ÖRJAN om V75 - Räkna med oss i öppna stoloppet
V75-1: Fin fyraåring får tipset – var bra senast
3 Everglo Lemon är en fin fyraåring som gjorde det bra som tvåa senast i Örebro då han fick ge sig mot en smygkörd häst.
9 Ductus gynnas om det blir tempo på loppet och 2 Fabror Melker har ett bra spår och ska med vid gardering. Han är snabb från början och kan överraska. 1 Jarel Boko var med i samma lopp som Everglo Lemon senast och är inte borta.
12 Hulk Marke 🐪
Han var trea på V75 i lördags, men vi fick ett hopplöst läge den här gången och även om formen är bra blir det mycket svårt att vinna. Från spår tolv måste jag ligga lågt.
Vagn: Vanlig.
Huvudlag: Helstängt.
V75-2: Alm Randers har bra chans – spikförslag
12 Alm Randers är ett jättefint kallblod och han är oftast med där framme. Han står lite hårt inne i loppet men möter lite enklare motstånd än tidigare och borde ha bra chans att runda till seger. Alm Randers är i bra form och möter ett gäng som han normalt sett ska kunna besegra och för mig är han ett spikförslag.
3 Ängsthea kommer kanske tidigt till ledningen och är värst emot favoriten tillsammans med 6 Guli Frodo?
V75-3: Dear Friend måste räknas med segerchans
6 Dear Friend vann Gulddivisionen i Halmstad från ledningen. Hon är mycket startsnabb och lättplacerad och måste räknas med segerchans igen. 5 Racing Brodda är en annan fantastisk märr och hon utmanar normalt om segern. Hon har spår invändigt om Dear Friend och är tidig. 3 Digital Class gör alltid sitt och kan vara långt fram, men är kanske främst ett platsbud.
1 Red Lady Expr.🐪🐪🐪
Red Lady Express är en jättefin häst i grunden och hon har gått helt okej på sistone. Från ett bra läge ska vi kunna ta en bra placering och hon är snabb ut och vi borde vara med i den främre träffen.
Vagn: Amerikansk.
Huvudlag: Blinkers.
V75-4: Demir K.M.E. tar tredje raka segern?
13 Prince Will gör alltid sitt och 3 Demir K.M.E. har gjort det bra på sistone och kan ta tredje raka segern. Loppet verkar öppet och men Hanna Lähdekorpis häst ska vara favorit, framför allt sedan 14 Triton blivit struken. 6 Rio Luca ska passas.
V75-5: Vinci Nice tippas
6 Vinci Nice har jag kört och vunnit med och han var ute i tuffa årgångslopp under fjolåret. Han gjorde ett väldigt bra lopp på Axevalla på Nyårsafton och motståndet ser ut att vara enklare än senast. Han kan göra en del själv och får tipset trots att han har spår en bit ut på vingen.
4 Pleasure For Cash är grundkapabel och kan vara med där framme. 1 Graces Candy har läget och 2 Powerbank ska med om man väljer att gardera loppet.
V75-6: Min bästa chans i omgången är i stoloppet
1 Parfait A.F. är startsnabb och från ett bra spår blir hon att räkna med. 11 Alexi Quick är ett segerbud och 14 Green Mamba kan mycket när hon fungerar. 10 So Superb har varit bra på sistone och är en av många med segerchans.
7 Dandelion Bonanza🐪🐪🐪
Har visat bra form på sistone och var tvåa senast i ett V75-lopp i Norge. Hon verkar kunna öppna bra och fick ett bra utgångsläge och jag hon är min bästa chans på lördag. Vi kan vara långt fram i ett öppet lopp och hon ska nog räknas tidigt.
Vagn: Vanlig.
Huvudlag: Öppet.
V75-7: Många om budet i V75-7
I ett lurigt lopp får 6 Maestro Zon tipset. Han är startsnabb och var inte långt från att vinna på V75 senast i Romme. Formen är bra och han blir att räkna med. 4 Mellby Indigo är en tuffing som kommer från rejäl insats och lång distans passar bra. 10 A Sniper har varit bra på sistone och ska räknas trots spåret och 12 Trefilov är stark och rejäl och skrällde när det var V75 på Bjerke. 7 Likeaboss är väldigt rejäl och gillar den långa distansen och han är också med och slåss om segern.