Robert Bergh:
V75-1: Skräll på lur
1 Lozano di Quattro är utan tvekan fältets bästa häst men läget riskerar bli en fälla när springspåren kommer med full fart på jakt efter ledningen. Bakom är det här loppet är väldigt lurigt så mitt råd blir att gardera brett. Kommer favoriten bort ligger en skräll på lur, ta alla!
V75-2: Svårlöst
Tipset till min egen 5 The Real Ragnar som jag gillar utvecklingskurvan på. Det saknas dock inte motbud. 1 As Always Marke är en riktigt fin häst och 3 Gold Eagle har fått förutsättningar att räknas. Loppets riktiga susare kan 8 Andy Gel vara. Svårlöst!
5 The Real Ragnar
Han har utvecklats på ett bra sätt den senaste tiden och kommer till start med full form. Är ute på en intressant distans för honom och han ska räknas med chans i ett öppet lopp.
Vagn: Vanlig.
Huvudlag: Helstängt, ev urryckare.
Balans: Barfota runt om.
V75-3: Silverlås
Tipset till 1 Balboa Lux som är åter i Sverige efter en sejour i Italien och då brukar vi kunna förvänta oss vassa prestationer. Det saknas dock inte motbud, stallkamraten 6 Corsaronero Font har redan visat vad han kan i Sverige, 8 Hidalgo Heldia kan allt ibland och min egen 9 L.L.Royal har lopp i kroppen och duger bra i klassen. Vi låser silver på fyra!
7 Innovation Love
Han blir allt bättre med lopp i kroppen och närmar sig formen. Härifrån går det däremot inte ha för höga förhoppningar.
Huvudlag: Helstängt.
9 L.L.Royal
Han svarade för en fin årsdebut och kommer säkert vara förbättrad till den här starten. Spåret gör det svårare men stämmer det är han inte borta.
Huvudlag: Öppet.
V75-4: Rätt hårdhet
Öppet stolopp och som vanligt är det en eller alla som gäller. Den här gången väljer jag en eftersom V75-härdade 11 Marabou Brodda i mitt tycke är omgångens bästa spik. Uhrbergs sto har rätta hårdheten att gå runt sina konkurrenter.
V75-5: Svårt utgångsläge
Veckans paralympia-uttagning är öppen där de betrodda fått svåra lägen. Tipset till 10 Aetos Kronos som senast gav rätt form-besked om att vara på väg tillbaka mot den nivå han tävlat på tidigare. Hemmahästen 9 Unico Broline har säkert siktat hit länge och de två norska gästerna 7 Cicero T.G. och 8 Iggy B.R. streckas också.
1 Pinto Bob
Han var förbättrad sist och trivs nu när brodden är borta. Fick ett bra läge att tjäna fina pengar i ett jämnt och tufft lopp.
Vagn: Svensk jänkarvagn.
V75-6: Han hinner in i segerstriden
Tipset till min egen 13 Albert Zonett som jag är nöjd med för dagen. Han gynnas av distansen som ger honom alla chanser att hinna in i segerstriden. Värst emot känns startvoltens 1 Swish the Cash som har betydligt högre kapacitet än vad som synns i resultatraden. Strecka även vår andrahäst 6 Louis. Stabilt lås på dessa tre!
6 Louis
Hästen ser allt mer formstark ut och fick bra förutsättningar den här gången. Med såväl passande spår som distans känns han lite spännande.
Huvudlag: Helstängt.
13 Albert Zonett
Han höjer prestationerna för varje start och jag väntar mig samma igen. Distansen är ett klart plus för hästen och han är den bästa chansen av mina två i loppet.
Balans: Barfota fram.
V75-7: Tredje ettan
Min tredje egna tipsetta genom 5 Laredo Boko som vann sin årsdebut på ett bra sätt och knappast kommer att vara sämre nu. Störst respekt har vi för favoriten 4 Robthebank som kan väldigt mycket vid rätt dag. Den som letar riktiga utdelningshöjaren streckar även formtoppade 12 Dallas och vår 9 L.L.Labero.
5 Laredo Boko
Gjorde en fin årsdebut och har tagit det loppet på ett bra sätt. Har visat tidigare att han duger i klassen och efter årsdebuten måste jag vara optimistisk.
Balans: Barfota fram.
9 L.L.Labero
Även han var bra i sin comeback och visade att formen är i antågande. Har fått ett för honom passande läge och går inte att räkna bort om det klaffar.