Stallsnack V64Xpress® (jackpot) Romme/Boden
Eriksson: ”Har tagit det på rätt sätt”
Sandra Eriksson selar ut två hästar på hemmaplan i kväll.
- 9 Västerbo Kid (V64-4) har inte startat på ett tag. Han är behandlad och har fått ta igen sig lite efter det och tränat på. Han känns fin och från det här spåret så kommer jag att köra lite på chans. Han ska tävla i en amerikansk vagn för första gången och det tror jag kommer att passa bra för honom. Jag har väl inga jättestora segerplaner för honom.
- 15 Grit Brodda (V64-6/DD-2) kändes fantastiskt fin senast. Hon hade inte startat på några månader och behövde en pust och hon har verkligen tagit det på rätt sätt. Hästen känns fortsatt jättefin och jag tycker att hon ska stå sig bra här. I kväll blir det skor på och det har hon fungerat på bra tidigare, säger Sandra Eriksson.
Wikstén: ”Då måste han nog vinna i kväll”
Madelene Wikstén siktar på V75 med 1 Avant Garde (V64-2).
- Ja, det är planen att starta på hemmaplan nästa helg, men då måste han ha poäng och vinna, säger Wikstén.
- Avant Garde började väldigt lovande, men drabbades sedan av allvarliga skador och var borta från tävlingsbanan i ett par år. Som åttaåring verkar hästen vara på väg tillbaka igen.
Det är en väldigt bra häst i grunden, men efter alla skador så var vi nära att ge upp och låta honom pensionera sig. Vi gav honom en chans till och nu verkar han vara på rätt väg.
Hur bra var han senast vid segern?
- Loppet var ganska billigt, men han var rejäl och jag var väldigt nöjd med sättet han vann på.
Vad säger du om kvällens förutsättningar?
- Bra även om jag är lite orolig för spåret. Han är ganska startsnabb, men Frida Simonsson bakom M.M.Hot One brukar ladda och köra i ledningen och då kan de blit lite chansartat.
Om det löser sig, hur bra är chansen?
- Ganska bra i så fall, jag vill ha med honom nästa lördag på V75 och då måste han nog vinna för att få poäng som räcker för att komma med.
Salmela: ”En häst jag har förhoppningar på”
Petri Salmela svarar efter ett tag när vi jagar honom. Som vanligt är han informativ.
- 10 No Beer Drinker (V64-2) har tävlat på bra under våren, men i de senaste starterna har dte inte varit samma tryck i henne. Hon har varit ens väng hos veterinären och känns fin igen och hon har fått ladda om. Från det här läget är det bara att smyga med, detta är ingen häst man ger sig av i spåren med. I kväll tävlar hon barfota.
- 6 Jamie Sisu (V64-4) är en jättefin häst som tagit tid på sig. Vi fick operera honom som treåring och sådant tar tid. Han känns jättefin i träningen och det är en häst som jag har förhoppningar på.
- 10 Jaqueline Sisu (V64-4) var positiv senast. Hästen känns fin i träningen och härifrån är det bara att smyga med och förhoppningsvis kan hon vara trea-fyra.
- 3 Mellby Image (V64-6/DD-2) tränar riktigt bra. Resultaten på slutet kan vi glömma, jag har kört henne utan skor och det fungera inte riktigt så nu blir det skor igen. Loppet ser öppet ut och med det läget hon har så tycker jag att hon ska ses med chans, säger Petri Salmela.
Wäjersten: ”Laddat för att köra barfota”
- 9 Nils Zonett (V64-1) har vi gått och laddad för en barfota start. Nu är det läge för att rycka skorna och jag räknar med att det skall ge en extra kick. Han gillar den långa distansen och från ett lämpligt utgångsläge skall han få ett bra lopp. Jag hoppas att han skall vara med bland de tre i den främre träffen, säger Daniel Wäjersten.
Eriksson: ”Ska duga ganska bra här”
- 7 Trollbackens Otur (V64-3) var lite sämre senast och det berodde på banan som var kladdig och lite tung och det gillar han inte alls. Hästen känns fin i träningen och jag tycker att han ska duga ganska bra här. Jag har inte bestämt mig för huvudlag ännu, kanske blir det ås att jag lägger på ett stängt, säger Peter Eriksson.
Redén: ”Se så han travar och fungerar”
- 11 Bugatti Miles (V64-5/DD-1) såg inte alls bra ut i loppet senast vilket var märkligt eftersom han värmde bättre än någonsin den gången. Jag fick inte alls ihop det men nu ska vi prova att köra honom med skor även i loppet för han har varit så där tidigare också att han ser sämre ut i loppet. Nu ska vi bara se om han travar och fungerar. Han ser fin ut hemma och tränar ganska hårt så det verkar bra med honom i alla fall. Jag testar honom nog även bike den här gången, berättar Daniel Redén på stallzet.se i samarbete med travtjänsten.se
Eriksson: ”Känns väldigt fin”
- 9 Dollar Doc (V64-5/DD-1) hade tränat bra inför årsdebuten senast, men det gick väl sakta på mellanvarvet för att vi riktigt skulle bli aktuella – hade han haft lopp i kroppen kanske jag hade varit mer offensiv och kört framåt och då kanske vi hade varit tvåa bakom Global Beware. Efter det har jag försökt komma med i Frankrike men inte hittat något riktigt bra lopp där vi varit säkra att komma med, så då har det blivit lite långt mellan starterna. Han känns dock väldigt fin, och bakspår gör inte något då han ändå inte är någon startraket. Han gick barfota fram senast men nu blir det optimala barfota runt om. Han kan förhoppningsvis vara med ganska långt framme, skriver Jörgen S Eriksson på sin hemsida, stalljse.com