Shooter Barbro Kronos rankar jag först, men är inte säker på att hon bara vinner det här då det finns ett gäng bra hästar med i loppet. Stumne Fyr fortsätter jag att tro på och spikar. Den ser ut att stå i en klass för sig. Phoenix Photo leder väl runt om. Fyra streck i första om man inte spikar Global Caps, möjlig spik på Grace Trot i andra och möjlig spik på Esposito i sista. Donna Summer har jag rankat först i sitt lopp och det kan vara ett kul spikbud, men det kan också vara värt att helgardera loppet då det inte ser så svårt ut i övrigt. Så ser mina första tankar ut.
mossen Allt kan hända i trav där vädret alltid är en faktor det har vi sett otaliga gånger alla lopp ska köras, men vid första anblicken av startlistan till Bollnäs så ser omgången överkomlig ut anser jag. V75 I: 3 Global Caps (Kontio) V75 II: 5 Grace Trot (Sjöström) V75 III: 5 Aurelia Express (Djuse Mats) Ska räknas oavsett resa. V75 IV: 9 Wolt (Ohlsson) - Våler Nikolai (Skoglund) - Oppgårdsdrängen (Djuse M) Då stall Tjomsland lyser med sin frånvaro kan man gå på J-O Perssons hästar då? V75 V: 2 Phoenix Photo (Kihlström) (- Milliondollarrhyme (Ohlsson) - Axel Ruda (Eriksson)) V75 VI: Stolopp där skräller det ofta. V75 VII: 5 Esposito (Djuse Magnus) Ändå garderingslopp då utdelningen bestäms här.
Titti-Maja mossen Har du en minut över så kan jag tipsa om Travsnacks Spiktävling för omgång: V75 Bollnäs 2024-01-20 spelstopp 16:20:00 😉
mossen McGregor Gillar Claes Sjöström som kusk…, given singel. Grace Trot enligt mig och ditt tips ovan.. V75 I: 3 Global Caps auto-häst fixar säkert voltstart. V75 II: Se ovan, skriver mera lördag V75 III: Se ovan, skriver mera lördag, se V5. V75 IV: 2 Guli Fantom - 9 Wolt - 10 Stumne Fyr - 13 Våler Nikolai - 14 Oppgårdsdrängen V75 V: 2 Phoenix Photo - 3 Milliondollarrhyme - 6 Axel Ruda V75 VI: Svårt lopp slösa med strecken V75 VII: ?
mossen Stall Nurmos går som tåget! V75 på förhand ser det lätt ut finns fem potentiella spikar. Någrar av dem en klass bättre än de övriga de möter. Så varför inte övergardera kallblods- och Diamantsto loppet. Tidiga idéer blir så att det spikas i silver Aurelia Express och klass II Grace Trot. Går sedan kort 😃 i kallblodsloppet nästan helgardering i diamantstoet plus a-hästar i de övriga loppen. Glöm inte Axel Ruda och Milliondollarrhyme. Milliondollarrhyme som tränaren sätter upp en toppkusk på (Adielsson Nix) hästen är startsnabb och här kommer ekipaget att köra i ledningen (Axel Ruda kanske). Ulf Ohlsson släpper inte front under några omständigheter, kör där så länge lampan lyser, Även Axel Ruda är snabb första biten känns underskattad. Kan kanske nå spets även han. Besinnar sig nog och får ett bra llopp utvändigt, kör i kölvattnet. Ttror och hoppas då här finns det pengar att hämta för oss.
Kire Trav-lotteriet fortsätter. Litar noll på Herr Örjan, vinner aldrig när jag spikar. Så bara spika nu när jag gaddar i guld… GLOBAL CAPS 5 2 6 7 4 3 8 1 BARBRO KRONOS 10 2 14 15 13 2 3 5 10 3 4 10 7 13 8 5 12 3 1 6 10
Hallon Arbetet pågår för fullt på Bollnästravet. Foto: Jan Valberg/Bollnästravet “Dessutom förväntas det bli över 20 minusgrader i Bollnäs på lördag.” https://www.travronden.se/travsport/anlaggning-byggnader/travbana/banskotsel/a/arbete-med-bollnas-bana-i-snoyran-infor-stl Travtävlingar och kyla Finns det någon nedre köldgräns för travtävlingar? – Den praktiska köldgräns vi brukar gå efter är 25 minusgrader. Hänsyn kan tas till både vindhastighet och luftfuktighet, men vid låga temperaturer är luftfuktigheten sällan ett problem. https://www.travsport.se/arkiv/nyheter/2019/januari/travtavlingar-och-kyla/
Kire Tjack-norris Spela en fler-bong. Brukar ödet se till att omgången spårar ur och ger miljoner till någon lycklig harry-boykärring.
Shooter Vinterbana och hakar runt om. Det är väl vad som kan fälla en eller annan av de betrodda. I det stora hela så talar det mesta för att det blir en favoritomgång och det finns spikbud i samtliga avdelningar. Man får ändå hoppas på att det ger femsiffrigt och har man tur mer än så, men då ska också allt stämma och det är svårt att tro att det blir så. Jag lämnar inte in systemet förrän senare, men har just nu landat i spikarna Global Caps, Stumne Fyr och Phenix Photo. Grace Trot, Barbro Kronos (Som tyvärr blivit favorit nu) samt chansstrecket Donna Summer kan man ju välja. I sista så står det förmodligen mellan Esposito och It’s Peppertime, men jag tar med Money Smile också. Tror inte att jag får råd med fler streck, även om jag gärna haft ett par till. Alternativet är att gå ner på tre streck i Barbros lopp.
Lgw Tror att vi kan lita på damerna idag,spik på Barbro Kronos och Donna Summer. Utgång på Stumne Fyr i 4:e och utgång på Rome Pays Off och Phoenix Photo i 5:e. Kan bli en trevlig eftermiddag om villkoren sitter. 😄
erikst Så många favoriter jag tror har bra chans idag att det är tufft att få ihop någon spänst i systemet.. Nåja inlämnat nu får vi se vart det bär. Lycka till!
TravSnack.se Grattis Hallon som vann omgångens spiktävling - 4 rätt med raden:Avd-1: 3 Global Caps ✓ RÄTTAvd-2: 5 Grace Trot ✓ RÄTTAvd-3: 1 Barbro Kronos ✓ RÄTTAvd-4: 10 Stumne FyrAvd-5: 2 Phoenix PhotoAvd-6: 7 Conrads AnetteAvd-7: 5 Esposito ✓ RÄTT