simsalabim:
V75-1
Siktar på högt utgångsvärde!
Silverdivisionen 1640m Autostart
2 Sweetman har onekligen på pappret fullständigt perfekt förutsättningar i den här Silverdivisionen över sprinterdistans. Erik Adielsson upp i sulkyn känns som ett plus och visst förstår jag er som kastar er över Sweetman och spikar direkt. Jag kan dock tycka att han blir alldeles för stor favorit. Såg väl inte blixtrande vass ut sist även om det inte klaffade perfekt med positionerna. Jag garderar och jagar högt jackpot utgångsvärde!
4 Andre Ward visade form när han vann på Halmstad för ett par veckor sedan. Intressant spår här och räknas tidigt om man garderar loppet. Uhrberg upp i sulkyn denna gången känns som ett plus.
9 Upper Face satt fast med massor med sparade krafter näst sist i Norge. Senast fick han ett tufft lopp i dödens men höll bra till andraplatsen. Får Dante till styrningen här och kanske kan rygga snabba Sweetman från start går ingen säker till slut. Klart intressant skrällbud som får chanstipset av mig!
12 Four Guys Dream har verkligen inte fått något bra läge här men levererar mycket jämna insatser och skulle det bli överljudsfart kan han skrälla.
Rank: 9 - 2 - 4 - 12 - 11 - 5
V75-2
Spetsstriden kan bli avgörande
Klass II 2140m Autostart
5 Kagan kördes resolut till ledningen i årsdebuten och kunde sedan vinna på ett bra sätt. Lopp i kroppen nu och helt perfekt inne i klassen. Finns startsnabba hästar både innanför och utanför men hittar Bergh till ledningen är mycket vunnet och det skall vara en vettig chans. **
3 Ready To Go** kanske allra snabbast från start. Kommer med tre raka segrar men möter hårdare här och jag kan mycket väl tänka mig man provar att släppa ledningen på V75.
**
6 Bull`s Eyes** har 4 vinster på 8 starter och lär få en del streck här när Kihlström hoppar upp. Känns lite tuffare nu men skall inte glömmas helt om man tar några streck.
**
12 Sangria Pellini** har två snygga vinster för Nimczyk, spåret ingen höjdare och enda stoet i loppet. Har ändå lite feeling att tjejen kan knäcka många av killarna här, kanske alla…
**
10 Aberdeen Face** mycket fin vid vinsten sist och har toppfart för det här sällskapet. Erik Adielsson upp i sulkyn nu tycker jag är en klar fördel och den här ska med mycket tidigt.
Rank: 5 - 10 - 12 - 1 - 2 - 3 - 4 - 7 - 8 - 9
V75-3
Kan bli Extremt klar för elitloppet!
Gulddivisionen 2140m Auto
6 Extreme är onekligen Danmarks bästa häst och oj vad Juuls 6-åring har sett fin ut på slutet, årsdebuten avklarad och det blev vinst då. Mycket talar för att Björn Goop som hoppar upp i sulkyn igen vinner detta och tar en plats i Paralympiatravets final och även får nådiga nicken av Mr. Malmrot som en av Elitloppsdeltagarna. Spåret lite långt ut tycker jag inte gör så mycket då flera motståndare inte räcker till här. Toppchans!
2 Ble Du Gers håller mycket hög klass och levererar styrke insatser efter varandra. Bra läge här och han är det givna motbudet om man vill gardera “dansken”
7 Staro Lenoardo vann överlägset i dimman på Åby sist i ett mycket enklare gäng än detta. Tycker ändå han är lite spännande som tredjehäst även om jag har svårt att se honom rå på favorit duon.
Rank: 6 - 2 - 7 - 4 - 10 - 9 - 3 - 5
V75-4
Tippar en skräll med lopp i kroppen!
Diamantstoet 2140m Autostart
1 Nikita Vrijthout kom aldrig riktigt in i matchen sist från spår 11 men avslutade bra över upploppet och formen sitter nog där fortfarande. Synnerligen passande förutsättningar denna gången med innerspår och jag både tror och hoppas att körande Lina Aho håller upp ledningen och stannar sedan där hela vägen in i mål! Bra chans från spets om det inte går för fort, dock en del ganska gas-glada kuskar i loppet och blir det för högt tempo känns det vidöppet.
12 Darlington Fame har bra kusk och härlig kapacitet. Kan mycket väl dundra runt ett sånt här gäng om han har en bra dag. Kommer till denna starten med två galopper vilket oroar en del och man skulle vilja se en felfri bra prestation igen innan man lägger för mycket krut på att strecka honom.
8 Hattusa nästan samma sak som 12, dåligt läge och bra kusk men kommer även han med två raka galopper. Svårbedömd men fartfylld.
6 Anna Montana tycker jag känns superintressant som skräll här. Marc Elias upp på Normans häst som har årsdebuten avklarad. Fick då harva först i tredjespår sista 700m men höll ändå bra till slut. Bättre nu, perfekt inne i loppet med 7.000 till gränsen, och det kan bli barfota runt om! Ett av de roligaste jackpot dragen den här veckan och det blir preliminärt spik på systemet Superchansen
3 Readlys Dream har hemmaplan, bra läge, lopp i kroppen och bra kusk. Dock imponerade hon inte direkt i årsdebuten, pratade med Johan i veckan och han låter uppåt med bike i denna starten.
Rank: 6 - 1 - 9 - 12 - 3 - 8 - 5 - 2 - 10 - 4
V75-5
Red Red Red hela vägen trots distansen?
Klass I 2640m Autostart
2 Velten Red Red Red en tysk gäst som varit på besök i Sverige innan och verkligen visat att han duger i den här omgivningen. Ledde runt om när han var på Jägersro i början på Februari och skall ha bra spetschans från spår två här. Har inte vunnit över aktuell distans men var klart bra som tvåa vid halmstadbesök för ett par år sen över lång distans. Given etta för mig och en rätt hygglig chans.
1 Twigs Honor visade form som tvåa sist, kan få ett kanonlopp i rygg på ledaren här och blir farlig med lucka.
9 Fighter Simoni var bra vi vinsten i ett riktigt långt lopp (3640m) sist. Jepson kan få ett kanonlopp från spår 9 här och måste med om man garderar loppet
Rank: 2 - 9 - 1 - 11 - 10 - 6 - 4 - 3
V75-6
Skrällen nära sist, vinner nu i stället ?
Diamantstoförsök 2140m Voltstart
1 Benita Winner hade jag som drag sist till då ca 2%, hon gjorde en grym insats som tvåa och stred hela vägen in på linjen mot en riktigt bra Flemming Jensen häst. Bra läge här och Jepson får chansen igen. Visst finns det gott om rätt bra hästar i loppet men Benita är given på min lapp och att hon ser ut att bli ganska lite streckad även denna gång är bara att tacka och ta emot.
5 Velten Isabel en gäst från södra Europa som gjort det bra i Sverige tidigare. Nimczyks får bra fart på hästarna och löser han spår 5 i volten kan han duga här.
9 Laferrari Dimanche har verkligen varit bra på slutet och kommer med tre raka. Lite andra förutsättningar denna gången med fullt fält och med 20m att plocka in på de från start fållan. Given vid gardering men inget jag kastar mig över denna gången.
8 La Sassicaia finfin vid vinst i årsdebuten och är säkert ännu bättre nu. Bergs 5-åriga sto kan mycket väl räcka hela vägen även i det här loppet.
11 Jeans´n Passion och 13 Aurora Show galopperade båda i sin senaste start, visat härlig form innan och kan tänkas streckas.
10 Bahama Passion kan vara jätteskrällen, perfekt inne i loppet och har en vass speed om han får de rätta ryggarna.
6 Honesty får många anhängare, bra spår och vass kusk i Adielsson den här gången. Tycker dock hon vunnit två billiga lopp i Danmark knappt och är inte jättetidig för mig.
Rank: 1 - 8 - 5 - 9 - 11 - 4 - 13 - 10 - 6 - 14
V75-7
Bronsdivisionen 2140m Voltstart
2 Titan Yoda är utan tvekan hästen i gänget här. Mötte de bästa under fyraår säsongen och var med i både Breeders Crown finalen och Derby finalen. Kommer hit med 10 segrar på 17 starter och har nu årsdebuten avklarad. Vann då på ett mycket bra sätt 13.7 / 2180m. Har lottats till ett drömläge och även om han inte är någon katapult ut kommer han få ett bra lopp. Möter ett lite sömnigt bronsgäng som jag tror han bollar med alla dagar i veckan. Spik i avslutningen!
3 Mainio hängde på Galantis hyggligt sist som tvåa och kan mycket väl vara i plats striden här frn bra läge.
12 Condior har bra kapacitet, tröttnade rejält sista biten i årsdebuten men har nu lopp i kroppen. Läget ingen höjdare men blir det rejält tempo kan Berghs springare knäppa många till slut.
8 Ture L.A. får nog en del anhängare med Johan Untersteiner på hemmaplan. Har svårt se han rå på favoriten från alla lägen och kanske speciellt tufft nu med spår 8 bakom bilen även om han kan öppna riktigt bra.
Rank: 2 - 12 - 3 - 6 - 9 - 8 - 7 - 11 - 10