Getingen/Gul kusk
Eskilstuna onsdag 19 juli
– Cataleya Wise As (lopp 3) stod för en god insats senast som trea på Solvalla. Det blir svårt för mig att hitta en bra position med henne här från spår åtta, men jag ska göra mitt bästa så får vi se hur hon kan hamna till. Hon står sig bra i den här klassen, men startspåret gör det hela mycket svårare. Det blir jänkarvagn nu, men i övrigt inga ändringar, säger Alessandro Gocciadoro.
– Vaprio (lopp 7) pullade för mycket senast på Åby. När en galopperande häst passerade honom på insidan blev hästen väldigt nervös och skärrad enligt ryttaren. Utifrån det var insatsen på intet vis dålig. Hästen har vunnit Grupp I-lopp för sulky och jag tycker inte alls han är sämre för sulky än i sadel så jag kommer åka ut till det här loppet med en god känsla. Det blir barfota, jänkarvagn och så bestämmer jag om vi ska köra barfota fram eller runt om senare under veckan, säger Alessandro Gocciadoro.
– Danger Bi (lopp 10) kom till Sverige i förra veckan, har hunnit jogga lite och acklimatisera sig. Jag känner mig trygg när jag sitter bakom den här hästen för han är väldigt stark och lång distans passar bättre för en sådan här häst som inte kan öppna så snabbt, men tål tuffa lopp. Jag tror att det här är min bästa fyraåring i stallet och då han som sagt ändå inte är någon snabbstartare så spelar inte startspåret någon roll. Jag kommer försöka söka mig fram mot positionen utvändigt ledaren precis som i senaste starten. Det blir barfota, helstängt huvudlag och jänkarvagn, säger Alessandro Gocciadoro.