten och jag tycker mina två i loppet känns likvärdiga. Inga ändringar, säger
Erwin Bot.
5 Phoebe Boko (Björn Goop) var bra i uttagningsloppet, men det blir tufft den här gången för henne också och jag är nöjd om det blir lite pengar. Det blir inga ändringar, säger
Paul J P Hagoort.
6 Nightlife In (Johan Untersteiner) hade tränat på lite lugnt efter Svampen och han har gått framåt med uttagningsloppet i kroppen. Han känns fin i träningen och kommer säkert vara lite vassare nu i finalen. Inga ändringar, säger
Per Nordström.
7 Peaky Blinder Boko (Dion Tesselaar) är en jättefin tvååring som inlett karriären klart lovande. Han fullföljde godkänt i uttagningsloppet och det ser ut att finnas fortsatt utveckling så det blir spännande att följa honom nästa år. Denna gång ser det dock tufft ut med spår sju mot vassa konkurrenter och lite pengar känns realistiskt på förhand.
8 Agarita (Stefan Persson) har ett lite jobbigt utgångsläge, men hon har tagit skutt framåt varje start och sänkt tiderna. Hon känns fin i träningen och är startsnabb och travsäker. Kan Stefan hitta ner någonstans så tror jag hon tar fina pengar. Amerikansk vagn, säger
Per Nordström.
9 Precious Steel (Peter Untersteiner) kom i fin författning och stannade kvar efter uttagningsloppet. Vi har bara kört lite lugnt, men det är en väldigt trevlig häst. Hon kan smyga med härifrån och en slant känns realistiskt då det är en tuff final. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
10 Mansa Musa Mearas (Markus B Svedberg) utvecklas på bra sätt för varje lopp och det känns som han tagit senaste loppet bra. Jag tror han går bra bakifrån, men tror det blir svårt att räcka till seger. Kan han tjäna fina pengar är jag nöjd. Vi lättar honom lite i frambalansen, säger
Markus B Svedberg.
11 Pure Athena (Magnus A Djuse) har allt verkat bra med efter försöket där Magnus var väldigt nöjd med henne. Vi får hoppas det spricker upp i loppet och det känns att det finns bra fart i henne. Det blir inga ändringar, säger
Fredrik Wallin.
12 Ghirardelli (Jörgen Sjunnesson) hade inte den bästa uppladdningen inför uttagningsloppet och jag räknar med att han kommer göra en bättre prestation nu. Det blir inga ändringar, säger
Per Nordström.
V75-5, Brons, 2 140 m, auto
1 Indeed (Ken Ecce) är snabb ut och ska ses med en ganska bra platschans härifrån.
2 Swish the Cash (Adrian Kolgjini) håller toppform och senast blev han påkörd i Norge. Han fick ett väldigt bra utgångsläge och jag tycker det ser ut som vår bästa chans på förhand. Det lyser form om honom i träningen. Inga ändringar, säger
Dante Kolgjini.
3 Humanity Pellini (Christoffer Eriksson) har varit i bra form under en längre tid och allt verkar fortsatt bra. Nu är det lite kortare distans än vad han är van vid och blir det tempo så gynnar det honom. Amerikansk vagn, säger
Christoffer Eriksson.
4 Bull’s Eyes (Dante Kolgjini) höll farten senast och han hade ju inte varit nere på dessa tider tidigare. Han ska kunna tjäna fina pengar, säger kusken
Dante Kolgjini.
5 Nikita R. (Robin Bakker) har varit bra på slutet. Hon kan öppna fint och kanske kan komma till ledningen, men hon är allround och kan gå bra även bakifrån. Jag hoppas hon ska vara bland dom tre. Inga ändringar, säger
Paul J P Hagoort.
6 Dats Tore (Dwight Pieters) travade inte riktigt på Solvalla, men med tanke på det gjorde han det jättebra och visade bra inställning. Han har blivit uppfräschad efter det och känns bra nu tycker jag. Han är bra nog för dessa lopp vilket han visat tidigare och det är klart man har förhoppningar, men spår sex är långt ut och vi får se vart han hamnar, säger
Eric Martinsson.
7 Chimi (Björn Goop) fick ett dåligt spår igen och det får han varje gång. Han var bra senast och borde vara ännu bättre med den genomköraren i kroppen. Han kan öppna snabbt om Björn vill, men det finns risk att han blir het om man laddar. Vi får se vad han väljer för taktik och han är allround. Med ett normalt lopp borde han absolut vara med i platsstriden och han kan även vinna med lite tur. Inga ändringar, säger
Peter Zadel.
8 Here’s Johnny Sox (Erik Adielsson) har ett tufft läge och får nog svårt att komma till.
9 Global Duty (Örjan Kihlström) har varit hemma sedan senaste starten på Vincennes. Han känns helt okej och har gått 1.15/2000 meter inne på Åby. Vi får se hur han anpassar sig i den här klassen i Sverige, men han fungerade bra i Frankrike och jag tror nog att han kommer fungera fint. Han tävlade barfota runt om där och ni blir det skor fram, säger
Christoffer Eriksson.
10 Steady Victory (Hanna Lähdekorpi) håller bra form. Det är stentufft på V75 och läget blev också svårt. Jag hoppas på en vettig placering, men tror det blir svårt att vinna, säger
Hanna Lähdekorpi.
11 Eldorado Jet (Magnus A Djuse) är en väldigt tuff häst som inte rädds att göra jobb själv eller tävla mot hästar av denna klass. Han var otrolig vid segern näst senast och vann lätt gången efter. Jag tror att denna häst kan gå högt upp genom klasserna och det program han har passar honom mycket väl så vi fortsätter tävla med honom på svensk mark. Vi är inte rädda för utgångsläget, Magnus har fungerat jättebra med hästen och jag måste tro på mycket god vinstchans, säger
Alessandro Gocciadoro.
12 Windmill Jam (Johan Untersteiner) löste det sig bra för senast och Johan trodde han skulle blåsa förbi, men det räckte inte. Han går okej utan att det slår gnistor och det där lilla extra saknas för att vinna. Jag tror ändå han kommer vinna på V75 när som helst, men just denna gång blir det svårt. Amerikansk vagn, säger
Peter Untersteiner.
V75-6, Stayer, 3 140 m, volt
1 De Chambeau (Jörgen Sjunnesson) kommer få ett bra lopp och är inte helt borta.
2 Facetime Love (Björn Goop) är ute över lång distans och det tror jag inte kommer vara några problem, men det finns flera bra där bakom som jagar. För att vara med där framme behövs det nog en bra resa samtidigt som dom andra får lite tuffare lopp. Eventuellt barfota bak, säger
Peter Zadel.
3 Höwings Zeus (Ken Ecce) verkar hålla bra form och han var bra i det senaste jobbet. Han har aldrig startat över distansen, men han känns stark och vi hoppas på ett smyglopp, då brukar han spurta bra. Inga ändringar, säger
Ronny Palm.
4 Observe’em (Magnus A Djuse) tror vi det var barfotabalansen som gjorde att han inte fungerade alls bra senast. Han tränar bra efter det och förhoppningsvis fungerar han som i starterna innan nu när det blir skor runt om. Han började lovande och det känns som en häst som ska räcka en bit till om man säger så, säger
Martin P Djuse.
5 Localizer (Victor Rosleff) gör det jämnt och bra hela tiden. Läget blev dåligt nu och vi får smyga med och jaga lite pengar. Vanlig vagn och antingen norskt eller halvstängt huvudlag, säger
Victor Rosleff.
6 Captain Kronos (Christoffer Eriksson) känns fin och det blev ett bra läge. Han är gynnad om man kör i ett jämnt hårt tempo, så kommer vi till ledningen kör jag där. Jag tror han har den bästa chansen av mina i omgången, säger
Christoffer Eriksson.
7 Eleven O’Clock (Dwight Pieters) gick bra senast och såg fin ut. Nu testar vi barfota runt om och förhoppningen är ju att det ska göra 20 meter, säger
Olof Thorson.
3 160 meter:
8 Rendez Vous (Erik Adielsson) kan tjäna en fin slant även det blir svårt att räcka till vinst.
9 King Only the One (Adrian Kolgjini) blir snabbare och bättre hela tiden. Jag hoppas han får ett bra lopp och även han vore gynnad om det blir ett jämnt tempo på loppet. Vanlig vagn, säger
Christoffer Eriksson.
3 180 meter:
10 Mateo di Quattro (Johan Untersteiner) är en bra häst. Det såg ut som ett intressant lopp med många bra hästar och han är alltid en outsider, säger
Peter Untersteiner.
11 Hobart (Vemund M. Drolsum)
STARTAR EJ
12 Capiroska Font (Gustav Johansson) trivs bra över distansen, men nu är det mot hingstar också. Formen är i alla fall bra och skulle några av dom bästa ha lite otur samtidigt som hon har tur skulle hon kunna vinna igen. Inga ändringar, säger
Jerry Riordan.
13 Underground Artist (Örjan Kihlström) har fin form och det blir samma balans som senast, säger
Robert Bergh.
14 Pingis (Stefan Persson) har varit sjukt bra faktiskt och han känns jäkligt bra även efter senast. Det är ett jämnt och bra lopp så det behöver klaffa lite för att vinna, men han är absolut en som ska räknas. Skor runt om och vanlig vagn, säger
Carlos Söderström.
15 Lucifer Sam (Joakim Lövgren) var bra senast och jag tycker han trivs bra över längre distanser. Det är bra hästar på hans startvolt och jag hoppas någon av dessa kan göra grovjobbet, säger
Tyler Mifsud.
V75-7, Guld, 2 140 m, auto
1 Dancer Brodde (Peter Untersteiner) var fin senast på lunden. Det var ett väldigt lämpligt lopp på pappret, men han stumnade inte alls sista 50 metrarna och det var jag glad över då jag tycker han gett sig till slut i många lopp. Nu borrade han ner sig och gick över linjen vilket är ett bra tecken. Det är många bra hästar i det här loppet och han är en av dessa. Jag bestämmer taktiken i allvarets stund, säger
Peter Untersteiner.
2 Husse Boko (Gustav Johansson) har ett bra läge för att smyga med till pengar.
3 B.A.Superhero (Magnus A Djuse) vann enkelt senast i Örebro. Han hostade några gånger dagarna efter det loppet och fick en kort paus, men det gick över fort och jag är inte orolig för formen. Hästen tränar väldigt bra och även om jag inte hade förväntat mig att det här loppet skulle bli riktigt såhär bra så är jag inte orolig i sig för hur han kommer stå sig i konkurrensen. Det blir inga ändringar, säger
Alessandro Gocciadoro.
4 A Fair Day (Oscar Ginman) lär laddas och har toppchans om man når ledningen.
5 Natorp Bo (Joakim Lövgren) fick spår utvändigt om A Fair Day vilket var synd. Det är bara hoppas att Peter svarar ledningen med Dancer Brodde och att det blir tempo med A Fair Day utvändigt, då kan det bli ett roligt lopp för Natorp Bo då jag tycker han är i sitt livs form, säger
Tyler Mifsud.
6 Mister Hercules (Örjan Kihlström) har varit bra en längre tid och gjorde ett bra lopp senast, han stod emot bra. Det var högt tempo och fick lägga en del för att komma till spets så han var bra. Han tränar på och gick ett tuffare jobb i dag måndag så vi tror på hygglig form. Möjligt att han varit lite seg då det varit kort uppehåll inför men som sagt, han gick ett tuffare jobb i dag så jag tror på en bra prestation och vi ändrar inget, säger
Martin P Djuse.
7 Dats So Cool (Erik Adielsson) gör jämna och bra lopp, men senast kanske han var lite sämre än man hoppades på. Han slutade springa en bit på upploppet för att sedan ta sats igen. Jag tycker inte han är som bäst när han får dessa smörlopp utan han behöver vara lite mer motiverad och kriga. Det är tufft motstånd nu och spåret blev inte bra, vi får hoppas han kommer ner någonstans och får vara glada för en vettig peng. Inga ändringar, säger
Eric Martinsson.
8 Rackham (Christoffer Eriksson) ser fin ut och det var glädjande att se senast att halsoperationen verkar fallit väl ut. Nu blev det ett tråkigt läge och vi får sikta på ett liknande lopp som senast och köra till slut. Inga ändringar, säger
Christoffer Eriksson.
9 Karat River (Johan Untersteiner) var fin på Axevalla där han fick stryk med en nos. Han travade klockrent och vi var riktigt nöjda med honom. Det var länge sedan som han fick ett lopp i kroppen innan det och allt tyder på att han är riktigt på gång. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.
10 Barack Face (Adrian Kolgjini)
STARTAR EJ
11 Sweetman (Stefan Persson) känns bortlottad och härifrån blir det väldigt svårt.
12 Crack Atout (Ken Ecce) ska inte räcka till från spår tolv och får hoppas på en slant.