Örjan:
V75-1
2 Karat River har en passande uppgift i inledningen. Det har varit nära flera gånger på V75 på sistone för honom och nu kan det vara dags när det är hemmaplan.
7 Charliebrown Effe och 4 Larry Wood är första motbuden för den som garderar. Själv kör jag 5 Borups Tornado som har bättre läge nu än senast och kan ta en fin placering.
Min styrning: 5 Borups Tornado
Hade svårt läge senast och kom inte in i matchen då. Nu har vi ett bra läge och kan förhoppningsvis vara med en bit fram och tjäna fina pengar om det klaffar.
V75-2
Mer Untersteiner i den andra avdelningen och han har flera bud. 2 Winner Brodde får tipset men hans andra hästar 4 Tearsinheaven och 10 Denco’s Galliano passas också. 7 Farfars Dream har fint kunnande. Jag får se hur 1 Dubbio Amletico öppnar från innerspåret och han kan vara en skräll.
Min styrning: 1 Dubbio Amletico
Svårbedömt hur han öppnar men från innerspår borde vi kunna få en fin resa och då kan han vara en skräll med lucka till slut.
V75-3
12 Smile Silvio imponerade stort under Elitloppshelgen och kan vinna trots spåret denna gång. 9 Grappa Boy har jag kört någon gång tidigare och det är en stark häst som ska passas. 2 Izor Sisu är stark och gynnas om det blir högt tempo.
V75-4
Ett mycket öppet lopp där man har en tuff uppgift som spelare att hitta rätt. 15 Labyad Bros har ett väldigt svårt läge men form som räcker långt. 4 Emir är stark och kommer säkert vara med där framme. 2 Ransom Tile och 13 Doutdes känns som två andra bud man inte ska lämna utanför kupongen.
V75-5
9 Muscle Rex har sett fin ut och har nog bra chans att påbörja en ny segerrad här efter att ha blivit fyra i Tingsryd senast. Bakspår och kort distans är dock inte lätt och 1 Kookaburra Cheri kanske kan öppna bra i volten. 4 Tuppen kan flytta på sig och jag ska stifta bekantskap med 8 Otomaro Zon som har fått ett bra smygläge och kan tjäna en fin slant.
Min styrning: 8 Otomaro Zon
Verkar hålla fin form och har fått ett bra smygläge. Att vinna på V75 kan bli svårt.
V75-6
Eftersom det är 1 609 meter tror jag 1 Hell Bent For Am håller upp ledningen. Han fick det dock serverat senast och min tipsetta går ändå till 8 Önas Prince som jag kan se vinna detta från utvändigt om ledaren. Hell Bent For Am är dock första utmanare och man kan nog gardera lite här. Jag hoppas på högt tempo och att 9 Unico Broline kan fälla några i spurten.
Min styrning: 9 Unico Broline
Har fått ett passande smygläge och när favoriten fick spår längst ut på vingen öppnade det loppet något. Med perfekt resa kan Unico Broline skrälla.
V75-7
4 Kapten Brodde är nog rätt favorit och tänkbar spik. Han var fin senast och har lottats till ett bra läge denna gång. När han har fungerat i travet har det oftast blivit seger. Det är väldigt öppet bakom honom. 6 Nyras Lars R. kanske är värst emot?