Stallsnack V64® Åby
Eriksson: ”Bra känsla för honom i dag”
- 3 Organzza (V64-1) har varit väldigt bra de senaste veckorna. Hon har alltid varit en bra tävlingshäst men det har verkligen varit ”wow” på sistone. Tidigare hade hon inte sin bästa bit till slut men det har hon verkligen haft på sistone, säger Christoffer Eriksson.
- 1 Mack Love (V64-3) är en fin treåring som har utvecklats fint på sistone. Han är lite fladdrig i gången men har blivit allt starkare och finare. Han är inne i en fin period.
- 6 Grappa Boy (V64-5/DD-1) är väldigt bra för dagen och jag har bra känsla för honom i dag. Han gick bra senast och sprang i tredjespår när det gick som snabbast i loppet. Han ser mycket bättre ut efteråt och vi ändrar lite i utrustningen och kör med norskt huvudlag. Grappa Boy är den häst jag tror mest på i kväll.
Eklundh: ”Hon kan gå långt”
- 4 Ultra Violet (V64-1) är väldig rejäl och hård. Det ska bli kul att se henne under sommaren när hon får starta på och utvecklas, hon kan gå långt. Hon tränar på som vanligt efter loppet på Solvalla och jag räknar med en bra insats, säger André Eklundh.
- 2 Suarez (V64-5/DD-1) gjorde det okej senast i Årjäng. Han fick ett litet break efteråt och han kan ha tappat lite form även om han gått fulla träningspass på sistone.
- 11 Infinitus (V64-6/DD-2) var inte fräsch i senaste starten och är behandlad i två omgångar efteråt. Han hänger med i alla sällskap men vinner inte så ofta.
Svanstedt: ”Amerikansk vagn för första gången”
- 1 Black Mission (V64-5/DD-1) har gjort det bra i varje start på sistone och suttit fast flera gånger. Han mötte bra hästar senast och tog på dem hela vägen in i mål och var nära att bli tvåa. Han har höjt sig barfota och han tävlar utan skor igen. Det blir amerikansk vagn för första gången och Black Mission är rätt startsnabb. Jag tror att det blir svårt för de övriga att ta en längd på honom. Black Mission är okomplicerad och grejar det mesta, säger Anders Svanstedt.
Untersteiner: ”Ska räknas tidigt trots spåret”
- 5 Generator (V64-1) har fungerat bra på sistone och vi var nöjda även senast. Hon är lite uppåt för dagen och det blir barfota bak och amerikans vagn igen, upplyser Johan Untersteiner via sin hemsida.
- 6 Elena K.J. (V64-1) vann i ett billigt gäng senast men blev sjuk efteråt. Hon har fått en träningsperiod och känns väldigt fin i jobben. Hon har inte startat på ett tag och behöver kanske loppet och jag ligger lågt med segerförhoppningarna.
- 10 Cascabella (V64-1) gör det bra varje gång. Senast kom hon inte in loppet, men spurtade bra i skymundan och allt tyder på att hon kommer att göra ett bra lopp. Barfota fram och skor bak denna gången.
- 5 Fashion Monger (V64-3) har gjort fina lopp varje gång och senast fick han ge sig mot en bra häst. Han är med och slåss om en pallplacering.
- 3 Global Dictator (V64-4) var fin vid segern senast på Jägersro. Han gillar lång distans och har ett bra utgångsläge. Global Dictator möter tuffare motstånd den här gången men kan vara långt fram ändå.
- 12 Blue Boy Face (V64-4) avslutade fjolåret mycket bra, men fungerade inte i comebacken och nu provar vi igen. Han tränar bra och borde göra ett bra lopp trots läget. Han ska räknas tidigt trots spåret.
- 10 Crown Wise As (V64-5/DD-1) startade på Solvalla under elitloppshelgen men orkade inte från svårt läge efter en inledning i tredjespår. Jag hoppas att loppet satt sig rätt och han tar ned många om det löser sig. Medeldistans har varit hans bästa distans hittills.