örjan:
Först ut är Hell Patrol (V75-1).
– Han har varit jättefin på sistone, både för mig på V75 näst senast och mot norska eliten senast. Det är många bra i loppet men han är en av de som ska räknas.
S.G.Mistral (V75-2) har haft svårt att få till det i lopp.
– Är jämn och bra och fick ett vettigt läge, men att gå ut och vinna en V75-final är tufft. Hoppas på en bra placering.
Ante la Roque (V75-3) var finalist i Kriteriet i fjol.
– Var jättebra i fjol och är en väldigt spännande häst. Han är startsnabb så det blev ett bra läge och jag hoppas att han kan vara med där framme.
Sedan kommer tre styrningar åt Kolgjini och först ut är Athena Face (V75-4).
– Hon har gått jättebra i år och detta läge har hon väl inte haft på ett tag. Det ser ut som att hon kan kliva i väg bra och hon är inte golvad.
Ultion Face (V75-5) har gått starkt på sistone.
– Han håller väldigt fin form och i ett halvöppet guldlopp tycker jag han är en av de som ska räknas.
Boli You S.M. (V75-6) tillhör de mer betrodda i Klass I-finalen.
– Hästen har gått bra på slutet och även om det är tuffa konkurrenter i en V75-final tycker jag han kan vara en outsider.
Enge Eros (V75-7) slår ur underläge.
– Vi hoppas på en bra placering i första hand.
Örjans heta V75-drag:
V75-3: 1 Ante la Roque
Jag tycker att han gick väldigt bra under fjolåret och känner mig inte slagen på förhand. Vi fick ett innerspår och han är startsnabb så vi borde därmed kunna få en fin resa.
V75-4: 12 Sanibel
Hon var fin då jag vann med henne och Stoloppen är som alltid en öppen historia. Får hon rätt resa kan jag se henne skrälla.
V75-7: 2 Bottnas Idol
Han har varit väldigt bra i flera starter. Nu har han dessutom fått ett bra startspår på lördag. Han kan ha tagit ett kliv framåt av senaste loppet och känns som ett givet bud med tanke på läget.