Magnus Djuse:
V75-1
Vi inleder med ett garderingslopp. 6 Castor the Star har spetsläge och kommer han dit blir han svårslagen. 11 Napoleon Cash är kanske bästa hästen men riskerar att få gå en del i spåren. Två streckvärda hästar tycker jag vi hittar på bakspår i 8 X.Tour och 9 Velten Swarovski.
Tipsetta: 6 Castor the Star vann enkelt senast och kan vinna igen här.
V75-2
Lång distans i lägsta klassen och jag tycker mig hittat ett potentiellt singelstreck. 3 Ruger är snabb ut och borde hitta till ledningen. Väl i spets tror jag han blir svår att plocka ner. Värst emot tycker jag är 7 Cornerstone som var bra senast. Jag har ingen känsla för 8 Kentucky River från ett jobbigt spår. Skrälljägarna streckar 9 Forcebewithyou som är bättre än procenten antyder.
Tipsetta: 3 Ruger är ett spikbud.
V75-3
Efter att storfavoriten 6 Sister Sledge ströks känner jag att jag kanske sitter bakom bästa hästen i 7 Iceland Falls. Hon gick enormt bra senast på en opassande distans och känns som en helt ny häst efter Frankrike-äventyret. 5 Miracle Tile kanske körs i ledningen nu. Håller hon hela vägen? 1 Caramel Club är svårbedömd men måste passas. 11 Marion Fouty Bon är bra men har gjort sina bästa lopp med helt andra förutsättningar.
Tipsetta: Jag chanstippar mig själv med 7 Iceland Falls.
V75-4
Ännu ett stolopp där jag tycker man ska gardera. 2 Kentucky Derby skulle kunna nå spets om felfri. 5 Kathrine S.H. var bra i årsdebuten och bör vara ännu bättre med ett lopp i kroppen. 13 Cash and Carry som ska gå barfota samt en grundkapabel 12 Minucci Zon passas från tilläggsvolten.
Tipsetta: 2 Kentucky Derby på spetschansen.
V75-5
Jag tror att 5 Hipster Am når ledningen och då ska han räknas, men jag tycker det såg ut att vara lite stumma ben till slut senast och det är ingen jag litar på. 7 Tom n’Jerrydiamant har varit dubbelt struken men har fint kunnande. Även 8 Readly Lavec har hög kapacitet och räknas om det klaffar lite. Även de spelade 1 Zorro Wind, 2 Kimi di Quattro och 4 Eros Zola kan vinna.
Tipsetta: 5 Hipster Am i ett givet garderingslopp.
V75-6
Här förstår jag inte riktigt 4 Önas Princes stora favoritskap. Även om han gick en fin tid i årsdebuten förväntade jag mig mer och han såg tidigt slagen ut från spets. 3 Brother Bill strulade senast men felfri skulle han kunna komma till spets, men jag tror också han kan vinna den tunga vägen. Jänkaren 8 Beads tror jag inte på förrän han visat något på svensk mark.
Tipsetta: 3 Brother Bill kan vara en spik.
V75-7
Ett topplopp avslutar. 1 Global Lover är en häst jag gillar och han kan leda länge. 10 Oscar L.A. är bra men har ett lurigt läge. De värsta motståndarna står nog längst bak. 13 Moni Viking är ju en världsstjärna, men 14 Electrical Storm har toppform och kan få loppet.
Tipsetta: 1 Global Lover kan glida undan från ledningen.