JOHAN UNTERSTEINERS BÄSTA…
… CHANS: 3 Unique Creation (V86-1) 🐪🐪🐪🐪
Han galopperade i debuten för mig när det var voltstart. Senast var han stabil bakom bilen och vann på mycket bra vis. Han känns fin och jag tror på bra chans.
… SPIK: 9 Brady D.E. (V86-5)
Håkan K Perssons hästar har varit bra länge och Brady D.E är en kapabel häst. Han vann på bra vis senast och trots läget tror jag att han vinner igen.
V86-1: Bra segerchans 🐪🐪🐪🐪
3 Unique Creation galopperade i debuten för mig men gick starkt efteråt. Senast var det bilstart och han kändes mycket fin och vann på bra vis efter ett lopp utvändigt ledaren. Allt verkar bra efteråt och att alla måste tävla med skor är en fördel för oss eftersom Unique Creation alltid går med skor. Jag är mycket nöjd med hästen och utgångs-läget och tror på bra segerchans.
V86-2: Gillar distansen
1 Drill och 10 Drizzle har varit ute i V75-sammanhang på sistone och gjort det bra. Drill har ett bättre utgångsläge och om han håller upp innerspåret blir han svårslagen Drizzle gör alltid sitt och är säkert med där framme. 7 Mercenary gillar den långa distansen och trivs om det blir tufft tempo. Man kommer nog långt med den trion.
V86-3: Har visat form
3 Global Duty har visat bra form länge och kommer från seger. Han fick ett bra utgångsläge och blir att räkna med igen. 2 Monte Carlo är jämn och säker och kan vara med där framme igen.
8 Fabror Melker har galopperat bort senast men är normalt sett inte osäker.
V86-4: Vidöppet lopp som ska garderas
Den här avdelningen känns vidöppen och det är kanske här det skräller.
10 Everon och 11 Oligark Tooma har visat form på sistone men har bakspår och kan lätt hamna på vingel. Jag tycker att man ska gardera och glöm inte 4 S.G.Mistral och 12 Ruffian.
V86-5: Blir svårslagen
6 Ultimate Brodde har varit hos mig tidigare och är tillbaka i min regi. Han har varit i Norrland och fungerar inte med brodd i skorna. Ultimate Brodde känns fin i jobben men det är en stor häst och jag tror nog att han behöver några lopp i kroppen. Garderar man loppet med några hästar ska man ta honom. Tips-ettan går till 9 Brady D.E. som var väldigt bra vid segern senast och jag tror att han blir svårslagen. Han är ett spikförslag.
V86-6: Bra utgångsläge
Stoloppen brukar vara öppna och vi hade en häst som överraskade i lördags på V75 i lördags. 6 Ess Mahatma har varit ute i V75-lopp på sistone och har ett bra utgångsläge från springspår.
12 Roubine är kapabel och 15 Stina-alvina Zonett visade form när hon vann på bra vis i senaste loppet.
V86-7: Ett svårlöst lopp
I ett svårt lopp provar jag med att tippa 11 Versace Broline etta. Han har bra grundkapacitet och kan vara med där framme. 3 Muscle Morique har varit positiv på sistone och blir att räkna med. 5 X.O.X.O. har lopp i kroppen och är kapabel. 6 Ready Trophy och 7 Flamenco Ace ska också passas.
V86-8: Har varit ute i tuffa sällskap
2 Feel the Benefit är en fin häst som varit ute i tuffa sällskap och gjort det mycket bra. Han är rejäl och ett givet bud. 3 Fortnite är ett tidigt motbud och han kunde varit längre fram senast om det klaffat. 9 Babsans Bankir går alltid till mål och är ett segerbud.